Jump to content
IGNORERAD

Galna poliser i SWE


Nypan

Recommended Posts

Så vilka ansåg du var "vettiga" och varför ?

Hi hi, har du inte "f ö r s t å t"? Och d i s k i t i o n! Kolla texten! :crazy::14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 240
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    43

  • janne_h

    29

  • Inaktiv Medlem

    15

  • Jive

    9

Mest aktiva i denna tråd

Guest Oregistrerad knasen

Och poliser får inte köra fort under utryckning för det har du bestämt eller ?

Nu börjar ditt försvar av dina idoler i uniform likna en annans medlems enträgna försvar av sin idol som får göra precis som han vill för att han var folkvald :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker polisens insats var för klen.. de skulle ha ett gäng utposterade snipers också efter flyktvägen på denne sammhällets fiende nr 1..

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar ditt försvar av dina idoler i uniform likna en annans medlems enträgna försvar av sin idol som får göra precis som han vill för att han var folkvald :rotfl:

Så vad är dina åsikter i detta ärende då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så vad är dina åsikter i detta ärende då ?

Har inte sett klippet än, så jag har ingen direkt åsikt mer än att även poliser kan visa dåligt omdöme hur utbildade de än må vara. Dom är ju också bara människor och kan fatta korkade beslut. Vad jag har förstått av texten i AB så var det väl 3:e part som också utsattes för fara då polisen också körde vårdslöst.. Men med din argumentation så hade det väl inte varit polisens fel om dom kört på någon 3:e part på vägen för polisen får ju minsann köra fort under utryckning..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sett klippet än, så jag har ingen direkt åsikt mer än att även poliser kan visa dåligt omdöme hur utbildade de än må vara. Dom är ju också bara människor och kan fatta korkade beslut. Vad jag har förstått av texten i AB så var det väl 3:e part som också utsattes för fara då polisen också körde vårdslöst.. Men med din argumentation så hade det väl inte varit polisens fel om dom kört på någon 3:e part på vägen för polisen får ju minsann köra fort under utryckning..

Självklart kan det vara så.

Men att sitta och döma dom baserat på några klipp på Aftonbladet är kanske lite att gå till överdrift

Alla sådana här händelser gås dels igenom internt på debriefingar där man spelar upp filmer från inblandade fordon/helikoptrar och diskuterar igenom tillsammans med de inblandade

Och dels har dessa filmer med ganska hög sannolikhet granskats av den åklagare som ledde förundersökningen och sedan la ner den efter att ha gått igenom underlagen

Misstänker att det var främst helikopterns videofilmer som visade hur helheten såg ut i situationen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv förstår jag inte vad ni duiskuterar, själv tycker jag det var hur bra som helst att snuten jagade dom och att det bara var dom jagade som strök med.

Vi betalar väl skatt för att snuten ska göra sitt jobb, eller ska polisen lägga 100% av sina resurser på att sätta dit svenssons som kör 10kmh för fort på 30-vägar ?

kom in i matchen boys!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Håller helt med Tallviking i denna diskution.

Grabben började med att ge fingret till polisen och sen börja sin vansinnesfärd. Först mot Södertälje sedan hela vägen tillbaka. Utan att äns ha körkort och försäkring.

Och med en massa andra trafikbrott innan denna händelse.

Såna idi*ter ska inte finnas på vägarna och utsätta andra trafikanter för livsfara.

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand hade polisen satt en kula i honom...

mvh

pensionaren

Ja tyvärr hände det du tillskriver Thaipolisen för ca 10 år sedan. Tyvärr hade den polisen lika dåligt omdömme som den svenska. Då kulan från polisens pistol missade och dödade en oskyldig motorcyklist på en mindre hoj.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Är han nån sorts postidol, eller?,

Odödliga MC förare har vi sett nog av i Thailand, varför tycker du det är så jävla macho att "lugga blåljus"?

Lever du själv efter den tesen, sorry, inte många som har dig som idol, I varje fall inte jag, du får väl emigrera till nån subkultur om inte svensk lag gäller dig lixom oss andra!

Tyvärr...vem skall prioriteras!

Så du menar på fullt allvar att för att en motorcyklist kör fort Så rättfärdigar det poliser som sitter i fordon med en vikt x 10 vad motorcykeln väger ock kör vingelfärd för att förfölja motorcykeln och hetsa honom att köra ännu farligare. Att killen som dog var en idi*t kan vi väl vara ense om? Men att polisen tar till farligare metoder bara för att förfölja killen. Hur tänkte dom där? Hade dom tänkt ramma honom för att få stopp på honom eller vad förespråkar du som mest trafiksäkert för alla? Om du ser videon så utsätter polisbilen svenne för värre faror än motorcykeln. Men jag får väl anta att detta är ok med din logik?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så varje gång polisen och andra larmtjänster rycker ut i hög fart till ett larm är dom "omdömeslösa" trots att dom specialutbildning för just utryckningskörningar ?

