Jump to content
IGNORERAD

Galna poliser i SWE


Nypan

Recommended Posts

Har just sett TV4 vilket gör mig ännu mera upprörd över polisens agerande.

Deras Chef har beslutat att avbruta jakten. Ändå så skiter dom poliser som kör bilen och ökar hastigheten istället bland svensson.

Poliserna ifråga är totalt olämpliga som myndighetsutövare. då dom bevisligen inte ens lyder order från sitt befäl.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 240
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    43

  • janne_h

    29

  • Inaktiv Medlem

    15

  • Jive

    9

Mest aktiva i denna tråd

hur kan poliserna i bilen säga dessa dumma komentarer, visar bara hur dumma i huvudet dom är, när dom vet att allt spelas inn

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny åldersgräns för mc-körkort nästa år.

http://www.gp.se/mot...-for-mc-korkort

Tja, varför inte.

Varför inte straffa dom som gör "fel" istället för att dra alla över en kam ?

Enligt denna logik borde tunga motorcyklar förbjudas helt och i samma veva höjjer man åldersgränsen till 25år för körkort.

Även 65+ blir av med körkortet för dom är ju livsfarliga i trafiken ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

<p>

Varför inte straffa dom som gör "fel" istället för att dra alla över en kam ?

:wink:

ja, det var väl det polisen försökte med i detta fallet, och det gick ju "bra", eller?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

<p>

ja, det var väl det polisen försökte med i detta fallet, och det gick ju "bra", eller?

Gick ju ypperligt tycker jag, ingen annan strök ju med ?

Försöker man smita så tar man en risk..eller menar du att det ska vara riskfritt att smita från polisen ?

Kanske införa hastighetsspärrar på polisbilar ? eller varför inte skrota bilarna helt, dom kan ju cykla och föregå med gott exempel istället :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden känns mer och mer som den svenska nationalsporten "hata polisen"

Gör dom inte tillräckligt mycket så klagas det på dom för att dom är "inkompetenta idi*ter" och när dom gör något så klagar man på att dom för att göra allt fel

Senaste tiden kör AB en artikelserie i detta ämne och många verkar gilla det skarpt

När samma tidning körde en liknande serie om sexhandel och turism i Thailand var åsikten diametralt motsatta om samma tidning på detta forum..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick ju ypperligt tycker jag, ingen annan strök ju med ?

Försöker man smita så tar man en risk..eller menar du att det ska vara riskfritt att smita från polisen ?

Kanske införa hastighetsspärrar på polisbilar ? eller varför inte skrota bilarna helt, dom kan ju cykla och föregå med gott exempel istället :P

Nejdå, jag håller med, det gick "bra" denna gång, en idi*t mindre.För övrigt så borde det kanske finnas en lag om obligatorisk syntest vid tex 65 års ålder, eller varför inte syntest/reaktion/läkarundersökning var tionde år.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejdå, jag håller med, det gick "bra" denna gång, en idi*t mindre.För övrigt så borde det kanske finnas en lag om obligatorisk syntest vid tex 65 års ålder, eller varför inte syntest/reaktion/läkarundersökning var tionde år.

Och hur hade du tänkt att detta skulle funka för oss som bor t ex i Thailand?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur hade du tänkt att detta skulle funka för oss som bor t ex i Thailand?

Trodde det var sverige vi pratade om, men bor du i Thailand så bör du givetvis följa thailändska lagar och regelverk.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde det var sverige vi pratade om, men bor du i Thailand så bör du givetvis följa thailändska lagar och regelverk.

Ja, vi pratar om svenskt körkort, som jag har även om jag bor i Thailand, och som måste förnyas vart tionde år.

Jag ser då tre alternativ vid förnyelse av körkortet:

1. Jag slipper testerna pga att jag bor i Thailand.

2. Jag fixar testintygen i Thailand och bifogar min ansökan till Sverige.

3. Jag måste ta mej till Sverige och genomgå testerna av en leg. läkare i Sverige.

Vilket av alternativen förordar du, eller du kanske har ett 4:e förslag?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden känns mer och mer som den svenska nationalsporten "hata polisen"

Gör dom inte tillräckligt mycket så klagas det på dom för att dom är "inkompetenta idi*ter" och när dom gör något så klagar man på att dom för att göra allt fel

Senaste tiden kör AB en artikelserie i detta ämne och många verkar gilla det skarpt

När samma tidning körde en liknande serie om sexhandel och turism i Thailand var åsikten diametralt motsatta om samma tidning på detta forum..

Man kan säga att du sammanfattade polisens arbete ganska bra.

Detta omdömme får dom av allmänheten för att dom förtjänar detta.

När t.ex jag amälde olaga hot så var ärendet nerlagt på en timme då man bedömde att det inte fanns spaninsuppslag. Trots att namna telefonnummer adress samt inspelning av hotet fanns.

Det finns ett otal likvärdiga historier från allmänheten

Det finns en tendens där polisen prioriterar en viss typ av brott mer för att tillfredställa sitt eget välbefinnande och statistik. Men i övrigt visar man att man skiter i vad som händer.

