Jump to content
IGNORERAD

ScanDelis förre VD Göran Nyhlén nu lämnat Thailand


Peter_BKK

Recommended Posts

Enligt säkra källor har ScanDelis förre VD Göran Nylén nu lämnat Thailand och åkt till Sverige på obestämd tid. Enligt samma källor kommer en polisanmälan också att göras gällande stöld/förskingring av ScanDelis penningkassa.

Mer finns att läsa på http://www.thailands...-ner-t9618.html

Ändrades av Surin P3
Länk till personlig hemsida borttagen. PUL.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    6

  • Peter_BKK

    4

  • Tack och Hej

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inlägget ändrats av Surin P3: Idag, 16:35

Länk till personlig hemsida borttagen. PUL.

Ops, såg inte att länken var inbäddad i texten som jag kopierade ifrån. Dock kan man ifrågasätta om en länk till en sida som han själv har valt att vara publicera publikt och som han med stor möda har fått listad högst upp i Google går under PUL's regelverk... Samma gäller länkar till tidningsartiklar som den från www.bohuslaningen.se som även togs bort.. Men detta med PUL kan ni nog bättre än mig så jag finner mig i ert beslut..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Peter!

Får en känsla av att du plus rätt många andra är lite småsnea på denna man, eftersom det är ute på ett antal forum så vore det kanske på sin plats att berätta varför.

Har själv handlat här ibland, men vipps så gick det bara att betala, inte få sina leveranser, så vad hände?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ops, såg inte att länken var inbäddad i texten som jag kopierade ifrån. Dock kan man ifrågasätta om en länk till en sida som han själv har valt att vara publicera publikt och som han med stor möda har fått listad högst upp i Google går under PUL's regelverk... Samma gäller länkar till tidningsartiklar som den från www.bohuslaningen.se som även togs bort.. Men detta med PUL kan ni nog bättre än mig så jag finner mig i ert beslut..

Det är i kombination med vad som hänt tidigare på MPR och lagen i sig.

Vad andra sajter skriver om, är för mig ganska ointressant i sig. Det är upp till de andra sajterna.

Vill bara inte att någon ska gå igenom samma som hände förut med några medlemmar.

Så, inga personuppgifter i framtiden tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Peter!

Får en känsla av att du plus rätt många andra är lite småsnea på denna man, eftersom det är ute på ett antal forum så vore det kanske på sin plats att berätta varför.

Har själv handlat här ibland, men vipps så gick det bara att betala, inte få sina leveranser, så vad hände?

Tjenare Vaxet,

Nja, jag hade väl bara tänkt att hålla detaljerna om mina och Göran Nyhléns förehavande i ett enda forum. Detta för att det skall bli lättare att följa och för att inte samma saker och förklaringar skall behövas skrivas om och om igen på flera ställen. Anledningen till att det blev just Thailandsforum var att Göran Nyhlén är aktiv där och hade redan kommenterat tråden. Anledningen till att jag här länkar till forumet är för att förhoppningsvis varna andra och att få eventuella andra lurade att träda fram, vilket flera har gjort.

Peter

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju fan också att klåpare skulle köra det i botten, kommer ihåg hur jag lat som man var efter en lång arbetsdag inte orkade att åka ner till Delin och äta men beställde hem lite god mat via Food By Phone i höstas.

Men redan i januari började man ana vart det barkade, halva menyn var "tillfälligt" inte tillgänglig och sedan stängde man på söndagarna vilket verkar dunt då det är en stor uteätardag i Thailand...

post-3473-0-36645100-1333624726_thumb.jp

post-3473-0-36645100-1333624726_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Och hela hösten och vintern var stod dessa återförsäljare i Hua Hin som ett fån när man frågade efter varor från Scan Deli.

Så man fick köpa sitt knäckebröd på Villa Market och senare på Ikea.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hela hösten och vintern var stod dessa återförsäljare i Hua Hin som ett fån när man frågade efter varor från Scan Deli.

Så man fick köpa sitt knäckebröd på Villa Market och senare på Ikea.

hf

big ploblem

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har vänner som är inblandade i denna soppa.

Det ser ut som ett klassiskt bedrägeri där intäkter från bl-a- större arrangemang (kräftskiva mm) försvunnit medan fakturor för mat till samma fest inte betalats, Det finns utskrivna checkar vilka saknat täckning (vilket ger fängelsestraff i Thailand. Det har beställts bilar som sedan ej hämtats ut...ja listan kan göras riktigt lång!

Han har lånat pengar av så många svenskar i Thailand att listan på fordringsägare är lika lång som ett svenskt höstregn.

Att han flytt till Sverige grundar sig nog främst på de checkar utan täckning som han skrivit under och som skulle generera fängelsestraff.

Mest synd är det om hans Thailändske sambo vilken står som director. Han får nu stå för allt som Göran ställt till med.

Ynkligt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Dessa satans krak, sand folk upp till sverige och finn honom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Ens mytoman era tar slut :crazy:

[size=2] Chief Operating Officer

SuperScreen Plc[/size]

[size=3]December 1999 – October 2002 (2 years 11 months)[/size]

[size=3][size=3]• Responsible for large screen display system on stage and outside auditorium for 600 invited guests[/size][/size]

for Bill Clinton’s 50th birthday party in LA.

