Jump to content
IGNORERAD

Intressant om Thai-Svenska par.


MaiChai

Recommended Posts

Ge gärna några exempel, då jag inte vet vad det är för "Fria nyhetssidor" du pratar om som fanns 2004, eller du kanske inte vill va delaktig till att sprida dessa sidor, men det kan ju uppfattas som tomt prat om du inte gör det iof.

Berätta gärna om konsekvenserna.

Det är 8 år sedan nu och jag har inte mina noteringar från då tillgängliga över vilka siter det fanns med nazist och rasistkopplingar, många av dem är nedlagda eller har bytt namn idag. Sök på Flashback eller liknande som bör ha trådar kvar från denna tiden.

Här är ett klipp från "Gammelmedia" om de olika kraven som ställs på såväl danskar som invandrare, såg en artikel om en dansk man med en thailändsk fru som tvingades flytta till Landskrona då hon inte var 24 år gammal men hittar inte den nu.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/idag-skarper-danmark-lagen/

FAKTA

Nya danskar måste avlägga lojalitetsed

De nya lagar på invandrarområdet som folketinget beslutar om idag innebär bland annat att:

l Åldersgränsen höjs från 18 till 24 år för flyktingar, invandrare och danska medborgare som vill gifta sig med någon utanför EU eller Norden och bo i Danmark.

* Invandrare, flyktingar och danska medborgare som varit borta från landet ett flertal år får under sina första sju år i Danmark endast tillgång till en bantad version av landets sociala skyddsnät.

* Den som vill bli dansk medborgare måste genomgå en rad prov och kunna tala god danska, ha kunskaper i dansk kultur och historia samt avlägga en ed om lojalitet mot det nya hemlandet.

* Invandrare måste bo sju år i Danmark innan de får permanent uppehållstillstånd. Hittills har gränsen gått vid tre år.

Lagarna träder i kraft 1 juli.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    11

  • Bananen

    9

  • Rob

    7

  • SatanG

    6

Mest aktiva i denna tråd

Det är 8 år sedan nu och jag har inte mina noteringar från då tillgängliga över vilka siter det fanns med nazist och rasistkopplingar, många av dem är nedlagda eller har bytt namn idag. Sök på Flashback eller liknande som bör ha trådar kvar från denna tiden.

Här är ett klipp från "Gammelmedia" om de olika kraven som ställs på såväl danskar som invandrare, såg en artikel om en dansk man med en thailändsk fru som tvingades flytta till Landskrona då hon inte var 24 år gammal men hittar inte den nu.

http://www.sydsvensk...-danmark-lagen/

FAKTA

Nya danskar måste avlägga lojalitetsed

De nya lagar på invandrarområdet som folketinget beslutar om idag innebär bland annat att:

l Åldersgränsen höjs från 18 till 24 år för flyktingar, invandrare och danska medborgare som vill gifta sig med någon utanför EU eller Norden och bo i Danmark.

* Invandrare, flyktingar och danska medborgare som varit borta från landet ett flertal år får under sina första sju år i Danmark endast tillgång till en bantad version av landets sociala skyddsnät.

* Den som vill bli dansk medborgare måste genomgå en rad prov och kunna tala god danska, ha kunskaper i dansk kultur och historia samt avlägga en ed om lojalitet mot det nya hemlandet.

* Invandrare måste bo sju år i Danmark innan de får permanent uppehållstillstånd. Hittills har gränsen gått vid tre år.

Lagarna träder i kraft 1 juli.

mm, du vill alltså att jag skall leta upp källhänvisningar till dina påståenden eftersom du har glömt dom, och kommer med ett nytt exempel tagit ur minnet utan hänvisning, visst, mycket möjligt att det du skriver stämmer men det känns ju lite som ett slag i luften.

Dom nya danska lagarna kanske kan tolkas som hårda, men samtidigt så tycker jag att det måste ställas hårdare krav om inte samhället skall kollapsa totalt pga bidragsfusk och utnyttjande av systemet/välfärden, framförallt gäller det hårdare tag mot grova brottslingar.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha snacka om att försöka blanda bort korten men faktum kvarstår. Du började, som vanligt på ett billigt sätt, dela in de som inte tyckte som dig genom att jämföra deras åsikter med Mengeles och när du själv fick smaka din medicin var den lite för besk. Seså, torka tårarna nu!

...

/ SatanG

Nu tycker jag att du går för långt i din vårdlösa argumentation!

Kanske du har svårt att minnas vem som skrev vad och exakt hur ordväxlingen i detta sidospår gick till.

