Jump to content
IGNORERAD

Intressant om Thai-Svenska par.


MaiChai

Recommended Posts

Det är ta mig fan så man blir morkrädd när man läser den här tråden.

Är det en rekryteringskampanj för nazisterna eller vad ??

Nja, jag tror Rob är ironisk och driver med några stycken som inte fattar hans egentliga budskap.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    11

  • Bananen

    9

  • Rob

    7

  • SatanG

    6

Mest aktiva i denna tråd

@ hamnoi,

OK, alla svenska kvinnor är inte bittra och frånskilda, det medges. Det finns säkert en och annan trevlig svensk kvinna i mer passande ålder, men jag letade kanske inte tillräckligt eller är alltför kräsen? Om jag är oattraktiv eller inte det får andra bedöma. Min fru tycker att jag duger och det räcker gott för mig.

Kanske tur att din Thaiflickvän inte har samma valmöjligheter som dig, stor risk att du hade fått bilda par med bitterfittan då .

Vilka valmöjligheter hon hade vet du med säkerhet inte ett dugg om.

Tur att hon inte läser något här eftersom ditt påstående skulle göra henne både ledsen och ilsken.

Min Thaiflickvän, numera min hustru, hade absolut andra valmöjligheter eftersom hon är både välutbildad och hade ett välbetalt jobb, så varför hon valde just mig får du fråga henne om.

Ha en bra dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det personliga saldot mot samhället/statskassan kan enkelt definieras som alla inbetalda skatter minus alla statens kostnader i form av pengar och annan subvention under personens livstid.

Visste ni att de flesta nyanlända thaitjejerna slår sina resp. svenska män med hästlängder när det gäller detta personliga saldot, iaf för svenska 'skattebetalare' upp till ca 45 år.

De har helt enkelt noll i saldot när de anländer i Sverige och kan relativt snabbt bidra till statskassan medan deras svenska män fortfarande står på minus efter det att svenska staten har bekostat deras barndom, utbildning m.fl. under många år med stora belopp (ca. 2.5 milj kr).

Det tar helt enkelt flera decennier för en normal svensk skattebetalare att komma ikapp sin skuld mot samhället och det finns väldigt många som aldrig kommer dit. Bland dessa tycks det dock finnas de största gaphalsarna som skyller sitt misslyckande på andra grupper, företrädesvis invandrare.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, nu pratar han med sig själv.

Men iaf, man måste betrakta varje individ som en enskild person och inte generalisera, oavsett folkgrupp. Det är min åsikt. Min åsikt är även att Svenskar som är tillsammans med en Thai respektive och röstar på ett främlingsfientligt parti är idi*ter, men det säger väll sig själv.

Ursäkta men var det inte just det du gjorde när du kallade alla idi*ter som inte tyckte som du?

I ena meningen säger du si och i andra så. Försök vara konsekvent åtminstone i samma stycke.

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jävla gnäll om fördomar mot thailändskor.. men det verkar helt ok att ha förmodar mot svenska tjejer. Klart det finns svenska bitterfittor men hör och häpnar, det finns thailändska bitterfittor med.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Det personliga saldot mot samhället/statskassan kan enkelt definieras som alla inbetalda skatter minus alla statens kostnader i form av pengar och annan subvention under personens livstid.

Visste ni att de flesta nyanlända thaitjejerna slår sina resp. svenska män med hästlängder när det gäller detta personliga saldot, iaf för svenska 'skattebetalare' upp till ca 45 år.

De har helt enkelt noll i saldot när de anländer i Sverige och kan relativt snabbt bidra till statskassan medan deras svenska män fortfarande står på minus efter det att svenska staten har bekostat deras barndom, utbildning m.fl. under många år med stora belopp (ca. 2.5 milj kr).

Det tar helt enkelt flera decennier för en normal svensk skattebetalare att komma ikapp sin skuld mot samhället och det finns väldigt många som aldrig kommer dit. Bland dessa tycks det dock finnas de största gaphalsarna som skyller sitt misslyckande på andra grupper, företrädesvis invandrare.

