Jump to content
IGNORERAD

Resistent malaria finns i Thailand.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Läste på text Tv och i tidningarna här i Sverige att resistent malaria nu finns längs gränsen mellan Burma och Thailand, och detta låter väldigt allvarligt eftersom malaria är en ganska jobbig och svår sjukdom som iband kan leda till döden, och stämmer det att denna variant är resistent mot alla nu kända mediciner så är det allvarligt.

http://svt.se/2.22584/1.2765841/snabb_spridning_av_resistent_malaria

Snabb spridning av resistent malaria

avsandare_rapport.gif Publicerad 6 april 2012 - 07:54

Malaria som är resistent mot standardbehandling sprider sig snabbt längs gränsen mellan Thailand och Burma, vilket ökar oron för en okontrollerbar epidemi.

Studier, publicerade i The Lancet och Science, visar att sjukdomen rör sig snabbt i nya områden där parasitens arvsmassa visat sig ha muterat för att kunna överleva.

Upp till 1,2 miljoner människor dör varje år i sjukdomen som orsakas av en parasit och sprids av myggor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis åker på tisdag och det bästa rådet jag kunde ge var och inte bo i markplan då Thaimyggorna håller sig där.

Myggservetter är jättebilligt i Thailand men för barn vet jag inte vad som gäller.

De kan i alla fall inte ta vuxengifter på sig.

Förslag?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En kompis åker på tisdag och det bästa rådet jag kunde ge var och inte bo i markplan då Thaimyggorna håller sig där.

Myggservetter är jättebilligt i Thailand men för barn vet jag inte vad som gäller.

De kan i alla fall inte ta vuxengifter på sig.

Förslag?

Hej

Heltäckande klädsel och moskitnät på natten.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...