William Jefferson "Bill" Clinton[size=3], född [/size]William Jefferson Blythe III[size=3] den [/size]19 augusti1946[size=3] i [/size]Hope[size=3], [/size]Arkansas[size=3],[/size]

Hur kunde Nyhlen vara ansvarig för någonting på 50 års kallas ?

[size=3]det finns fler exempel på myter [/size]

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag tycker det är riktigt tråkigt för alla dom som ställt upp för att hjälpa honom. Han har verkligen utnyttjat människor cyniskt. Han har sammantaget lånat många 100 000 thb från svenskar boende i BKK. Det svinet visste att han inte skulle betala tillbaka men ändå gjorde han det. När han varit i riktigt prekära situationer så har folk lånat honom pengar och detta är tacken...han flyr och lämnar ett sjunkande skepp (Scan Deli) med stora skulder och ägare som blir betalningsansvariga.

Sådana vänner behöver man verkligen inte!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jisses..jösses.. jesus..

Jag har aldrig varit in i den butiken peronligen.

När jag så att det skull starta upp så.. "lycka till" va första känslan.

Känsla nr två var att... ää det här går ju aldrig...

Om det är som ni säger att han har lurat folk i en biniss som var dödsdömd från början...

vetefan om jag kan tycka synd om ni som investerat faktiskt.

Affärn var körd från ruta ett jag ser det, även om jag önskar att det kunde fungera.

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja jisses..jösses.. jesus..

Jag har aldrig varit in i den butiken peronligen.

När jag så att det skull starta upp så.. "lycka till" va första känslan.

Känsla nr två var att... ää det här går ju aldrig...

Om det är som ni säger att han har lurat folk i en biniss som var dödsdömd från början...

vetefan om jag kan tycka synd om ni som investerat faktiskt.

Affärn var körd från ruta ett jag ser det, även om jag önskar att det kunde fungera.

Jag håller inte med dig om att den var dödsdömd. Dom har levererat mat till många stora evenemang parallellt med restaurangen/delin som kräftskivan, Scandinavian Society höstmiddag mfl. mfl.

Jag tror absolut att det finns goda förutsättningar att göra ganska bra pengar men det är klart...då måste man ha en ledning som kan hantera pengar så dom inte försvinner i tunna luften :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Och hela hösten och vintern var stod dessa återförsäljare i Hua Hin som ett fån när man frågade efter varor från Scan Deli.

Så man fick köpa sitt knäckebröd på Villa Market och senare på Ikea.

hf

big ploblem

Det var förvisso inget big problem. Men det visade ju ytterligare hur företaget sköttes. Om man på sin hemsida har återförsäljare listade och dessa återförsäljare ser ut som fån när man vill handla så ger det ju signaler på vart saker barkar.

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det kan inte va svart att hitta honom.

Sverige är inte så stort...bara att leta på bögklubbarna.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Ens mytoman era tar slut :crazy:

[size=2] Chief Operating Officer

SuperScreen Plc[/size]

[size=3]December 1999 – October 2002 (2 years 11 months)[/size]

[size=3][size=3]• Responsible for large screen display system on stage and outside auditorium for 600 invited guests[/size][/size]

for Bill Clinton’s 50th birthday party in LA.

William Jefferson "Bill" Clinton[size=3], född [/size]William Jefferson Blythe III[size=3] den [/size]19 augusti1946[size=3] i [/size]Hope[size=3], [/size]Arkansas[size=3],[/size]

Hur kunde Nyhlen vara ansvarig för någonting på 50 års kallas ?

[size=3]det finns fler exempel på myter [/size]

Hans CV på Linkedin.com är fantastiskt, det är inget konstigt att han hade lätt att lura folk med sina fantasiberättelser.

Snacka kan han och det kommer att bli fler som kommer att luras av honom.

Synd om folk som inte känner honom och som kommer att gå på hans snack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hans CV på Linkedin.com är fantastiskt, det är inget konstigt att han hade lätt att lura folk med sina fantasiberättelser.

Snacka kan han och det kommer att bli fler som kommer att luras av honom.

Synd om folk som inte känner honom och som kommer att gå på hans snack.

Nu känner jag ju flera personer som blivit lurade så jag borde givetvis inte skriva det här men jag kommer skylla på ölen ifall ni blir upprörda :)

Jag har aldrig ätit eller handlat på ScanDeli då jag har precis 0 intresse av svensk mat om man inte räknar snus som mat. Jag har dock flyktigt träffat Göran vid TSCC's midsommarfest och julfest förra året och mitt intryck av honom var väldigt långt från en beräknande svindlare. Tvärtom upplevde jag honom som en osäker, lätt korkad, och uppenbart olämplig företagsledare.

Business är business och ibland förlorar man, av egen sur erfarenhet har jag dock lärt mig att det finns väldigt lite att tjäna på att piska en död häst...

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland glimmrar du Atom... Du kanske ska ta det till vana att ha ett par pilsner under västen...Hehehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...