Jump to content
IGNORERAD

Hur vet jag om min TGF bara är ute efter mina pengar ?


smilet

Recommended Posts

Jag frågade min första TGF (nästan 2 årsförhållande)

Om hon skulle betala tillbaka vad utbildningen kosta i Thailand. Då såg hon svart. Finito.

Hon ville utbilda sig till Thaimassör (jag betalar) efter att varit i Sverige för andra gången.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 215
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    22

  • Sangwal

    20

  • leifen

    8

  • måne

    7

Mest aktiva i denna tråd

Håll i tipsvinsten nu :thumbsup: .

Försöker du sätta rekord i nya trådstarter/dag????

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Jag frågade min första TGF (nästan 2 årsförhållande)

Om hon skulle betala tillbaka vad utbildningen kosta i Thailand. Då såg hon svart. Finito.

Hon ville utbilda sig till Thaimassör (jag betalar) efter att varit i Sverige för andra gången.

Smilet

Jag tycker du har svaret själv :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Tala om för henne att du har inga pengar och inte är något rik man Då kommer du att se om hon är kvar eller drar.

Det funkade för mig och min frur. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag frågade min första TGF (nästan 2 årsförhållande)

Om hon skulle betala tillbaka vad utbildningen kosta i Thailand. Då såg hon svart. Finito.

Hon ville utbilda sig till Thaimassör (jag betalar) efter att varit i Sverige för andra gången.

Smilet

Om du vid den tidpunkten såg henne som din flickvän så antar jag att du hyste en del varma känslor för henne.

Varför ville du då ha tillbaka ditt ekonomiska stöd som hon behövde för att utbilda sig,

vilket jag får förmoda var tänkt som ett sätt att bidra positivt till er framtid tillsammans?

(i och för sig så kan jag ställa mig tveksam till nyttan av denna yrkesutbildning)

I och med ditt önskemål om återkrav så har du ju visat att ert förhållande till varandra ska

värderas i pengar och inte utifrån omtanke till varandra.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll i tipsvinsten nu :thumbsup: .

Försöker du sätta rekord i nya trådstarter/dag????

Mvh Hn

Ja och ja

Jag har bara nämt det här för här är jag anonym :)

$milet

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]"Hur vet jag om min TGF bara är ute efter mina pengar ?"[/size]

Hur vet en TGF att du verkligen älskar och bryr dig om henne?

Jag blir så deprimerad och ledsen när jag hör om förhållande som tar slut efter flera år, där grabbarna börjat kräva pengar för diverse kostnader de tycker sig ha haft.

Och ledsen blir jag, inte för att förhållandet tog slut, utan för att den stackars tjejen kastade bort flera år på en skitstövel som troligen inte förtjänade henne.

Om man är mån om att få tillbaka sina pengar så kommer man väl överens om lån och återbetalning redan från början. Varpå diskussion aldrig uppstår.

Men att i efterhand komma och kräva...? Lågt lågt lågt.

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]"Hur vet jag om min TGF bara är ute efter mina pengar ?"[/size]

Hur vet en TGF att du verkligen älskar och bryr dig om henne?

Jag blir så deprimerad och ledsen när jag hör om förhållande som tar slut efter flera år, där grabbarna börjat kräva pengar för diverse kostnader de tycker sig ha haft.

Och ledsen blir jag, inte för att förhållandet tog slut, utan för att den stackars tjejen kastade bort flera år på en skitstövel som troligen inte förtjänade henne.

Om man är mån om att få tillbaka sina pengar så kommer man väl överens om lån och återbetalning redan från början. Varpå diskussion aldrig uppstår.

Men att i efterhand komma och kräva...? Lågt lågt lågt.

Det omvända är minst lika deprimerande

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det omvända är minst lika deprimerande

/Enis

Det omvända, vad är det? En TGF gör slut direkt och kräver kostnader för framtida utgifter? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte internet o mail, det jag skriver kan lätt misstolkas.

Jag skrev INTE att hon skulle betala tillbaka en utbilning hon redan fått.

Har du hamnat i "träsket" ?

$milet

[size=4]"Hur vet jag om min TGF bara är ute efter mina pengar ?"[/size]

Hur vet en TGF att du verkligen älskar och bryr dig om henne?

Jag blir så deprimerad och ledsen när jag hör om förhållande som tar slut efter flera år, där grabbarna börjat kräva pengar för diverse kostnader de tycker sig ha haft.

Och ledsen blir jag, inte för att förhållandet tog slut, utan för att den stackars tjejen kastade bort flera år på en skitstövel som troligen inte förtjänade henne.

Om man är mån om att få tillbaka sina pengar så kommer man väl överens om lån och återbetalning redan från början. Varpå diskussion aldrig uppstår.

Men att i efterhand komma och kräva...? Lågt lågt lågt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det omvända, vad är det? En TGF gör slut direkt och kräver kostnader för framtida utgifter? :)

Hon gör slut och vill ha sin del ur bolaget :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Om hon röker och dricker sprit så är hon nog ute efter dina pengar för det är ganska dyrt att röka och kröka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte internet o mail, det jag skriver kan lätt misstolkas.

Jag skrev INTE att hon skulle betala tillbaka en utbilning hon redan fått.

