Jump to content
IGNORERAD

Hur vet jag om min TGF bara är ute efter mina pengar ?


smilet

Recommended Posts

Inte sjutton kan man komma och kräva tillbaka pengar sådär? Herregud

Tydligen om man beskriver och ser sin livspartner som "TGF", och som en handelsvara och investering.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 215
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    22

  • Sangwal

    20

  • leifen

    8

  • måne

    7

Mest aktiva i denna tråd

Guest Forden34

Jag skiter fullständigt vad min tjej kommer ifrån, bara hon är från Thailand :crazy::ahh::crazy::ahh:

Skulle hon jobbat på 7/11an skulle jag skita i det

Skulle hon jobbat på restaurang sket jag i det åsså

Skulle hon därimot jobbat som barbrud så sket jag i det med

ÄR DET INTE HUR HON ÄR FORMAD I HJÄRTAT Å I HUVUDET SOM GÄLLER?????

Jag är förbannat lyckligt lottad å väldigt lycklig själv att hon hittade mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter fullständigt vad min tjej kommer ifrån, bara hon är från Thailand :crazy::ahh::crazy::ahh:

Skulle hon jobbat på 7/11an skulle jag skita i det

Skulle hon jobbat på restaurang sket jag i det åsså

Skulle hon därimot jobbat som barbrud så sket jag i det med

ÄR DET INTE HUR HON ÄR FORMAD I HJÄRTAT Å I HUVUDET SOM GÄLLER? ????

Jag är förbannat lyckligt lottad å väldigt lycklig själv att hon hittade mig

Det är väl det viktigaste av allt, att båda är lyckliga...

Sen hur andra uppfattar det hela, spelar ingen roll...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Det är väl det viktigaste av allt, att båda är lyckliga...

Sen hur andra uppfattar det hela, spelar ingen roll...

Rock on!

Jag har alltid skitit i vad folk säger men råd å rön tar jag emot med öppna armar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill gärna inleda med två Robin Williams citat:

“God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to run both at the same time.”

Vilket kanske stämmer på många farang7thai förhållanden?

Resultatet kan ofta bli detta:

“Ah, yes, divorce ... from the Latin word meaning to rip out a man's genitals through his wallet.”

Jag har haft ett antal längre förhållande med både Svenskor, andra kvinnor av utländsk härkomst och thailändskor-inte en enda gång har ekonomi eller pengar varit något som förhållandena har grundats på.

När det gäller thai så skulle jag inte acceptera att hon slutade jobba bara för att hon blev tillsammans med mig. Det gäller för svenskor och andra också.

Jag skulle gärna hjälpa hennes släkt och familj ekonomiskt om det behövdes. Det gäller för svenskor och andra också,

Det jag vill säga är att man bör behandla och bemöta sin thailändska partner precis som man behandlar någon partner från ett annat land-eller till och med Sverige!

Sen finns det ju de som behandlas som en vandrande ATM maskin-de finns överallt, inte bara i Thailand-och trivs det med det så kan de ju få fortsätta att leva så? Oavsett om det innebär att sponsra halva byn i Nakhorn Nowhere, bygga nytt kök och badrum för att tanten ska bli nöjd eller liknande med en farangbrud. Bara individen kan avgöra om det är värt dessa ekonomiska uppoffringar.

Ett snurrigt inlägg erkänner jag-kanske påverkad av vinflaskorna som jag måste prova?

Här är en låt som summerar det hela, kärleken ändrar på allting...

http://www.youtube.com/watch?v=ZRXM0FY_qs0

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jag har alltid skitit i vad folk säger men råd å rön tar jag emot med öppna armar

Nja, vill du ha Råd & Rön får du nog allt betala :wink:

radron_kollage.jpg

Få 10 nummer + fri tillgång till radron.se

För 375 kronor får du en helårsprenumeration med 10 nummer av tidningen Råd & Rön och tillgång till allt material på webbplatsen under hela perioden.