Svar nej! Det måste ju stå i paritet till sitatutionen. Om dom är på väg till ett brådskande misshandelsfall så kan dom faktiskt rädda ett liv med stor sannolikhet.

Om dom inte snarast har för avsikt mot alla instruktioner som poliser har att preja ner killen i diket snarast. Så förstår jag inte varför polisens vansinneskörning kan hjälpa upp situationen?

Däremot hetsar ju detta bara fartdåren och risk för att någon skadas ökar.

Det kan väl knappast stå paritet till brottet att polisen utsätter allmänheten för större skada än dom försöker stoppa?

Den som påstår dylika kan ju inte ha alla pållar i stallet.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta och läs artikeln en gång till rekommenderas.

Så snart polishelikoptern tog upp kontakten släppte bilen på marken efter och var inte ens i närheten när han kraschade. Det var bara helikoptern som hade kontakt med motorcykeln.

Killen hade 45 minuter på sig att fatta beslutet att stanna. Trögtänkt som få tydligen

Och hur motiverar du att dom fortsätter att köra som blådårar trots att dom tappat bort killen?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv förstår jag inte vad ni duiskuterar, själv tycker jag det var hur bra som helst att snuten jagade dom och att det bara var dom jagade som strök med.

Vi betalar väl skatt för att snuten ska göra sitt jobb, eller ska polisen lägga 100% av sina resurser på att sätta dit svenssons som kör 10kmh för fort på 30-vägar ?

kom in i matchen boys!!!!

Nej det är helt riktigt.. Självklart lägger polisen direkt upp 20 polisbilar för att jaga en motorcyklist som kör för fort.

Man kan ju alltid hoppas att lika många polisbilar har tid när svenne blir rånad i berzeli park, eller när johan blir hotad till livet av ett indrivargäng.

Tyvärr så åker dessa anmälningar ner i npolisens sopkorg. Då dom tydligen saknar resurser för sådana roliga uppdrag. :sFduh:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så varje gång polisen och andra larmtjänster rycker ut i hög fart till ett larm är dom "omdömeslösa" trots att dom specialutbildning för just utryckningskörningar ?

Nej, inte varje gång, men polisen är inte alltid ofelbar

som du tror i din lilla uniformerade värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Svar nej! Det måste ju stå i paritet till sitatutionen. Om dom är på väg till ett brådskande misshandelsfall så kan dom faktiskt rädda ett liv med stor sannolikhet.

Om dom inte snarast har för avsikt mot alla instruktioner som poliser har att preja ner killen i diket snarast. Så förstår jag inte varför polisens vansinneskörning kan hjälpa upp situationen?

Däremot hetsar ju detta bara fartdåren och risk för att någon skadas ökar.

Det kan väl knappast stå paritet till brottet att polisen utsätter allmänheten för större skada än dom försöker stoppa?

Den som påstår dylika kan ju inte ha alla pållar i stallet.

Mvh Janne

Så med det tänket ska polisen alltid släppa en forkörande motorcyklist ??

För kanske hetsar det föraren att köra ännu fortare.

Snacka om att inte ha alla hästarna i stallet

Eller SKA polisen veta i förväg vilka som blir hätsade eller inte.

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

idi*ten som körde ihjäl sig får i mina ögon skylla sig själv. Det var ingen som bad honom försöka köra ifrån polisen.

Kan ha sympati med både tjejen och killens familj, med att det gick som det gick är enbart killens fel.

Poliserna kanske borde ha avbrutit enligt de lama regler vi har men även om det vore så har de inget ansvar för olyckan i mina ögon.

När olyckan skedde var ingen polis i närheten efter vad jag förstår.

Vart leder det om polisen måste släppa alla som kör tillräckligt fort? För mig är det klart att det leder till att fler kör som busar och tänker att om det bara är galna nog kan de inte åka fast. Att killen inte hade regskylt beror nog på att han räknade med att polisen skulle vilja stoppa honom och att han räknade med att i så all köra ifrån dem.

Den grabbiga tonen i polisbilen stör mig inte, de var i en jaktsituation och då rinner lite adrenalin till. De visste ju inte och räknade säkert inte med att snubben skulle köra ihjäl sig. Vi säger nog alla saker som inte låter jättebra när de spelas upp i riksmedia.

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

idi*ten som körde ihjäl sig får i mina ögon skylla sig själv. Det var ingen som bad honom försöka köra ifrån polisen.

Kan ha sympati med både tjejen och killens familj, med att det gick som det gick är enbart killens fel.

