Jump to content
IGNORERAD

Songkran


B747

Recommended Posts

Enligt Thai tv så har 88 st dött och 890 skadats och det har nyss börjat,detta spektakel.Vad säga?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    23

  • B747

    5

  • keppe

    5

  • Luke the Drifter

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För många döda :(

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja rattfyllerister är en stor bidragande orsak.Glömde säga att min tjej hörde detta på Thai tv.Den slås på ögonblickligen efter jobbet.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonkran är ett jävla otyg men fick några droppar på huvudet och lite kladd i ansiktet från en av Maitans anställda, kändes som en fin cermoni.

Maitans stängde och försökte springa efter en matförsäljare... Tio katoyer senare och hundra liter vatten insåg man att det var lönlöst..

Fint tanke till en början men blir bara skit om det missbrukas.

Ändrades av Wwax
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Enligt Thai tv så har 88 st dött och 890 skadats och det har nyss börjat,detta spektakel.Vad säga?

Ja det hemskaste är att det finns dårar på det här forumet som tycker att det är kul

också , hur fan är människor skapta ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det hemskaste är att det finns dårar på det här forumet som tycker att det är kul

också , hur fan är människor skapta ??

Visst ar det for javligt att over tusen manniskor dor varje Songkran men ungefar lika manga dor varje nyar och den gemensamma namnaren ar alkohol sa egentligen ar det val alkohol, framforallt I kombination med bil/MC korande, vi ska fordomma och inte Songkran? Songkran ar kul och helt klart en av arets hojdpunkter, om en minoritets daliga omdome kunde forbattras sa vore det anda roligare men ska vi fordomma fotboll, pubar och internet och kalla alla som gillar det idi*ter ocksa bara for att darar missbrukar dem?

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Ja det hemskaste är att det finns dårar på det här forumet som tycker att det är kul

också , hur fan är människor skapta ??

Som svar på din fråga Sam Sip sam så kan jag svara på att vi alla är stöpta i olika formar.

Jag har förståelse för de som tycker att songkranfirandet är en pest men jag anser att man inte behöver id-otförklara de som gillar vattenlekarna.

Med all respekt.

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Visst ar det for javligt att over tusen manniskor dor varje Songkran men ungefar lika manga dor varje nyar och den gemensamma namnaren ar alkohol sa egentligen ar det val alkohol, framforallt I kombination med bil/MC korande, vi ska fordomma och inte Songkran? Songkran ar kul och helt klart en av arets hojdpunkter, om en minoritets daliga omdome kunde forbattras sa vore det anda roligare men ska vi fordomma fotboll, pubar och internet och kalla alla som gillar det idi*ter ocksa bara for att darar missbrukar dem?

Kan bara konstatera att du inte varit en vecka i Pattaya under songkran , ja den dagen fotboll går ut på att sparka bollar på mopedister ,cycklister osv då ska vi förbjuda fotboll tycker jag , men i nuvarnde form när man håller sig

i en arena så blir väldigt sällan ngn oskyldig skadad

ps tycker man det är kul när folk kastar påsar med isbitar i huvudet på folk , så borde du nog kolla upp

hjärnskrotet ds

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Som svar på din fråga Sam Sip sam så kan jag svara på att vi alla är stöpta i olika formar.

Jag har förståelse för de som tycker att songkranfirandet är en pest men jag anser att man inte behöver id-otförklara de som gillar vattenlekarna.

Med all respekt.

// Luke the Drifter

Jo som tur är vi stöpta i olika former ,skulle bli trist annars , jo alla faranger som deltar

och tycker vattenkriget i Pattaya som håller på i en vecka är kul så tycker jag att dom är idi*ter

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara konstatera att du inte varit en vecka i Pattaya under songkran , ja den dagen fotboll går ut på att sparka bollar på mopedister ,cycklister osv då ska vi förbjuda fotboll tycker jag , men i nuvarnde form när man håller sig

i en arena så blir väldigt sällan ngn oskyldig skadad

Jag har varit I Pattaya en Songkran men det var drygt 10 ar sedan, att domma av vad manga har skriver sa har jag inget intresse av att uppleva det igen.

Antalet manniskor som blir dodande av att nagon sprutar vatten pa dem ar nog valdigt lagt aven om det vore olyckligt om ens en manniska dog av det. Antalet manniskor som varje ar dodas I huliganslagsmal I samband med fotbollsmatcher ar ofantligt mycket storre sa med din logik sa ar alla som gillar fotboll idi*ter vilket olyckligtvis gor mig till en dubbelidi*t :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det hemskaste är att det finns dårar på det här forumet som tycker att det är kul

också , hur fan är människor skapta ??

Känner igen den där sortens argumentation.

Tråkigt att det ska argumenteras på den nivån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Känner igen den där sortens argumentation.

Tråkigt att det ska argumenteras på den nivån.

Sanningen svider :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag har varit I Pattaya en Songkran men det var drygt 10 ar sedan, att domma av vad manga har skriver sa har jag inget intresse av att uppleva det igen.

