Jump to content
IGNORERAD

Hjälp med att kolla bygget "SeaMaxCondo"


vebon1

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det finns någon i Jomtien som har lust att hjälpa till.

Jag har skrivit på för en condo på "seamaxcondo" . Undrar om någon har vägarna förbi och kan rapportera om dom börjat bygga. Jag får lite motstridiga uppgifter. Det skulle börjas i januari

Stället ligger 800 meter från stranden på Soi chaipruk. (stavningen?)

Gatan mellan beachroaden (polisboxen) och sukhumvit i slutet av Jomtien.

Hälsningar och tack för hjälpen

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • vebon1

    10

  • Chryzaliz

    5

  • Tommy

    2

  • bond1

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej!

Jag undrar om det finns någon i Jomtien som har lust att hjälpa till.

Jag har skrivit på för en condo på "seamaxcondo" . Undrar om någon har vägarna förbi och kan rapportera om dom börjat bygga. Jag får lite motstridiga uppgifter. Det skulle börjas i januari

Stället ligger 800 meter från stranden på Soi chaipruk. (stavningen?)

Gatan mellan beachroaden (polisboxen) och sukhumvit i slutet av Jomtien.

Hälsningar och tack för hjälpen

Göran

Här har du en bild på ( Board of Directors) sen så får du själv bilda dig en uppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Inramningen med "santas helper" förefaller lockande. Frågan är om det blir något hus. Jag har genom andra kanaler fått antydan om att det pysslas lite grann på tomten. Tomte verkstad kanske. / Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag undrar om det finns någon i Jomtien som har lust att hjälpa till.

Jag har skrivit på för en condo på "seamaxcondo" . Undrar om någon har vägarna förbi och kan rapportera om dom börjat bygga. Jag får lite motstridiga uppgifter. Det skulle börjas i januari

Stället ligger 800 meter från stranden på Soi chaipruk. (stavningen?)

Gatan mellan beachroaden (polisboxen) och sukhumvit i slutet av Jomtien.

Hälsningar och tack för hjälpen

Göran

Oops! Blev ett inlägg för mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut så här i dag, har inte sett någon aktivitet där.

Ser ut som om du får flytta fram inflyttningsfesten lite om de inte skulle få eld där bak och sätta lite fart.

post-6118-0-51568400-1335198167_thumb.jp

ser ut som ytterligare en Svenne som har blivit blåst på Pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut så här i dag, har inte sett någon aktivitet där.

Ser ut som om du får flytta fram inflyttningsfesten lite om de inte skulle få eld där bak och sätta lite fart.

post-6118-0-51568400-1335198167_thumb.jp

Tack för hjälpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men de har iaf ett showroom med försäljningskontor på platsen så det kan mycket väl vara som Forden34 säger, skynda långsamt.

Jag tror jag såg nå't om att 40 % var bokat och de kanske vill ha större täckning innan de drar igång.

Tack för den infon. Känns lite tryggare att veta att kontoret lever. Det ser dystert ut på bilden.

Jag skickade ett litet småargt mail i går till "katherine" den ljuva dam som sålt condon till mig.

Jag har inte losat några astronomiska belopp ännu.

Du får gärna hålla ett öga på bygget om du råkar pasera.

Ha de gött

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu ska vi inte vara fördomsfull :crazy:

Vi får leva på hoppet. Någon gång ska det väl bli färdigt. För min del får det gärna vara några månader försenat. Skulle passa bra med mina pensionsplaner.

/ Göran :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får leva på hoppet. Någon gång ska det väl bli färdigt. För min del får det gärna vara några månader försenat. Skulle passa bra med mina pensionsplaner.

/ Göran :y2:

Jag önskar dej all lycka med detta köpet!

Kan säkert vara seriöst, alla byggare överdrive i sina reklamkampanjer och broschyrer.

Bara för att en av ägarna är ryss så kan det väl vara ett bra företag? Eller måste det vara Svenska och Norska ägare (Thai är väl omöjligt???)för att de skall gå att lita på?

Jag hade nog hellre köpt nåt som var färdigbyggt, och jag hade antagligen kunnat kolla upp ägarförhållanden enklare då, men nån måste köpa nybyggena för att det skall bli några byggen, så som sagt hoppas det går fint!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha bra pris, köp bland de första... I alla fall i vårt område här i Chiang Mai.

