Jump to content
IGNORERAD

C-uppsats, Svenskars syn på sexturism i Thailand


naruk

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

fråga nummer 20, vad har den för funktion i frågeställningen i eran enkät "Svenskars syn på sexturism i Thailand" ser inte riktigt kopplingen?

"20. Anser du att det finns för många invandrare i Sverige? (Med invandrare menas personer som är invandrare i första, andra eller tredje generation.)"

Förmodligen för att få reda på hur många White Trash som svarat på enkäten :P

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Siamkap

    7

  • naruk

    7

  • Tujtuj

    4

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Spelar väl ingen roll vem enkäten riktar sig emot egenligen.

De ser säkerligen vilka svar som kommer ifrån MPR och vilka som kommer från nånannansajt.se

Svaren som de får härifrån visar säkerligen en annan syn på frågorna än vad en annan sajt gör.

Men härifrån får de en syn på hur vi som har ett intresse för Thailand som går bortom deras som bara turistar i landet.

Vem vet, de kanske via denna enkät kommer fram till att många som har varit ofta i Thailand, är gnälligare än genomsnittsvensken? :D

Men som sagt tidigare, så är det inget tvång att svara på några enkäter här på MPR. Vare sig våra egna eller någon annans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen för att få reda på hur många White Trash som svarat på enkäten :P

Av dom 40-50 procenten av befolkningen som tycker det är för många invandrare i sverige menar du?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen för att få reda på hur många White Trash som svarat på enkäten :P

Jag har inte svarat ännu, har lite pompem med IT linan!

Vitt slödder i Issan, Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu är ute efter svenskens syn på sexturismen vore det enklare att göra lite klipp ur Aftonblaskans vetskapspanel, där finns ju alla svar!

Nu har jag i alla fall svarat på enketen!

Baa, vitt slödder på vift!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet jag ingenting om, kom bara att tänka på White Trash tråden när den frågan var med i enkäten :)

http://www.maipenrai...87-white-trash/

Ok, den tråden hade jag missat, verkar intressant...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, vi är två elever vid Högskolan i Halmstad som studerar hållbar turismutveckling. Vi håller just nu på att skriva vår C-uppsats med titeln Svenskars syn på sexturism i Thailand. Vi söker just nu personer som kan tänka sig att svara på våran enkät. Enkäten är helt anonym och ip adresser sparas ej.

Enkäten finns på denna länk: http://www.esurveysp...26-759e348fb384

Tack på förhand

Med vänliga hälsningar

Andréas Åkesson och Filip Falk

ett tips på ytterligare sait att lägga ut denna enkät: http://www.familjeliv.se/Forum-0-0/ där hittar man nog ytterligare vinklingar på svaren

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag har tidigare bott i Thailand så jag har redan erfarenheter där ifrån sedan tidigare.

Det undersökningen handlar om är egentligen inte prostitution i Thailand utan det handlar om svenskars syn på prostitution.

Alltså den bilden som man har av "fenomenet" dvs villa fördomar som svenskar har om sexturism i Thailand och hur det påverkar vår bild av Thailand.

Mvh Filip

Hej Filip, kul att du har kommit så pass långt i din akademiska utbildning,

och att det är dags för din C-uppsats.

Frågorna i din enkät blir dock lite svåra att uppriktigt svara på eftersom du inte har definierat företeelsen ”Prostitution”.

I Thailand och för den delen även i Sverige så flyter begreppen ibland ihop, och betalning för sexuella tjänster

har i många situationer en förmåga att hamna i en odefinierbar gråzon.

Vad menas med ”prostitution” enligt din syn på saken, och i vilken situation är den turistande mannen en ”Torsk”?

1. Är det när sexuella tjänster köps på Thailändska bordeller?

2. Är det när en Thailändska på trottoaren säger,

”- I will go with you for 1000 bath”, och när den ensamt promenerande turisten då väljer att betala 1000 bath för detta promenadsällskap?

