Jump to content
IGNORERAD

C-uppsats, Svenskars syn på sexturism i Thailand


naruk

Recommended Posts

Kan man inte helt enkelt antingen svara på enkäten genom att kryssa i dom svar som man tycker passar eller annars bara låta bli undersökningen ?

Fritz..

Lägger man ut en enkät med ordet "sex" i rubriken på ett forum, om det inte är Kristdemokratiskt Forum vill säga, så får man nog räkna med att det dels blir en hel del ovidkommande kommentarer, typ denna, och förmodligen också en del tveksamt ifyllda enkäter. Jag är ändå lite avundssjuk på att de kommit på ett ämne som folk faktiskt har åsikter och bryr sig om, själv skrev jag en C-uppsats i företagsekonomi baserad på ett sommarjobb på Rockwool i Skövde som hette typ "Omställningskostnader i lätt processindustri", det hade nog inte blivit mycket diskussioner om jag hade frågat om inputs på något forum, om det nu fanns några 1995.

Sedan gjorde jag också en D-uppsats i analytisk kemi, snacka om sexigt, på University of Botswana. Den hette något i stil med "Metal speciation in the Okavango Delta" och det hade nog inte heller väckt något större intresse. Som enda viting på campus i ett mycket sexuellt frigjort land så fick jag dock många möjligheter till "tillfällig sexuell förbindelse" med söta studentskor från Afrikas alla hörn så jag skulle kanske sadlat om och skrivit en E-uppsats i typ etnografi istället :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Siamkap

    7

  • naruk

    7

  • Tujtuj

    4

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Om TS vill göra det enkelt för sig och få tid till annat, t.ex. göra ett besök i Thailand och träffa trevliga människor där, så föreslås följande:

- Kopiera länken http://dspace.mah.se.pdf?sequence=1

- Ändra uppgifter om datum och författare

- Skriv ut dokumentet och lämna in det till handledaren

- Done!

Ja, en del saker lär man sig på skolbänken men det mesta på gatan. :dirol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger man ut en enkät med ordet "sex" i rubriken på ett forum, om det inte är Kristdemokratiskt Forum vill säga, så får man nog räkna med att det dels blir en hel del ovidkommande kommentarer, typ denna, och förmodligen också en del tveksamt ifyllda enkäter. Jag är ändå lite avundssjuk på att de kommit på ett ämne som folk faktiskt har åsikter och bryr sig om, själv skrev jag en C-uppsats i företagsekonomi baserad på ett sommarjobb på Rockwool i Skövde som hette typ "Omställningskostnader i lätt processindustri", det hade nog inte blivit mycket diskussioner om jag hade frågat om inputs på något forum, om det nu fanns några 1995.

Sedan gjorde jag också en D-uppsats i analytisk kemi, snacka om sexigt, på University of Botswana. Den hette något i stil med "Metal speciation in the Okavango Delta" och det hade nog inte heller väckt något större intresse. Som enda viting på campus i ett mycket sexuellt frigjort land så fick jag dock många möjligheter till "tillfällig sexuell förbindelse" med söta studentskor från Afrikas alla hörn så jag skulle kanske sadlat om och skrivit en E-uppsats i typ etnografi istället :)

Jag ger mej f*n på att du t o m är en fena på kol/stål-diagrammet. :) [size=1][size=2]Hoppas jag kom ihåg rätt namn på skiten nu.[/size][/size]

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att definiera prostitution är väl inte så svårt SN.

En prostituerad är en person som förväntar sig direkt betalning i utbyte mot någon form av sexuella tjänster. En person som räknar med indirekta fördelar eller pengar i utbyte mot samma typ av sex räknas inte som prostituerad. Skulle det senare exemplet räknas som prostitution så blir konsekvensen den att de flesta människor skulle räknas som prostituerade.

Vad som är mest omoraliskt låter jag dock vara osagt, konstaterar bara den enkla definitionen.

Skönt att höra Kim, för då finns det inte mycket prostitution i Thailand, då ett långtidsperspektiv med indirekta fördelar oftast finns i bakhuvudet på damerna.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, en del saker lär man sig på skolbänken men det mesta på gatan. :dirol:

Spoken like a true icke-examinerad! =O)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Spoken like a true icke-examinerad! =O)

Ledsen att göra dig besviken, är studiekamrat med Ove Sundin... eller i vart fall den fiktive.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledsen att göra dig besviken, är studiekamrat med Ove Sundin... eller i vart fall den fiktive.

Det är iofs inte viktigt, men har ingen aning om vad det innebär...

