Jump to content
IGNORERAD

Bötesbelopp i Thailand


Kollba

Recommended Posts

Ang mutor vet jag inget om det. men en av mina kompisar som reser mycket i sydostasien har ett bra tips..

Blir du stoppad... innan polisen kommer med förslag på böter,, förekom och ge honom en lämplig summa direkt utan diskussion. Enligt honom funkar det i alla fall i laos och Thailand

Med risk för att hamna off topic...

Hur mycket är en lämplig summa i Thailand för trafiköverträdelser (fortkörning) ?

Jag blev stoppad första gången jag var där, men frun tog snabbt över snacket och det kostade bara 200 baht. Jag har en känsla av att det skulle varit mycket dyrare om jag varit ensam eller om det bara varit faranger i bilen.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

du hade tur som hade thai folk i bilen grattis

Nja, vet inte det, räcker man över sitt körkort, (aldrig ditt svenska i original) ler lite och säger, "NoNo, not to fast, only little bit," samt bifogar 2 st dolda 100 bathare så spelar hudfärgen ingen större roll! Har t.o.m. klarat mig med 50 bath en gång då jag skyllde på att jag just tankat och inte hade mer cash!

Kom dock ihäg att OM man kräver kvitto kostar det förmodligen mer, men då kan man å andra sidan köra hur fort man vill innevarande dygn för man kan bara torska en gg per dag för samma förséelse...TIT!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vet inte det, räcker man över sitt körkort, (aldrig ditt svenska i original) ler lite och säger, "NoNo, not to fast, only little bit," samt bifogar 2 st dolda 100 bathare så spelar hudfärgen ingen större roll! Har t.o.m. klarat mig med 50 bath en gång då jag skyllde på att jag just tankat och inte hade mer cash!

Kom dock ihäg att OM man kräver kvitto kostar det förmodligen mer, men då kan man å andra sidan köra hur fort man vill innevarande dygn för man kan bara torska en gg per dag för samma förséelse...TIT!

Stämmer Baa 24 timmar bara att blåsa på men 600bht kostar det roliga att vara en F1 förare.hahahahaha Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt fast för fortkörning,fel fil,med bil,utan hjälm,med hoj,några gånger=200B med lr utan thai.Standardpris i hela Thailand.

Parkeringsböter med hoj,datumparkering,fick lösa ut stationen.=300b tror jag de var.

Fimpa på marken centrala Bangkok.=2000b.Med thai (frugan) 500b.

Kär i en tjej i baren.200b till mamasan.

Gifta sig med en tjej.=miljoner bath.

Summa.Det är billigare utan thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

100 bath kostade min fortkörning i issan nu i januari !! det roliga med det var att när han såg farlangen gick han till baksätet och kollade kärringens körkort i stället och sa att hon körde inte bra utan hon körde för fort.. :-):-) amazing Thailand !!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledarsvinet

Läste prislistan på polisstationen soi 9 i Pattaya

Fortkörning 400

Köra mot trafiken på fel sida 400

Vårdslös körning 400

Olaglig modifiering 400

Utan körkort 400

Utan försäkring 400

Avsaknad av kofångare 1000 ???????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Olika pris overallt ser det ut som

Utan hjalm i Phuket 500

utan hjalm Krabi 400

Utan hjalm i Khao lak 300

Utan hjalm i Takuapa 200

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört lagligt ett tag,ser att priserna ändras lite,beror också hur mycket pengar snuten har att supa för.

Måndag är nog billigare än Fredag

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Koh Chang ingen hjälm: 200 bath kom tillbaka samma väg sen då var det bara att visa kvittot på boten innan och köra vidare :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oskattat Ej giltigt körkort allmänt risig bil Skulle kosta 400 Men gumman pratadet i 3min = 200 B Det var hennes körkort som var ogiltigt Paserat 1 år gränsen

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

På det "glada" 70 talet kostade det 400 baht att passera nuvarande Walking street på bakhjulet, å andra sidan var det fritt fram resten av semestern att fortsätta med samma ofog utan fler böter.

Allt detta skedde dagtid + att trafiken inte alls var som idag, numera vågar jag mig knappt utan på beach road eller second road..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har alltid betalat 200 för fortkörning med eller utan kvitto

och 400 för en sk rödljuskörning med kvitto

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid betalat 200 för fortkörning med eller utan kvitto

och 400 för en sk rödljuskörning med kvitto

Lite kuriosa, Du som körde 4 dörrars pickup senast, tänkte du på en lustifikation?

