Jump to content
IGNORERAD

Intressant om Thai-Svenska par.


MaiChai

Recommended Posts

http://hd.se/helsingborg/2012/04/08/de-blev-kara-och-motte-fordomar/

Nu har ju inte jag gjort den här "resan" ännu men är det så?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    11

  • Bananen

    9

  • Rob

    7

  • SatanG

    6

Mest aktiva i denna tråd

Ganska uttjatat detta ämne, tror du kan svaren själv MaiChai !

//piipe

Men med tanke på alla fördomar och negativa bilder i massmedia så är det väl bra när det skrivs en sansad artikel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Men med tanke på alla fördomar och negativa bilder i massmedia så är det väl bra när det skrivs en sansad artikel.

Absolut ! Artikeln är bra, men fördomarna dom finns där utan tvekan, speciellt svensk man+thaikvinna, inte sant ! +++ Nu Glenn på TV mm. :)

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Tråkigt när folk med fördomar måste kläcka ur sig elakheter bara för att de är avundjuka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst stämmer det som står i artikeln. Ingen som helst tvekan.

Allra värst tycker jag det är när man ser hatet/avundsjukan i ögonen på statligt/kommunalt anställda som är till för att hjälpa medborgarna, tex på arbetsförmedlingen. Det är mycket bättre att få en manlig handläggare än en kvinnlig. Jag hjälper ju dock till och ser till att hon får del av sina rättigheter oavsett könet på handläggaren.

Jag bryr mig dock inte ett smack om vad nån annan tycker, tvärtom känner jag en viss tillfredsställelse när nån feminist-bitter-f*tta glor argt. Detta stärker bara min övertygelse att jag gjort rätt som skilt mig och distanserat mig till allt vad västerländska kvinnor heter. Aldrig mer, fy fan!!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Ja många svenskar verkar helt bakom flötet när det gäller synen på invandrare, vargar m.m. Det är kanske ett billigt sätt att förbättra den egna självbilden om man känner sig misslyckad. Jag tycker att man alltför ofta märker en nedlåtande attityd från Svenskar när de är på semester i TL och de hade kommit bättre till sin fördel genom att stanna hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Vi har väl ca 15 thailändare som arbetar åt oss och jag hör nästan aldrig att de har blivit rasistiskt bemötta.

Tyckar att det borde skrivas fler artiklar om hur bra de flesta får det i Sverige.

Thailändarna är ju eftertraktade på arbetsmarknaden med ett rykte om sig att arbeta hårt, inte alla folkgrupper som har det ryktet.

Puss erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändarna är ju eftertraktade på arbetsmarknaden med ett rykte om sig att arbeta hårt, inte alla folkgrupper som har det ryktet.

Puss erkki

Precis, Svensk jävlarna är ju otroligt lata.

Tycker att det är lustigt när Svenskar gråter när det framkommer fördomar gentemot deras Thai respektive, och i samma veva går man och röstar på SD.

Hykleri på hög nivå.

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för hyckleri med det?

Om alla invandrare vore som thailändare vore det nog inga större problem,men du liksom jag vet att så inte är fallet .

Själv tycker jag Sd verkligen behövs som en motvikt till andra hycklande partier som sticker huvet i sanden och vägrar se verkligheten i vitögat.

Sen är det väl så att vi män tar hand om vår thaipartner ekonomiskt väldigt bra ,så bidragen är nog inte så höga för thai gentemot klientalet från mellaöstern

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för hyckleri med det?

Om alla invandrare vore som thailändare vore det nog inga större problem,men du liksom jag vet att så inte är fallet .

Själv tycker jag Sd verkligen behövs som en motvikt till andra hycklande partier som sticker huvet i sanden och vägrar se verkligheten i vitögat.

Sen är det väl så att vi män tar hand om vår thaipartner ekonomiskt väldigt bra ,så bidragen är nog inte så höga för thai gentemot klientalet från mellaöstern

Thailändskor i Sverige.

SFI + Bidrag

Socialbidrag

Bostadsbidrag

Jobba svart

Studiebidrag

Barnbidrag

Sen är de för snåla och tycker att allting är så dyrt i Sverige så att de inte spenderar en krona i Svenska sammhället utan de skickar alla stålar hem till familjen i Thailand, på sin höjd så köper de ett par paket MAMA på Coop.

Alternativt så öppnar de bordell/massageinstitut och sprider HIV.

Maxlån hos CSN och sen en flytt till Isaan där de bygger hus och gömmer sig undan CSN för alltid.