//Singha711

Så nu ska vi be om ursäkt för att vi är födda i Sverige... Trodde jag hade läst allt..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla gnäll om fördomar mot thailändskor.. men det verkar helt ok att ha förmodar mot svenska tjejer. Klart det finns svenska bitterfittor men hör och häpnar, det finns thailändska bitterfittor med.

Precis, vi får inte generalisera invandrare, men svenska kvinnor går det att sätta en stämpel på.

Träffat otroligt många härliga svenska kvinnor..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, nu pratar han med sig själv.

Men iaf, man måste betrakta varje individ som en enskild person och inte generalisera, oavsett folkgrupp. Det är min åsikt. Min åsikt är även att Svenskar som är tillsammans med en Thai respektive och röstar på ett främlingsfientligt parti är idi*ter, men det säger väll sig själv.

Så man kan alltså inte vara för en sorts invandring och mot en annan sorts invandring, allt är inte svart eller vitt, finns givetvis positiv och negativ invandring.

Den invandringspolitik som politikerna bedriver i sverige just nu, är enligt mig mer negativ än positiv, om man ser till landets bästa, kanske dax att börja selektera lite vid gränsen.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Så nu ska vi be om ursäkt för att vi är födda i Sverige... Trodde jag hade läst allt..

Rock on!

Fattar inte hur man kan tolka inlägget som du gör.

För mycket självgodhet kanske?

Eller råkar jag bara ha trampat på en öm tår (i frågan om de flesta SD-anhängarnas personliga skuldsaldo till samhället)?

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

...kanske dax att börja selektera lite vid gränsen.

Det ordvalet förefaller mig av någon anledning som bekant.

För de flesta historiekunniga personer leds därför tankarna mot de ökända utrotningsläger under 40-talet med en viss Doktor Mengele som lekte gud.

Ni förnekar er aldrig!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte hur man kan tolka inlägget som du gör.

För mycket självgodhet kanske?

Eller råkar jag bara ha trampat på en öm tår (i frågan om de flesta SD-anhängarnas personliga skuldsaldo till samhället)?

//Singha711

Man kan alltid få statistiken att peka dit man vill och det är precis det du gör med ditt inlägg...

Sen det klassiska. Rasiststämpel, så fort man har en annan åsikt. Jag blir mörkrädd av dagen samhälle..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan alltid få statistiken att peka dit man vill och det är precis det du gör med ditt inlägg...

Sen det klassiska. Rasiststämpel, så fort man har en annan åsikt. Jag blir mörkrädd av dagen samhälle..

Rock on!

Fakta är fakta!

Lyckligtvis kan alla ta del av dem om de bara vill.

Och göra sin egen tolkning.

Kunde jag få statistiken peka åt det håll jag ville skulle jag personligen bli mörkrädd.

//Singha711

P.S. Rasist blir man genom att hysa rasistiska värderingar och inför andra ge uttryck för dessa. Inte annars

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ordvalet förefaller mig av någon anledning som bekant.

För de flesta historiekunniga personer leds därför tankarna mot de ökända utrotningsläger under 40-talet med en viss Doktor Mengele som lekte gud.

Ni förnekar er aldrig!

//Singha711

Herregud, bara för man inte vill släppa in all sorts drägg, krigsförbrytare, våldsmän, mördare mm och låta sverige förfalla totalt, utan att du börjar dra paralleller om vad som hände i ditt forna hemland för 70 år sen.

Det kan väl inte va fel att kolla upp dom man släpper in lite noggrannare, samt att ställa lite högre krav på dom som redan befinner sig i landet.

Nejdå, tycker man det, då är man en rasist eller nazist, fan va patetiskt.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fakta är fakta!

Lyckligtvis kan alla ta del av dem om de bara vill.

Och göra sin egen tolkning.

Kunde jag få statistiken peka åt det håll jag ville skulle jag personligen bli mörkrädd.