(senare på kvällen blossar känslorna upp, och de har då sex med varandra utan att damen uttryckligen

kräver extrabetalning för sexet, dock har hon ju redan fått betalt för sitt utförda promenadsällskap)

3. Är det när den svenske mannen på morgonen efter nattens övningar bjuder sin thailändska

dambekant på lunch och en shoppingtur på närmaste shopping mall, och att hon därefter tackar

för både mat och presenter, men av ”moraliska” skäl avböjer betalning för sexet?

4. Är det när den stilige svenske mannen på massageinstitutet efter betald och avklarad kroppsmassage

även ”bjuds” på en omgång sex i syfte att släcka de ömsesidigt uppblossade känslorna?

(Hon har dock provision på antal nöjda massagekunder, och hon är därför mån om att kunderna skall återkomma.)

5. Är det när en svensk man har haft sex med någon thailändska som han har betalt ”Bar-fine” för,

men som han inte betalade några ytterligare pengar till, vad det gäller deras sexuella umgänge?

(Hur osannolikt det än låter så finns det trots allt thailändska barflickor som kan ”tända”

på en svensk turistande partner, och av detta skälet då avstå från att behandla just honom som en betalande torsk)

6. Är det när en turistande svensk man efter en veckas sprudlande sexuella aktiviteter

med en thailändska väljer att tacksamt betala 10 000 bath för behandlingen av hennes

påstått febersjuka vattenbuffel?

(Är hon en prostituerad då, och är han en Torsk eftersom han inte gjorde tillräckligt noggranna

undersökningar i syfte att säkerställa buffelns medicinska diagnos eller att kreaturet över huvud taget existerade?

7. Eller anser du Filip att all form av utomäktenskaplig sex mellan en svensk turistande man

och en thailändsk kvinna i realiteten är en form av prostitution?

PS: Döm inte på förhand. "Det är nämligen flickorna som gör baren,

och inte baren som gör flickorna till vad de är".

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Filip, kul att du har kommit så pass långt i din akademiska utbildning,

och att det är dags för din C-uppsats.

Frågorna i din enkät blir dock lite svåra att uppriktigt svara på eftersom du inte har definierat företeelsen ”Prostitution”.

I Thailand och för den delen även i Sverige så flyter begreppen ibland ihop, och betalning för sexuella tjänster

har i många situationer en förmåga att hamna i en odefinierbar gråzon.

Vad menas med ”prostitution” enligt din syn på saken, och i vilken situation är den turistande mannen en ”Torsk”?

1. Är det när sexuella tjänster köps på Thailändska bordeller?

2. Är det när en Thailändska på trottoaren säger,

”- I will go with you for 1000 bath”, och när den ensamt promenerande turisten då väljer att betala 1000 bath för detta promenadsällskap?

(senare på kvällen blossar känslorna upp, och de har då sex med varandra utan att damen uttryckligen

kräver extrabetalning för sexet, dock har hon ju redan fått betalt för sitt utförda promenadsällskap)

3. Är det när den svenske mannen på morgonen efter nattens övningar bjuder sin thailändska

dambekant på lunch och en shoppingtur på närmaste shopping mall, och att hon därefter tackar

för både mat och presenter, men av ”moraliska” skäl avböjer betalning för sexet?

4. Är det när den stilige svenske mannen på massageinstitutet efter betald och avklarad kroppsmassage

även ”bjuds” på en omgång sex i syfte att släcka de ömsesidigt uppblossade känslorna?

(Hon har dock provision på antal nöjda massagekunder, och hon är därför mån om att kunderna skall återkomma.)

5. Är det när en svensk man har haft sex med någon thailändska som han har betalt ”Bar-fine” för,

men som han inte betalade några ytterligare pengar till, vad det gäller deras sexuella umgänge?

(Hur osannolikt det än låter så finns det trots allt thailändska barflickor som kan ”tända”

på en svensk turistande partner, och av detta skälet då avstå från att behandla just honom som en betalande torsk)

6. Är det när en turistande svensk man efter en veckas sprudlande sexuella aktiviteter

med en thailändska väljer att tacksamt betala 10 000 bath för behandlingen av hennes

påstått febersjuka vattenbuffel?