Dax för en repetition så att alla kan se hur det egentligen ligger till:

...kanske dax att börja selektera lite vid gränsen.

Det ordvalet förefaller mig av någon anledning som bekant.

För de flesta historiekunniga personer leds därför tankarna mot de ökända utrotningsläger under 40-talet med en viss Doktor Mengele som lekte gud.

Ni förnekar er aldrig!

//Singha711

Observera att mitt inlägg gör en association till ordvalet 'selektering' som utgör en mera grundläggande term i nazisternas rasbiologi. Det vet Bananen naturligtvis mycket väl så påläst som han är.

Fortfarande utpekas ingen explicit som rasist fastän det ene eller andra 'ogenomtänkta' ord i debatten mycket väl kan tänkas peka dit.

Det är först här som du oprovocerat blandar dig i diskussionen och avslutar med att direkt anklaga mig och min släkt att vara delaktig i judeutrotningen. Jag kan tyvärr inte tolka din hatiska kommentar på ett annat sätt.

Ja det är som vanligt, har någon kritiska åsikter mot invandring så tysta vederbörande direkt med "rasiststämpeln".

Dr Mengele, utrotningsläger samt ev skuld kan du väl ta upp på någon släktmiddag istället!

/ SatanG

Tack för denna ömsinta och mycket omtänksamma kommentar.

Uppriktigt sagt, tycker inte du också att den avslöjar mycket mera om dig än om min familjs smärtsamma men rakryggade öde under en mycket svår tid?

//Singha711

...

Ang. Mengele etc så var det du som snabbt ville placera in de som inte tyckte som dig i denna grupp men skriker sedan högt när du får samma skit tillbaka.

Vad säger det om dig?

/ SatanG

'Inte tyckte som jag'?

Herregud, kan du inte läsa?

Var någonstans har jag yttrat min egen åsikt i invandringsfrågor i denna tråd? Vet du överhuvudtaget vad jag tycker?

Jag har gjort en anmärkning till ordet 'selektering' i samband med invandringen till Sverige. Varken mer eller mindre!

... Ang. dina kommentarer till Mengele hävdar jag precis som i tidigare inlägg att det är rasistiska värderingar som utgör en rasist och inte motståndet mot någon annans åsikt.

Detta klumpiga försök till att blanda bort korten och samtidigt vilja spela martyr väcker snarare ett visst medlidande hos klartänkande människor an irritation över din genomgående bristfälliga och slarviga argumentation.

//Singha711

Hahaha snacka om att försöka blanda bort korten men faktum kvarstår.

Du började, som vanligt på ett billigt sätt, dela in de som inte tyckte som dig genom att jämföra deras åsikter med Mengeles och när du själv fick smaka din medicin var den lite för besk. Seså, torka tårarna nu!

Bara en okänd skulle kalla mig rasist, däremot har jag fördomar...

/ SatanG

Var någonstans har jag kallat dig (eller någon annan) för rasist? Eller fått dig att framstå att spela i samma division som Mengele?

Det har däremot du gjort genom att mer eller mindre direkt anklaga mig och min släkt för delaktighet i de fruktansvärda brott som den bruna ideolgin med en tvingande nödvändighet har lett till.

Ja, med en tvingande nödvändighet, för att det var förutsebar för dem som kunde och ville se vilket elände som var på gång redan under tidigt 30-tal och som hade modet att stå upp mot det med sitt eget liv som insats. Jag är stolt över dessa människor och under våra släktmiddagar brukar vi hedra deras minne och alla de andras inom vår släkt som oskyldigt strök med till följd av det bruna giftet som i sin kärna alltid söker skulden för världens elände hos andra grupper.

Ja, hos andra grupper! Känns inte det igen även idag? Och kom ihåg att vi inte pråtar om gamla händelser för ca 70 år sedan utan om det alltid närvarande hatet och 'avondskan' som så effektivt förhindrar en konstruktiv utveckling för såväl samhället som dess medborgare.

Ja, SatanG,

nu tycker jag att du är skyldig mig och framförallt min släkt en ursäkt för dina oförskämtheter som du i din sanslöst vårdslösa och ouppriktiga argumentation har åstadkommit.

Det behövs trots allt bara en försvinnande liten bråkdel av mod och kourage till det jämfört med det modet som krävdes av mina släktningar under en svår tid.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte skaffa ett eget forum och diskutera rasism där!