//Singha711

P.S. Rasist blir man genom att hysa rasistiska värderingar och inför andra ge uttryck för dessa. Inte annars

Tycker det är roligt, när du av alla anklagar mig för självgod, många på detta forum har kritiserat dig precis för just självgod, men det är okay för mig att du försöker ge igen lite...

Men lite offtopic... Kan forumister inte ha åsikter om svenska invandrarpolitiken, utan att få stämpeln RASIST???

Är detta så politiskt inkorrekt och infekterat, att som etnisk svenne att ta dessa ord ur munnen??

Det kan aldrig leda till nått gott... Enligt min mening..

Sen ska forumister inte få sympatisera med SD, utan att få samma stämpel för det??

Har själv aldrig röstat på SD, men kan förstå att folk gör det... Man måste låta alla ha en åsikt utan att fördöma dem..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud, bara för man inte vill släppa in all sorts drägg, krigsförbrytare, våldsmän, mördare mm och låta sverige förfalla totalt, utan att du börjar dra paralleller om vad som hände i ditt forna hemland för 70 år sen.

Det kan väl inte va fel att kolla upp dom man släpper in lite noggrannare, samt att ställa lite högre krav på dom som redan befinner sig i landet.

Nejdå, tycker man det, då är man en rasist eller nazist, fan va patetiskt.

Fattar du fortfarande inte att det är precis så nazisterna bland 'mina landsmän' och för den delen även rätt många av 'dina landsmän' resonerade för ca 70-80 år sedan?

Med känd resultat: total katastrof!

Och om du tycker att det är konstigt att få rasist/nazist-stämpeln när man nästan ordagrann upprepar den bruna skitens vokabulär, kan jag inte hjälpa dig.

Ordet selektering bygger i sin betydelse på en uppfattning om någon sorts värde-/rangordning. Pratar man om invandring och människor så kan man tolka ordet i (national-)ekonomisk betydelse eller som ni (SD) gör i en illa dold uppfattning om att människor med olika etniska bakgrund representerar olika mänskliga värden, iaf är mycket lägre stående varelser än den dummaste svensken.

Nu har jag ingen större lust att driva denna tråd ännu längre mot OT och er favoritsysselsättning, hets mot folkgrupp (ink. thailändare).

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ordvalet förefaller mig av någon anledning som bekant.

För de flesta historiekunniga personer leds därför tankarna mot de ökända utrotningsläger under 40-talet med en viss Doktor Mengele som lekte gud.

Ni förnekar er aldrig!

//Singha711

Ska inte bara finnas rättigheter utan även skyldigheter att invandra till Sverige och jag

ser heller inte varför Sverige inte kan vara liiiiite mer selektiv med vilka som får komma in.

Ja det är som vanligt, har någon kritiska åsikter mot invandring så tysta vederbörande direkt

med "rasiststämpeln".

Dr Mengele, utrotningsläger samt ev skuld kan du väl ta upp på någon släktmiddag istället!

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska inte bara finnas rättigheter utan även skyldigheter att invandra till Sverige och jag

ser heller inte varför Sverige inte kan vara liiiiite mer selektiv med vilka som får komma in.

Ja det är som vanligt, har någon kritiska åsikter mot invandring så tysta vederbörande direkt

med "rasiststämpeln".

Dr Mengele, utrotningsläger samt ev skuld kan du väl ta upp på någon släktmiddag istället!

/ SatanG

Blir nog svårt med skyldigheter att invandra till Sverige. Flåt Jag förstod vad du menade.

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Dr Mengele, utrotningsläger samt ev skuld kan du väl ta upp på någon släktmiddag istället!

/ SatanG

Tack för denna ömsinta och mycket omtänksamma kommentar.

Uppriktigt sagt,

tycker inte du också att den avslöjar mycket mera om dig än om min familjs smärtsamma men rakryggade öde under en mycket svår tid?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vad är det för krav som man borde ställa på invandrare som man inte gör idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska inte bara finnas rättigheter utan även skyldigheter att invandra till Sverige och jag

ser heller inte varför Sverige inte kan vara liiiiite mer selektiv med vilka som får komma in.

...