En 4 dörras betraktas som personbil och beskattas därför som en sådan och en 2 dörrars som transportfordon och beskattas för ett sådant, men, och det är nu frågan inställer sig, generell hastighetsbegränsning för picupp är 80 km/tim emedan en personbil för köra i den avsevärt mycket högre hastigheten 90 km/tim.

Hur fort får vi med våra 4 dörrars köra?

En typisk "Hajenfråga", slamkryparna växeri antal!

Jag har får båda alternativen som svar vid fråga till "statstjänstemän i brun kostym"!

Baa, vitt slödder i 4 door pickup!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Med risk för att hamna off topic...

Hur mycket är en lämplig summa i Thailand för trafiköverträdelser (fortkörning) ?

Jag blev stoppad första gången jag var där, men frun tog snabbt över snacket och det kostade bara 200 baht. Jag har en känsla av att det skulle varit mycket dyrare om jag varit ensam eller om det bara varit faranger i bilen.

Jo kanske hade du tur,men man kan lika gärna vända på det och säga att om det bara var thaifolk i bilen skulle den inte ha blivit stoppad.Du var alltså orsaken till böterna :P

Link to comment
Dela på andra sajter

100 bath kostade min fortkörning i issan nu i januari !! det roliga med det var att när han såg farlangen gick han till baksätet och kollade kärringens körkort i stället och sa att hon körde inte bra utan hon körde för fort.. :-):-) amazing Thailand !!!!!

Det blir värre för mig! När frugan inte har något körkort, åker hon eller jag på olovlig körning?

Oavsett vilket så vet jag ju att det blir jag som får betala, men det är ju bra att veta sedan vem som gjort fel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Lite kuriosa, Du som körde 4 dörrars pickup senast, tänkte du på en lustifikation?

En 4 dörras betraktas som personbil och beskattas därför som en sådan och en 2 dörrars som transportfordon och beskattas för ett sådant, men, och det är nu frågan inställer sig, generell hastighetsbegränsning för picupp är 80 km/tim emedan en personbil för köra i den avsevärt mycket högre hastigheten 90 km/tim.

Hur fort får vi med våra 4 dörrars köra?

En typisk "Hajenfråga", slamkryparna växeri antal!

Jag har får båda alternativen som svar vid fråga till "statstjänstemän i brun kostym"!

Baa, vitt slödder i 4 door pickup!

Har också hört något liknande

En kompis fick böter för de låg i högerfilen med en tvådörrars en gång :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Sist jag var i byn blev jag stoppad av en polis som ville kolla nykterhet och mitt körkort så nykter var man inga problem och så gav jag honom mitt körkort (svenskt) :) jag har ju inte kort för moppe ännu men men. Han stod och skruva på sig en stund och så fick jag tillbaka det och så kontrollerade han min frus id kort i stället och var nöjd med det. Inga böter, men sån tur har man og inte alltid så det får bli till att skaffa ett riktigt thaikörkort snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo kanske hade du tur,men man kan lika gärna vända på det och säga att om det bara var thaifolk i bilen skulle den inte ha blivit stoppad.Du var alltså orsaken till böterna :P

Bilen blir nog stoppad lika mycket vare sig det är Thai eller inte i bilen

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Bilen blir nog stoppad lika mycket vare sig det är Thai eller inte i bilen

/ SatanG

Det jag menade var att om det bara hade varit thaifolk o bilen så kanske dom inte hade stoppat den.Orsaken att man blir stoppad i kontroll tror jag ibland kan vara det att dom ser en farang sitta i bilen och tänker att där har vi 200 lätta bath till kaffekassan.Men det är bara vad jag tror och absolut ingen fakta :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag menade var att om det bara hade varit thaifolk o bilen så kanske dom inte hade stoppat den.Orsaken att man blir stoppad i kontroll tror jag ibland kan vara det att dom ser en farang sitta i bilen och tänker att där har vi 200 lätta bath till kaffekassan.Men det är bara vad jag tror och absolut ingen fakta :-)

Stämmer mycket bra vad du säger,allt utom kaffekassan,det heter BRÄNNVINSKASSAN.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...