Jump to content
IGNORERAD

Bästa rockballaden?


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

En morgon när jag körde hem från jobbet var det frågan på Bandit.. Vilken är bästa rockballaden genom tiderna, svår fråga då alla har olika uppfattning i ämnet..

Alla har ju sina egna minnen och upplevelser beroende från vilken tid man härstammar ifrån.. Själv är jag ju junior här på forumet och jag har framförallt 2 ballader jag gillar.. Hångelfaktorn är ganska så avgörande.. :)

Hångel låten nr. 1 för mig

Hångel låt nr. 2

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    8

  • Benriach

    8

  • MaiChai

    7

  • svampen

    6

Mest aktiva i denna tråd

swedenfarang

Får mig genast att tänka på några sköna WASP-låtar... återkommer med tubar. Ska bara hämta en kall bira till. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här e go ,gillar gitarr solot i början då rycker det i dom lurviga.

Mycket hångel blev det med till den när jag knäckte extra på ålderdomshemmet Gröna Skatan :nyam:

Upp o sväng runt nu gubbar :thumbsup:

http://youtu.be/Pfb1pgjr0j0

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Thin Lizzy, alltid Lizzy...Sade har gjort en skön version av denna klassiker också.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

:thumbsup:

Ändrades av swedenfarang
Fixade till länken.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Den här e go ,gillar gitarr solot i början då rycker det i dom lurviga.

Mycket hångel blev det med till den när jag knäckte extra på ålderdomshemmet Gröna Skatan :nyam:

Upp o sväng runt nu gubbar :thumbsup:

Ja du har ju redan tidigare satt nivån på din hångelfaktor :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du har ju redan tidigare satt nivån på din hångelfaktor :P

Kör en svamp???????????????????

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

En supergrupp med en riktigt klockren powerballad...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast kungarna av powerballader är väl ändå Journey?

http://www.youtube.com/watch?v=HVs4jDL-JBo

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Cover!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaså? Så vitt jag vet så har Udo och Wolf skrivit den här låten. Men du kanske tänkte på låten som Wet Wet Wet har gjort? Den låter lite annorlunda dock :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså? Så vitt jag vet så har Udo och Wolf skrivit den här låten. Men du kanske tänkte på låten som Wet Wet Wet har gjort? Den låter lite annorlunda dock :)

Rrplika 60 tal?

Angus?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...