Jump to content
IGNORERAD

Songkran


B747

Recommended Posts

Några bilder från dagens lugna och mysiga familjesongkran.

Här får jag fruns välsignelse och jag kontrar med eventuella synders förlåtelse.

post-3108-0-66317800-1334397197_thumb.jp

En lätt blötning av frunpost-3108-0-11852600-1334397415_thumb.jp

Här blir jag songkraniserad av fruns syster och hennes dotter

post-3108-0-80391400-1334397551_thumb.jp

Systern med dotter efter utförd välsignelse av faranggubben

post-3108-0-54292100-1334397777_thumb.jp

Världen lyckligaste par

post-3108-0-06349100-1334397879_thumb.jp

Dagens Songkran avslutades med ett besök i Sattahip

post-3108-0-74822900-1334398024_thumb.jp

Det sag trevligt ut Jive och det ar ju sa Songkran fungerar. Akta dig dock for att saga att du gillar Songkran for innan du vet ordet av sa har en Pattaya-Farang, typ Fritz, dykt upp och stoppat en isbit I ogat pa dig och da kommer 33:an och sager "Vad var det jag sade, Songkran ar for idi*ter"

Ha det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    23

  • B747

    5

  • keppe

    5

  • Luke the Drifter

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är ju inte det dom gör dom hjärndöda farangerna i Pattaya

jag vet handlar kanske om roa plånboken

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det sag trevligt ut Jive och det ar ju sa Songkran fungerar. Akta dig dock for att saga att du gillar Songkran for innan du vet ordet av sa har en Pattaya-Farang, typ Fritz, dykt upp och stoppat en isbit I ogat pa dig och da kommer 33:an och sager "Vad var det jag sade, Songkran ar for idi*ter"

Ha det bra!

ROFLA!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är den fin den gamla traditionen när byns gamlingar sätts upp på rad och de unga försiktigt häller vatten över händerna och önskar lycka och hälsa inför kommande år.

Jag har varit med i flera år försiktigt hällt lite vatten på gamlingarna.

Men i år.

Då var det jag som gamlingen som det skulle hällas vatten på! :(

Kanske dags att beställa tid för kremering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det sag trevligt ut Jive och det ar ju sa Songkran fungerar. Akta dig dock for att saga att du gillar Songkran for innan du vet ordet av sa har en Pattaya-Farang, typ Fritz, dykt upp och stoppat en isbit I ogat pa dig och da kommer 33:an och sager "Vad var det jag sade, Songkran I Pattaya ar for idi*ter"

Ha det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är den fin den gamla traditionen när byns gamlingar sätts upp på rad och de unga försiktigt häller vatten över händerna och önskar lycka och hälsa inför kommande år.

Jag har varit med i flera år försiktigt hällt lite vatten på gamlingarna.

Men i år.

Då var det jag som gamlingen som det skulle hällas vatten på! :(

Kanske dags att beställa tid för kremering.

Det gäller att inte torka, så de får fyr på brasan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

två hundra mäniskor i en kyrka dårar eller

Tycker jag inte vi stör ingen där inne

Mvh Religöse

White trash idi*ten

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Några bilder från områdets firande och kan meddela..allt är lugnt-alla är glada och alla dansar och ler..

post-4345-0-86097400-1334409081_thumb.jp

post-4345-0-05488900-1334409098_thumb.jp

post-4345-0-72802500-1334409114_thumb.jp

post-4345-0-86097400-1334409081_thumb.jp

post-4345-0-05488900-1334409098_thumb.jp

post-4345-0-72802500-1334409114_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Poffa sa så är det gamlingarna som önskas lycka till,här sitter vi några i templet på Gårda i Göteborg tidigare idag och får lite rosvatten i händerna.

Senare ikväll blir det andra tongångar med den årliga festen i Mölndal,sawatee pii mai på er.

post-4617-0-50086900-1334411263.jpg

post-4617-0-57771700-1334411307.jpg

post-4617-0-50086900-1334411263.jpg

post-4617-0-57771700-1334411307.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe.. sitter sjalv pa en bar i Nutty Park just nu. Utanfor ar det rena galenskapen. Kul att se kontrasten till svensk Songkhran.

I Stockholm ar det var dessutom massa sno som staller till det.

Ändrades av noobiefarang

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker songkran är kanonkul men det är klart vi svenskar får nog stoppa midsommar festen för då dör det mycket folk tråkigt för när jag var yngre så var det kanonkul det med ok stoppa allt som gör att folk dör !!!!

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja siffran för döda är nu 144.olyckor1554.Skadade 1668.Mer hinner tyvärr hända.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tycker songkran är kanonkul men det är klart vi svenskar får nog stoppa midsommar festen för då dör det mycket folk tråkigt för när jag var yngre så var det kanonkul det med ok stoppa allt som gör att folk dör !!!!

Jämföra en dags midsommarfirande mot en veckas hellvete i Pattaya

är ju bara patetiskt , så ta på dig struten och ställ dig i ett hörn :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa galenskaper som songkran är bevisligen livsfarliga.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nyss kryssat fram till Central i Pattaya, från hemmet en bit upp på Pattaya Klang. Ska arbeta en stund på Starbucks så laptopen är med och om än inplastad, så vill jag inte bli dränkt med vatten. Det funkade med lite besvär, kom fram utan några större incidenter. Störst problem var inte att undvika de ”galna falanger” som många hävdar förstört Songkran firandet med sina livsfarliga vattengevär. Mer problem var pick-upsen fulla med (fulla) Thailändare. Men de var något mer intresserade av att kasta vatten på förbipasserande motorbikes.

Skulle jag önska ett mer sansat Songkran, mer ”lagom” svenskt och där jag lugnt kan gå ifred om jag inte vill delta? Ja kanske, men Thailand är inte landet lagom i något avseende eller hur? Och Pattaya är definitivt inte staden lagom. Och för egen del valde jag ju att flytta från den svenska trygghetsnarkomanin, till ett Thailand som är något helt annat. Man får gilla läget med andra ord, och göra lite anpassningar av livet de dagar Songkran pågår. Liksom andra anpassningar till företeelser man inte är van vid hemifrån.

Och framförallt, åtminstone för egen del, delta i festen! Om ett par timmar packar jag ihop jobbet, och drar ut på soi 7 eller 8 och har lite galet kul. Bland en del galna falanger och minst lika galna Thai. Wish me luck!

Link to comment
Dela på andra sajter

En uppdatering.210 döda 2288 skadade 2134 olyckor.Galenskapen håller på fortfarande.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

En uppdatering.210 döda 2288 skadade 2134 olyckor.Galenskapen håller på fortfarande.

Stora resuser läggs ner på dessa hjärndöda faranger som deltager i Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...