Poliserna kanske borde ha avbrutit enligt de lama regler vi har men även om det vore så har de inget ansvar för olyckan i mina ögon.

När olyckan skedde var ingen polis i närheten efter vad jag förstår.

Vart leder det om polisen måste släppa alla som kör tillräckligt fort? För mig är det klart att det leder till att fler kör som busar och tänker att om det bara är galna nog kan de inte åka fast. Att killen inte hade regskylt beror nog på att han räknade med att polisen skulle vilja stoppa honom och att han räknade med att i så all köra ifrån dem.

Den grabbiga tonen i polisbilen stör mig inte, de var i en jaktsituation och då rinner lite adrenalin till. De visste ju inte och räknade säkert inte med att snubben skulle köra ihjäl sig. Vi säger nog alla saker som inte låter jättebra när de spelas upp i riksmedia.

MYCKET bra skivit

Karma på den

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sammanfattning, det är OK att bränna gummi i 200 bara för att man kör hoj, men inte att ta fast skiten!

Det är inte OK att jaga livet ur förbrytare. men ibland gör även myndighetrnas tjänstemän fel, de är förvisso även de människor, även om de bär uniform!

Anarki är ballt, bara man är hojåkare, poliser är dumma som missunnar ungdommar lite kul!

Men, det finns faktiskt motorklubbar där man kan bli mrdlem och utöva sina uppdämda speedtalanger, dessvärre vågar dessa skitballa tuffingar sällan visa sina brister i trängda situationer så det är bättre att köra och vara ball på stan!

Varför finns det lagar, varför är Sverige ett i sammanhanget säkert land att vistas i?

Varför är så många omedvetna om farorna, jo just därför att man förväntar sig inte att bli omkörd av en egoistisk skistövel som lämnat allt ansvar åt medtrafikanterna bara för att dom tycker dom är så jävla bra motorförare och anser att bäst/nyast/starkast/snabbast och dyrast går först.

Om dessa skulle försöka se situationenrna som uppstår just på grund av deras beteende och inte bara i egoismens tecken skita i allt o alla skulle trafikvärlden se fan så mycket bättre ut!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sammanfattning, det är OK att bränna gummi i 200 bara för att man kör hoj, men inte att ta fast skiten!

Det är inte OK att jaga livet ur förbrytare. men ibland gör även myndighetrnas tjänstemän fel, de är förvisso även de människor, även om de bär uniform!

Anarki är ballt, bara man är hojåkare, poliser är dumma som missunnar ungdommar lite kul!

Men, det finns faktiskt motorklubbar där man kan bli mrdlem och utöva sina uppdämda speedtalanger, dessvärre vågar dessa skitballa tuffingar sällan visa sina brister i trängda situationer så det är bättre att köra och vara ball på stan!

Varför finns det lagar, varför är Sverige ett i sammanhanget säkert land att vistas i?

Varför är så många omedvetna om farorna, jo just därför att man förväntar sig inte att bli omkörd av en egoistisk skistövel som lämnat allt ansvar åt medtrafikanterna bara för att dom tycker dom är så jävla bra motorförare och anser att bäst/nyast/starkast/snabbast och dyrast går först.

Om dessa skulle försöka se situationenrna som uppstår just på grund av deras beteende och inte bara i egoismens tecken skita i allt o alla skulle trafikvärlden se fan så mycket bättre ut!

Sedan lägger vi till att polisen ska jaga fortkörare med helikopter. Eftersom det är säkert, då de kan ta fortköraren från helikoptern när han/hon stannat. Roligt med dessa insattsexperter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så med det tänket ska polisen alltid släppa en forkörande motorcyklist ??

För kanske hetsar det föraren att köra ännu fortare.

Snacka om att inte ha alla hästarna i stallet

Eller SKA polisen veta i förväg vilka som blir hätsade eller inte.

Mvh

Skåneljungen

Poletten har tydligen inte ramlat ner utifrån det jag skrev.

Det finns andra metoder som är säkrare. Om en polisbil ligger i häcken på hojen så triggar det ju bara motorcykeln att köra fortare för att köra ifrån polisbilen. Och polisbilen gör i alla fall ingen mer nytta än att den spanar på motorcykeln. Då ingen frisk person kan väl på allvar mena att polisen ska preja ner motorcykeln i diket som mål?

Däremot om man använder helikoptern i spaningsyfte och polisen idkar spaning efter vägen. Så stannar killen förhoppningsvis på något säkert ställe där polisen kan göra ett säkert gripande. Alternativt så lyckas polisen få upp en spärr som tar killen. Utan att situationen eskalerar och någon blir skadad eller dör. Därav så måste det finnas paritet i insatsen till brottet man vill stävja. Det kan väl knappast vara riktigt att ett flertal polisbilar ska bete sig helt trafiklfarligt bara för att jaga en motorcykel som dom ändå har svårt att få stopp på på ett säkert sätt med dessa metoder.

