Jump to content
IGNORERAD

C-uppsats, Svenskars syn på sexturism i Thailand


naruk

Recommended Posts

Hej, vi är två elever vid Högskolan i Halmstad som studerar hållbar turismutveckling. Vi håller just nu på att skriva vår C-uppsats med titeln Svenskars syn på sexturism i Thailand. Vi söker just nu personer som kan tänka sig att svara på våran enkät. Enkäten är helt anonym och ip adresser sparas ej.

Enkäten finns på denna länk: http://www.esurveysp...26-759e348fb384

Tack på förhand

Med vänliga hälsningar

Andréas Åkesson och Filip Falk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Siamkap

    7

  • naruk

    7

  • Tujtuj

    4

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vill inte vara negativ, men urvalet av besökare på MPR är knappast vidare representativt för en genomsnittlig svensk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte vara negativ, men urvalet av besökare på MPR är knappast vidare representativt för en genomsnittlig svensk.

Jag gissar att den enda stora "skillnaden" är att vi har en partner ifrån Thailand och/eller är mer intresserade av Thailand, och det skiljer oss ifrån genomsnittssvensken.

Annars tror jag det finns personer ifrån alla samhällsklasser och hörn i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hej, vi är två elever vid Högskolan i Halmstad som studerar hållbar turismutveckling. Vi håller just nu på att skriva vår C-uppsats med titeln Svenskars syn på sexturism i Thailand. Vi söker just nu personer som kan tänka sig att svara på våran enkät. Enkäten är helt anonym och ip adresser sparas ej.

Enkäten finns på denna länk: http://www.esurveysp...26-759e348fb384

Tack på förhand

Med vänliga hälsningar

Andréas Åkesson och Filip Falk

Kanske skulle passa på att läsa lite statistik innan så skulle ni säkert komma närmare en relevant slutsats, om det är det som ni är ute efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har valt att lägga ut undersökningen på flera olika platser för att få svar från många olika personer med olika bakgrund.

MVH Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vi har valt att lägga ut undersökningen på flera olika platser för att få svar från många olika personer med olika bakgrund.

MVH Filip

Ja det var väl ett slumpvis urval, nja jag ska inte vara opponent, men vad ska ni dra för slutsatser på det underlaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vi har valt att lägga ut undersökningen på flera olika platser för att få svar från många olika personer med olika bakgrund.

MVH Filip

Ja det var väl ett slumpvis urval, nja jag ska inte vara opponent, men vad ska ni dra för slutsatser på det underlaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Hej, vi är två elever vid Högskolan i Halmstad som studerar hållbar turismutveckling. Vi håller just nu på att skriva vår C-uppsats med titeln Svenskars syn på sexturism i Thailand. Vi söker just nu personer som kan tänka sig att svara på våran enkät. Enkäten är helt anonym och ip adresser sparas ej.

Enkäten finns på denna länk: http://www.esurveysp...26-759e348fb384

Tack på förhand

Med vänliga hälsningar

Andréas Åkesson och Filip Falk

Samma skitfråga som vanligt. Jag kan ge er ett gott råd om ni vill forska vidare. Åk till Thailand,kör direkt till ett ökänt ställe där prostitution förkommer. Lös ut en dam ur baren och testa själv hur det känns. Samtidigt när du ändå har betalat för hennes tjänster så kanske du kan ge lite dricks och hon kan berätta för dig vad som gör att så många unga tjejer i dessa länder väljer att åka till turisttäta ställen och sälja sin kropp? Kan det vara hoppet om en bättre framtid eller rent av snabba pengar,ja vem vet hur dessa hemska tjejer tänker. Dom lurar av massor av helt oskyldiga turister en massa pengar,och sen visar det sig att det dom sa om kärlek vid första ögonkastet inte var sant. Jo jag vet,ett jävla bittert och otrevligt svar,men vad egentligen förväntar du dig med en sån jävla fråga?Skapa din egen erfarenhet och fuska inte med uppsatsen med att fiska efter andras upplevelser ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma skitfråga som vanligt. Jag kan ge er ett gott råd om ni vill forska vidare. Åk till Thailand,kör direkt till ett ökänt ställe där prostitution förkommer. Lös ut en dam ur baren och testa själv hur det känns. Samtidigt när du ändå har betalat för hennes tjänster så kanske du kan ge lite dricks och hon kan berätta för dig vad som gör att så många unga tjejer i dessa länder väljer att åka till turisttäta ställen och sälja sin kropp? Kan det vara hoppet om en bättre framtid eller rent av snabba pengar,ja vem vet hur dessa hemska tjejer tänker. Dom lurar av massor av helt oskyldiga turister en massa pengar,och sen visar det sig att det dom sa om kärlek vid första ögonkastet inte var sant. Jo jag vet,ett jävla bittert och otrevligt svar,men vad egentligen förväntar du dig med en sån jävla fråga?Skapa din egen erfarenhet och fuska inte med uppsatsen med att fiska efter andras upplevelser :wink:

Jag har tidigare bott i Thailand så jag har redan erfarenheter där ifrån sedan tidigare. Det undersökningen handlar om är egentligen inte prostitution i Thailand utan det handlar om svenskars syn på prostitution. Alltså den bilden som man har av "fenomenet" dvs villa fördomar som svenskar har om sexturism i Thailand och hur det påverkar vår bild av Thailand.

