Jump to content
IGNORERAD

Galna poliser i SWE


Nypan

Recommended Posts

Kolla denna länk

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14682153.ab

som någon (troligen polis) har lagt ut från denna vansinniga jakt på en Mc i Sthlm CITY

Ok!!!!!

Man kör inte för fort, man kör inte mot rött, med denna jakt för att bötfälla någon står INTE i propotion till Polisen handlande.

Obs ! I sekvensen där man tappar bort Mc:n så får man tips från Hkpt. var den finns, med lite omdöme så räcker det väl med att Hkpt. kollar var han gör och inte 20 bilar som kan skada och döda oskyldiga andra trafikanter.

Då finns det väl möjlighet att kolla vem gossen är, då han förr eller senare stannar någon stans.

Tyvärr så lever han numera inte.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 240
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    43

  • janne_h

    29

  • Inaktiv Medlem

    15

  • Jive

    9

Mest aktiva i denna tråd

Sam sip sam

Ja tråkigt att han avled men jag har ingen sympati för sådana som han

som tror dom kan göra som dom vill med sina mördarmaskiner , för det

är precis var det är när dom kör på det viset

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju häpnadsväckande dåligt omdöme av polisen att inte lägga ner jakten på de starkt trafikerade vägarna, när de har koll från helikoptern.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

men hur stod det till med omdömet på 22-åringen då? .utan att försvara våran :police:

Självklart har 22-åringen dåligt omdöme, men man har väl anledning att förvänta sej ett något bättre omdöme från polisens sida.

" he he, det var ju kul det här".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att föraren dör en någon oskyldig som råkar komma i vägen för blådåren, bara en tidsfråga innan han hade kört ihjäl någon oskyldig. En normalt funtad person skulle ha stannat när de såg polisen och inte visa fingret och kört iväg i 200+ dessutom med en ung tjej bak på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det varit i USA eller England hade han prejats direkt ner i diket innan han haft chans att döda och skada en massa oskyldiga i sin vansinniga framfart

Hur mycket skall en polis tvingas titta på för att skydda en galen brottsling från att skada sig själv ?

Beter man sig så i trafiken kan man inte "begära" en massa av de som har till ansvar att stoppa sådana fasoner.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad) · Hidden by Surin P3, April 16, 2012 - otrevlighet om fetma och Sam Sip Sam
Hidden by Surin P3, April 16, 2012 - otrevlighet om fetma och Sam Sip Sam

Känner som hojåkare till denna incident sen tidigare , killen hade inget körkort hojen kontigt nog inte stulen men oförsäkrad.

Dra med en uppenbarligen ganska sinneslö 17årig tjej gör saken bara värre.

Inte för att vara så hård och osympatisk som sip sam sip (var enda empati ligger hos feta människor annars verkar resten tämligen värdelösa) så var "grabben" tidigare dömd till en mängd trafikbrott och slutet var oundvikligt på något sätt och ett under att tjejen klarade sig.

Ändrades av Wwax
Link to comment

Helt klart extremt dåligt omdöme av mc-föraren. Men jag tycker att man kan kräva mer av ett par utbildade poliser. Eftersom hojföraren uppenbarligen gör allt för att komma undan så borde poliserna i bilen bara ha släppt iväg honom och låtit helikoptern göra jobbet medan de själva följer efter på avstånd efter instruktioner från helikoptern. Det här handlade enbart om att poliserna tyckte det var roligt att få gasa lite. Jag har själv varit i samma situation i min ungdom, jagad från Södertälje till Strängnäs med ett tiotal polisbilar efter mig. Den färden tog slut i ett dike. Och det var verkligen inga sura miner från poliserna när dom till slut fick fast oss. Tvärtom, de var supernöjda över att få gasa loss. Väl inne på stationen kom det högsta befälet som hade varit med i jakten in till mig med ett smile från öra till öra och sa något i stil med "nämen tjena, här är ju roadracingföraren, är allt ok?". Samma befäl var sedan på rättegången och vittnade till min fördel när åklagaren ville ha mig fälld för grov vårdslöshet i trafik. Polisbefälet menade att "visst det gick riktigt fort, men det var aldrig någon fara för utomstående". Och på vägen ut från rättssalen så smilade han och blinkade med ena ögat mot mig som satt på den åtalades bänk. En skön snut helt enkelt, som tyckte det var hur kul som helst att få vara med om lite racing på allmän väg.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hade det varit i USA eller England hade han prejats direkt ner i diket innan han haft chans att

döda och skada en massa oskyldiga i sin vansinniga framfart

Hur mycket skall en polis tvingas titta på för att skydda en galen brottsling från att skada sig själv ?