Blir lite som att jaga mygg med hagelbössa. Därav anser jag att dom som förordar dylika macho metoder som polisen använde sig av i detta fall, kan inte ha alla pållar i stallet.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sammanfattning, det är OK att bränna gummi i 200 bara för att man kör hoj, men inte att ta fast skiten!

Det är inte OK att jaga livet ur förbrytare. men ibland gör även myndighetrnas tjänstemän fel, de är förvisso även de människor, även om de bär uniform!

Anarki är ballt, bara man är hojåkare, poliser är dumma som missunnar ungdommar lite kul!

Men, det finns faktiskt motorklubbar där man kan bli mrdlem och utöva sina uppdämda speedtalanger, dessvärre vågar dessa skitballa tuffingar sällan visa sina brister i trängda situationer så det är bättre att köra och vara ball på stan!

Varför finns det lagar, varför är Sverige ett i sammanhanget säkert land att vistas i?

Varför är så många omedvetna om farorna, jo just därför att man förväntar sig inte att bli omkörd av en egoistisk skistövel som lämnat allt ansvar åt medtrafikanterna bara för att dom tycker dom är så jävla bra motorförare och anser att bäst/nyast/starkast/snabbast och dyrast går först.

Om dessa skulle försöka se situationenrna som uppstår just på grund av deras beteende och inte bara i egoismens tecken skita i allt o alla skulle trafikvärlden se fan så mycket bättre ut!

Jag får anta att du tycker att han lärde sig en riktig läxa genom att köra ihäl sig.

Han gör ju garanterat inte om det. Det var väl rätt åt idi*ten..? :crazy:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Denna diskussion får mig osökt att tänka på denna gamla hetsiga debatten om ölmattan/underlägget som en turist stal i Phuket. Nu skall vi dödspreja folk i rusningstrafik och då skulle turister korsfästas för snatteri - uniformsonanister förnekar sig sällan.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna diskussion får mig osökt att tänka på denna gamla hetsiga debatten om ölmattan/underlägget som en turist stal i Phuket. Nu skall vi dödspreja folk i rusningstrafik och då skulle turister korsfästas för snatteri - uniformsonanister förnekar sig sällan.

Det värsta är att det gör inte anarkisterna heller...fram för laglösheten!

Vill man inte följa lagar o förordningar får man stå sitt kast, därmed inte sagt att det är förenat med samhällets ideologi att ta livet av varenda brottslig, har det funnits bara två färger, vitt o svart hade svaret varit enkelt, men nu är det ju tack o lov ett vidare spectra så det vore rätt skönt att slippa kallas uniformsriddare eller dödsivrare av sina forumkompisar, man, nu har jag blivit det och för mig får ni tycka vad fan ni vill, men jag skriver inte vad jag tycker sådana som skall kasta epitetiska benämningar bara för att man har olika åsikter för då blir jag avstängd!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får anta att du tycker att han lärde sig en riktig läxa genom att köra ihäl sig.

Han gör ju garanterat inte om det. Det var väl rätt åt idi*ten..? :crazy:

Mvh Janne

Bra skrivet, det visar ju din inställning i alla fall, min har du fantiserat ihop!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Poletten har tydligen inte ramlat ner utifrån det jag skrev.

Det finns andra metoder som är säkrare. Om en polisbil ligger i häcken på hojen så triggar det ju bara motorcykeln att köra fortare för att köra ifrån polisbilen. Och polisbilen gör i alla fall ingen mer nytta än att den spanar på motorcykeln. Då ingen frisk person kan väl på allvar mena att polisen ska preja ner motorcykeln i diket som mål?

Däremot om man använder helikoptern i spaningsyfte och polisen idkar spaning efter vägen. Så stannar killen förhoppningsvis på något säkert ställe där polisen kan göra ett säkert gripande. Alternativt så lyckas polisen få upp en spärr som tar killen. Utan att situationen eskalerar och någon blir skadad eller dör. Därav så måste det finnas paritet i insatsen till brottet man vill stävja. Det kan väl knappast vara riktigt att ett flertal polisbilar ska bete sig helt trafiklfarligt bara för att jaga en motorcykel som dom ändå har svårt att få stopp på på ett säkert sätt med dessa metoder.

Blir lite som att jaga mygg med hagelbössa. Därav anser jag att dom som förordar dylika macho metoder som polisen använde sig av i detta fall, kan inte ha alla pållar i stallet.

Mvh Janne

Missade du att då han körde in i vägbommen var ingen polis "i häcken på honom" utan bara helikoptern höll kontakten med honom ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...