Jump to content
IGNORERAD

Thaislafsets vänner


Sam sip sam

Recommended Posts

  • 10 månader senare...
  • Svar 394
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    141

  • Odin

    25

  • Kenneth4618

    15

  • Khemmarat

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pikanta tillbehör ni har till thaislafset i Göteborg

post-3356-1418890201,94_thumb.jpg

post-3356-1418890214,99_thumb.jpg

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaislaffs på Busstop Nana

Dom har gött käk där. Lite för starkt för min del, gäller att flagga "pet nit noi" annars dör man ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju det jag säger ÄT INTE THAISLAFS  hi hi

 

Ja vi bör ju inte tracka dej för det, du begriper ju inte bättre.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi bör ju inte tracka dej för det, du begriper ju inte bättre.

som sagt gör man som du dricker socker ris konserveringsmedel utblandat i vatten och påstår att det är god öl ,då är det nog lika illa ställt med matsmakerna också

så ät det där vidriga thaislafset du :haha::haha::haha: :haha:

925152f1ac677455c5e5850189d4bf8a.jpg

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

som sagt gör man som du dricker socker ris konserveringsmedel utblandat i vatten och påstår att det är god öl ,då är det nog lika illa ställt med matsmakerna också

så ät det där vidriga thaislafset du :haha: :haha: :haha: :haha:

 

 

Med glädje.

Jag gör eg. ju det dagligen, min underbara fru lagar allt som oftast mat till oss nämligen.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med glädje.

Jag gör eg. ju det dagligen, min underbara fru lagar allt som oftast mat till oss nämligen.

varsågod God jul

post-5585-0-69398300-1419101255_thumb.jp

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju ut som ett svenskt julbord. 

Ja fast utan det där råa giftfiltret. Sill.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fast utan det där råa giftfiltret. Sill.

Ja, inlagd sill begriper jag inte hur fan man kan äta.. det är ju så vedervärdigt äckligt. Kan man ju äta gädda som sushi lika väl! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, inlagd sill begriper jag inte hur fan man kan äta.. det är ju så vedervärdigt äckligt. Kan man ju äta gädda som sushi lika väl! :)

 

Kan man inte njuta av inlagd sill, bör man omedelbart fråntas sitt svenska medborgarskap..! :rotfl:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte njuta av inlagd sill, bör man omedelbart fråntas sitt svenska medborgarskap..! :rotfl:

 

Mvh. borje222

Var lämnar jag in det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var lämnar jag in det? 

 

Jävla.. Sorry Jävle.. Nej Gravle.. fan åxå Gävle tror jag, det ligger nånstans halvvägs mot Ryssland från Stockholm räknat.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var lämnar jag in det? 

 

I

 

 

Du fick ju några chanser, men missade alla... :)  Gefle, tror jag staden du var ute efter...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

I

 

 

Du fick ju några chanser, men missade alla... :)  Gefle, tror jag staden du var ute efter...

 

Mvh. borje222

 

Jaja namnet är lite diffust men platsen är mej väl bekant.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, inlagd sill begriper jag inte hur fan man kan äta.. det är ju så vedervärdigt äckligt. Kan man ju äta gädda som sushi lika väl! :)

Ja tydligen många som gör när jag googlade

 

Recept och hantering:

1. Gädda: Gäddan har som bekant mycket ben och sushi skall ju ätas i en munsbit så då är det viktigt att få bort alla ben från den skinnfria gäddfilen. Under utvecklingen så konstaterade jag att för att få en benfri produkt som lämpar sig för sushi så använde jag bukstycket, stjärtstycket och en del av ryggstycket. Benen så skars bort i ett ca 1,5-2 cm brett stycke som går att använda till färs eller stekning. Efter att ha fått en benfri produkt så styckfrös jag in fisken 1 dygn före fortsatt hantering detta för att få bort eventuella parasiter. Gäddköttet är ganska kraftigt i konsistensen så där för var det en utmaning att hitta ett recept som gör att köttet blir mjällare och mjukare i smaken. Jag testade med att skära den i tunna skivor och äta den helt utan smaksättning men gäddan har en pikant smak som många har svårt med. Marinaden med citron så gör att den får en fräsch smak och bra konsistens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tydligen många som gör när jag googlade

 

Recept och hantering:

1. Gädda: Gäddan har som bekant mycket ben och sushi skall ju ätas i en munsbit så då är det viktigt att få bort alla ben från den skinnfria gäddfilen. Under utvecklingen så konstaterade jag att för att få en benfri produkt som lämpar sig för sushi så använde jag bukstycket, stjärtstycket och en del av ryggstycket. Benen så skars bort i ett ca 1,5-2 cm brett stycke som går att använda till färs eller stekning. Efter att ha fått en benfri produkt så styckfrös jag in fisken 1 dygn före fortsatt hantering detta för att få bort eventuella parasiter. Gäddköttet är ganska kraftigt i konsistensen så där för var det en utmaning att hitta ett recept som gör att köttet blir mjällare och mjukare i smaken. Jag testade med att skära den i tunna skivor och äta den helt utan smaksättning men gäddan har en pikant smak som många har svårt med. Marinaden med citron så gör att den får en fräsch smak och bra konsistens.

 

Lycka till...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

äter inte smaklös sushi lika illa som vidrigt äckligt thaislafs

 

Jag äter med glädje Sushi, tillika underbart smakfull Thaimat.. Fast jag matar inte mina hundar med Ölandspalt, det hade varit att betrakta som djurplågeri.

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äter med glädje Sushi, tillika underbart smakfull Thaimat.. Fast jag matar inte mina hundar med Ölandspalt, det hade varit att betrakta som djurplågeri.

Jo du behöver inte förtydliga dig jag vet att du äter och dricker vad skit som helst

god jul gubbstrutt

Link to comment
Dela på andra sajter

äter inte smaklös sushi lika illa som vidrigt äckligt thaislafs

Vems fel är det att du har förstört dina smaklökar med rökning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vems fel är det att du har förstört dina smaklökar med rökning?

verkar som jag har bättre smaklökar än dom flesta här när man ser vad  dom äter

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...