Beter man sig så i trafiken kan man inte "begära" en massa av de som har till ansvar att stoppa sådana fasoner.

Att de inte prejade han av vägen kan ju bero på att han hade en ung tjej på bönpallen

som förmodligen inte bör lastas för hur föraren väljer att köra sin hoj?

Själv tycker jag att det räcker med att följa hojen via luften i hellikopter.

När de väl vet var han stannar så kan en patrull plocka av honom hojen.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Om folk vill riskera sina egna liv har jag inga problem med, men när de riskerar andras så är det jävligt svårt att tycka synd om dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att de inte prejade han av vägen kan ju bero på att han hade en ung tjej på bönpallen

som förmodligen inte bör lastas för hur föraren väljer att köra sin hoj?

Själv tycker jag att det räcker med att följa hojen via luften i hellikopter.

När de väl vet var han stannar så kan en patrull plocka av honom hojen.

SN

Gäller det bara motorcykelburna brottslingar eller kan man göra så med andra brott också

Om han rånat en bank eller begått ännu värre brott innan han hoppade på cykeln. Är det någon skillnad då ?

var går gränsen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart extremt dåligt omdöme av mc-föraren. Men jag tycker att man kan kräva mer av ett par utbildade poliser. Eftersom hojföraren uppenbarligen gör allt för att komma undan så borde poliserna i bilen bara ha släppt iväg honom och låtit helikoptern göra jobbet medan de själva följer efter på avstånd efter instruktioner från helikoptern. Det här handlade enbart om att poliserna tyckte det var roligt att få gasa lite. Jag har själv varit i samma situation i min ungdom, jagad från Södertälje till Strängnäs med ett tiotal polisbilar efter mig. Den färden tog slut i ett dike. Och det var verkligen inga sura miner från poliserna när dom till slut fick fast oss. Tvärtom, de var supernöjda över att få gasa loss. Väl inne på stationen kom det högsta befälet som hade varit med i jakten in till mig med ett smile från öra till öra och sa något i stil med "nämen tjena, här är ju roadracingföraren, är allt ok?". Samma befäl var sedan på rättegången och vittnade till min fördel när åklagaren ville ha mig fälld för grov vårdslöshet i trafik. Polisbefälet menade att "visst det gick riktigt fort, men det var aldrig någon fara för utomstående". Och på vägen ut från rättssalen så smilade han och blinkade med ena ögat mot mig som satt på den åtalades bänk. En skön snut helt enkelt, som tyckte det var hur kul som helst att få vara med om lite racing på allmän väg.

Är det inte bättre att inte skriva något och låta folk tro man är en idi*t istället för att skriva och bekräfta misstankarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla denna länk

http://www.aftonblad...icle14682153.ab

som någon (troligen polis) har lagt ut från denna vansinniga jakt på en Mc i Sthlm CITY

Ok!!!!!

Man kör inte för fort, man kör inte mot rött, med denna jakt för att bötfälla någon står INTE i propotion till Polisen handlande.

Obs ! I sekvensen där man tappar bort Mc:n så får man tips från Hkpt. var den finns, med lite omdöme så räcker det väl med att Hkpt. kollar var han gör och inte 20 bilar som kan skada och döda oskyldiga andra trafikanter.

Då finns det väl möjlighet att kolla vem gossen är, då han förr eller senare stannar någon stans.

Tyvärr så lever han numera inte.

Han har fyllt 22 och är en myndig man .

Då ska man också stanna på polisernas order. :police::thumbsup:

Annars får man skylla sig själva!

Syn att tjejen hade dåligt omdöme och åkte med honom!

Tråkigt för föräldrarna och vänner.

Detta var manens fel ingen annan.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=6]Kolla denna länk[/size]

http://www.aftonblad...icle14682153.ab

som någon (troligen polis) har lagt ut från denna vansinniga jakt på en Mc i Sthlm CITY

Ok!!!!!

Man kör inte för fort, man kör inte mot rött, med denna jakt för att bötfälla någon står INTE i propotion till Polisen handlande.

Obs ! I sekvensen där man tappar bort Mc:n så får man tips från Hkpt. var den finns, med lite omdöme så räcker det väl med att Hkpt. kollar var han gör och inte 20 bilar som kan skada och döda oskyldiga andra trafikanter.

Då finns det väl möjlighet att kolla vem gossen är, då han förr eller senare stannar någon stans.

Tyvärr så lever han numera inte.

Är han nån sorts postidol, eller?,

Odödliga MC förare har vi sett nog av i Thailand, varför tycker du det är så jävla macho att "lugga blåljus"?

Lever du själv efter den tesen, sorry, inte många som har dig som idol, I varje fall inte jag, du får väl emigrera till nån subkultur om inte svensk lag gäller dig lixom oss andra!

