Jump to content
IGNORERAD

Galna poliser i SWE


Nypan

Recommended Posts

Inaktiv Medlem

Här är en polis som har mer förståelse för MC-åkning :) Känsliga personer bör inte se filmen men om det ändå sker med efterföljande syrliga kommentarer utdelas belöning i from av en alldeles egen napp och fingerfärg :P

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 240
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    43

  • janne_h

    29

  • Inaktiv Medlem

    15

  • Jive

    9

Mest aktiva i denna tråd

Sam sip sam

Ja, vi pratar om svenskt körkort, som jag har även om jag bor i Thailand, och som måste förnyas vart tionde år.

Jag ser då tre alternativ vid förnyelse av körkortet:

1. Jag slipper testerna pga att jag bor i Thailand.

2. Jag fixar testintygen i Thailand och bifogar min ansökan till Sverige.

3. Jag måste ta mej till Sverige och genomgå testerna av en leg. läkare i Sverige.

Vilket av alternativen förordar du, eller du kanske har ett 4:e förslag?

Inga problem har en kompis som bor i Pattaya och det gick bra med ett thailändskt läkarintyg så han behövde inte åka till sverige för det

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ny åldersgräns för mc-körkort nästa år.

http://www.gp.se/mot...-for-mc-korkort

Tja, varför inte.

Absolut minimiålder 25 år och sedan införa fartspärrar på 120 km/h

det har vi på lastbilarna max 90 km/h och en del åkare har ställt ner dom till 82 km/h för att spara bränsle

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nejdå, jag håller med, det gick "bra" denna gång, en idi*t mindre.För övrigt så borde det kanske finnas en lag om obligatorisk syntest vid tex 65 års ålder, eller varför inte syntest/reaktion/läkarundersökning var tionde år.

Vi yrkeschaufförer måste göra en läkarundersökning var 10:e år från 40 års ålder

för att få behålla de tunga behörigheten , varför skulle inte det gälla alla från ex 50 år

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan man ju diskutera för att inte sväva för långt ifrån vad forumet handlar om. Varför det är säkrare en blöt kväll i Bangkok än en blöt kväll i Stockholm.

Man kan säga vad man vill om Thailändska poliskåren. Men dom prioriterar i alla fall vardagsbrottslighet högre än den svenska polisen.

Sen kan man fråga sig om korrumperad polis är bättre än en poliskår som mest sitter med armarna i kors, vad gäller rån stöld misshandel o.s.v.

Mvh Janne

I Thailand syns dom ,då dom nästan alltid äker en och en, i Sthlm där kommer man 10 + 10 för det kan ju bli bråk, och då måste man vara många poliser.

Varför?? Du får avgöra själv du som läser detta.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

I Thailand syns dom ,då dom nästan alltid äker en och en, i Sthlm där kommer man 10 + 10 för det kan ju bli bråk, och då måste man vara många poliser.

Varför?? Du får avgöra själv du som läser detta.

Ja i sthlm finns det stora gäng när det blir bråk , har sett flera gånger när polisen mer eller mindre fått spö

när dom bara varit 4 poliser mot 50 talet ligister , dagens ungdom har ingen respekt mot polisen

så inte konstigt att det går åt många poliser då

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi yrkeschaufförer måste göra en läkarundersökning var 10:e år från 40 års ålder

för att få behålla de tunga behörigheten , varför skulle inte det gälla alla från ex 50 år

Vi som också har behörighet DE gäller det 5 år mellan veterinärundersökningarna, även fast man inte använder den.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han gjorde sitt val och fick betala ett högt pris,tragiskt.

Men snutarna gjorde inget fel..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi yrkeschaufförer måste göra en läkarundersökning var 10:e år från 40 års ålder

för att få behålla de tunga behörigheten , varför skulle inte det gälla alla från ex 50 år

Varför inte som i Järnvägsbranschen till 50 år var 5 år och efter 50 var 3 år läkarkontroll.

Och varje år teoriprov.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkla svårt fall jaga eller inte jaga har själv dunkat ifrån snutarna när jag var ung och dum. Så min åsikt är att ger man sig in i leken får man leken tåla (I detta fall med tragisk utgång) Vad man måste förstå är att har man tillgång till fartvidunder som går en bra bit över (300% av hastighetsgränserna) så kommer man att utnyttja dom resurserna vare sig man kan eller inte allt handlar om mognad. Vad snuten gör är vad snutar alltid har gjort ta fast brottslingen att dom nu har blivit kontorsråttor med undertryckta känslor måste vi bara acceptera ge dom MC Simulator 2019

Link to comment
Dela på andra sajter

Att köra ifrån polisen gör det flesta.

Bara att dra på och sedan åka av på nästa avfart och lera upp en plats att stanna på.

Låsa MC och gå över på andra sidan gatan.

Titta på när dom kommer och hittar inget.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att köra ifrån polisen gör det flesta.

Bara att dra på och sedan åka av på nästa avfart och lera upp en plats att stanna på.

Låsa MC och gå över på andra sidan gatan.