Det blir helt klart en röst på SD nästa val för att få slut på den här skiten. Man låter Thailändskor som inte är förtryckta eller lever under hot såsom krig i sitt hemland flytta till Sverige pga fruimport, när det finns gott om Svenska tjejer att tillgå.

Jag som Svensk skattebetalare vill inte bidra till fruimporten pga att Svenska män saknar social kompetens för att landa ett förhållande med en Svensk tjej.

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Dinkel

Fördomar är bra , bara dom inte drabbar mig :ironi:

Ändrades av Dinkel
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Rob nu blir jag väldigt nyfiken. Hur kan frugan få pengar när hon går på sfi. Min får inte ett öre. Hon vill gärna ha. Tyvär har vi endast barnbidrag. Tips emottages tacksamt

Link to comment
Dela på andra sajter

Rob nu blir jag väldigt nyfiken. Hur kan frugan få pengar när hon går på sfi. Min får inte ett öre. Hon vill gärna ha. Tyvär har vi endast barnbidrag. Tips emottages tacksamt

Barnbidrag är illa nog.

Rösta på SD för att få ett slut på den här skiten! Du säger det själv, dom vill ha och vill ha, men dom vill inte bidra.

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Rob

Jag kan bara hålla med dig. Att få barnbidrag för ett barn som inte är svenskt tycker jag också är fel. Tycker också att barnbidraget ska vara inkomstprövat. Enligt mig ska det löna sig att arbeta .

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า

Thailändskor i Sverige.

SFI + Bidrag

Socialbidrag

Bostadsbidrag

Jobba svart

Studiebidrag

Barnbidrag

Sen är de för snåla och tycker att allting är så dyrt i Sverige så att de inte spenderar en krona i Svenska sammhället utan de skickar alla stålar hem till familjen i Thailand, på sin höjd så köper de ett par paket MAMA på Coop.

Alternativt så öppnar de bordell/massageinstitut och sprider HIV.

Maxlån hos CSN och sen en flytt till Isaan där de bygger hus och gömmer sig undan CSN för alltid.

Det blir helt klart en röst på SD nästa val för att få slut på den här skiten. Man låter Thailändskor som inte är förtryckta eller lever under hot såsom krig i sitt hemland flytta till Sverige pga fruimport, när det finns gott om Svenska tjejer att tillgå.

Jag som Svensk skattebetalare vill inte bidra till fruimporten pga att Svenska män saknar social kompetens för att landa ett förhållande med en Svensk tjej.

Inlägget (som du kopierat från en diskution på ett annat forum) är enligt dig själv ironisk.

Underförstått menar du att alla som är gift/sambo med en thailändska överhuvudtaget inte har någon rätt till en åsikt när det gäller svensk invandringspolitik.

Har man ändå det är man en SD (idi*t).

Vore intressant att veta din åsikt i frågan ?

// Skalis

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det härligt med bidrag.

SFI för en thailänska som kommit hit med en man är bara en belastning, dom vill ju lära sig så fort som möjligt.

Bättre med flyktingar som går på sfi och får betalt, dom behöver inte lära sig något så dom kräver inte att lärarna ska intressera sig.

Därför är SFI här bara 3 timmar per dag, totalt idi*tiskt.

Barnbidrag är jag tveksam till. har man inte råd med barn så ska man inte skaffa ett, får man det ändå så och kommer under existensminimium så

får ju ändå sociala hjälpa till.

Barnbidraget går ju knappast till barnet i allafall.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlägget (som du kopierat från en diskution på ett annat forum) är enligt dig själv ironisk.

Underförstått menar du att alla som är gift/sambo med en thailändska överhuvudtaget inte har någon rätt till en åsikt när det gäller svensk invandringspolitik.

Har man ändå det är man en SD (idi*t).

Vore intressant att veta din åsikt i frågan ?

// Skalis

Du har missupfattat, är man tillsammans med en Thailändska så har man absolut rätt att ha åsikter om invandringspolitik, dock om man är tillsammans med en Thailändska och samtidigt röstar på SD så är man en idi*t.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า

Vore intressant att veta din åsikt i frågan ?

Frågan kvarstår.

// Skalis

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, nu pratar han med sig själv.

Men iaf, man måste betrakta varje individ som en enskild person och inte generalisera, oavsett folkgrupp. Det är min åsikt. Min åsikt är även att Svenskar som är tillsammans med en Thai respektive och röstar på ett främlingsfientligt parti är idi*ter, men det säger väll sig själv.

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Thailändskor i Sverige.