(Är hon en prostituerad då, och är han en Torsk eftersom han inte gjorde tillräckligt noggranna

undersökningar i syfte att säkerställa buffelns medicinska diagnos eller att kreaturet över huvud taget existerade?

7. Eller anser du Filip att all form av utomäktenskaplig sex mellan en svensk turistande man

och en thailändsk kvinna i realiteten är en form av prostitution?

Mvh

SN

Tjena!

Då det gäller nr 1 - 5 så har undertecknad upplevt och testat samtliga.(innan jag blev kär och trogen)

Nr. 6 Har jag klarat mig undan.(däremot betalat för en hel del annat)

Nr. 7 Inget svar.

Hoppas Herr SN är nöjd med mina svar på Er enkät? :thumbsup::17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta forum är väl inte rätt forum för Er, här finns det inga som går till barer och träffar damer, finns inga gamla bardamer i Sverige eller..., Gå hellre in på www.thaitjejer.se och fråga där i stället. De borde veta bättre än vi skötsamma svenskar som aldrig skulle erkänna av vi sitter på barer och betalar för sex. :crazy::14::police:

gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu är ute efter svenskens syn på sexturismen vore det enklare att göra lite klipp ur Aftonblaskans vetskapspanel, där finns ju alla svar!

Nu har jag i alla fall svarat på enketen!

Baa, vitt slödder på vift!

Hur tänker du nu ? Det finns väl spaltkilometer på MPR med kritik om kvällspressens beskrivning om sexturism till Thailand. Då är det väl kanonfint om MPR:s medlemmar i en enkät kan styra upp det hela, eller ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förtydliga, alla förnekar att man är medveten om att prostituion förekommer i Thailand. Dessutom så har vi träffat våra respektive i lampaffären. Fanns dom alternativen i enkäten ? :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

För att förtydliga, alla förnekar att man är medveten om att prostituion förekommer i Thailand.

Dessutom så har vi träffat våra respektive i lampaffären. Fanns dom alternativen i enkäten ? :)

Fritz..

- Ja du Fritz, det där med att det skulle ha förekommit några prostituerade kan jag då verkligen inte minnas, nähä då . . .

Men när det gäller alla raska damer som mot en mindre ersättning erbjuder: ”- I will go with you!”,

så måste jag väl erkänna att jag i yngre och raskare ålder

ett flertal gånger slog följe med en och annan trevlig promenadflicka i Pattaya.

Inte vill man ensam trava på i fiskebyn :wink:

"You'll Never Walk Alone" är ett kärt tema på många platser.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Siam Nilssons lista kan kompletteras med ytterligare en variant, som med lite god vilja kan ingå i begreppet prostitution och där säljaren använder den s k promotionmetoden.

Det går till så, att en spekulant (t ex en farangman) träffar en säljare (t ex en thaikvinna), som under en viss tid (promotiontiden) utnyttjar hela registret som ingår i begreppet intresseväckare.

När "varan" är insåld och motpartens roll har övergått till trogen köpare, så börjar fasen "början till slutet" och denna period kan vara utdragen över flera år och slutar först då alla köparens ekonomiska resurser är uttömda.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att definiera prostitution är väl inte så svårt SN.

En prostituerad är en person som förväntar sig direkt betalning i utbyte mot någon form av sexuella tjänster. En person som räknar med indirekta fördelar eller pengar i utbyte mot samma typ av sex räknas inte som prostituerad. Skulle det senare exemplet räknas som prostitution så blir konsekvensen den att de flesta människor skulle räknas som prostituerade.

Vad som är mest omoraliskt låter jag dock vara osagt, konstaterar bara den enkla definitionen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänker du nu ? Det finns väl spaltkilometer på MPR med kritik om kvällspressens beskrivning om sexturism till Thailand. Då är det väl kanonfint om MPR:s medlemmar i en enkät kan styra upp det hela, eller ?