Kan inte annat än att skriva under på detta. I tid och otid poppar det upp kritik mot invandring och som sedan bemöts. intressant men jag har svårt att se vad det har på detta forumet att göra. Tycker att modsen skall försöka stävja detta genom att städa hårdare.

Har själv många gånger svarat på vad jag tycker är främlingsfientliga inlägg men nu får det vara bra. Bättre om modsen fixar det istället.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

klipp

FAKTA

Nya danskar måste avlägga lojalitetsed

De nya lagar på invandrarområdet som folketinget beslutar om idag innebär bland annat att:

l Åldersgränsen höjs från 18 till 24 år för flyktingar, invandrare och danska medborgare som vill gifta sig med någon utanför EU eller Norden och bo i Danmark.

* Invandrare, flyktingar och danska medborgare som varit borta från landet ett flertal år får under sina första sju år i Danmark endast tillgång till en bantad version av landets sociala skyddsnät.

* Den som vill bli dansk medborgare måste genomgå en rad prov och kunna tala god danska, ha kunskaper i dansk kultur och historia samt avlägga en ed om lojalitet mot det nya hemlandet.

* Invandrare måste bo sju år i Danmark innan de får permanent uppehållstillstånd. Hittills har gränsen gått vid tre år.

Lagarna träder i kraft 1 juli.

Hej MaiChai.

Vad är det som gör dig så upprörd över Danmarks krav på sina invandrare, eller är du upprörd över att Danmark ställer några krav över huvud taget?

Angående gränsen på 24 år för att få gifta sig och bo i Danmark med någon utanför EU.

För det första så är det på inget sätt förbjudet i Danmark att en person under 24 år gifter sig med någon utanför EU, även om maken/makan inte fyllt 24 år. Vad denna bestämmelse däremot betyder är att ingen under 24 år får söka UT i Danmark som make/make till någon i Danmark som är under 24 år. Det vill säga för att kunna söka UT i Danmark måste båda två vara minst 24 år.

Denna vid första påseende lite märkliga bestämmelse som i Svenska medier skarpt kritiseras har ett mycket speciellt syfte som Svenska medier konsekvent glömmer av att tala om. Den är nämnligen till för att åtminstone försvåra för tvångsäktenskap. Det är mycket enklare för föräldrarna att tvinga en 18 åring till ett äktenskap, än vad det är för föräldrarna att tvinga en 24 åring till ett äktenskap. Kort sagt den 23 åriga storasystern får vänta ett år för att skydda sin 18 åriga lillasyster från att bli mer eller mindre våldtagen på brölloppsnatten av den man (kusin) som föräldrarna har (sålt) utsett åt henne. Även om själva äktenskapet kan ske redan i 15 årsåldern, eller ändå tidigare så är det inte alls lika säkert att brudgummen får sitt så hett eftertraktade UT i Danmark som han troligen har betalt en stor summa pengar för. Hans UT bygger helt och hållet på att han inte bara skall vänta på sitt UT i kanske minst 9 år, utan dessutom på att den numera 24 åriga bruden skall stå fast vid det som hennes föräldrar tvingat henne till. Att det är svårare för föräldrarna att tvinga en 24 åring än en 18 åring är det knappast någon som ifrågasätter. Alla bestämmelser har för och nackdelar. I detta fall anser jag att fördelarna överstiger nackdelarna och att Danmarks 24 årsregel är bra och att den även borde införas i Sverige.

Även Danmarks övriga bestämmelserna finner jag rimliga. Varför skulle det vara orimligt att en person som vill bli Dansk medborgare skall kunna tala Danska? Varför skulle det vara orimligt med en trohetsed mot sitt nya hemland?

Ett intressant, men i svenska medier nedtystat faktum är att det efter det senaste Danska valet då den borgerliga regeringen förlorade regeringsmakten i Danmark, inte har skett någon vesäntlig ändring av de Danska invandringslagarna. Nu när Danmark regeras av Socialdemokrater med stödpartier, är Dansk Folkeparti numera helt utan makt och inflytande över hur Danmark skall styras. I de Svenska medierna välkomnades den nya danska vänsteregeringen med stormande applåder, ty nu skulle de "rasistiska" Danska invandringslagarna upphöra. När Danmarks nya vänsterregering ställd inför verkligheten insåg att de gamla invandringslagarna inte bara hade ett brett folkligt stöd, utan att de dessutom var både kloka och bra för Danmark lät de dem i allt vesäntligt bli vid det gamla. Vem kan kritisera dom för att de inte vill ha samma invandringsfiasko som Sverige. För den Dansk som vill avlägga ett studiebesök i ett mångkulturellt paradis så ligger Rosengård bara på andra sidan bron.

mvh.