Antalet manniskor som blir dodande av att nagon sprutar vatten pa dem ar nog valdigt lagt aven om det vore olyckligt om ens en manniska dog av det. Antalet manniskor som varje ar dodas I huliganslagsmal I samband med fotbollsmatcher ar ofantligt mycket storre sa med din logik sa ar alla som gillar fotboll idi*ter vilket olyckligtvis gor mig till en dubbelidi*t :)

Ja låt huliganerna slå ihjäl varandra samma med faranger som kastar isbitar i huvudet på oskyldigt folk

lås in dom i ett rum kan dom kasta på varandra

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Tack för ditt förtydligande Sam Sip Sam. :)

Nu vet jag att det enbart är faranger som är MPR-medlemmarsom och befinner sig i Pattaya och gillar att leka vattenkrig i en vecka som kan titulera sig "dåre"

// Luke the Drifter

:bs_lame:

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja låt huliganerna slå ihjäl varandra samma med faranger som kastar isbitar i huvudet på oskyldigt folk

lås in dom i ett rum kan dom kasta på varandra

Kanske ar en losning...personligen har jag dock aldrig stott pa nagra Faranger som kastar isbitar och for gemene man I Thailand ar det nog inget stort problem sa jag forstar fortfarande inte varfor vi som tycker Songkran ar kul skulle vara idi*ter.

I ar har dock Songkran inte varit sa kul; telefonen ringer stup I ett och det ar 40 grader varmt mitt pa dagen och sporegn pa eftermiddagen, hade nog hellre varit I Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tack för ditt förtydligande Sam Sip Sam. :)

Nu vet jag att det enbart är faranger som är MPR-medlemmarsom och befinner sig i Pattaya och gillar att leka vattenkrig i en vecka som kan titulera sig "dåre"

// Luke the Drifter

:bs_lame:

Nej du lille vän dom är tusentals dårarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Tillbringade songkran i swimmingpoolen på min golfklubb i hua hin tillsammans med frugan och nån väninna till henne, pilsner och god mat, mycket angenäm vattenupplevelse, blev med det bestämdaste avrådd från att besöka hua hin centrum. Dock på vägen till och från golfklubben blev vi stoppade flera gånger av songkranhuligangäng som ville tvätta och byta färg på bilen. Motorvägen söderut utanför hua hin va så¨fullproppad med fordon att stundtals stod det helt stilla.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kanske ar en losning...personligen har jag dock aldrig stott pa nagra Faranger som kastar isbitar och for gemene man I Thailand ar det nog inget stort problem sa jag forstar fortfarande inte varfor vi som tycker Songkran ar kul skulle vara idi*ter.

I ar har dock Songkran inte varit sa kul; telefonen ringer stup I ett och det ar 40 grader varmt mitt pa dagen och sporegn pa eftermiddagen, hade nog hellre varit I Sverige.

Ja du verkar gilla när oskyldiga människor lider , ta dig en tur ner till Pattaya ett par dagar nu , återkom senare

med rapport

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en av dem som gillar song kran utfört på rätt sätt,så att säga. Umgås man med thailändare så visas det närapå 100% respekt för de som vinkar avvärjande.Mopedister vinkas att stanna och de som helt sonika kör vidare får inget vatten på sig. Folk som kommer hem från jobbet med tuk-tuk lämnas också ifred.Människor som måste passera gående på trottoaren får heller inget på sig.Affärsinnehavare med gatukök och deras kunder som kikar på spektaklet från nära håll är också helt skyddade. Den typen av song kran gillar jag men däremot galna faranger som inte visar någon som helst respekt och dessutom siktar mot huvudet med sina vatten gevär önskar jag dit pepparn växer. Nej,nu är det dags att gå ut och fira song kran igen.Genomblöt kommer jag bli men kul när det är med glada Thailändare tillika mina grannar.

GLAD SONG KRAN PÅ ER..

post-4345-0-35064400-1334394719_thumb.jp

post-4345-0-35064400-1334394719_thumb.jp

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Precis så ska songkran firas

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du verkar gilla när oskyldiga människor lider , ta dig en tur ner till Pattaya ett par dagar nu , återkom senare

med rapport

Om jag inte hade traffat dig I verkliga livet och vet att du ar en trevlig och forstandig man sa hade jag blivit ratt irriterad och skrivit nagot ratt otrevligt nu. Det tanker jag inte gora men det vore anda pa sin plats om du kunde fortydliga vad I det jag skrivit som tyder pa att jag "gillar nar oskyldiga manniskor lider". Jag forstar heller inte varfor jag ska aka till Pattaya nar jag redan skrivit att Songkran I Pattaya inte verkar nagot vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Om jag inte hade traffat dig I verkliga livet och vet att du ar en trevlig och forstandig man sa hade jag blivit ratt irriterad och skrivit nagot ratt otrevligt nu. Det tanker jag inte gora men det vore anda pa sin plats om du kunde fortydliga vad I det jag skrivit som tyder pa att jag "gillar nar oskyldiga manniskor lider". Jag forstar heller inte varfor jag ska aka till Pattaya nar jag redan skrivit att Songkran I Pattaya inte verkar nagot vidare.

Eftersom du gillar songkran och där ingår det att få påsar med isbitar i huvudet

i farangtäta områden , svårt att förstå :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för dåre som befinner sig i Pattaya under ett songkran man så intensivt hatar? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...