/ SatanG

V.g. svara på följande frågor:

1) Vilka rättigheter har en invandrare som inte en svensk har?

2) Vilka skyldigheter har en svensk som inte en invandrare har?

3) Vilka rättigheter har en svensk som inte en invandrare har?

4) Vilka skyldigheter eller villkor har en invandrare som inte en svensk har?

Men allra bäst hade det varit om du hade svarat för dig själv på dessa frågor först innan du bidrar till att sprida ogrundade uppfattningar om att alla invandrare åker på gräddfil i det svenska samhället.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vad är det för krav som man borde ställa på invandrare som man inte gör idag?

Njae dom får inte sälja svartbiljetter utanför stockholms stadion tycker jag he he

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det personliga saldot mot samhället/statskassan kan enkelt definieras som alla inbetalda skatter minus alla statens kostnader i form av pengar och annan subvention under personens livstid.

Visste ni att de flesta nyanlända thaitjejerna slår sina resp. svenska män med hästlängder när det gäller detta personliga saldot, iaf för svenska 'skattebetalare' upp till ca 45 år.

De har helt enkelt noll i saldot när de anländer i Sverige och kan relativt snabbt bidra till statskassan medan deras svenska män fortfarande står på minus efter det att svenska staten har bekostat deras barndom, utbildning m.fl. under många år med stora belopp (ca. 2.5 milj kr).

Det tar helt enkelt flera decennier för en normal svensk skattebetalare att komma ikapp sin skuld mot samhället och det finns väldigt många som aldrig kommer dit. Bland dessa tycks det dock finnas de största gaphalsarna som skyller sitt misslyckande på andra grupper, företrädesvis invandrare.

//Singha711

Hur tycker du vi ska göra med våra barn då? Ska vi skicka tillbaka dom till Thailand så fort dom är nyfödda så dom kan återvända till Sverige i vuxen ålder och vara hyfsat break even exkl födelsekostnaden.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า

Men iaf, man måste betrakta varje individ som en enskild person och inte generalisera, oavsett folkgrupp. Det är min åsikt.

Det stavas "Ryssk Maffia". Ponera att Ryssarna har börjat köpa upp halva/hela Phuket, antingen genom riktiga Thai fruar eller regelrätta målvakter.

Din åsikt gäller tydligen inte ryssar, något inkonsekvent resonemang.

// Skalis

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Link to comment
Dela på andra sajter

V.g. svara på följande frågor:

1) Vilka rättigheter har en invandrare som inte en svensk har?

2) Vilka skyldigheter har en svensk som inte en invandrare har?

3) Vilka rättigheter har en svensk som inte en invandrare har?

4) Vilka skyldigheter eller villkor har en invandrare som inte en svensk har?

Men allra bäst hade det varit om du hade svarat för dig själv på dessa frågor först innan du bidrar till att sprida ogrundade uppfattningar om att alla invandrare åker på gräddfil i det svenska samhället.

//Singha711

Dina frågor får du svara själv på, om du vill!

Jag har nyss läst div. olika händelser hur utveckling verkar gå i Sverige och det är ju bara

att beklaga. Vill du också läsa så hittar du det här:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.900686-offret-svavar-mellan-liv-och-dod

http://www.friatider.se/48-spermaflackar-hittade-efter-flyktingarnas-gruppvaldtakt-pa-svenska-tvabarnsmamman

Varför importera de grupper som verkar ha ett mycket stort behov av kräva "respekt" för

div. påhittade skitsaker som de sedan måste misshandla etniska svenskar för. Då också

gärna i grupper om 8 mot 1 eller liknande. Är det inte det så är det afghanska grottmänniskor

eller analfabeter från div. afrikanska länder.

Så ja, jag anser att sverige borde vara mer selektiv mot vilka som får komma in i Sverige och

definitivt utvisning vid brott. Finns bättre sätt att tacka svenskarna för fristaden de fått.

Ang. Mengele etc så var det du som snabbt ville placera in de som inte tyckte som dig i denna

grupp men skriker sedan högt när du får samma skit tillbaka. Vad säger det om dig?

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...