Mvh Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var väl ett slumpvis urval, nja jag ska inte vara opponent, men vad ska ni dra för slutsatser på det underlaget?

Ja opponering blir det ju på högskolan. Vi försöker ju att inte dra några slutsatser i förhand utan det blir senare när undersökningen är klar. Vi kommer även att genomföra intervjuer.

Mvh Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknas en del alternativ på en del frågor och en del frågor. Sedan kommer man till sista frågan, en riktigt het politisk potatis och då börjar man fundera på vad ni egentligen är ute efter.

Så jag tror jag skiter i enkäten och säger att jag levt i 3 världsdelar, haft flera partners från 3 världsdelar och har på så sätt skaffat mig perspektiv på livet utanför glasbubblan Sverige.

Därför är alla mina åsikter politiskt inkorrekta i det lilla naiva socialrelativisitiska muslimkramande intoleranta svedala.

Sådär, nu kan ni fylla i enkäten själva ;)

Hoppas att ni själva har mental kapacitet och möjlighet att uppleva den riktiga världen någon gång.

Med Vänliga Hälsningar Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför är alla mina åsikter politiskt inkorrekta i det lilla naiva socialrelativisitiska muslimkramande intoleranta svedala.

Jag tror jag precis blev kär i Siamkap :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Jag har tidigare bott i Thailand så jag har redan erfarenheter där ifrån sedan tidigare. Det undersökningen handlar om är egentligen inte prostitution i Thailand utan det handlar om svenskars syn på prostitution. Alltså den bilden som man har av "fenomenet" dvs villa fördomar som svenskar har om sexturism i Thailand och hur det påverkar vår bild av Thailand.

Mvh Filip

Hej Filip.eftersom du bott där så vet du ju hur det ligger till i dom flesta situationer. Åker man till ett ställe med mycket turister och därav ett ställe där det förekommer tjejer som livnär sig på turister så kan man nog lätt få en uppfattning av att Thailand är ett land fullt av horor.

Men åk till ett annat ställe som ger en mer rättvis bild av hur det ser ut i det thailändska samhället,där folk utanför turiststråken lever sina vanliga liv. Där har iaf jag inte träffat många som är villiga att sälja sin kropp till en farang. Prostitution förekommer i stort sätt i hela världen,men rent procentuellt tror jag inte att den är större i Thailand än tex Danmark. men allt detta är ju bara vad jag tror,och det enda du kommer att få till din undersökning är att folk som åker till Pattaya och ser den öppna handeln svarar ja och andra människor som besöker andra delar av Thailand kommer att svara nej.

Fördomar finner man överallt, Men varför göra en undersökning om vilka fördomar folk i Sverige har av att en fattig tjej från landet som åker till storstaden med en dröm om en bättre framtid? Låt dom leva sitt liv och om man nu har fördomar om det så ska man inte åka dit.

Helt säkert finns det såna som föraktar dessa lösaktiga tjejer ,men när sanningen kryper fram råkade dom av misstag få med sig en av dom hem över natten. Fan va bitter jag låter och när jag läser det jag själv skrivit så är det nog så.men jag hatar alla dessa jävla undersökningar och uppsatser eller vad det nu är när det handlar om att sänka dom som redan ligger ner.Mvh Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag precis blev kär i Siamkap :)

Trevlig att höra Kalle, men jag dejtar inte svenskar. Inget personligt men jag har helt enkelt inte den läggningen. :D

Ooops, glömde "verkligehtsförnekande". Så det blir:

Därför är alla mina åsikter politiskt inkorrekta i det lilla naiva socialrelativisitiska verkligehtsförnekande muslimkramande intoleranta svedala.

Vilket i sig kan låta som en sekvens av paradoxer, vilket det också är :)

/Siamkap

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Filip.eftersom du bott där så vet du ju hur det ligger till i dom flesta situationer. Åker man till ett ställe med mycket turister och därav ett ställe där det förekommer tjejer som livnär sig på turister så kan man nog lätt få en uppfattning av att Thailand är ett land fullt av horor.