Titta på när dom kommer och hittar inget.

Hälsar pigge01

Kanske lite svårt om en helikopter spottat dig...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite svårt om en helikopter spottat dig...

I detta fall hade detta funkat bra.

22-killen lekte för länge.

Med snuten.

Helikoptern han komma med.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att köra ifrån polisen gör det flesta.

Bara att dra på och sedan åka av på nästa avfart och lera upp en plats att stanna på.

Låsa MC och gå över på andra sidan gatan.

Titta på när dom kommer och hittar inget.

Hälsar pigge01

Har du speldosa på din MC?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

I detta fall hade detta funkat bra.

22-killen lekte för länge.

Med snuten.

Helikoptern han komma med.

Hälsar pigge01

Kanske det,,nur som helst så ber han om o bli jagad och dom jagar honom med ALL RÄTT,bara rödljuskörningen på sveavägen visar att han har noll respekt för med trafikanter.

Hade några oskyldiga fått väja för hans framfart och råkat illa ut o snuten avbrytit jagandet hade det låtit annorlunda.

Typ,,,Varför stoppade inte polisen motorcyckelnhuliganen..

Ekdahl kan inte ha sett mycket..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sistnämnda har du missat fullständigt.

Jag har tigit som fan i mina dar men inte har jag fått något guld för det.

Skall jag ha guld får jag allt köpa det isf ...

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Ett alternativ kan ju vara att följa de trafikregler som finns och när polisen ber en stanna, följa den uppmaningen, istället för att dra i väg

och riskera eget och andra människors liv...men men ...det är nog bara jag som börjar bli gammal o "mossig"

mvh

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Här är en kalle anka polis till.

http://www.aftonblad...icle14712521.ab

Ja vad säger man, polisen uppträder som en idi*t utan minsta intresse för om MC-föraren kommer att köra ihjäl sig eller inte. Efter första incidenten när killen kör i räcket och bensprattlar borde de ha avbrutit. Det finns ingen anledning att riskera livet på andra för att vinna eller vad det var som drev polisen. Faran framkallas av dem själva. Det betyder inte att de ska låta det passera när någon kör utan reg. skylt men de hade reg. nr på den andra hojen och med lite diskret spaning hade de lätt kunna få reda på vem den andra var och stoppat honom på ett säkrare sätt. T.ex. när han skulle ut och åka nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja vad säger man, polisen uppträder som en idi*t utan minsta intresse för om MC-föraren kommer att köra ihjäl sig eller inte. Efter första incidenten när killen kör i räcket och bensprattlar borde de ha avbrutit. Det finns ingen anledning att riskera livet på andra för att vinna eller vad det var som drev polisen. Faran framkallas av dem själva. Det betyder inte att de ska låta det passera när någon kör utan reg. skylt men de hade reg. nr på den andra hojen och med lite diskret spaning hade de lätt kunna få reda på vem den andra var och stoppat honom på ett säkrare sätt. T.ex. när han skulle ut och åka nästa gång.

Det är en skandal om inte den grisen blir av med jobbet. Det är ju för fan mordförsök när han trycker till mc-föraren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Det är en skandal om inte den grisen blir av med jobbet. Det är ju för fan mordförsök när han trycker till mc-föraren!

Han kunde gärna få vara kvar på jobbet, som patrullerande lapp-lisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bra jobbat av polisen ta fast idi*terna , varför ska dom klara sig för när dom kör som idi*ter

ger dom sig in i leken får dom leken tåla , varför stannar inte mc:n första skedet

hade han klarat sig med böter , eller var det en efterlyst våldtäktsman på mc:n ?

ja ngt fel var det på han från början

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Bra jobbat av polisen ta fast idi*terna , varför ska dom klara sig för när dom kör som idi*ter

ger dom sig in i leken får dom leken tåla , varför stannar inte mc:n första skedet

hade han klarat sig med böter , eller var det en efterlyst våldtäktsman på mc:n ?

ja ngt fel var det på han från början

Ja, det är ett idi*tiskt beteende. Men det som är ännu värre är ju att polisen beter sig lika jävla illa. Förstår man inte det och tycker det är ok... ja, då är det bara att beklaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad säger man, polisen uppträder som en idi*t utan minsta intresse för om MC-föraren kommer att köra ihjäl sig eller inte. Efter första incidenten när killen kör i räcket och bensprattlar borde de ha avbrutit. Det finns ingen anledning att riskera livet på andra för att vinna eller vad det var som drev polisen. Faran framkallas av dem själva. Det betyder inte att de ska låta det passera när någon kör utan reg. skylt men de hade reg. nr på den andra hojen och med lite diskret spaning hade de lätt kunna få reda på vem den andra var och stoppat honom på ett säkrare sätt. T.ex. när han skulle ut och åka nästa gång.

Alla brottslingar skall i fortsättningen köra tung MC för då får polisen inte följa efter. :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Konsensus verkar finnas i detta forum om att dödsstraff är en rimlig påföljd

om man inte stannar när man blir tillsagd av polisen.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...