Jump to content
IGNORERAD

Bantar - Har tråkigt


Peter_BKK

Recommended Posts

Guest Forden34

2010 gick jag ner 22 kilo

Från 4 jan till 24 januari gick jag ner 10 kg prick, käkade bara fisk,kött,räkor å goda såser, inga kolhydrater alls just förutom det som fanns i såserna

Från 24 jan till 7 april gick jag ner 12 kg

Min motion bestod av att jag gick i rask takt ca 3,5 kilometer nästan varje dag

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peter_BKK

    20

  • andrejsdenruskige

    9

  • bond1

    5

  • Towe

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Banta bör man inte göra. Däremot ändra livsstil. Vilket är bra mycket svårare. Annars blir det den där jojjobantningen som inte alls är roligt. Slutsatsen är att det är förjävligt att allt som är roligt och gott är ohälsosamt :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Gubben! Du gör ju helt rätt! :thumbsup:

3 timmars promenad om dagen, inget ris och små protioner.. skitbra.

Önskar att jag kunde hålla samma schema.

Gissar att det inte blir så värst många fler besök på franska restauranger i vasastan när du kommer hem. :)

Franska restauranger i Vasastan?????

Jag kommer försöka att laga mer mat hemma, blir oftast billigare, godare och roligare.

Får se om det funkar när jag kommer hem utan Madam som stöttepelare. Får åka hem till dotra oftare och äta hennes underbara hemlagade mat.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill fråga ärligt,,

viktnedgång på typ 16 kg på 4 månader ,, med ingen alkohol ,och 95% thaimat3 timmars promenader,,, vad har du för andra mål som gör att du inte går ner mer?

kcal in Kcal ut!

7000kcal är 1 kilo fett du var i övre gränsen så du borde med din facit viktminskat det dubbla,,

Så frågar bara vad som är fel?

Antingen överdriver du dina dagliga 3timmar/ km eller så e det nått annt fel,eller menar du att du räknar varje steg du tar om dagen i din dagliga promenad dos?

Jag har slutat att analysera vad som är fel, för mig är viktnedgången viktig, sedan om du tycker att 16 kilo är för lite och att 32 kilo skulle vara mer rimlig får stå för dig. För mig är det viktigt att jag mår bra, inte vad andra tycker om min viktnedgång. Jag skriver att jag äter 90 % thaimat, promenerar 3 timmar, missade att skriva 3 till 4 dagar i veckan. Mitt problem börjar när jag kommer hem och ska försöka äta svensk mat och få den att bli nyttig. Går men...

Ha det bra Tom Yam

gubben

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

här är en som gått ned 58 kilo på ett år. utesluter bara vissa födoämnen plus tränar lite.

att det skulle tråkigt o banta (sök på banting)samt äta naturlig njutmat är endast ett mentalt feltänk.

man kan ju äta allt gott som kött, fisk, ägg, grönsaker,fett som är naturliga. socker är en stor bov,

finns i nästan all färdigmat.

http://www.expressen.se/nyheter/torsten-jansson-om-viktresan-i-ny-bok/

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill fråga ärligt,,

viktnedgång på typ 16 kg på 4 månader ,, med ingen alkohol ,och 95% thaimat3 timmars promenader,,, vad har du för andra mål som gör att du inte går ner mer?

kcal in Kcal ut!

7000kcal är 1 kilo fett du var i övre gränsen så du borde med din facit viktminskat det dubbla,,

Så frågar bara vad som är fel?

Antingen överdriver du dina dagliga 3timmar/ km eller så e det nått annt fel,eller menar du att du räknar varje steg du tar om dagen i din dagliga promenad dos?

Hoppas att du menar att vara ironisk i ditt inlägg. Om inte, hur kom du fram till detta påstående?

16 kg på 4 månader är utmärkt viktreducering.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att du menar att vara ironisk i ditt inlägg. Om inte, hur kom du fram till detta påstående?

16 kg på 4 månader är utmärkt viktreducering.

javisst ett jättebra resultat 1kg i veckan är kanonbra om kroppen hänger med o mår bra av det. själv gick jag ned ca. 0,4 kg per vecka tills jag kom till normalvikt.jag mådde bäst i den takten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Franska restauranger i Vasastan? ????

Jag kommer försöka att laga mer mat hemma, blir oftast billigare, godare och roligare.

Får se om det funkar när jag kommer hem utan Madam som stöttepelare. Får åka hem till dotra oftare och äta hennes underbara hemlagade mat.

gubben

ja jag ser framemot god mat hos dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog att gå ner i vikt är kanske lättare än att behålla den önskade vikten, man kanske blir nöjd med den nya vikten och ramlar in på gamla vanor. Jag tror på husmanskost med daglig motion, fast vi är ju olika

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejhopp

I morse stod vågen på 102,2kg :D Jättekul, snart under 100...

