Jump to content
IGNORERAD

Songkran


B747

Recommended Posts

Såg filmen Footloose häromdagen.

Lite samma känsla över vissas hat emot Songkran här på forumet, som det är i filmen mot att dansa.

För övrigt, en sån där film som fick mig att må dåligt emellanåt... Fast jag vet ju att det bara är film, eller är det?! :y12:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    23

  • B747

    5

  • keppe

    5

  • Luke the Drifter

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har jag varit ute o lekt i Pattaya på flaket till en Hilux o hade roligt som fan. Vill jag inte så är det bara att hålla sig hemma på området. Vill man inte leka så håller man bara sig borta från barområden eftersom det är där det kastas/sprutas vatten helvilt. Är det roligare o sitta o supa i barerna varje dag än att ha lite vattenkrig en eller några dagar om året?? Man har så roligt som man gör det till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vad är det för dåre som befinner sig i Pattaya under ett songkran man så intensivt hatar? :)

Ja jag har varit där en gång det räckte , har aldrig sett så många dårar och empatilösa

tvåbenta figurer samtidigt som jag gjorde då :crazy:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har varit där en gång det räckte , har aldrig sett så många dårar och empatilösa

tvåbenta figurer samtidigt som jag gjorde då

Kan bara tänka mig, vad alla andra såg i dig. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kan bara tänka mig, vad alla andra såg i dig. :)

Dom såg nog inte så mkt , dom såg ut mest som påtända horsare

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du gillar songkran och där ingår det att få påsar med isbitar i huvudet

i farangtäta områden , svårt att förstå :crazy:

Eftersom jag garna dricker Carlsberg med dig igen sa far jag halla igen lite men din argumentation I den har traden ar absurt infantil till och med med MPR-matt.

Jag och en absolut majoritet av alla thailandare gillar och tycker Songkran ar kul. Detta gor mig till en idi*t som gillar nar oskyldiga manniskor lider...Later det konstigt? Da ska ni hoera forklaringen...Forklaringen ar att under Songkran kan man fa en isbit I ogat av en annan Farang om man befinner sig I Pattaya. For mig skulle det kannas naturligare att hata Faranger eller Pattaya eller till och med isbitar men Samsipsam valjer att hata Songkran sa till den milda grad att han till och med anklagar alla som gillar Songkran for att vara idi*ter, aven om 99.9% aldrig hort talats om Faranger som kastar isbitar ogat pa oskyldiga Faranger. Fascinerande, kanske kan losas over ett tjog Carlsberg dock, storre mysterier har ju losts med den hjalpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

När vi firade songkran både i Isaan och Pattaya så blev aldrig jag träffad av nån isbit och inte heller såg jag någon kasta isbitar heller. Dom som håller på med sånt skit håller jag med om att det är idi*ter. Jag har bara positiva upplevelser av songkran. Ännu konstigare är ju att man åker till Thailand under songkran när man avskyr det. Det är ju som att äta lever frivilligt även om man tycker det smakar skit för att sen klaga på att det smakar just skit. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Nej du lille vän dom är tusentals dårarna

Jag tror att Du har fel där min vän. De är troligen fler än så. Här fick jag fokus på en dåre som befann sig mitt i vattenkriget.

Dåren !

post-4529-0-31576000-1334395638_thumb.jp

Dåren fick sällskap.

post-4529-0-73024200-1334395827_thumb.jp

Happy hour och inte en enda surgök i sikte. :thumbsup:

post-4529-0-68196500-1334396066_thumb.jp

Svinhugg går igen.

post-4529-0-33011700-1334396229_thumb.jp

:3:

// Luke the Drifter

post-4529-0-31576000-1334395638_thumb.jp

post-4529-0-73024200-1334395827_thumb.jp

post-4529-0-68196500-1334396066_thumb.jp

post-4529-0-33011700-1334396229_thumb.jp

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Eftersom jag garna dricker Carlsberg med dig igen sa far jag halla igen lite men din argumentation I den har traden ar absurt infantil till och med med MPR-matt.

Jag och en absolut majoritet av alla thailandare gillar och tycker Songkran ar kul. Detta gor mig till en idi*t som gillar nar oskyldiga manniskor lider...Later det konstigt? Da ska ni hoera forklaringen...Forklaringen ar att under Songkran kan man fa en isbit I ogat av en annan Farang om man befinner sig I Pattaya. For mig skulle det kannas naturligare att hata Faranger eller Pattaya eller till och med isbitar men Samsipsam valjer att hata Songkran sa till den milda grad att han till och med anklagar alla som gillar Songkran for att vara idi*ter, aven om 99.9% aldrig hort talats om Faranger som kastar isbitar ogat pa oskyldiga Faranger. Fascinerande, kanske kan losas over ett tjog Carlsberg dock, storre mysterier har ju losts med den hjalpen.

Ja nu är det just Pattaya jag pratar om och om du läser tråden ,så tycker jag precis som Kjell att songkran ska firas precis så som han gör med sina thailändska grannar hemma på gatan och då kan till och med jag vara med

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag tror att Du har fel där min vän. De är troligen fler än så. Här fick jag fokus på en dåre som befann sig mitt i vattenkriget.

