Jump to content
IGNORERAD

Majoriteten vill inte ge Thaksin amnesti


MaiChai

Recommended Posts

http://www.tannetwork.tv/tan/ViewData.aspx?DataID=1054111

Det verkar ju sunt, endast 20% tror att en amnesti löser alla politiska problem.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Post publicerade den har undersokningen i dag. Men inom en halvtimme var den raderad. Man kan undra varfor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Post publicerade den har undersokningen i dag. Men inom en halvtimme var den raderad. Man kan undra varfor.

För att resultatet var felaktigt förstås, en sådan här undersökning fostrar inte nationell samling och enande. Inte Shakspeares Macbeth heller...

Skönt att censuren har lättat nu med PTP vid rodret!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förhoppningsvis en liten tankeställare för de som strider för Thaksin återkomst. Men förmodligen struntar de i denna lilla undersökning då de känner lukten av fin-fina pengar om skurken kommer tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Politiker e ett jäla fyle, såväl i Thailand som övriga världen.- Utan dom vore världen en fredligare plats för oss alla :15:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Post publicerade den har undersokningen i dag. Men inom en halvtimme var den raderad. Man kan undra varfor.

Det speglar avecklingen av cencuren som IL pratade om skulle ske efter valet.

Mvh Janne

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag känner flera i ledningen av Bangkok Post och jag kan säga att det kan bara vara IL och ett fåtal till som verkligen tror att censuren skulle minska med gänget som nu sitter i regeringen. trycket på Bangkok Post att skriva "korrekt" är stort nu. Inte kul att vara journalist när man blir hotad av regeringsföreträdare om hot mot sin egen person och familjen om mans skriver "fel".

Lite kul att lyssna på dem. Dom säger att det var bättre för journalister under förra regeringen för då fick journalisterna större frihet.

Det här komemr förstås IL inte tro på vilket för mig är fullständigt egalt eftersom jag vet hur det uppfattas.

En väntad utveckling för det var precis så Thaksin gjorde förra gången. Nu är vi där igen,

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det är ju ett känt faktum att alla som bor i Isaan har tillgång till internet samt att dom är läskunniga?! Men att pollen togs ner är ju ännu ett bevis på att nuvarande regering är för yttrandefriheten! :mdr: En poll i bkk-post säger inte ett skit imo oavsett vad det handlar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag känner flera i ledningen av Bangkok Post och jag kan säga att det kan bara vara IL och ett fåtal till som verkligen tror att censuren skulle minska med gänget som nu sitter i regeringen. trycket på Bangkok Post att skriva "korrekt" är stort nu. Inte kul att vara journalist när man blir hotad av regeringsföreträdare om hot mot sin egen person och familjen om mans skriver "fel".

Lite kul att lyssna på dem. Dom säger att det var bättre för journalister under förra regeringen för då fick journalisterna större frihet.

Det här komemr förstås IL inte tro på vilket för mig är fullständigt egalt eftersom jag vet hur det uppfattas.

En väntad utveckling för det var precis så Thaksin gjorde förra gången. Nu är vi där igen,

Hej

Det som är skillnaden är väl att det tidigare pågick en medveten och ensidig propaganda för militären och den Demokratledda regeringen i alla staliga TV kanaler och dom flesta andra tillåtna medierna, och att all censur och nedstängning av oika medier riktades bara mot regeringskritiska sådana.

Själv har jag väldigt svårt att tro på denna undersökning rakt av, jag vill veta mer.

Vem har beställt den?

Vilka har tillfrågats och var?

Hur är dom tillfrågade utvalda?

Hur löd frågorna och alternativen att svara på?

ABAC presenterar ju t.ex det ovanstående plus saker som ålder, kön, yrke, utbildning o.s.v på dom som har svarat, och då kan man bilda sig någon slags uppfattning om sannolikheten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det som är skillnaden är väl att det tidigare pågick en medveten och ensidig propaganda för militären och den Demokratledda regeringen i alla staliga TV kanaler och dom flesta andra tillåtna medierna, och att all censur och nedstängning av oika medier riktades bara mot regeringskritiska sådana.

Själv har jag väldigt svårt att tro på denna undersökning rakt av, jag vill veta mer.

Vem har beställt den?

Vilka har tillfrågats och var?

Hur är dom tillfrågade utvalda?

Hur löd frågorna och alternativen att svara på?

ABAC presenterar ju t.ex det ovanstående plus saker som ålder, kön, yrke, utbildning o.s.v på dom som har svarat, och då kan man bilda sig någon slags uppfattning om sannolikheten.

Mvh Isan Lover

Det är roande att se hur du ivrar för mer information kring undersökningarna. Det vore klädsamt med samma källkritik när du känvisar till Thaipoliticalprisoner mfl.

I övrigt så kan du argumentera hur mycket du vill. Jag pratar med personer och journalister vid Bangkok Post och får deras uppfattning.

Där säger dom att dom pressas mycket mer att skriva "korrekt" nu än under förra regeringen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är roande att se hur du ivrar för mer information kring undersökningarna. Det vore klädsamt med samma källkritik när du känvisar till Thaipoliticalprisoner mfl.

I övrigt så kan du argumentera hur mycket du vill. Jag pratar med personer och journalister vid Bangkok Post och får deras uppfattning.

Där säger dom att dom pressas mycket mer att skriva "korrekt" nu än under förra regeringen.

Hej

Att dom pressas att skriva mer korrekt är ju bra för det har varit alldeles för ensidigt och vinklat efterkuppen, och jag hoppas att även att The Nation har fått samma besked, för när folk börjar jämföra deras tidning med den gamla serietidningen MAD så är dom ju illa ute.

Så mer korrekt är ok för och det vore faktiskt på tiden, men någon censur vill jag inte veta av.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Att dom pressas att skriva mer korrekt är ju bra för det har varit alldeles för ensidigt och vinklat efterkuppen, och jag hoppas att även att The Nation har fått samma besked, för när folk börjar jämföra deras tidning med den gamla serietidningen MAD så är dom ju illa ute.

Så mer korrekt är ok för och det vore faktiskt på tiden, men någon censur vill jag inte veta av.

Mvh Isan Lover

med "korrekt" menar dom att dom pressas att skriva mer regeringsvänligt (som t.ex att undersökningen om att folk inte vill ha Thaksin tillbaka tvingades bort från BKK Post hemsida) och inte granska regeringen så hårt.

Jag tror att du förstod vad jag skrev men vill slingra dig som vanligt.

Säkert helt ok enligt dig men för mig luktar det bara gamla Thaksin-fasoner med ökad censur. Du har väl läst HRW rapport om att censuren ökade förra gången Thaksin satt i regeringen och att den IGEN ökar när hans gäng sitter vid makten.

Det är demokrati enligt er röda.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Så vad har du förklaring till denna tråd.

Http://www.maipenrai...torhetsvansinne

den där tråden har Il undvikit på samma sätt som informationen om utökad censur på Internet, köp av mer övervakningsutrustning, begränsning av Twitter mfl. och en hel del annat.

Det passar nämligen inte in i IL´s teoretiska bild av de dansande glada damerna som företräder PT.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...