Jump to content
IGNORERAD

Glasögon i Pattaya?


Thaikalle

Recommended Posts

Howdy!

Tänkte köpa med mig bågarna som jag gillar här i Sverige och sedan fixa linserna i Pattaya så jag undrar om någon har erfarenhet av sånt här i just Pattaya? Speciellt då om tips på en viss specifik butik som hanterade allting på ett professionellt sätt. Har en gång tidigare gjort detta men det var i Isaan och det tog ett antal besök tillbaka till affären för att de skulle fixa till slipningen som var lite av ett skämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jomtien fixade jag mina med ett proffsigt bemötande efter beachroaden före innan man svånger in på soi 2 eller soi 3

På kortet som jag har står det beautiful optical, har för mig att till vänster har du växlingskontoret å ATM maskinerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag byter glas i mina bågar i Pattaya det funkar bra.

Priset beror på ditt synfel mm.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomtien fixade jag mina med ett proffsigt bemötande efter beachroaden före innan man svånger in på soi 2 eller soi 3

På kortet som jag har står det beautiful optical, har för mig att till vänster har du växlingskontoret å ATM maskinerna

Beautiful Optica finnes på flera ställe i Thailand.

Jag går på Pattaya Klang.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns flera olika kvalliteer på glasen. För dubbelslipade är det olika storlek på nedre synfältet och det påverkar priset.

Fråga efter fabrikatet på linserna samt kolla i olika affärer.

Topp sharoen är en butikskädja du finner lite varstan men kunskapen varierar stort mellan butikerna.

Vid ett tillfälle så telefonerade dom efter en optiker som fixade synundersökningen.

Har handlat 5 par och varge gång på ett nytt ställe och resultatet har varit bra.

Jomtien presis i kröken på Beatschroad,Pattaya centralpattaya road korsningen sekend road.

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag går till samma som Forden antingen vid soi2-3 eller längre bort efter soi white. Gå till en större kedja

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte mina i Naklua, specialglas så de fick beställa och slipa dem från Bangkok.

Totalt med äkta titanbygar 13000thb. Lite dyrt men helt perfekta. Kostar säkert 12-15 tusen här hemma. Tre dagar fick jag vänta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer aldrig mer att köpa glasögon med fotokromatiska glas här i Thailand, alltså glas som mörknar i solljuset. Dom funkar väl hyfsat i värmen här nere men i det kyligare klimatet i Sverige så blir glasen kolsvarta när man går ut. Dessutom tar det en bra stund innan glasen ljusnar igen när man kommer inomhus.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer aldrig mer att köpa glasögon med fotokromatiska glas här i Thailand, alltså glas som mörknar i solljuset. Dom funkar väl hyfsat i värmen här nere men i det kyligare klimatet i Sverige så blir glasen kolsvarta när man går ut. Dessutom tar det en bra stund innan glasen ljusnar igen när man kommer inomhus.

Fritz..

555, det känner man igen. Man får treva sig fram när man kommer inomhus.

Jobbigt när man springer på stan och går in och ut i flera butiker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

555, det känner man igen. Man får treva sig fram när man kommer inomhus.

Jobbigt när man springer på stan och går in och ut i flera butiker.

Jaha du kallar dom butiker nu??

:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer aldrig mer att köpa glasögon med fotokromatiska glas här i Thailand, alltså glas som mörknar i solljuset. Dom funkar väl hyfsat i värmen här nere men i det kyligare klimatet i Sverige så blir glasen kolsvarta när man går ut. Dessutom tar det en bra stund innan glasen ljusnar igen när man kommer inomhus.

Fritz..

Det är en vane sak.

Jag har använt fotokromatiska glas sedan jag var 17 år.

Nu slipper jag att beställa dem med extra grått i.

Det är priset som styr numera.

Jag är närsynt +6 på båda.

Det kostar.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en vane sak.

Jag har använt fotokromatiska glas sedan jag var 17 år.

Nu slipper jag att beställa dem med extra grått i.

Det är priset som styr numera.

Jag är närsynt +6 på båda.

Det kostar.

Hälsar pigge01

Om du köpt fotokromatiska glasögon i Thailand och är nöjd med hur dom funkar i Sverige så är jag den förste att gratulera. Men jag tror att du är ganska ensam om den åsikten.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Om du köpt fotokromatiska glasögon i Thailand och är nöjd med hur dom funkar i Sverige så är jag den förste att gratulera. Men jag tror att du är ganska ensam om den åsikten.

Fritz..

Jag har haft det tidigare och de funkade hyggligt i början men blev allt sämre i den mening att det tog längre och längre tid innan de slog om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper man fotokromatiska glas, och efter ett år behöver byta ett glas, så måste man köpa 2 nya då det inte går att blanda

ett nytt och ett gammalt för det blir stor skillnad på färgen.

born41 som provat

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper man fotokromatiska glas, och efter ett år behöver byta ett glas, så måste man köpa 2 nya då det inte går att blanda

ett nytt och ett gammalt för det blir stor skillnad på färgen.

born41 som provat

Smällar som går att ta!

Då är det lika bra att kolla synen igen.

Samma pris

Återanvänder bågarna med nya näs klackar!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du köpt fotokromatiska glasögon i Thailand och är nöjd med hur dom funkar i Sverige så är jag den förste att gratulera. Men jag tror att du är ganska ensam om den åsikten.

Fritz..

Tackar. Jag köpte ett par fotokromatiska med 2 dioptrier och 0,5 cyl. (astigmatism) monterade i ett par bra bågar med fjädrande skalmar. De funkar perfekt även i Sverige och kyla. En viss "eftersläckning" har ju alltid denna typ av glas och dessa skiljer inget mot sverigeköpta.

Jag köpte mina på Top Sharoen, soi Buakaow ca 100m söder om Chiquita. Priset 5500 Baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Howdy!

Tänkte köpa med mig bågarna som jag gillar här i Sverige och sedan fixa linserna i Pattaya så jag undrar om någon har erfarenhet av sånt här i just Pattaya? Speciellt då om tips på en viss specifik butik som hanterade allting på ett professionellt sätt. Har en gång tidigare gjort detta men det var i Isaan och det tog ett antal besök tillbaka till affären för att de skulle fixa till slipningen som var lite av ett skämt.

Hej!

Jag köpte galsögon på Beautiful Optica Pattaya klang. Kompletta visserligen, men mycket kompetent optiker enligt min bedömning. Är nog inget problem att bara beställa glas.

Är på jobbet nu, men kan kolla upp adressen mer exakt när jag kommer hem om du vill ha?

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

spar kvittot

dom senaste 2ggr `n har beläggningen på glasen krackelerat(beläggningen blir grumlig,) 1à gången i BKK nu senast i Lampang

har aldeles nyligen gjort reklamation och nu är det "bara" å få dom nya glasen imonterade

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...