Fritz..

Jo, jag tänkte så här ungefär, vad vi "experter" på MPR, vi VET, är ju inget nytt under solen direkt, vi vet att det finns beerbarbejbs, vi vet att lampaffären har extrapris o.s.v. men nu var ju enketen inte riktad till oss utan om huruvida svensken uppfattar sexturismen som närapå legal, eller som en spärr för "normal"turisten och hur nu dessa två kategorier uppfattar sexturismen. Själv fattar jag inte ett smack, säg mig ett turistmål (Vatikanen undantagen) där det INTE erbjuds sex? Sen må det vara öppet eller dolt.

Därför inbillar jag mig att semestersugna Thairesenärer i alla fall går på Aftonblaskans skitskriverier men väljer att inte uppfatta detta som störande när man ändå beträtt den Thailändska myllan! Då är det måhända ett pikant inslag i exotismens tecken!

Eller hur det nu var jag tänkte!

Baa, vitt slödder från Issan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Att definiera prostitution är väl inte så svårt SN.

En prostituerad är en person som förväntar sig direkt betalning i utbyte mot någon form av sexuella tjänster.

En person som räknar med indirekta fördelar eller pengar i utbyte mot samma typ av sex räknas inte som prostituerad.

Så betryggande att höra, då kan jag genast radera f.d. torsk ur mitt CV,

eftersom jag bara indirekt har betalt för dessa tjänster ;)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är sista frågan tänkt att utreda - korrelation mellan syn på sexköp och främlingsfientlighet?

Har verkligen er handledare godkänt er enkät och det "representativa" urvalet ni får genom att

samla data på forum som detta? Bara det faktum att er enkät, via länken, gör reklam för en annons om "meet beautiful thai-girls" med en länk till en dating-sida då jag öppnar den, gör ju hela upplägget olämpligt enligt min mening.

Jag skulle vilja säga att reliabiliteten i resultatet kraftigt kommer att kunna ifrågasättas

och säger därför "pass" till deltagande. Vad gäller P.K.-poäng hamnar ni dock förmodligen i topp!

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Den svenska sexköpslagen säger:

"Den som mot ersättning skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse, döms . . ."

Man kan ju då undra om en hyrd dam i sexuellt syfte under två dagar eller kanske under en hel vecka

hamnar utanför "tillfällig sexuell förbindelse" mot betalning, även om snubben betalar för hela perioden som innehåller sex?

Är damen som tar betalt för tjänsterna i så fall inte prostituerad heller, annat än då uppgörelsen gäller sk olaglig "short time"?

Finns det någon som vet, för själv har jag ingen aning om hur det fungerar i Sverige då jag inte sysslar med dylika hyresavtal.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenska sexköpslagen säger:

"Den som mot ersättning skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse, döms . . ."

Man kan ju då undra om en hyrd dam i sexuellt syfte under två dagar eller kanske under en hel vecka

hamnar utanför "tillfällig sexuell förbindelse" mot betalning, även om snubben betalar för hela perioden som innehåller sex?

Är damen som tar betalt för tjänsterna i så fall inte prostituerad heller, annat än då uppgörelsen gäller sk olaglig "short time"?

Finns det någon som vet, för själv har jag ingen aning om hur det fungerar i Sverige då jag inte sysslar med dylika hyresavtal.

SN

Kan man inte helt enkelt antingen svara på enkäten genom att kryssa i dom svar som man tycker passar eller annars bara låta bli undersökningen ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Om TS vill göra det enkelt för sig och få tid till annat, t.ex. göra ett besök i Thailand och träffa trevliga människor där, så föreslås följande:

- Kopiera länken http://dspace.mah.se/bitstream/handle/2043/7559/Sexturism%20i%20Thailand.pdf?sequence=1

- Ändra uppgifter om datum och författare

- Skriv ut dokumentet och lämna in det till handledaren

- Done!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...