Grannen var en av de första, köpte en lyxvariant på enbart skiss. Promotion 50%.

Risken med detta är ju om bolaget kapsejsar ...

Tror dock att alla bolag vill ha in kunder snabbt, och ger de första stora rabatter .

Väntar man som vi gjorde och köpte då området var klart.full pris...ingen rabatt... Men tryggt att veta att allt fungerar i området

Så det är ju bara att välja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha bra pris, köp bland de första... I alla fall i vårt område här i Chiang Mai.

Grannen var en av de första, köpte en lyxvariant på enbart skiss. Promotion 50%.

Risken med detta är ju om bolaget kapsejsar ...

Tror dock att alla bolag vill ha in kunder snabbt, och ger de första stora rabatter .

Väntar man som vi gjorde och köpte då området var klart.full pris...ingen rabatt... Men tryggt att veta att allt fungerar i området

Så det är ju bara att välja.

Precis som jag tänkte.

Jag var runt och tittade på många nästan färdiga projekt. dyrare och inget att välja på. Här var jag bland de första 40 procenten och hade mycket att välja mellan. Hoppas bara att det blir som det förespeglas i visningslägenheten, och att det byggs som utlovat. Jag är medveten om att det är lite chanstagande,

/ Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar dej all lycka med detta köpet!

Kan säkert vara seriöst, alla byggare överdrive i sina reklamkampanjer och broschyrer.

Bara för att en av ägarna är ryss så kan det väl vara ett bra företag? Eller måste det vara Svenska och Norska ägare (Thai är väl omöjligt???)för att de skall gå att lita på?

Jag hade nog hellre köpt nåt som var färdigbyggt, och jag hade antagligen kunnat kolla upp ägarförhållanden enklare då, men nån måste köpa nybyggena för att det skall bli några byggen, så som sagt hoppas det går fint!

MVH Tommy

Enligt de uppgifter jag fick skulle det vara en lokal byggmästare som stod för projektet.

Om Ryssen är inblandat vet jag som sagt inte.

Någon som med bestämdhet vet att Ryssen är delägare?

/ Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt de uppgifter jag fick skulle det vara en lokal byggmästare som stod för projektet.

Om Ryssen är inblandat vet jag som sagt inte.

Någon som med bestämdhet vet att Ryssen är delägare?

/ Göran

Jag hade sett det förut, men här har du en länk till Pattaya Times där Ryssen påstås tillhöra "Board of directors"

http://Pattaya-times.com/a7607-sea-max-celebrates-christmas

Googla på "seamax condo" för mer.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan forumister!

I dag har Darlingen besökt bygget. Hon bekräftar att det pågår någon form av markarbete på tomten.

"Sorry sorry" Vi ska genast skicka dig ett korrekt kvitto på avbetalningarna, sades det. Detta har sagts tidigare med resultat.. :crazy:

I övrigt är engelskakunskapen begränsad bland kontorsdamerna varför det är omöjligt att få vettiga svar på frågor.

Men dom är är söta att titta på.

Jag väntar nu med spänning på fortsättningen.

Ha en bra dag.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara följer den generella regeln om investeringar i Thailand.

"Skotta inte in mera pengar än du kan förlora utan att gråta".

Blir det nog bra.

Lycka till.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
  • 3 månader senare...

Hej!

Jag undrar om det finns någon i Jomtien som har lust att hjälpa till.

Jag har skrivit på för en condo på "seamaxcondo" . Undrar om någon har vägarna förbi och kan rapportera om dom börjat bygga. Jag får lite motstridiga uppgifter. Det skulle börjas i januari

Stället ligger 800 meter från stranden på Soi chaipruk. (stavningen?)

Gatan mellan beachroaden (polisboxen) och sukhumvit i slutet av Jomtien.

Hälsningar och tack för hjälpen

Göran

Hej :)

 

Om någon tycker det är byråkrati att få byggnadstillstånd i Sverige så är det inget alls i jämförelse med i Thailand ;)

 

Har själv jobbat med att få två byggnadstillstånd och det är en process som tar minst 6 - 8 månader, och det skall givetvis vara lite pengar här och där för att få till det. Bara att sätta upp en skylt kostade 400 000 Baht i tillstånd och sedan en kostnad på 15 000 Baht per år (Bangkok). Om företaget som bygger här har utländska intressen så kan du räkna med att det tar längre tid, det är min lilla erfarenhet.

 

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...