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger man ut en enkät med ordet "sex" i rubriken på ett forum, om det inte är Kristdemokratiskt Forum vill säga, så får man nog räkna med att det dels blir en hel del ovidkommande kommentarer, typ denna, och förmodligen också en del tveksamt ifyllda enkäter. Jag är ändå lite avundssjuk på att de kommit på ett ämne som folk faktiskt har åsikter och bryr sig om, själv skrev jag en C-uppsats i företagsekonomi baserad på ett sommarjobb på Rockwool i Skövde som hette typ "Omställningskostnader i lätt processindustri", det hade nog inte blivit mycket diskussioner om jag hade frågat om inputs på något forum, om det nu fanns några 1995.

Sedan gjorde jag också en D-uppsats i analytisk kemi, snacka om sexigt, på University of Botswana. Den hette något i stil med "Metal speciation in the Okavango Delta" och det hade nog inte heller väckt något större intresse. Som enda viting på campus i ett mycket sexuellt frigjort land så fick jag dock många möjligheter till "tillfällig sexuell förbindelse" med söta studentskor från Afrikas alla hörn så jag skulle kanske sadlat om och skrivit en E-uppsats i typ etnografi istället

Så du har lekt dr med ett par svarta tjejer? Coolt att plugga i Botswana. Har kollega som bott där och han har berättat en del roliga upplevelser därifrån.

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det är iofs inte viktigt, men har ingen aning om vad det innebär...

LIU men faktum kvarstår att du kan bara lära dig en liten del där, var det något som du inte håller med om i det eller vad ville du säga?

Link to comment
Dela på andra sajter

LIU men faktum kvarstår att du kan bara lära dig en liten del där, var det något som du inte håller med om i det eller vad ville du säga?

Nja, eg. inte men att i sammanhanget, dvs där man kommenterar en C-uppsats, påstå att man lär sig det mesta på gatan låter för mig lite udda, men jag vet ju inte vad du gick för utbildning...

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför är alla mina åsikter politiskt inkorrekta i det lilla naiva socialrelativisitiska muslimkramande intoleranta svedala.

Underbar mening, men vad fan är "socialrelativisitisk" ? (Det är inte felstavningen jag är ute efter).

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kan man inte helt enkelt antingen svara på enkäten genom att kryssa i dom svar som man tycker passar eller annars bara låta bli undersökningen ?

Fritz..

Visst kan man tyst, lydigt och snällt fylla i det tillhandahållna formuläret precis som vi

uppmanas göra när vi ska lämna in vår årliga skattedeklaration, men här gäller det faktiskt ett

"FORUM" där syftet med olika startade trådar är att det SKA diskuteras i och kring det framförda ämnet.

Att jag själv avstod att fylla i formuläret diskvalificerar mig väl inte från att få framföra mina

personliga synpunkter på ämnet som sådant i denna debattråd?

Jag tycker nämligen att prostitution är ett intressant fenomen, dock komplicerat och

ibland även ett ganska grumligt begrepp som inte helt enkelt kan besvaras med ett Ja eller Nej.

Att jag tycker så beror på att de flesta av oss inklusive mig själv har olika måttstockar

på vad som är att betrakta som betald sex.

Då jag själv dessvärre inte sitter med alla intellektuella och poliskt acceptabla ess på hand,

och då jag inte medvetet gömmer dessa uti rockärmen för att få spela pajas så har jag i

tråden fört fram en del frågeställningar gällande ämnet "prostitution".

Kanske de ställda frågorna av vissa personer uppfattades som att jag i och med dessa medvetet

sysslade med ”intellectual littering” i en alvarsam tråd, men varför skulle man (jag) inte få ställa

dessa frågor (om än med glimten i ögat), när den gode Filip själv i denna debattråd skrev att:

"Det undersökningen handlar om är egentligen inte prostitution i Thailand

utan det handlar om svenskars syn på prostitution.".

SN :)

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Började fylla i enkäten men fastnade ganska ofta just pga att definitionen av vad som är prostitution inte är så enkel. Fyllde dock i efter bästa förmåga men när jag kom till sista frågan stängde jag den illa kvickt. Vad f-n har den frågan med det hela att göra?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

gu va ni rasar... ja fyllde i efter besta formaga.

Inte va val det sa farligt?

Ni forumproffs vet val battre an att falla i sana har fallor?

"gullig" fick igang en diskusion.tror att den ar vard mer an sjalva forumularet...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Började fylla i enkäten men fastnade ganska ofta just pga att definitionen av vad som är prostitution inte är så enkel.

Fyllde dock i efter bästa förmåga men när jag kom till sista frågan stängde jag den illa kvickt.

