Jump to content
IGNORERAD

Charter till Burma.


svampen

Recommended Posts

rg_1716681_w475.jpg

Ngapali Beach.

Bild: Solresor

Nyhet i charterbolagets rundreseprogram

I oktober har Solresor premiär för en ovanlig destination i sitt program, nämligen Burma.

Den två veckor långa rundresan börjar i den gamla huvudstaden Rangoon och slutar i Ngapali Beach vid kusten. En av höjdpunkterna under resans gång är en flodkryssning mellan städerna Mandalay och Bagan, där man kan betrakta vardagslivet längs floden.

– En resa till Burma är en resa bakåt i tiden. Här möts man av ett mycket spännande och vackert land där man ibland får intrycket att tiden har stått stilla i flera decennier. Vem vill inte vara en av de första att se landet medan det ännu är så orört? säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Resan kommer att avgå var tredje vecka från oktober 2012 till mars 2013 från Arlanda, Landvetter och Kastrup med Thai Airways via Bangkok.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs o Res har 3 veckors rundresa med start i Rangoon (man får alltså fixa biljett dit själv)

Trivselresor har 2 veckors rundresa med charter via Phuket.med möjlighet att ta en extra vecka på Phuket.

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Burma/Myanmar och gillar landet, men frågan är om det är politiskt korrekt att åka dit. Bara en stilla undran.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt att jag skrev fel.

Temaresor och inte trivselresor har charter till Burma

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Burma/Myanmar och gillar landet, men frågan är om det är politiskt korrekt att åka dit. Bara en stilla undran.

Det känns som om det håller på att ändras i och med den politiska upptinandet i landet, går bara valet i helgen som det är tänkta-att Aung San Suu Kuyi blir invald i parlamentet-så öppnas nog landet upp som ett "moraliskt okej" land att resa till

Fast regeringen har utvisat ett antal valobservatörer redan så det ska bli intressant att följa utvecklingen den närmsta veckan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där för 4-5 år sedan, jätteläckra beacher och yfsade hotell, dessvärre var det enbart en tummelplats för högreofficerare och deras "MiaNois"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Valde mellan en vecka Vietnam eller Burma nu till sommaren. Det var även Ngapali Beach som jag titta på. Men det fick bli Hanoi och Halong Bay istället. Men nästa resa efter denna får det bli en avstickare till Burma. Eftersom jag är rätt halvtrött på Thailand och vill se andra länder medan Märta fullt förståelig vill hem till Thailand på semestern så får jag nöja mig med lite avstickare på Thai-resorna ifall man vill ha semester med tjejerna. Alternativet skulle ju vara att tjejerna åkte själv till Thailand och jag själv någon annanstans på semester. Aja skitsamma nu var det Burma vi pratade om här.. Burma ska vi till helt klart !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...