Jump to content
IGNORERAD

Vad jobbar din partner med i Thailand


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Vad jobbar din partner med i Thailand och vad tjänar hon

Kanske frågan är lite privat men då behöver man inte svara eller göra sig lustig

Tjejen min fick jobb i en elektronikfabrik och tjänar 16 000thb i månaden å det tycker jag låter bra betalt mot vad jag hört andra tjänar på diverse jobb

Vad tycker ni??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    4

  • mikedo58

    4

  • Sam sip sam

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad jobbar din partner med i Thailand och vad tjänar hon

Kanske frågan är lite privat men då behöver man inte svara eller göra sig lustig

Tjejen min fick jobb i en elektronikfabrik och tjänar 16 000thb i månaden å det tycker jag låter bra betalt mot vad jag hört andra tjänar på diverse jobb

Vad tycker ni??

Jag jobbade som ekonom och allt-i-allo åt två små svenskägda företag i Thailand innan jag flyttade till Sverige.

Lönen, det tänker jag inte berätta här.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru jobbar som engelskalärare för 13-15-åringar på en byskola utanför Krasang, Buriram och tjänar ca 25 000 THB i månaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det var fan ta mig inte daligt 25000 baht!! Pa en byskola utanfor Buriram, vet ifan om jag skall tro pa detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle jag ljuga om det? Hon har jobbat som lärare i 14 år och har dubbla Masters-examina (engelska och Administration). En av hennes äldre systrar som jobbar som lärare i Buriram har bra mycket högre lön, då hon också har gått kurser för att bli Director. En annan syster, som jobbar som högre fabrikschef på en sko- och väskfabrik i Khon Kaen har faktiskt ca 80 000 i månaden, men hon jobbar nästan jämt.

Lönen och pensionsvillkoren är faktiskt huvudanledningarna till att jag ännu inte fått min fru att flytta till mig i Sverige, men nu tänkte vi i alla fall söka UT för henne och dottern efter det kommande besöket i april/maj.

Ändrades av mikedo58
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

På Mash go go 18000 i grundlön + 30-60000 beroende hur många kunder hon går med shoretime vs longtime

sent from dreamland med tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Flickorna på Nana Plaza har nog hyfsad månadslön också?

Jasså du, å där jobbar din partner????

Då kanske man skulle ta å knalla dit å testa henne då får se vilken skala man hamnar på eller rättare sagt vad hon hamnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

På Mash go go 18000 i grundlön + 30-60000 beroende hur många kunder hon går med shoretime vs longtime

sent from dreamland med tapatalk

Sist jag pratade med dom så hade dom 10 000thb i grundlön

Du blir rätt fattig då det är många som jobbar där om man ska tänka på vad jag frågade efter

Frågan var::: Vad jobbar din [size=6]partner[/size] med i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

När hon är i Thailand är hon med mig på semester, så svaret är NOLL bath

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja 33,

Nu svamlar du, inte en tjej drar in 80000 papp i månaden(konstant)

Förövrigt så tror jag att om du ska hitta de som tjänar pengar ska du inte vara på faránggatorna.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

hon har en liten ankfarm o även kycklingar så ca:200baht om dan i vinst på äggförsäljning + nån kyckling i veckan

Ändrades av piloten66

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Frågan var::: Vad jobbar din [size=6]partner[/size] med i Thailand

Hon jobbar på Mash go go ,svårt att förstå eller??

Link to comment
Dela på andra sajter

Min parter är hemmafru.helt klart ett underskattat yrke, men troligen bra för barnen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tja 33,

Nu svamlar du, inte en tjej drar in 80000 papp i månaden(konstant)

Förövrigt så tror jag att om du ska hitta de som tjänar pengar ska du inte vara på faránggatorna.

Puss

Erkki

Oj oj det finns dom som tjänar mkt mera

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Vad jobbar din partner med i Thailand och vad tjänar hon

Kanske frågan är lite privat men då behöver man inte svara eller göra sig lustig

Tjejen min fick jobb i en elektronikfabrik och tjänar 16 000thb i månaden å det tycker jag låter bra betalt mot vad jag hört andra tjänar på diverse jobb

Vad tycker ni??

Hej Forden34,min fru och jag driver en liten fruktfarm,gar val lite over +,mest for det ar kul och att man har nagot vettigt att syssla med,i ovrigt lever vi pa min pension,tycker 16000bht later som en bra lon i jamfort med andra jag kanner har i Thailand.

mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Som innehavare av en "skönhetssalong" i hemmet och dagbarnvårdare vissa dar så är inkomsterna sällan över 5000 bath per månad.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min välutbildade fru har en egen rörelse med 9 anställda och designar och syr upp kläder åt Drottningar- kända artister och för andra mindre kända förmögna kvinnor. Den lön hon tar ut av rörelsen överstiger de summor som nämnts här.

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

Har ingen partner i Thailand, men har en gammal kompis. Denna gamla kompis har hastigt och

lustigt gått och gifts sig med "man from UK meet internet" som i stor sätt fria direkt på Suvan .

På en en dryg vecka har hon gift sig och han köpt guld för 600 000 THB löst skulder som hon hade

på 300 000 THB köpt ny "motobike" köpt nya möbler tvättmaskin mm. Han sänder nu 20 000 THB

i månaden fram tills hennes visa är klart. Samt att hon fortfarande har kvar sin shop som hon drar

in 10 000 till 20 000 THB i månaden :thumbsup:

Jag tänkte nu föreslå att jag skall bli hennes "Mia noi" , vad är det maskulina ordet för mia noi på Thai ? :offtopic:

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte nu föreslå att jag skall bli hennes "Mia noi" , vad är det maskulina ordet för mia noi på Thai ? :offtopic:

Pua noi säger min fru (med reservation för stavningen)

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Min fru jobbar fortfarande med att försöka få ordning på sin make(dvs mig) Är ett heltidsjobb utan ob-tillägg för obekväm arbetstid.

nattskiftet med snart 100kg Falang. Tuff kvinna :thumbsup:

P.s Här på vår byskola tjänar engelska-lärarinnan 8.000 Baht i månaden. Rektorn 28.000 Baht/månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...