Vad f-n har den frågan med det hela att göra?

Det är väl för att det utifrån svaren ska kunna göras en klurig koppling till svenskens vilja

att köpa sex av en thailändare. Beroende på tidigare svar i enkäten kommer man då fram till:

1. Den sexköpande svensken rasist, och därför köper han sex i Thailand för att få möjlighet

att trycka ner och förnedra den inhemska rasen som naturligtvis bör stanna där de är.

2. Den sexköpande svensken är inte rasist, han vill istället i sann human anda gärna ha hit ännu mer utomeuropeiska invandrare till Sverige. Och för att visa sin välvilliga inställning till bl.a. asiater så åker han gärna dit för att på plats låta dem ta del av både hans kropp och själ.

Han till och med villig att betala för denna uppoffring.

SN

Färdigsnackat ikväll - Nu ska jag syssla med lite uppbyggligt tittande på dumburken istället . . .

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kan trådskaparen / den som gör uppsatsen svara på frågan: Vad har frågan nr 20 med undersökningen att göra?

Fick en konstigt känsla att syftet är nåt annat än vad som anges i början.

Link to comment
Dela på andra sajter

verigeHarr svår att förstå uppfördheten här. Sista frågan rörde väl dessutom främlingsrädslan i Sverige,vilken jag upplever som stor här och därmed är en relevant fråga just på mpr.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

verigeHarr svår att förstå uppfördheten här. Sista frågan rörde väl dessutom främlingsrädslan i Sverige,vilken jag upplever som stor här och därmed är en relevant fråga just på mpr.

/GSt

Det är väl ingen som är upprörd, jag undrar bara frågan "tycker Du att det finns för många invandrare i Sverige?" Hur kan det vara relevant på Svenskars syn på sexturism i Thailand. men jag har ju ofta haft fel oxå.. Åker man till Thailand, är man väl inte rädd för främlingar,och tillbringar man nattenmed en främling, oavsett om det sker genom betalning eller ej, är man ännu mindre rädd för främlingar. Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det är väl ingen som är upprörd, jag undrar bara frågan "tycker Du att det finns för många invandrare i Sverige?" Hur kan det vara relevant på Svenskars syn på sexturism i Thailand. men jag har ju ofta haft fel oxå.. Åker man till Thailand, är man väl inte rädd för främlingar,och tillbringar man nattenmed en främling, oavsett om det sker genom betalning eller ej, är man ännu mindre rädd för främlingar.

Ännu en ursäkt för att ts skulle ta en kurs i statistik (statistiskt urval), vad jag har förstått så har ni en utmärkt lektor på Halmstad högskola för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Överhuvudtaget borde väl TS fundera och redogöra för varför han överhuvudtaget går hs i Halmstad. Efter denna redogörelse ligger nog en förklaring till varför han inte skrivit en uppsats om "Lampaffärens betydelse för de stora turistorternas utveckling i Thailand" istället

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad alla jävla svensson trackar på sexturister.Inte är det väl fel att få sig ett nyp eller Thailand = SEXTURISTER far till pipsvängen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl för att det utifrån svaren ska kunna göras en klurig koppling till svenskens vilja

att köpa sex av en thailändare. Beroende på tidigare svar i enkäten kommer man då fram till:

1. Den sexköpande svensken rasist, och därför köper han sex i Thailand för att få möjlighet

att trycka ner och förnedra den inhemska rasen som naturligtvis bör stanna där de är.

2. Den sexköpande svensken är inte rasist, han vill istället i sann human anda gärna ha hit ännu mer utomeuropeiska invandrare till Sverige. Och för att visa sin välvilliga inställning till bl.a. asiater så åker han gärna dit för att på plats låta dem ta del av både hans kropp och själ.

Han till och med villig att betala för denna uppoffring.

SN

Färdigsnackat ikväll - Nu ska jag syssla med lite uppbyggligt tittande på dumburken istället . . .

Ja det var väl ungefär så mina tankar gick och därför tryckte jag snabbt och med mycket kraft på krysset i hörnan.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att fråga 20 kan verka som en konstig fråga men det finns ett syfte med den. Jag kan tyvärr inte avslöja just det syftet när undersökningen är aktiv. Men när vi stängt undersökningen så förklarar jag mer än gärna varför den frågan är med.

MVH Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att fråga 20 kan verka som en konstig fråga men det finns ett syfte med den. Jag kan tyvärr inte avslöja just det syftet när undersökningen är aktiv. Men när vi stängt undersökningen så förklarar jag mer än gärna varför den frågan är med.

MVH Filip

Ja det skulle vara intressant att läsa slutsatserna.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...