Jump to content
IGNORERAD

Vad jobbar din partner med i Thailand


Guest Forden34

Recommended Posts

När hon jobbade i Thailand så tjänade hon mellan 25.000 och 28.000 BHT per månad på K-bank där hon jobbade med företagskunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    4

  • mikedo58

    4

  • Sam sip sam

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kul Tråd!

Efter som jag lever i ett lite anorlunda förhållande så kan jag ju tala om hur jag och min fru har det.

Jag är Svensk och bor och jobbar i Thailand året runt. Min fru är Thai och jobbar 8 månader om året i Sverige.

Fungerar bra men nu när det inte äns är en vecka kvar tills vi träffas igen så går tiden väldigt sakta.

Mvh

Surfaren

Solen är full och jag skiner

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

Pua noi säger min fru (med reservation för stavningen)

/GSt

Det heter "gig" tror jag...

Gik eller Gig har jag hört förut , men har då uppfattat det mer som KK . Men

jag skall pröva med båda.

Tack för svaren

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är bra eller dålig lön i Thailand.Svår fråga... Ts har partner som får 16000 /månad

.

Bor man i BKK är det inte speciellt mycket..men bor man tex i Chiang Mai ..ok. Helt andra levnads omkostnader .

Vad ingår... Finns tex sjukvårdsförsäkring,. Semester,,, 5 dagas vecka, pensionsplan...

Om ovan finnes är 16000 bra lön oavsett bostadsort

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående lärarlönerna så är lönen väldigt beroende av hur länge du har jobbat.

25 000 baht per månad är ingen extremt hög lön att höja på ögonbrynen för på byskolorna.

8 000 baht, som Thomas nämner, är ungefärlig ingångslön som lärare på byskolan.

Efter bara några år så brukar man vara uppe i 13 - 15 000.

Siffrorna gäller byskolor i Surin/Buriram enligt de ca 4-5 olika lärare jag pratat med.

Tvivlar att skillnaderna är så stora (nedåt) på andra håll i landet.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Jag tänkte nu föreslå att jag skall bli hennes "Mia noi" , vad är det maskulina ordet för mia noi på Thai ? :offtopic:

Det senaste jag hort är `` Kjell``

Ändrades av Isaan Butterfly
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående lärarlönerna så är lönen väldigt beroende av hur länge du har jobbat.

25 000 baht per månad är ingen extremt hög lön att höja på ögonbrynen för på byskolorna.

8 000 baht, som Thomas nämner, är ungefärlig ingångslön som lärare på byskolan.

Efter bara några år så brukar man vara uppe i 13 - 15 000.

Siffrorna gäller byskolor i Surin/Buriram enligt de ca 4-5 olika lärare jag pratat med.

Tvivlar att skillnaderna är så stora (nedåt) på andra håll i landet.

Det spelar också stor roll om man har klarat av de tester som krävs för att bli "government official", vilket min fru är. Hon har "kollegor" som inte har klarat detta och de kallas bara "employees" och de har betydligt lägre lön även om de har jobbat i ganska många år.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Min fru tjänade hela 4000b i månaden innan hon träffade mig. Nu tjänar hon betydligt mer på att göra ingenting utom sprida glädje tillsammans med mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Dam bedriver, som jag har skrivit om förr, resturang. Min roll i rörelsen är som "paying partner". d.v.s. Jag får nöjet att stå för alla (större) utgifter. Och hon tar hand om alla inkomster.

Jag hoppas hon tjänar riktigt bra. För jag förlorar riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

När hon är i Thailand är hon med mig på semester, så svaret är NOLL bath

Samma här :14: När hon bodde där till 2006 jobbade hon som reklamsäljare och radiopratare och tjänade som mest ca 12000 baht och då har hon universitetsutbildning från BKK. Så de summorna som nämns i denna tråd låter lite väl tilltaget.

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina partners i Thaliand jobbar på barer och gogoklubbar. Vad dom tjänar har jag ingen aning om men jag bränner en hel del :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar också stor roll om man har klarat av de tester som krävs för att bli "government official", vilket min fru är. Hon har "kollegor" som inte har klarat detta och de kallas bara "employees" och de har betydligt lägre lön även om de har jobbat i ganska många år.

Där ser man. Visste inte att skillnaderna var så höga dem emellan p.g.a detta och att tester var så avgörande.

Kände för visso till att vissa på skolorna hade mer officiella titlar men trodde att dessa var titlar som mer eller mindre "delades ut" och inte något man kvalificerade sig till.

Trodde också att det var ett starkt begränsat antal på varje skola som kunde bli skolverksrepresentanter och inte något alla lärare kunde försöka bli genom att ta tester. Är det så att vem som helst av lärarna kan ta testerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gumman jobbar som thailärare engelsklärare och tyska lärare.För utlänningar och thailändare. Dessutom fixar hon lägenheter, och andra bra saker som faranger kan ha nytta av. Lön då? Jo då. :crazy:

Så behöver ni någonstans att bo, lära er thai, ha något översatt eller liknade hör av er till mig (Oj nu blir man kanske bannad för reklam?)

