Jump to content
IGNORERAD

Vattenpistoler med farligt högt tryck bannlysta


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Myndigheter kommer att hålla ett öga öppet för vattenpistoler med

farligt högt tryck, som bannlystes redan för nio år sedan i Thailand,

efter att rapporter inkommit om att dom fortfarande säljs i flera

provinser, inklusive Bangkok.

Jirachai Moontongroi, vice generalsekreterare för Konsumentskydds-

kontoret(OCPB), sade att man har efterfrågat samarbete från lokala

tillverkare, försäljare och importörer av vattenpistoler att inte sälja

pistoler som är gjorda av PVC-rör eller andra typer av hård plast

som tillåter högre vattentryck.

Högtrycksvattenpistolerna förbjöds under 2003, och lagen sätter ett

maxstraff på sex månaders fängelse och/eller böter på 50,000 baht

för försäljare, och fem års fängelse och/eller böter på 500,000 baht

för tillverkare och importörer.

Källa: http://www.bangkokpost.com/breakingnews/288137/strict-ban-on-illegal-water-guns

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en sån förra året och tänker skaffa det i år igen... Vad är det för straff för privatpersoner som använder dom? Eller tar bara polisen dom och bryter av dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

För egen del om jag skulle få tag på ett sådant vapen så torde jag med lätthet kunna åberopa förmildrande omständigheter :31:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en sån förra året och tänker skaffa det i år igen... Vad är det för straff för privatpersoner som använder dom? Eller tar bara polisen dom och bryter av dom?

Du fattar tydlingen inte varför dom är förbjudna

Skulle du själv bli överlycklig om du blev träffad i öga t!!!!!!!!!!!!!!!!

Borde vara samma straff för den som använder den

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag blev träffad av en vattenstråle från ett sånt där rör 2004 i ögat från ganska långt håll. Resultatet blev en kraftig ögoninflamation som höll i sig i 2 veckor då jag knappt kunde vistas ute i solsken på dagarna och kraftig igenvarade ögon varje morgon.. Så tänk lite på era "offer" och ge fan i att använda sånt otyg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev träffad av en vattenstråle från ett sånt där rör 2004 i ögat från ganska långt håll. Resultatet blev en kraftig ögoninflamation som höll i sig i 2 veckor då jag knappt kunde vistas ute i solsken på dagarna och kraftig igenvarade ögon varje morgon.. Så tänk lite på era "offer" och ge fan i att använda sånt otyg!

Ännu en orsak till att hålla sig borta från turiststråken när Jimmieboy och hans gelikar ska ut och härja under Songkran.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ännu en orsak till att hålla sig borta från turiststråken när Jimmieboy och hans gelikar ska ut och härja under Songkran.

Ja, den händelsen är väl starkt bidragande till att jag efter det inte satt min fot i Thailand under Songkran. Kommer jag i framtiden vistas i landet under denna högtid så lär det bli på något lugnare ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt... Jag siktar inte mot huvet oavset vilket vapen jag har... Ja brukar oftast köra från magen å neråt.. sen brukar jag inte trycka på allt va ja kan heller...

Iaf... Kanske ska satsta på ett annat vape i år iaf... får se hur det blir..

Link to comment
Dela på andra sajter

De blå av vattenrör är bättre , går snabbare att ladda ;-) Brukar pratas om att polisen kommer och bryter av dessa men har sldrig sett det hända

post-3879-0-33951200-1334214497_thumb.jp

post-3879-0-33951200-1334214497_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vattenkriget startat i Pattaya,i år var det bara en dag för tidigt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vattenkriget startat i Pattaya,i år var det bara en dag för tidigt.

Men inte överallt :)

Tittar ner på detta ställe på Soi Honey nu och inget vatten :wink:

post-3617-0-58426000-1334221324.jpg

post-3617-0-58426000-1334221324.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag blev träffad av en vattenstråle från ett sånt där rör 2004 i ögat från ganska långt håll. Resultatet blev en kraftig ögoninflamation som höll i sig i 2 veckor då jag knappt kunde vistas ute i solsken på dagarna och kraftig igenvarade ögon varje morgon.. Så tänk lite på era "offer" och ge fan i att använda sånt otyg!

Tänka ,nu begär du för mkt hur fan ska dessa hjärndöda faranger som deltager i

songkranfirandet på pattayas gator kunna tänka på sina medmänniskor

, det ända dom tänker på är endast att få ut sin lagrade sadism

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
THAISWEDE

Jag hade ett sånt rör (har aldrig varit på Songkran förrut, visste inte att dom inte var tillåtna) och då kom Harry Haffa och sa till mig att om jag inte la undan det så skulle jag få följa med till stationen. Några dagar senare hade jag ett liknade rör (fast mindre och smalare) på Soi Happy, WS, och då kom 3 turistpoliser och klippte röret av mig. Polaren såg när Harry helt sonika, lite lätt skrattandes, klippte rör av folk i s-kurvan på Soi Buakhao. Men på 7:an och 8:an kör nästan alla med dom rören. Frågan e vad Harry gör när det kommer thai med mindre brandbilar med bra tryck i slangen...? Beslagtar bilen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade ett sånt rör (har aldrig varit på Songkran förrut, visste inte att dom inte var tillåtna) och då kom Harry Haffa och sa till mig att om jag inte la undan det så skulle jag få följa med till stationen. Några dagar senare hade jag ett liknade rör (fast mindre och smalare) på Soi Happy, WS, och då kom 3 turistpoliser och klippte röret av mig. Polaren såg när Harry helt sonika, lite lätt skrattandes, klippte rör av folk i s-kurvan på Soi Buakhao. Men på 7:an och 8:an kör nästan alla med dom rören. Frågan e vad Harry gör när det kommer thai med mindre brandbilar med bra tryck i slangen...? Beslagtar bilen?

Nu har jag bestämt vad vi ska göra nästa Songkran. Det blir som vanligt, vi flyr Pattaya.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...