Beställ en helårsprenumeration 10 nr + webb >>

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett beetende som retade mig rejält en gång, var när hon överraskade mig med nya möbler i sovrummet.

"Visst blir du glad över presenterna" ?

-Nu behöver du bara ge min kusin de 18.000bath som jag lånat av honom för din skull.

Häpen var ordet, vi skulle ändå köpa nytt, men nog hade jag blivit gladare, om jag fått vara med och välja.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite fortsättning angående arbete. Efter en tid så ville hon återuppta ett tidigare arbete hon haft med att sälja mat på en marknad som finnes i närheten.

Men hon blev motarbetad och ej välkommen i sällskapet för de andra ansåg att hon ej skulle arbeta. Du har ju en farang, du har pengar, du tar pengar från oss som har det svårt. Sen var det slutjobbat för hennes del, så det är inte så lätt för dem att arbeta när man har farang. Hon tog mycket illa vid sig.

Mycket sant och mycket konstigt, det sprider sig som ringar på vatnet, min svärfar jobbade på ett sånt där bybyggnadsföretag som alltiallo, han är bra på de mesta, typ mura, måla och t.o.m. svetsa. När folket som brukade anlita honom fick reda på att yngsta dottern "skaffat" en farang till familjen blev det plötsligt glest mellan uppdragen, mest jobb när det skulle svetsas emedan svärfar innehar en svetsautomat an nyare modell (inhandlad av.). SÅ där står vi, skall jag "ersätta" den uteblivna inkomsten på ett par tusen i månaden eller ej? Självklart gör jag det men spår ju då på flosklerna om att farangen betalar så varför jobba?

Dessvärre är detta bara en av baksidorna på förhållanden mellan Thaidam o farang, money come from farang, no pompem!

Som NoBuzz skrev tidigare, varför skall man chansha för 6000 när det finns möjlighet till mera "säkerhet", hur hade ni gjort själva.Helt rätt tänkt!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag var tjej och kom från Issan och inget jobb.Kanske odla ris lr något annat och vill ha ett bättre liv.Jobb på någon fabrik lr 7/11 är uteslutet.Jag som tjej ser ganska bra ut gillar att ha 6.Då hade jag åkt till en turistort med många faranger och jobbat där i någon bar.Jag är ganska smart och gillar att ha party,specielt dricka gratis och ha 6.Jag hade inte taget vem som helst som kund,gärna longtime med någon trevlig farang.Och tjäna pengar på det.För MIG hadde varit väldens bästa jobb.Bo i paradiset inget slit på risfältet bara njuta av livet.Vad menar jag med detta?Jo alla gillar pengar ha 6 och njuta av livet.Alla vill inte ha hus,villa och Volvo.Jag vet att många bartjejer hatar sitt jobb men tycker sig inte ha ett annat val.Men många gillar sitt liv där på paradis ön.

Summan av detta för MIG är om jag vore thaitjej,vilket underbart liv.Hoppas detta i mitt nästa liv.Topp lista.

Thai

1.Pengar,guld=sak samma

2.Mat

3.Familj

4.Sova

5.Tv

6.vänninor

7.Telefon

Farang

1.Pengar

2.Mat

3.6

4.Öl

5.Familj

6.Kompisar

7.Internett

Ps Tolka det som ni vill

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Här generaliseras det friskt.

Vilken konsensus är det, vi med våra inlägg försöker komma fram till?

En modell, en mall, ett schablonmässigt bidrag till tjejen, beroende på vad?

En beskrivning av vad som är "för mycket" eller " för lite" - vad som är rätt eller fel?

För mycket familj säger någon - förlåt, men vad är det?

Syftar det på flickvännens syskon eller på antalet fruar och / eller barnbarn du har i Sverige?

Tur att varken min fru eller hennes familj passar in på någon av de föreslagna modellerna

Vad vi än gör, så gör vi det som är rätt för oss, och fram för allt, så gör vi som vi vill.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det är tur att man inte läste denna tråd INNAN jag blev ihop med min fru.