Men åk till ett annat ställe som ger en mer rättvis bild av hur det ser ut i det thailändska samhället,där folk utanför turiststråken lever sina vanliga liv. Där har iaf jag inte träffat många som är villiga att sälja sin kropp till en farang. Prostitution förekommer i stort sätt i hela världen,men rent procentuellt tror jag inte att den är större i Thailand än tex Danmark. men allt detta är ju bara vad jag tror,och det enda du kommer att få till din undersökning är att folk som åker till Pattaya och ser den öppna handeln svarar ja och andra människor som besöker andra delar av Thailand kommer att svara nej.

Fördomar finner man överallt, Men varför göra en undersökning om vilka fördomar folk i Sverige har av att en fattig tjej från landet som åker till storstaden med en dröm om en bättre framtid? Låt dom leva sitt liv och om man nu har fördomar om det så ska man inte åka dit.

Helt säkert finns det såna som föraktar dessa lösaktiga tjejer ,men när sanningen kryper fram råkade dom av misstag få med sig en av dom hem över natten. Fan va bitter jag låter och när jag läser det jag själv skrivit så är det nog så.men jag hatar alla dessa jävla undersökningar och uppsatser eller vad det nu är när det handlar om att sänka dom som redan ligger ner.Mvh Jocke

Jag förstår helt och hållet vad du menar. Jag har tillbringat mycket tid i det "riktiga Thailand" utanför turistorterna i Ra nong mm. Jag tyckte att det var dags för någon som har lite verklig erfarenhet av Thailand att skriva en uppsats i ämnet. Tanken är inte att sparka på den som redan ligger ner sådana studier finns det redan gott om tro mig jag har nog läst det mesta vetenskaplig litteratur som publicerats de senaste 15 åren. Utan tanken är att studera den syn som vi svenskar faktiskt har. Jag studerar ju som sagt turism och jag tycker att det saknas en studie som tittar på våran bild av Thailand jämfört med den bild som förmedlas i media och av organisationer som TAT mm.

Mvh Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Jag förstår helt och hållet vad du menar. Jag har tillbringat mycket tid i det "riktiga Thailand" utanför turistorterna i Ra nong mm. Jag tyckte att det var dags för någon som har lite verklig erfarenhet av Thailand att skriva en uppsats i ämnet. Tanken är inte att sparka på den som redan ligger ner sådana studier finns det redan gott om tro mig jag har nog läst det mesta vetenskaplig litteratur som publicerats de senaste 15 åren. Utan tanken är att studera den syn som vi svenskar faktiskt har. Jag studerar ju som sagt turism och jag tycker att det saknas en studie som tittar på våran bild av Thailand jämfört med den bild som förmedlas i media och av organisationer som TAT mm.

Mvh Filip

Om du nu är helt seriös och inte fiskar efter torsk så är jag helt på din sida,Ranong är förresten en riktigt trevlig stad som många missar pga det blivit ett ställe man åker till för sin visarun och sen lämnar när stämpeln sitter i passet. Kanske är det inte världens bästa party ställe.men en lugn och fin stad med några riktigt fina öar att besöka just utanför :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår helt och hållet vad du menar. Jag har tillbringat mycket tid i det "riktiga Thailand" utanför turistorterna i Ra nong mm. Jag tyckte att det var dags för någon som har lite verklig erfarenhet av Thailand att skriva en uppsats i ämnet. Tanken är inte att sparka på den som redan ligger ner sådana studier finns det redan gott om tro mig jag har nog läst det mesta vetenskaplig litteratur som publicerats de senaste 15 åren. Utan tanken är att studera den syn som vi svenskar faktiskt har. Jag studerar ju som sagt turism och jag tycker att det saknas en studie som tittar på våran bild av Thailand jämfört med den bild som förmedlas i media och av organisationer som TAT mm.

Mvh Filip

Ok, Kanske du är seriös, så jag kommer med lite konstruktiv kritik:

Fråga 12, Alternativet, "Ja, innan jag hade varit där själv." saknas.

Fråga 15, Lite oklart? Är frågan "Har Thailand ett problem ..." eller "Anser respondenten att Thailand har ett problem ... "

Fråga 18, Du har nog missuppfattat begreppet moral.

Fråga 19, Alternativet "Flera länder" saknas

Fråga 20, Vad har detta med saken att göra och nu tar du dig lite vatten över huvudet. Frågan är mycket mer komplex eftersom det finns många olika invandrare, från olika kulturer, med olika bakgrund och med olika moraluppfattning samt med olika förmåga att integrera sig. Frågan: "Finns det för många Thailändska invandrare i Sverige" vore kanske mer relevant i sammanhangen.