Tyvärr...vem skall prioriteras!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är han nån sorts postidol, eller?,

Odödliga MC förare har vi sett nog av i Thailand, varför tycker du det är så jävla macho att "lugga blåljus"?

Lever du själv efter den tesen, sorry, inte många som har dig som idol, I varje fall inte jag, du får väl emigrera till nån subkultur om inte svensk lag gäller dig lixom oss andra!

Tyvärr...vem skall prioriteras!

Snälla BAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag repeterar en del av vad jag skrev från början.Lägger det med FET stil, då kanske det är lättare att uppfatta.

[size=5]Man kör inte för fort, man kör inte mot rött, med denna jakt för att bötfälla någon står INTE i propotion till Polisen handlande. Jag försvarar INTE föraren av MC:n[/size]

[size=5]han har gjort fel, han körde då dom såg honom, C.a 100 på 70 väg.enligt polisens kamera, sedan började jakten.

Obs ! I sekvensen där man tappar bort Mc:n så får man tips från Hkpt. var den finns, med lite omdöme så räcker det väl med att Hkpt. kollar var han gör och inte 20 bilar som kan skada och döda oskyldiga andra trafikanter.[/size]

Troligen är du någon gammal avdankad kollega till dom efterföljande

[size=5]Såg ,just nu att numera böver man bara vara 18 år, för att bli Polis, skrämmande borde höjas till 25 år.[/size]

För övrigt så skiter jag i SWE lag, då jag Inte befinner mig där,sedan lång tid tillbaka, och troligen ALDRIG mer att sätta min fot där igen

Nypan Bikerglidare i annat land.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att inte skriva något och låta folk tro man är en idi*t istället för att skriva och bekräfta misstankarna.

Som sagt, jag var ung och dum. Men en sån som du kan väl se tillbaka på ett fullständigt perfekt liv utan några som helst misstag. Jag lyfter på hatten och bugar mig inför en sådan underbart perfekt människa som du. Tänk om alla var som du, vilken underbar drömvärld vi skulle leva i. O du perfekta varelse. *Suck*

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, jag var ung och dum. Men en sån som du kan väl se tillbaka på ett fullständigt perfekt liv utan några som helst misstag. Jag lyfter på hatten och bugar mig inför en sådan underbart perfekt människa som du. Tänk om alla var som du, vilken underbar drömvärld vi skulle leva i. O du perfekta varelse. *Suck*

Så då är du bara dum nu då! jag är inte har inte eller kommer inte att vara perfekt, men för den sakens skull kommer jag inte till att raljera över mina ungdomssynder eller framtida synder här på mpr.

Så åter igen tala är silver och tiga är guld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det varit i USA eller England hade han prejats direkt ner i diket innan han haft chans att döda och skada en massa oskyldiga i sin vansinniga framfart

Hur mycket skall en polis tvingas titta på för att skydda en galen brottsling från att skada sig själv ?

Beter man sig så i trafiken kan man inte "begära" en massa av de som har till ansvar att stoppa sådana fasoner.

Som mångårigt boende i både californien och Florida så känner jag inte igen beskrivningen av USA.

Nog så att en del svenskar tror att det är så mycket tuffare i USA än vad det igentligen är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då är du bara dum nu då! jag är inte har inte eller kommer inte att vara perfekt, men för den sakens skull kommer jag inte till att raljera över mina ungdomssynder eller framtida synder här på mpr.

Så åter igen tala är silver och tiga är guld.

Det sistnämnda har du missat fullständigt.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ett exempel där polisen jagade rånare så dom kraschade och en dog, har varit lite diskussion om polisen gjorde rätt, tycker själv att det är självklart att dom ska få jaga brottslingar.

http://hn.se/nyheter/varberg/1.1139474-fem-ars-fangelse-for-ranet-mot-guldfynd

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Jag tycker att båda parter har visat väldigt dåligt omdöme. Killen som kör som en vettvilling och polisen som följer med i det för höga tempot och kör om på vilken sida de tycker passar bäst. Det är ren tur att inte fler gick åt men visst får killen skylla sig själv som kör alldelses för fort och dessutom med en oskyldigt passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att båda parter har visat väldigt dåligt omdöme. Killen som kör som en vettvilling och polisen som följer med i det för höga tempot och kör om på vilken sida de tycker passar bäst. Det är ren tur att inte fler gick åt men visst får killen skylla sig själv som kör alldelses för fort och dessutom med en oskyldigt passagerare.

Exakt

Mycket dåligt omdöme från båda parter

Den ena en privatperson den andra en myndighet representerad av många enskilda poliser i detta fall inkl ledningscentral.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...