Luttrad,

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte skaffa ett eget forum och diskutera rasism där!

Håller helt med, det råder väl knappast en brist på forum där man kan diskutera invandringspolitik, främlingsfientlighet etc?

De senaste veckorna har flera intressanta diskussioner förstörts av att ett fåtal personer, som nästan aldrig uttalar sig om något som rör Thailand, dyker upp och styr in diskussionen på invandringspolitik. Jag tycker själv att det finns många problem med den svenska invandringspolitiken och att diskussionen skulle kunna vara intressant men om jag inte missminner mig så har admins/moderatorer tidigare klart uttalat sig att de inte vill ha den typen av diskussioner på forumet och det börjar nu bli hög tid att visa att de står för det. Att en diskussion kan halka in på invandringspolitik är förståeligt men när diskussion efter diskussion avsiktligt styrs mot ett ämne som ligger så långt ifrån vad forumet borde handla om så börjar iallafall jag att på allvar tröttna.

Edit: Såg att Neil hann före med nästan samma budskap, det blir ju dock inte mindre sant för det, snarare dubbelt så sant :)

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kan inte annat än att skriva under på detta. I tid och otid poppar det upp kritik mot invandring och som sedan bemöts. intressant men jag har svårt att se vad det har på detta forumet att göra. Tycker att modsen skall försöka stävja detta genom att städa hårdare.

Har själv många gånger svarat på vad jag tycker är främlingsfientliga inlägg men nu får det vara bra. Bättre om modsen fixar det istället.

Neil

Kan det bero på att många här bor ihop med en invandrare? I håller dock med dig om att det spårar ur så nu skiter jag i de rasistiska synpunkter som framförs här.

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Rob nu blir jag väldigt nyfiken. Hur kan frugan få pengar när hon går på sfi. Min får inte ett öre. Hon vill gärna ha. Tyvär har vi endast barnbidrag. Tips emottages tacksamt

Hon kan få 6500kr/mån i studiebidrag :nyam:

PeeBee

Ändrades av PeeBee
Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändskor i Sverige.

SFI + Bidrag

Socialbidrag

Bostadsbidrag

Jobba svart

Studiebidrag

Barnbidrag

Sen är de för snåla och tycker att allting är så dyrt i Sverige så att de inte spenderar en krona i Svenska sammhället utan de skickar alla stålar hem till familjen i Thailand, på sin höjd så köper de ett par paket MAMA på Coop.

Alternativt så öppnar de bordell/massageinstitut och sprider HIV.

Maxlån hos CSN och sen en flytt till Isaan där de bygger hus och gömmer sig undan CSN för alltid.

Det blir helt klart en röst på SD nästa val för att få slut på den här skiten. Man låter Thailändskor som inte är förtryckta eller lever under hot såsom krig i sitt hemland flytta till Sverige pga fruimport, när det finns gott om Svenska tjejer att tillgå.

Jag som Svensk skattebetalare vill inte bidra till fruimporten pga att Svenska män saknar social kompetens för att landa ett förhållande med en Svensk tjej.

Jag vill suga ur det svenska samhället på pengar, så mycket det går innan jag och min Thai-fru som pensionärer flyttar till Thailand och lever gött på våra pensioner :14:

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med, det råder väl knappast en brist på forum där man kan diskutera invandringspolitik, främlingsfientlighet etc?

De senaste veckorna har flera intressanta diskussioner förstörts av att ett fåtal personer, som nästan aldrig uttalar sig om något som rör Thailand, dyker upp och styr in diskussionen på invandringspolitik. Jag tycker själv att det finns många problem med den svenska invandringspolitiken och att diskussionen skulle kunna vara intressant men om jag inte missminner mig så har admins/moderatorer tidigare klart uttalat sig att de inte vill ha den typen av diskussioner på forumet och det börjar nu bli hög tid att visa att de står för det. Att en diskussion kan halka in på invandringspolitik är förståeligt men när diskussion efter diskussion avsiktligt styrs mot ett ämne som ligger så långt ifrån vad forumet borde handla om så börjar iallafall jag att på allvar tröttna.

Håller absolut med och kan bara understryka att det verkar vara alltid samma personer som gång på gång 'missbrukar' detta forum med att styra alla tänkbara trådar mer eller mindre med våld i invandringspolitiken.