Man kör uttandingsprov för alkohol onsdag kl 8.00 då man får högre antal som blåser istället för att koncentrera sådant till dom tillfällen då man har större chans statistik att plocka dom som faktiskt har druckit och kör. Det som retar gemene man är dom snedvridna pririteringar man gör utifrån risk och brott. Här har vi en fortkörare där polisen sätter in helikopter samt 50 talet polismän i jakten på honom. Men många gånger när det anmäls brott så har polisen inte tid. Det har skjutits till pengar till polisen. Detta till trots så syns polisen inte till för mycket på gatan. Man har i forskning konstaterat att polisen gärna patrulerar i bil istället för till fots då detta är bekvämare. Med alla resurser på biljakt som las ner den kvällen så bevisar den att forskningen har rätt i detta hur snett polisen prioriterar sina resurser.

Att detta stjäl resurser från fotpatrulering en fredakväll som skulle kunna stoppa x antal misshandel och rån o dyl som kallas vardagsbrottslighet. Är det ingen av uniformsförespråkarna som verkar tänka på.

Men om jag vore polis så skulle även jag tycka att det vore roligare att sitta och gasa runt i en polisbil istället för att vara ute och gå på stan.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vi pratar om svenskt körkort, som jag har även om jag bor i Thailand, och som måste förnyas vart tionde år.

Jag ser då tre alternativ vid förnyelse av körkortet:

1. Jag slipper testerna pga att jag bor i Thailand.

2. Jag fixar testintygen i Thailand och bifogar min ansökan till Sverige.

3. Jag måste ta mej till Sverige och genomgå testerna av en leg. läkare i Sverige.

Vilket av alternativen förordar du, eller du kanske har ett 4:e förslag?

Om du bor i Thailand så har du ju ingen större nytta av ett svenskt körkort, är väl bara att fixa det vid en ev "semmester" eller dyligt i sverige.Nu är ju inte detta någon ny lag utan bara något som jag tyckte att man kanske borde införa...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan säga att du sammanfattade polisens arbete ganska bra.

Detta omdömme får dom av allmänheten för att dom förtjänar detta.

När t.ex jag amälde olaga hot så var ärendet nerlagt på en timme då man bedömde att det inte fanns spaninsuppslag. Trots att namna telefonnummer adress samt inspelning av hotet fanns.

Det finns ett otal likvärdiga historier från allmänheten

Det finns en tendens där polisen prioriterar en viss typ av brott mer för att tillfredställa sitt eget välbefinnande och statistik. Men i övrigt visar man att man skiter i vad som händer.

Man kör uttandingsprov för alkohol onsdag kl 8.00 då man får högre antal som blåser istället för att koncentrera sådant till dom tillfällen då man har större chans statistik att plocka dom som faktiskt har druckit och kör. Det som retar gemene man är dom snedvridna pririteringar man gör utifrån risk och brott. Här har vi en fortkörare där polisen sätter in helikopter samt 50 talet polismän i jakten på honom. Men många gånger när det anmäls brott så har polisen inte tid. Det har skjutits till pengar till polisen. Detta till trots så syns polisen inte till för mycket på gatan. Man har i forskning konstaterat att polisen gärna patrulerar i bil istället för till fots då detta är bekvämare. Med alla resurser på biljakt som las ner den kvällen så bevisar den att forskningen har rätt i detta hur snett polisen prioriterar sina resurser.

Att detta stjäl resurser från fotpatrulering en fredakväll som skulle kunna stoppa x antal misshandel och rån o dyl som kallas vardagsbrottslighet. Är det ingen av uniformsförespråkarna som verkar tänka på.

Men om jag vore polis så skulle även jag tycka att det vore roligare att sitta och gasa runt i en polisbil istället för att vara ute och gå på stan.

Mvh Janne

Janne! Titta på Västberga rånet tex, där fick dom inte skjuta ens, dom kunde ju ha gjort helikoptern illa juh! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan man ju diskutera för att inte sväva för långt ifrån vad forumet handlar om. Varför det är säkrare en blöt kväll i Bangkok än en blöt kväll i Stockholm.

Man kan säga vad man vill om Thailändska poliskåren. Men dom prioriterar i alla fall vardagsbrottslighet högre än den svenska polisen.

Sen kan man fråga sig om korrumperad polis är bättre än en poliskår som mest sitter med armarna i kors, vad gäller rån stöld misshandel o.s.v.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Så länge vi har en lagstiftning som i första hand tillgodoser dom kriminellas behov (vi kallar det rättsäkerhet) kommer

ingenting bli bättre...Förändringar måste komma från politiskt håll.Vi kommer till en punkt när "pendeln" vänder

och folk har "fått nog" Villket politiskt parti har "modet" att förändra drastiskt???? Här gällde det i o f s " bara" en slyngel

som ville jävlas lite med polisen..Såsom samhället utvecklats är det nödvändigt att utöka polisens befogenhet.

mvh

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Den här tråden känns mer och mer som den svenska nationalsporten "hata polisen"

Gör dom inte tillräckligt mycket så klagas det på dom för att dom är "inkompetenta idi*ter" och när dom gör något så klagar man på att dom för att göra allt fel

Senaste tiden kör AB en artikelserie i detta ämne och många verkar gilla det skarpt

När samma tidning körde en liknande serie om sexhandel och turism i Thailand var åsikten diametralt motsatta om samma tidning på detta forum..

