Jump to content
IGNORERAD

Bantar - Har tråkigt


Peter_BKK

Recommended Posts

Efter songkrans syndande så envisades vågen igen några dagar men.

NU ÄR JAG UNDER 100KG

Dagens invägning: 99.9kg

Grattis. Är väl ungefär dit jag vill komma. Men misstänker att det krävs en kremering innan jag kommer dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peter_BKK

    20

  • andrejsdenruskige

    9

  • bond1

    5

  • Towe

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hejhå, Nu går det undan.

Dagens invägning: 98.6kg - Total nedgång:11,9kg :yahoo::yahoo::yahoo:

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Slarvade lite i torsdags med 2 pizza-slice'ar och en del Sangsom soda och vodka apelsinjuice... Lite chips kom visst fram på bordet också, så det går trögt igen.

Dagens invägning: 98.4kg - Total nedgång:12,1kg - Målet är en nedgång på 15,5kg nu första delbantningen som, om jag sköter mig, nås i detta månadsslut. Resterande 15kg skall ner men i en långsammare takt och med långpromenader och isaanmat.

Peter

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter vettigt, ska fundera på det över natten, ska ändå till Tuc Com så då jag jag nog inhandla dessa någonstans där.

gubben

Hej kompis.

Köpte du handledsvikter?

Dom funkar jättebra till överkroppen. Speciellt axlar, trapetsius, biceps, triceps.

Och magmusklerna.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej kompis.

Köpte du handledsvikter?

Dom funkar jättebra till överkroppen. Speciellt axlar, trapetsius, biceps, triceps.

Och magmusklerna.

MVH BanFang

Har vi alla dessa muskler? :ironi:

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jaha, efter en massa stress och omständigheter och en massa god mat så har man inte riktigt hållit sin nya vikt. 107,5 stod vågen på i Lördags.. Ja, jag vet, jojobantning, men det kom lite emellan så att säga. Men nu är jag igång igen... Vi får se vad vågen står på nu på lördag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja det är helvete att det ska vara så svårt att gå ner i vikt men upp är inga problem.

Håller själv på med ett projekt men det är inte en specifik vikt utan att komma i ett par brallor jag hade för ett tag sen.

Kommer jag i dom vet jag ungefär vad jag väger och kommer vara nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Ett vanligt argument på MPR är 'alla vet att .' och alla vet ju att muskler väger mer än fett.

Anledningen till viktökningen är oftast att man ökat muskelmassan och då hjälper det inte att man bränt bort fettet, vågen gör ingen skillnad på muskler och fett. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ett vanligt argument på MPR är 'alla vet att .' och alla vet ju att muskler väger mer än fett.

Anledningen till viktökningen är oftast att man ökat muskelmassan och då hjälper det inte att man bränt bort fettet, vågen gör ingen skillnad på muskler och fett. :crazy:

Gissa hur hur många kilo en person kan gå upp i ren muskelmassa per år? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt orättvist att man går upp så lätt men det är så förbannat svårt att gå ner i vikt. Typiskt också att det är så lätt att dra till med argumeneten: man lever bara en gång, livet är så kort och varför ska man inte äta och dricka gott, det gäller att unna sig lite ibland osv.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Fruktansvärt orättvist att man går upp så lätt men det är så förbannat svårt att gå ner i vikt. Typiskt också att det är så lätt att dra till med argumeneten: man lever bara en gång, livet är så kort och varför ska man inte äta och dricka gott, det gäller att unna sig lite ibland osv.

Haha jag kände en tjej förut som resonerade som så att efter varje promenad på 1h så unnade hon sig en pizza.

Det blev några pizzor per vecka men förstod inte hur det kunde komma sig att hon gick upp fast hon promenerade så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissa hur hur många kilo en person kan gå upp i ren muskelmassa per år? :)

3,5kg kanske :thumbsup:

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

har som mål att väga under 130 kg till nästa resa (21 september) väger idag 141 kg

Tänkte göra som så att jag äter mindre och motionerar mer.

dessutom tänkte jag ta en vit månad i juli och kanske även halva augusti.

Tror ni att det funkar??

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

har som mål att väga under 130 kg till nästa resa (21 september) väger idag 141 kg

Tänkte göra som så att jag äter mindre och motionerar mer.

dessutom tänkte jag ta en vit månad i juli och kanske även halva augusti.

Tror ni att det funkar??

självklart!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gått ner drygt 7 kg på ca. 3 veckor efter min senaste Thailandsresa (6 mån). Och det är nästan 10% av min vikt när jag kom hem (80.5 kg).

Jag tycker inte det var speciellt besvärligt och jag kände mig aldrig riktigt hungrig eftersom jag i princip bara tog bort kött, mjölkprodukter, socker, öl och en massa onyttigheter som lätt slinkar ner när man passerar kylskåpet.

I stort sett levde jag på enbart (okokta) grönsaker, frukt och lite fisk eller skaldjur då och då. Varje dag gjorde jag i ordning en stor skal med grönsakssallad som jag sedan åt i 3-4 portioner.