SFI + Bidrag

Socialbidrag

Bostadsbidrag

Jobba svart

Studiebidrag

Barnbidrag

Sen är de för snåla och tycker att allting är så dyrt i Sverige så att de inte spenderar en krona i Svenska sammhället utan de skickar alla stålar hem till familjen i Thailand, på sin höjd så köper de ett par paket MAMA på Coop.

Alternativt så öppnar de bordell/massageinstitut och sprider HIV.

Maxlån hos CSN och sen en flytt till Isaan där de bygger hus och gömmer sig undan CSN för alltid.

Det blir helt klart en röst på SD nästa val för att få slut på den här skiten. Man låter Thailändskor som inte är förtryckta eller lever under hot såsom krig i sitt hemland flytta till Sverige pga fruimport, när det finns gott om Svenska tjejer att tillgå.

Jag som Svensk skattebetalare vill inte bidra till fruimporten pga att Svenska män saknar social kompetens för att landa ett förhållande med en Svensk tjej.

Grattis till så fint utvecklade fördomar om Thailändska kvinnor. Fantastisk finna fördomar. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

SFI + Bidrag

Socialbidrag

Bostadsbidrag

Jobba svart

Studiebidrag

Barnbidrag

Rob, du tycks ju vara expert? så du måste berätta hur vi skall bära oss åt? Vi får inte en endaste krona i bidrag? ??? Efter mer än 40 års inbetalningar till statskassan så vore det inte fel med lite utdelning.

Det blir helt klart en röst på SD nästa val för att få slut på den här skiten. Man låter Thailändskor som inte är förtryckta eller lever under hot såsom krig i sitt hemland flytta till Sverige pga fruimport, när det finns gott om Svenska tjejer att tillgå.

Jag som Svensk skattebetalare vill inte bidra till fruimporten pga att Svenska män saknar social kompetens för att landa ett förhållande med en Svensk tjej.

Suck! "Social kompetens" Är du dum på riktigt eller bara ironisk? Är det så självklart att vi vill ha en svensk tjej? Om valet står mellan en svensk frånskild bitter f.a i övre medelåldern och en ljuv 30+ tjej från LOS så är valet busenkelt! Tro mig jag har testat tillräckligt många gånger här hemma för att veta vad jag kan få. Jag är inte expert på Thai-tjejer eftersom min fru är den första och förhoppningsvis den enda, men om jag mot förmodan skulle behöva börja om, så inte fan blir det en svensk tjej igen. Kulturkrockar? Jovisst, men det sätter lite extra krydda på tillvaron.

Jag kanske har haft odsedvanlig tur? T.ex. så förutsatte jag att en slant skulle skickas hem varje månad, men se det gick inte för sig. "Pappa är för stolt för det och skulle ta det som en förolämpning. Kanske en slant nu och då när jag tjänar egna pengar, men inte så länge jag inte tjänar egna pengar".

Alla thai-tjejer är inte giriga lycksökare som du tycks tro. Om du letar på rätt ställe kanske du också hittar någon som får dig på bättre tankar.

Jag har haft förmånen att få lära känna massor av frugans kompisar, yrkesarbetande helt vaniga thaitjejer, och en samstämmig åsikt bland dem tycks vara att mannen, för att väcka deras intersse, oavsett farang eller thai, inte alls behöver vara rik, men för att de ö.h.t skulle bli intresserade så skall han vara rökfri, välrakad, proper och framför allt inte missbruka alkohol. Singhalinne med svettfläckar, tredgars skäggstubb och öldoftande andedräkt är klart avtändande på de flesta.

Jag vill nog påstå att thailändare som kommer till Sverige är lätt att integrera och snarast möjligt vill arbeta och klara sig själva. Att de sen vill skicka hem en slant för att hjälpa sin familj är väl inte så konstigt. Jag tror inte att det påverkar den svenska statskassan särskilt mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Straydog

Är det så självklart att vi vill ha en svensk tjej? Om valet står mellan en svensk frånskild bitter f.a i övre medelåldern och en ljuv 30+ tjej från LOS så är valet busenkelt! Tro mig jag har testat tillräckligt många gånger här hemma för att veta vad jag kan få.

Fin jämförelse, vill du ha en möglig gammal bulle eller den nybakade bullen...jo det är ett väldigt enkelt val. Måste alla svenska kvinnor vara frånskilda bitterfittor, eller är du helt enkelt för oattraktiv för o få en "vanlig "svensk kvinna

Kanske tur att din Thaiflickvän inte har samma valmöjligheter som dig, stor risk att du hade fått bilda par med bitterfittan då :nyam:.

Trevlig kväll/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ta mig fan så man blir morkrädd när man läser den här tråden.

Är det en rekryteringskampanj för nazisterna eller vad ??

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...