Så när det visar sig hur den "specialutbildade" polisen i utryckningskörning bröt mot i princip alla regler som finns så ändrar vi inriktning på tråden till att förvandla polisen till någon slags missförstådda martyrer. Du har ju flera gånger sagt åt en viss medlem att ta av sig skygglapparna när det gäller röda skjortor, nu är det nog dags för dig att ta av dig skygglapparna när det gäller uniformer!

Här har du förresten en artikel om våra "specialutbildade" poliser i fordonskörning. http://www.unt.se/in...76-default.aspx

Link to comment
Dela på andra sajter

"Specialutbildade" Eller hur?! I vad? Knappast så att banracing ingår i svensk polisutbildning. På sin höjd några dagar i fordonshantering och då ingår definitivt inte att hålla fullt i 250 blås på allmän väg bland andra trafikanter.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Varför inte straffa dom som gör "fel" istället för att dra alla över en kam ?

Enligt denna logik borde tunga motorcyklar förbjudas helt och i samma veva höjjer man åldersgränsen till 25år för körkort.

Även 65+ blir av med körkortet för dom är ju livsfarliga i trafiken :wink:

Har du ens mc-kort?

Att relationen mognad och ålder följer varandra hand i hand är ett faktum och att höja åldern för att ta mc-kort är ett sätt att få bort omogna,farliga förare från vägarna.

Eller tycker du det är ett dåligt system att försöka förändra vid roten av problemet istället för i toppen?

Jag har tog mc-kort redan när jag var 16år och året före mig ändrade dom reglerna till att man var tvungen till att ta om kortet när man ville köra tung-mc. Det var det första steget till att göra trafiken säkrare och efter det har det kommit fler förändringar.

Men det är tydligt att det inte räcker med tanke på denna tråd.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt yrke är det helt perfekt att poliserna blivit så ineffektiva, sitter mest inne på stationen, håller på med utredningsarbete, ja kontorsarbete som tidigare varit förbehållet för civilanställda.

Vardagsbrott (inbrott, skadegörelse och liknade har blivit lågprioriterade brott, lång (tidsödande) utredning + ger inga pinnar eller poäng till avancemang

Däremot bälteskontroll, kontroll av nykterhet ger snabbt resultat =pinnar, framförallt om man blåser själv.

Allt detta styrs av myndigheten, absolut inte av polisen på golvet, han blir bara beordrad vad han ska utföra och vilka resultat de ska nå, klart slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

I mitt yrke är det helt perfekt att poliserna blivit så ineffektiva, sitter mest inne på stationen, håller på med utredningsarbete, ja kontorsarbete som tidigare varit förbehållet för civilanställda.

Vardagsbrott (inbrott, skadegörelse och liknade har blivit lågprioriterade brott, lång (tidsödande) utredning + ger inga pinnar eller poäng till avancemang

Däremot bälteskontroll, kontroll av nykterhet ger snabbt resultat =pinnar, framförallt om man blåser själv.

Allt detta styrs av myndigheten, absolut inte av polisen på golvet, han blir bara beordrad vad han ska utföra och vilka resultat de ska nå, klart slut.

Javisst är det knas med den övergripande styrningen och målsättningen i vissa avseenden men det är säkert inte förbjudet för polismän att tänka själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ens mc-kort?

Att relationen mognad och ålder följer varandra hand i hand är ett faktum och att höja åldern för att ta mc-kort är ett sätt att få bort omogna,farliga förare från vägarna.

Eller tycker du det är ett dåligt system att försöka förändra vid roten av problemet istället för i toppen?

I just detta fall så var det väl så att MC-galningen saknade körkort men for ändå omkring i 285 km/t...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

I just detta fall så var det väl så att MC-galningen saknade körkort men for ändå omkring i 285 km/t...

I detta fall hjälpte ingen lagstiftning eftersom han tog lagen i egna händer.

Men dom nya reglerna hjälper förhoppningsvis dom som tar ett mc-kort och gör trafiken säkrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

I mitt yrke är det helt perfekt att poliserna blivit så ineffektiva, sitter mest inne på stationen, håller på med utredningsarbete, ja kontorsarbete som tidigare varit förbehållet för civilanställda.

Vardagsbrott (inbrott, skadegörelse och liknade har blivit lågprioriterade brott, lång (tidsödande) utredning + ger inga pinnar eller poäng till avancemang

Däremot bälteskontroll, kontroll av nykterhet ger snabbt resultat =pinnar, framförallt om man blåser själv.

Allt detta styrs av myndigheten, absolut inte av polisen på golvet, han blir bara beordrad vad han ska utföra och vilka resultat de ska nå, klart slut.

Jo men visst Är det "perfekt" att polisen är så ineffektiva...Det tycker säkert de flesta brottslingar :great:

mvh

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...