Dessa personer har sällan något att säga om Thailand och/eller problematiken med anknytning till Thailand. Men så snart det ges ett litet finger tas genast hela handen och deras hatiska budskap bereder sig utrymme. Även om det finns en risk att de genom svaren får näring i sin förljugna argumentation, så är det också viktigt att inte låta dessa falska profeter vara oemotsagda. Det vore ödesdigert för det svenska samhället om de alltid fick behålla sista ordet.

Visst bör och ska invandringspolitik diskuteras öppet i samhälle men jag ställer mig tveksam om det skall göras här i detta forum. Å ena sidan finns det naturliga beröringspunkter till ämnet genom att våra tjejer/killar från Thailand behöver söka visum i Sverige. Å andra sidan skapar det mycket konfliktpotential eftersom de frekventa och grovt nedsättande omdömen över människor från andra kulturer i slutändan pekar på våra kära i Thailand och i allra sista konsekvens på alla vårs känsla för grundläggande mänsklig värdighet och anständighet.

Den spagat som man försöker göra med ett 'selektivt' fördömande är så förljuget och bara avslöjar att de personer som ägnar sig åt sådan tankeakrobatik i själva verket inte har någon djupare anknytning till människorna i Thailand. Det visar ju redan en enkel koll på deras tidigare inlägg.

Förmodligen kommer det inte kunna förhindras att många trådar riskerar att drifta iväg i en främlingsfientlig ton. Därför tycker jag att det är viktigt att moderatorerna sätter stop eller åtminstone en varningsskylt för detta i ett tidigt skede innan stämningen hinner bli alltför inflammerad. Jag vet, det ställer ytterligare krav på våra redan hårt ansatta moderatorena, men en fingervisande gränssättning här och där skulle nog kunna bidra till att få rättsida på det här specifika problemet.

Mvh

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken var ju inte att tråden skulle spåra ur på detta sätt när jag postade det första inlägget. Men jag har ju sett hur det gått förut och det slutar alltid på samma sätt med en massa smygrasistiskt dravel.

Jag var mest nyfiken om man verkligen bemöts på det viset som beskrevs i första inlägget om man bor med en thailändsk tjej i Sverige?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Peebee för att få studiebidrag krävs att man klarar SFI först. Tyvärr har min dam inte på långa vägar klarat SFI än. Men vi hoppas

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med, det råder väl knappast en brist på forum där man kan diskutera invandringspolitik, främlingsfientlighet etc?

De senaste veckorna har flera intressanta diskussioner förstörts av att ett fåtal personer, som nästan aldrig uttalar sig om något som rör Thailand, dyker upp och styr in diskussionen på invandringspolitik. Jag tycker själv att det finns många problem med den svenska invandringspolitiken och att diskussionen skulle kunna vara intressant men om jag inte missminner mig så har admins/moderatorer tidigare klart uttalat sig att de inte vill ha den typen av diskussioner på forumet och det börjar nu bli hög tid att visa att de står för det. Att en diskussion kan halka in på invandringspolitik är förståeligt men när diskussion efter diskussion avsiktligt styrs mot ett ämne som ligger så långt ifrån vad forumet borde handla om så börjar iallafall jag att på allvar tröttna.

Edit: Såg att Neil hann före med nästan samma budskap, det blir ju dock inte mindre sant för det, snarare dubbelt så sant :)

Prexis ! Jag har ett minne av att innan det senaste svenska valet blev en pajkastning utan dess like med hätska inlägg från alla håll och kanter som drog ner stämningen här på MPR. Minns jag rätt så genomfördes det en omröstning om huruvida det skulle tillåtas inlägg angående svensk politik där nejsidan vann. Jag har sett nån paragraf ( som jag inte hittar ) där det står ungefär att " inlägg om svensk politik bör om möjligt undvikas" eller nåt åt det hållet i alla fall ( Nån som hittar paragrafen ? ). Så jag håller med Atom och andra som anser att dom som vill diskutera sveriges invandrarpolitik kan göra det på nåt annat forum.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rob nu blir jag väldigt nyfiken. Hur kan frugan få pengar när hon går på sfi. Min får inte ett öre. Hon vill gärna ha. Tyvär har vi endast barnbidrag. Tips emottages tacksamt

Det är förmycket bara det, barnbidrag skall vara inkomstprövade.Men du har kanske inte denna ekonomi, men ändå så ska du ha Thaikvinna hos dig.

Lä dig ta hand om dig själv först, INNAN DU SKAFFAR FAMILJ.

Jag skiter i om du inte kan det.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Låser tråden och rensar ut skit under eftermiddagen/kvällen. Räkna med att bra kommentarer till galna inlägg även ryker.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...