Och åsikter om det som förmedlas av TAT förekommer inte alls. Dessutom, Thailand är ett Asiatiskt land och kulturen i Thailand sammanfaller i många aspekter med kulturen i resten av Asien. Ett relativistiskt perspektiv på uppfattningen av Thailand kontra andra Asiatiska länder skulle vara mer givande, snarare än att se på Svenskars uppfattning av enbart Thailand.

MvH Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknas en del alternativ på en del frågor och en del frågor. Sedan kommer man till sista frågan, en riktigt het politisk potatis och då börjar man fundera på vad ni egentligen är ute efter.

Så jag tror jag skiter i enkäten och säger att jag levt i 3 världsdelar, haft flera partners från 3 världsdelar och har på så sätt skaffat mig perspektiv på livet utanför glasbubblan Sverige.

Därför är alla mina åsikter politiskt inkorrekta i det lilla naiva socialrelativisitiska muslimkramande intoleranta svedala.

Sådär, nu kan ni fylla i enkäten själva :wink:

Hoppas att ni själva har mental kapacitet och möjlighet att uppleva den riktiga världen någon gång.

Med Vänliga Hälsningar Siamkap

Fy fan, va jobbigt dryg du är, världsmästaren.

JAG HAR, JAG VET, JAG KAN o.s.v...o.s.v...

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan, va jobbigt dryg du är, världsmästaren.

JAG HAR, JAG VET, JAG KAN o.s.v...o.s.v...

A.

Jantelagsmissionär, eller ?

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va roligt!! Surin svarade vettigast av alla! Själv som utbildad statisker går det fullt möjligt göra en undersökning ifall man definierar målgruppen. Men rätt skoj, alla här hugger med sina klor att klara sig undan den älmenne svenskens syn på en gubbe med thaimärta!

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK detta måste vara ett troll, en sämre frågeställning har jag sällan sett.

Tänkte svara ärligt, men sket i det efter att jag läst igenom frågorna.. Gör om dem naruk, om du vill få vettiga svar.

Visste du förresten att "naruk" och "runka" innehåller samma bokstäver, och lika många av dem?

MVH Tommy

Det är Thai och betyder gullig น่ารัก.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Fan va roligt!! Surin svarade vettigast av alla! Själv som utbildad statisker går det fullt möjligt göra en undersökning ifall man definierar målgruppen. Men rätt skoj, alla här hugger med sina klor att klara sig undan den älmenne svenskens syn på en gubbe med thaimärta!

Skickat från en halvfet helgalkis.

Jag är inte utbildad på något sätt,men jag har lärt mig att det är lika bra att försöka slingra sig och på något vis inte bli inblandad och sammankopplad med nått som kan tänkas vara negativt .Tänk om man har en åsikt som skiljer sig från mängden.Törs knappt tänka tanken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, vi är två elever vid Högskolan i Halmstad som studerar hållbar turismutveckling. Vi håller just nu på att skriva vår C-uppsats med titeln Svenskars syn på sexturism i Thailand. Vi söker just nu personer som kan tänka sig att svara på våran enkät. Enkäten är helt anonym och ip adresser sparas ej.

Enkäten finns på denna länk: http://www.esurveysp...26-759e348fb384

Tack på förhand

Med vänliga hälsningar

Andréas Åkesson och Filip Falk

fråga nummer 20, vad har den för funktion i frågeställningen i eran enkät "Svenskars syn på sexturism i Thailand" ser inte riktigt kopplingen?

"20. Anser du att det finns för många invandrare i Sverige? (Med invandrare menas personer som är invandrare i första, andra eller tredje generation.)"

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad gnälligt det blev här då.

Är det så svårt att svara på grabbens frågor så gör inte det då.

Själv gjorde jag det och såg inte frågorna som att frågeställaren var ute efter att svartmåla bartjejer men

det verkar vara många paranoida härinne som tycker annorlunda. Ömmar det någonstans?

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, vi är två elever vid Högskolan i Halmstad som studerar hållbar turismutveckling. Vi håller just nu på att skriva vår C-uppsats med titeln Svenskars syn på sexturism i Thailand. Vi söker just nu personer som kan tänka sig att svara på våran enkät. Enkäten är helt anonym och ip adresser sparas ej.

Enkäten finns på denna länk: http://www.esurveysp...26-759e348fb384

Jag får känslan av att er enkät riktar sej till semestersvenskar. De flesta folk på det här forumet har starkare anknytning till Thailand än bara en 2-3 veckors strandligga om året. Iallafall de som är aktiva forumskribenter. Känns som att det ni är ute efter lär ni inte finna här.

Men det kanske kan bli nån sorts balans för undersökningen till slut, vad vet jag. Jag har aldrig hållit på med såna där grejer själv. :-)

Sen skulle jag ha skrivit "Naraak" istället för "Naruk" som är engelsk fonetik. så det så. :13:

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...