Hade jag gjort det kanske man lyssnat på generaliseringarna och gått miste om det jag för uppleva nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är tur att man inte läste denna tråd INNAN jag blev ihop med min fru.

Hade jag gjort det kanske man lyssnat på generaliseringarna och gått miste om det jag för uppleva nu.

Hunger, kronofogden och misär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Detta är ett av meddelanden jag fick från en tjej nära udon, kärlek eller pengar är frågan

#1 After u PUT money that show me some of ur words that u want me and mimmi have good life, i will decide after i can get new car mean u realy care me not only say

#2 U PUT 30 000 today after i want 20 000 a month after that we can talk about love

Ja vad säger man??

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett av meddelanden jag fick från en tjej nära udon, kärlek eller pengar är frågan

#1 After u PUT money that show me some of ur words that u want me and mimmi have good life, i will decide after i can get new car mean u realy care me not only say

#2 U PUT 30 000 today after i want 20 000 a month after that we can talk about love

Ja vad säger man??

Finns det tjejer som nöjer sig med såna kaffepengar?

Jag måste ha åkt på en blåsning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska den som har en ful Thatjej betala lika mycket som gubben som har en helt för ung o snygg tjej? Smakar det så kostar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej, det var en fråga till dig.

Eftersom du drog den slutsatsen av det jag skrev ställde jag en motfråga.

Fast det var nog onödigt att göra för jag vet redan svaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Bla bla blalala blaa blaaa bla. Bla bla blaaa blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. blalala.

B.L.A Blaaa

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett av meddelanden jag fick från en tjej nära udon, kärlek eller pengar är frågan

#1 After u PUT money that show me some of ur words that u want me and mimmi have good life, i will decide after i can get new car mean u realy care me not only say

#2 U PUT 30 000 today after i want 20 000 a month after that we can talk about love

Ja vad säger man??

Kärlek kostar tydligen...

Köp en ny leksaksbil i affären och ge till henne med orden, okej nu har jag uppfyllt min del av avtalet. Börja älska mig!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Kärlek kostar tydligen...

Köp en ny leksaksbil i affären och ge till henne med orden, okej nu har jag uppfyllt min del av avtalet. Börja älska mig!

Nej det behövs inte då det är över för ett par år sen..

Sa till min blivande fru när jag var i Thailand att vi ska kolla på en ny telefon till henne,, jag fick bara en konstig blick av henne å hon sa,, varför det min funkar ju än

Var å tittade på moppar å sa att vi köper en sån ny, neeej sa hon det är för dyrt vi köper en second hand

Fan va glad jag är som har insett hur hon är,

I maj har vi vart ihop ett år å inte ett enda ryt från henne, inte ett enda gnäll om pengar

MVH Lyckligt Lottad

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det behövs inte då det är över för ett par år sen..

Sa till min blivande fru när jag var i Thailand att vi ska kolla på en ny telefon till henne,, jag fick bara en konstig blick av henne å hon sa,, varför det min funkar ju än

Var å tittade på moppar å sa att vi köper en sån ny, neeej sa hon det är för dyrt vi köper en second hand

Fan va glad jag är som har insett hur hon är,

I maj har vi vart ihop ett år å inte ett enda ryt från henne, inte ett enda gnäll om pengar

MVH Lyckligt Lottad

Grattis, men kan inte låta bli att retas lite..inte ett enda gnäll om pengar.slutsats, Du ger för mycket! :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta Thai damer kommer och väljer män för att få ett bättre liv. Se är det upp till oss att tolka det som vi vill.

Vi vill ju ha bättre liv och kan vara beredda att betala mycket för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag valde oxå min fru för att jag ville ha ett bättre liv(eller hon mig)och f-n trot,hon är en pärla.Så jag undrar vem drog vinstlotten av oss :crazy: (det gjorde jag)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...