Dåren !

post-4529-0-31576000-1334395638_thumb.jp

Dåren fick sällskap.

post-4529-0-73024200-1334395827_thumb.jp

Happy hour och inte en enda surgök i sikte. :thumbsup:

post-4529-0-68196500-1334396066_thumb.jp

Svinhugg går igen.

post-4529-0-33011700-1334396229_thumb.jp

:3:

// Luke the Drifter

Vuxna människor på ett pickupflak med ett vatten gevär ja herregud vilken pellejöns

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

När vi firade songkran både i Isaan och Pattaya så blev aldrig jag träffad av nån isbit och inte heller såg jag någon kasta isbitar heller. Dom som håller på med sånt skit håller jag med om att det är idi*ter. Jag har bara positiva upplevelser av songkran. Ännu konstigare är ju att man åker till Thailand under songkran när man avskyr det. Det är ju som att äta lever frivilligt även om man tycker det smakar skit för att sen klaga på att det smakar just skit. :)

Åker inte till Pattaya under songkran en gång räcker , brukar inte åka till Thailand överhuvudtaget i april

brukar dels komma hem i slutet på mars och så börjar det bli lite för varmt därnere då tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu är det just Pattaya jag pratar om och om du läser tråden ,så tycker jag precis som Kjell att songkran ska firas precis så som han gör med sina thailändska grannar hemma på gatan och då kan till och med jag vara med

Haller helt med och det ar langt under 0.1% av alla thailandare som firar Songkran i Pattaya och de Faranger som gor det kan ju knappast kallas oskyldiga. Jag firar Songkran med min 6-ariga dotter och jamnariga slaktingar och skulle det finnas darar som kastar isbitar sa vore det ju omojligt. Songkran ar kul och valjer man att spendera arets hojdpunkt med idi*ter sa far man skylla sig sjalv, det finns 10-tusentals stader och byar dar andelen idi*ter ar forsvinnande liten.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Thai tv så har 88 st dött och 890 skadats och det har nyss börjat,detta spektakel.Vad säga?

Ja det hemskaste är att det finns dårar på det här forumet som tycker att det är kul också , hur fan är människor skapta ??

tycker man det är kul när folk kastar påsar med isbitar i huvudet på folk , så borde du nog kolla upp hjärnskrotet

Ja nu är det just Pattaya jag pratar om

Kan ju bara konstatera att långt många fler dör och skadas av isbitspåsar i Pattis än vad jag trodde. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Haller helt med och det ar langt under 0.1% av alla thailandare som firar Songkran i Pattaya och de Faranger som gor det kan ju knappast kallas oskyldiga. Jag firar Songkran med min 6-ariga dotter och jamnariga slaktingar och skulle det finnas darar som kastar isbitar sa vore det ju omojligt. Songkran ar kul och valjer man att spendera arets hojdpunkt med idi*ter sa far man skylla sig sjalv, det finns 10-tusentals stader och byar dar andelen idi*ter ar forsvinnande liten.

Ja jag har inte öppnat första carlsbergen innan vi var överens men snart så

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Jag vill inte lägga några värderingar i detta bråk om songkran

Jag tycker dom som gillar att kasta vatten/iskallt/skitigt/mjölnigt

på varandra så tycker jag att dom ska få göra det. Det som gör

mig förbannad är att om man inte vill deltaga i leken utan går

snyggt klädd i skjorta/byxa med telefon, kamera pengar i fickan

då är man plötsligt ett roligt offer som skall förudmjukas gärna

till bristningsgränsen. Nej låt dom tex med vit t-shirt/skjorta få

slippa lekarna men det funkar tydligen inte så. :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Några bilder från dagens lugna och mysiga familjesongkran.

Här får jag fruns välsignelse och jag kontrar med eventuella synders förlåtelse.

post-3108-0-66317800-1334397197_thumb.jp

En lätt blötning av frunpost-3108-0-11852600-1334397415_thumb.jp

Här blir jag songkraniserad av fruns syster och hennes dotter

post-3108-0-80391400-1334397551_thumb.jp

Systern med dotter efter utförd välsignelse av faranggubben

post-3108-0-54292100-1334397777_thumb.jp

Världen lyckligaste par

post-3108-0-06349100-1334397879_thumb.jp

Dagens Songkran avslutades med ett besök i Sattahip

post-3108-0-74822900-1334398024_thumb.jp

post-3108-0-66317800-1334397197_thumb.jp

post-3108-0-11852600-1334397415_thumb.jp

post-3108-0-80391400-1334397551_thumb.jp

post-3108-0-54292100-1334397777_thumb.jp

post-3108-0-06349100-1334397879_thumb.jp

post-3108-0-74822900-1334398024_thumb.jp

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Några bilder från dagens lugna och mysiga familjesongkran.

Här får jag fruns välsignelse och jag kontrar med eventuella synders förlåtelse.

Här blir jag songkraniserad av fruns syster och hennes dotter

Fy fan vad taskigt, fastän du hade vit t-shirt på dig så respekterade

dom inte din signal (vill absolut inte bli våt idag) skärpning från Thaiarna :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att den lantliga traditionen att barn ska visa vördnad för de äldre och bada dem under songkran är en fin tradition. :thumbsup::)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Skal pa dig ocksa 33an. Har har vi precis borjat duka upp for kvallens festligheter och jag dricker den kungliga drinken Regency-Coke Zero, ungefar 50-50 gor den sig bast. Vet inte hur man laddar upp bilder fran en BlackBerry.

Mvh

Songkran-idi*ten

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Skal pa dig ocksa 33an. Har har vi precis borjat duka upp for kvallens festligheter och jag dricker den kungliga drinken Regency-Coke Zero, ungefar 50-50 gor den sig bast. Vet inte hur man laddar upp bilder fran en BlackBerry.

Mvh

Songkran-idi*ten

Ladda hem tapatalk så är det lätt som en plätt

http://tapatalk.com/forum/threads/tapatalk-for-blackberry-app-development-build-and-download.5741/

Mvh White trash idi*ten

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

man tar seden dit man kommer ? eller?

Det är ju inte det dom gör dom hjärndöda farangerna i Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Vuxna människor på ett pickupflak med ett vatten gevär ja herregud vilken pellejöns

två hundra mäniskor i en kyrka dårar eller

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...