Jump to content
IGNORERAD

Vad har Thai i kylskåpet ?


smilet

Recommended Posts

Guest wUThai

Vatten, vatten, vatten.

Smilet

Jaha, det är det som är i kylskåpet! Klart som korvspad! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ja i Thailand står ju allt som vi västerlänningar anser vara kylvaror i micron eller i vilket jäkla skåp med glasdörrar som finns tillhanda.

I kylen står det bara konserver?? å frukt??? å öl..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag är i LOS så är det bara öl i kylskåpet

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

plara- pladääk :ahh:

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

En massa gamla rester ställer min Thaitjej i kylskåpet, oavsett hur lite det är kvar så ska det sparas

där, det kan vara allt ifrån en matsked brunsås till två skivor gurka.Ofta ställs det även in utan någon

typ av extra förvaring i en plastburk eller liknande som man vanligtvis lägger middagens rester i.

Här åker hela tallriken gärna med besticken man åt med in i kylskåpet.

När man sedan ska ha en ren tallrik så hittar man inga utan dom står där med diverse såsrester och lite ris på,

Ibland i upp till en vecka utan att dom slängs, då jag själv inte äter hemma varje dag så blir det en hel del saker

som samlas på hög därinne, innan man antingen påminner henne eller rensar ut det själv för att få plats med

den maten man har köpt inför helgen.

Varför verkar det som att väldigt många thaitjejer saknar den där lilla egenskapen som kallas ordning och reda. :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

En massa gamla rester ställer min Thaitjej i kylskåpet, oavsett hur lite det är kvar så ska det sparas

där, det kan vara allt ifrån en matsked brunsås till två skivor gurka.Ofta ställs det även in utan någon

typ av extra förvaring i en plastburk eller liknande som man vanligtvis lägger middagens rester i.

Här åker hela tallriken gärna med besticken man åt med in i kylskåpet.

När man sedan ska ha en ren tallrik så hittar man inga utan dom står där med diverse såsrester och lite ris på,

Ibland i upp till en vecka utan att dom slängs, då jag själv inte äter hemma varje dag så blir det en hel del saker

som samlas på hög därinne, innan man antingen påminner henne eller rensar ut det själv för att få plats med

den maten man har köpt inför helgen.

Varför verkar det som att väldigt många thaitjejer saknar den där lilla egenskapen som kallas ordning och reda. :13:

Nä nä nä. Ordning och reda är det in absurdum. men Thailänsk ordning och reda...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köttfärs, rå kyckling förvaras i kylen, men så fort det är tillagat så värmeförvaras det under en flugsäker plasthuv.

Vattenflaskor när jag är där tar mycket utrymme.

Men för att spara ström så drar man ur kontakten innan man lägger sig för att sova.

Avstängd kyl drar ingen ström, enligt exet.

Bara då den används....

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köttfärs, rå kyckling förvaras i kylen, men så fort det är tillagat så värmeförvaras det under en flugsäker plasthuv.

Vattenflaskor när jag är där tar mycket utrymme.

Men för att spara ström så drar man ur kontakten innan man lägger sig för att sova.

Avstängd kyl drar ingen ström, enligt exet.

Bara då den används....

Ja uppenbart min käre Wattson...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köttfärs, rå kyckling förvaras i kylen, men så fort det är tillagat så värmeförvaras det under en flugsäker plasthuv.

Vattenflaskor när jag är där tar mycket utrymme.

Men för att spara ström så drar man ur kontakten innan man lägger sig för att sova.

Avstängd kyl drar ingen ström, enligt exet.

Bara då den används....

Fungerar detta med frys också? :y15:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har 2 kylaskåk, mitt o ditt lixom, prio nr ett i mitt, 2 sorters öl (minst) lite korvar i olika styrka o smak, skinka o ost...i det andra (hennes) div.matrester, vatten och !!SMINK!!...

Båda frysfacken innehåller 50% is samt köttfärs fläskfile och annat smaskens som farangen kan kalasa på!, glömde, i mitt även slottssenap, stark o std samt livselixiret KALLES!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Kylskåp ! Behöver thai dettta ? Tycker dom förvarar mat hursomhelst, min fru är ett praktexempel o hon är inget undantag kan jag lova. Thai har i kylskåpet en massa matrester i första hand, som i bästa fall blir uppätet innan de själv vandrar ut ! :nyam:

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...