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Så behöver ni någonstans att bo, lära er thai, ha något översatt eller liknade hör av er till mig

Släng in ett "och ca 100 000 baht i månadspeng" så ringer jag direkt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon jobbar med mej på heltid.

Det var ett bra, kort och ärligt svar utan att avslöja för mycket. Själv tycker jag att det känns lite olustigt ( norrländskt uttryck) att lägga ut på MPR hur mycket min hustru tjänar. Jag skulle nog bli helsur på henne om hon berättade om min ekonomi på ett forum för thailändare.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det var ett bra, kort och ärligt svar utan att avslöja för mycket. Själv tycker jag att det känns lite olustigt ( norrländskt uttryck) att lägga ut på MPR hur mycket min hustru tjänar. Jag skulle nog bli helsur på henne om hon berättade om min ekonomi på ett forum för thailändare.

Fritz..

Å, herregud!

Dagligdags snackar dessa damer med varandra om hur mycket mannen tjänar.

Att våra ekonomier inte är ute på några forum betyder bara att dom inte är lika dana forumrävar som oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å, herregud!

Dagligdags snackar dessa damer med varandra om hur mycket mannen tjänar.

Att våra ekonomier inte är ute på några forum betyder bara att dom inte är lika dana forumrävar som oss.

Å herregud !

Du känner inte min fru, ej heller hennes bekanta, inte ens mig...och tur är väl det :wink:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Ska vara ärlig för första gången här på MPR. Kom till Thailand som svensk oskuld. Skulle växla lite pengar på en bank i Bangkok.

Blev presenterad för den kvinnliga chefen på banken. Jag ung och grön hon erfaren,snygg(dräkt,högklackat m.m)

La fram min svenska tusenlapp,hon tittade mig djupt i ögonen,sa snabbt och sexigt: Vi kan växla den hemma hos mig.

Hon ropade på en sekreterare och sa snabbt: Jag och min kund måste ut på lunch.

En Mercedes 600 kördes fram till entren,jag och bankchefen klev in.

Långlunch på Marriot(för dom som inte vet ett lyxhotell)

Efter lunchen...in i Mercedesen och hem till henne.

Det visade sig att hon var skild och ensam ägare till banken.

Så nu är vi gifta med 6 gemensamma barn och fortfarande ett underbart sexliv.

Från en som tror på den stora kärleken!!! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Å herregud !

Du känner inte min fru, ej heller hennes bekanta, inte ens mig...och tur är väl det :wink:

Fritz..

Var det citron i maten idag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det citron i maten idag ?

Inte det minsta. Jag åt en jättegod gräddstuvad pytt i panna hos Reine på Siambylla i Jomtien. Ingen citron ingick utan bara stekt ägg och rödbetor.

PS. Såg du min blinkande smiley i mitt inlägg med vilket jag ville meddela att inlägget var på skoj ? DS

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Kan berätta att det heter ENGELSKLÄRARE och inget annat. :nono:

Just det!!! gramatiska fel är upprörade och måste bekämpas med alla medel...

Avstängning i 2 veckor föreslås, så vi kan få ordning på forumet...

mvh

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan berätta att det heter ENGELSKLÄRARE och inget annat. :nono:

Ej att blanda ihop med "engelsk lärare" :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser man. Visste inte att skillnaderna var så höga dem emellan p.g.a detta och att tester var så avgörande.

Kände för visso till att vissa på skolorna hade mer officiella titlar men trodde att dessa var titlar som mer eller mindre "delades ut" och inte något man kvalificerade sig till.

Trodde också att det var ett starkt begränsat antal på varje skola som kunde bli skolverksrepresentanter och inte något alla lärare kunde försöka bli genom att ta tester. Är det så att vem som helst av lärarna kan ta testerna?

Det är riktigt att det finns ett begränsat antal av dessa "government official"-positioner och det är många som konkurrerar om dem, så det är en av anledningarna till att frun är orolig för vad som kan hända i framtiden om hon säger upp sig, eftersom inte är så lätt att få tillbaka motsvarande jobb senare. Nuförtiden verkar det dock inte vara så mycket korruption kring detta, så det räcker numera normalt med att man har klarat av testerna för att bli behörig, men tidigare så kunde man ofta bara få en sådan tjänst om man var beredd att betala ett antal hundra tusen THB för det. Såvitt jag vet kan vem som helst som har de grundläggande kvalifikationerna göra testerna, men det är ganska få som klarar dem. Eventuellt är det så att dessa tester anordnas när det finns ett antal tjänster tillgängliga och bara de som gör bäst ifrån sig på testerna väljs ut.

Ändrades av mikedo58
Link to comment
Dela på andra sajter

Å, herregud!

Dagligdags snackar dessa damer med varandra om hur mycket mannen tjänar.

Att våra ekonomier inte är ute på några forum betyder bara att dom inte är lika dana forumrävar som oss.

Men då är det pålagt både moms, bonus och skatteåterbäringen för de senaste 10 åren. Endera blir man stolt och funderar "aj fan tjänar jag så mycket". Eller också blir man fundersam och tänker "vafan gör jag med alla pengarna".

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...