Fick ett SMS idag från en gammal arbetskollega som jag inte har sett på år o dar. Han sitter på Hard Rock i pattis och vill ut och busa och dricka några "påsk-öl" som han uttryckte det.. Kan man verkligen "banga" detta??? Har gjort sådana "övertramp" förr och det har tagit en hel vecka att återställa siffrorna på vågen. Jag vet att det bara är vätska och mat som ansamlar sig i systemet men siffrorna på vågen hjälper min bantningsmoroal en hel del.

Peter

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog att gå ner i vikt är kanske lättare än att behålla den önskade vikten, man kanske blir nöjd med den nya vikten och ramlar in på gamla vanor. Jag tror på husmanskost med daglig motion, fast vi är ju olika

Om jag bara skiter i Falangmaten och håller mig till isaanmaten utan ris så har jag inga som helst problem att hålla vikten trots mitt öldrickande. Dessutom lider man inte lika mycket av värmen heller.. Det bevisade jag under 1.5 år i Phuket. Trots en massa festande så tenderade jag att tappa vikt istället.

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Kxxen ser mindre ut på feta människor. En anledning till att banta :thumbsup:

Det är bra så man inte skrämmer de små liven :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfaaaan vilken god buffé min polare bjöd på vid Hard Rock Cafe... jag är fuller och därför skiter i de 102kg som glädje mig i morse. i morgon kommer jag nog gnälla lite men det var gött idag... sedan har fått pilla lite m_s i kväll åxo så jag måste säga att det var fan en bra kväller..

Nu har jag brutit mot regel nummer ett: skriv aldrig på forum när man är fuller... Men mitt fingar luktar gött i alla fall... detta inlägg kommer jag att ångra i morgon.

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Fyfaaaan vilken god buffé min polare bjöd på vid Hard Rock Cafe... jag är fuller och därför skiter i de 102kg som glädje mig i morse. i morgon kommer jag nog gnälla lite men det var gött idag... sedan har fått pilla lite m_s i kväll åxo så jag måste säga att det var fan en bra kväller..

Nu har jag brutit mot regel nummer ett: skriv aldrig på forum när man är fuller... Men mitt fingar luktar gött i alla fall... detta inlägg kommer jag att ångra i morgon.

Peter

Tvätta fingret innan du lägger dig ,för annars luktar det rutten fisk i morgon jr he he skååååål

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfaaaan vilken god buffé min polare bjöd på vid Hard Rock Cafe... jag är fuller och därför skiter i de 102kg som glädje mig i morse. i morgon kommer jag nog gnälla lite men det var gött idag... sedan har fått pilla lite m_s i kväll åxo så jag måste säga att det var fan en bra kväller..

Nu har jag brutit mot regel nummer ett: skriv aldrig på forum när man är fuller... Men mitt fingar luktar gött i alla fall... detta inlägg kommer jag att ångra i morgon.

Peter

nänänä, Peter du skall intet ångra, ånger är bara för dom svagsinta... Du är inte svagsint.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

skit i ölen

Vaffö dä?

Låter inge vidare!

Tror jag använder skithuset istället!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Promenera till/fran jobbet

Ingen bira, drick sprit istallet

Undvik farangmat etc

Trana pa gym 5dagar i veckan

Lettare sagt an gjort :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det "dagen efter" då.

Den goda Buffén från igår verkar ha varit insmord med glidmedel då den gled igenom mitt system på några timmar, vilket resulterade till tre mindre trevliga toalettbesök i natt.

Lika bra det tycker jag nu i och med dagens invägning.. 102.4kg, samma som i går så man tacka och bugar.

Nä, jag hade inte stoppat "fingret" i munnen så det var inte av det jag blev magsjuk av. :wink:

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bantarmat till lunch nud5654314-4fe2-bd60.jpg

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens invägning. 103,0kg :not_i:

Men det går ju åt fel håll... Käkade bara 100gr torkat renkött som vanligt igår. Och två små, 8x4cm torkade bläckfiskar.jo har fått hit 6kg tokad renstek... Kanon som bantarmat då det ger magen en rejäl match.

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens invägning. 103,0kg :not_i:

Men det går ju åt fel håll... Käkade bara 100gr torkat renkött som vanligt igår. Och två små, 8x4cm torkade bläckfiskar.jo har fått hit 6kg tokad renstek... Kanon som bantarmat då det ger magen en rejäl match.

Peter

Ja invägning dagen efter ett "sjöslag" bevisar tydligt att alkohol inte är fettbildande, eftersom man vanligtvis går ner dagen efter ett alltför högt ölintag.

Medan man efter en dag i bakfylleångest och utan nämnbart näringsintag går upp!

Alltså måste det gälla. Drick öl och skit i att banta om Du vill gå ner i vikt!

(Eller kanske. Ta hänsyn till att alkohol är urindrivande. Men det är inte en lika kul tanke)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens invägning : 101.3kg..

Men helgens syndande "kostade" tre dagars uppgång... Men nu är det på väg ner igen... Hade som mål att spräcka 100 gränsen på söndag men nu kom ju songkran emellan och hela tjejens tjocka släkt är här och det äts konstant så terrorn är just nu fullkomlig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter songkrans syndande så envisades vågen igen några dagar men.

NU ÄR JAG UNDER 100KG

Dagens invägning: 99.9kg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...