Från dag till dag smakar grönsakerna och frukten bättre och bättre och nu har jag nästen ingen lust av avbryta dieten eftersom det smakar så förbannat gott att sätta tänderna i riktiga naturprodukter när man har tagit bort alla andra störfaktorerna.

Men jag har fått kloga råd från näringsexperter som menar att det är bättre att stabilisera vikten innan man går vidare till nästa ettapp. Jag får väl lyda och tvinga i mig lite mer nyttiga kalorier under någon vecka och samtidigt försöka att halla vikten. Efter detta kommer jag ta en ettap på 4 kg igen och förhoppningsvis landa på ca 70 kg. Detta ger en BMI på 23.5 vilket ändå måsta anses som godkänt för min ålder.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ett vanligt argument på MPR är 'alla vet att .' och alla vet ju att muskler väger mer än fett.

Anledningen till viktökningen är oftast att man ökat muskelmassan och då hjälper det inte att man bränt bort fettet, vågen gör ingen skillnad på muskler och fett. :crazy:

Muskler väger mer än fett så skillnad på vågen blir det

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu har jag gått ner drygt 7 kg på ca. 3 veckor efter min senaste Thailandsresa (6 mån). Och det är nästan 10% av min vikt när jag kom hem (80.5 kg).

Jag tycker inte det var speciellt besvärligt och jag kände mig aldrig riktigt hungrig eftersom jag i princip bara tog bort kött, mjölkprodukter, socker, öl och en massa onyttigheter som lätt slinkar ner när man passerar kylskåpet.

I stort sett levde jag på enbart (okokta) grönsaker, frukt och lite fisk eller skaldjur då och då. Varje dag gjorde jag i ordning en stor skal med grönsakssallad som jag sedan åt i 3-4 portioner.

Från dag till dag smakar grönsakerna och frukten bättre och bättre och nu har jag nästen ingen lust av avbryta dieten eftersom det smakar så förbannat gott att sätta tänderna i riktiga naturprodukter när man har tagit bort alla andra störfaktorerna.

Men jag har fått kloga råd från näringsexperter som menar att det är bättre att stabilisera vikten innan man går vidare till nästa ettapp. Jag får väl lyda och tvinga i mig lite mer nyttiga kalorier under någon vecka och samtidigt försöka att halla vikten. Efter detta kommer jag ta en ettap på 4 kg igen och förhoppningsvis landa på ca 70 kg. Detta ger en BMI på 23.5 vilket ändå måsta anses som godkänt för min ålder.

//Singha711

Jobbade i Tyskland (Warnemünde)2001 eller 2002.

Varje dag på vägen till jobbet käkade vi på Mc Donalds.

Resultat efter 19 dagar. -12kg

Phuket i två veckor +12kg.

MVH

Jojo kungen

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

har som mål att väga under 130 kg till nästa resa (21 september) väger idag 141 kg

Tänkte göra som så att jag äter mindre och motionerar mer.

dessutom tänkte jag ta en vit månad i juli och kanske även halva augusti.

Tror ni att det funkar??

I teorin så funkar det. Men att i praktiken ha hela juli och halva augusti alko-fritt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett vanligt argument på MPR är 'alla vet att .' och alla vet ju att muskler väger mer än fett.

Anledningen till viktökningen är oftast att man ökat muskelmassan och då hjälper det inte att man bränt bort fettet, vågen gör ingen skillnad på muskler och fett. :crazy:

Om man inte köper en sån väg som Peter har då förstås :thumbsup:

Det var ju det jag gjorde... Att den gamla mekaniska vågen ljög visst jag och att ju mer man lutade sig fram ju mindre vägde man.. Så ju mer framtung man blev, ju "snällare" blev även vågen... Synd attslänga ut en sådan bra våg som ljuger snällt när man som mest behöver en snäll lögn :thumbsup:

Nu har det inhandlats en digital skitstövel till våg. En våg som till o med säger till att ens kroppsfettmängd är för hög :6:

Peter

Peter, har du slutat använda Pingisbantningstabletter? Bra isf tror jag.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

I teorin så funkar det. Men att i praktiken ha hela juli och halva augusti alko-fritt...

juli e inga problem då jag jobbar hela tiden, augusti kan bli svårare.

med tanke på 11/8... ska ju till Glenneborg då..

men vafan man ska ju sikta mot stjärnorna säger dom som vet.

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter, har du slutat använda Pingisbantningstabletter? Bra isf tror jag.

MVH Tommy

Njae, dessa funkar kanonbra och därför kör vi vidare med dessa. Säkert livsfarliga men funkar kanonbra.

Nu blev nog många att bli nyfikna på vad nu detta är.. Piller som jag köper på ett Pharmacy i Pattis som tar bort lite av hungerkänslan. 1200baht för 30 dagsdoser. Säljs på ett enda ställe, på Soi Diana. Tror att dom har "kokat" ihop det själva...

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Pingisstabletterna funkar kanonbra och därför kör vi vidare med dessa. Säkert livsfarliga men funkar kanonbra.

Vad är det för tabletter?

Är det de där blåa tabletterna som gör att man blir en hejare på fickpingis? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...