Har du hamnat i "träsket" ?

$milet

Ah.. nu förstod t.o.m jag. :)

Hon ville utbilda sig och tyckte att du skulle bekosta kommande utbildning. Ok.. det placerar ju saken i ett annat ljus. Ursäkta min snabba läsning. :rolleyes:

Svårt att veta om hon bara var ute efter dina pengar enbart på den informationen.

Har du gott om pengar i övrigt, medan hon inte har något, och hon inte tycker att du stödjer henne trots att ni redan varit tillsammans i två år så finns ju kanske anledning för henne att bli sur.

Vad sade hon själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det omvända, vad är det? En TGF gör slut direkt och kräver kostnader för framtida utgifter? :)

Är det inte när FGF är ute efter TBF's pengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte när FGF är ute efter TBF's pengar?

Ah, FGF gör slut med TBF direkt och kräver ersättning för kommande utgifter?

Känns inte så deprimerande eftersom jag inte tror att en TBF skulle vara dum nog att betala. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, FGF gör slut med TBF direkt och kräver ersättning för kommande utgifter?

Känns inte så deprimerande eftersom jag inte tror att en TBF skulle vara dum nog att betala. :)

Bortser vi från kommande utgifter. Så är det väl så att TBF är van att betala, finns en hel del TGF och mia noi som lever på TBF's pengar.

Vänder vi på det så är det nog så att en del FBF helt enkelt är CC (cheap Charlie). Därför klarar de ej det sociala umgänget med sin TGF då de ser det med helt ekonomiska ögon och hela tiden räknar debit och kredit i umgänget. Hur avtändande är inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att jag inte behöver fundera på om Damen är uta efter mina penger. Jag vet att hon är ute efter dom. Det har hon sagt själv. Redan när vi träffades.

Hon var en ensamstående mor med tre barn. Lillgrabben visserligen redan bortadopterad p.g.a. av ekonomiska skäl. Och hon förklarade helt öppet att oavsett om jag hade varit ung och hur vacker som helst, men inte kunnat hjälpa till försörjningen av familjen så hade det blivit nobben!

Nåväl. Ska hon ha mina pengar så får hon mig på köpet. Och de första 5-6 åren har i alla fall gått bra. Så det kanske inte bara var pengarna hon var ute efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortser vi från kommande utgifter. Så är det väl så att TBF är van att betala, finns en hel del TGF och mia noi som lever på TBF's pengar.

Vänder vi på det så är det nog så att en del FBF helt enkelt är CC (cheap Charlie). Därför klarar de ej det sociala umgänget med sin TGF då de ser det med helt ekonomiska ögon och hela tiden räknar debit och kredit i umgänget. Hur avtändande är inte det?

Jo. Håller med. Och en del av dessa undrar säkert varför tjejerna sen bara drar. Och tycker, ironiskt nog, kanske att det är tjejen som bara tänker på stålar. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon röker och dricker sprit så är hon nog ute efter dina pengar för det är ganska dyrt att röka och kröka.

Min fru röker och har snott mina kort, men vi är fortfarande gifta.

Snake

Ändrades av Babysnake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tur att jag inte behöver fundera på om Damen är uta efter mina penger. Jag vet att hon är ute efter dom. Det har hon sagt själv. Redan när vi träffades.

Hon var en ensamstående mor med tre barn. Lillgrabben visserligen redan bortadopterad p.g.a. av ekonomiska skäl. Och hon förklarade helt öppet att oavsett om jag hade varit ung och hur vacker som helst, men inte kunnat hjälpa till försörjningen av familjen så hade det blivit nobben!

Nåväl. Ska hon ha mina pengar så får hon mig på köpet. Och de första 5-6 åren har i alla fall gått bra. Så det kanske inte bara var pengarna hon var ute efter.

Skönt att höra,

men i ärlighetens namn så är väl dina slantar inte slut än, eller hur? ;)

Hoppas att de räcker många år till :)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att höra,

men i ärlighetens namn så är väl dina slantar inte slut än, eller hur? :wink:

Hoppas att de räcker många år till :)

SN

Se det så här, SN:

Man - i detta fall Poffa - lever med en ung och frisk kvinna, som normalt sett kommer att leva i många år efter den betydligt äldre makens död och det värsta som, iaf jag kan tänka mej är, att kvinnan vid makens bortgång kommer att hamna i ekonomisk misär.

Därför är det, för många av oss i den sitsen, viktigt att vända på slantarna för att kunna hålla sparkapitalet något så när intakt fram till det är dags, även om vi kanske skulle kunna leva ett mera "sus och dus-liv" om vi naggade på sparkapitalet.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se det så här, SN:

Man - i detta fall Poffa - lever med en ung och frisk kvinna, som normalt sett kommer att leva i många år efter den betydligt äldre makens död och det värsta som, iaf jag kan tänka mej är, att kvinnan vid makens bortgång kommer att hamna i ekonomisk misär.

Därför är det, för många av oss, viktigt att vända på slantarna för att kunna hålla sparkapitalet något så när intakt fram till det är dags, även om vi kanske skulle kunna leva ett mera "sus och dus-liv" om vi naggade på sparkapitalet.

Den dan jag läggner näsan i vädret så ärver Damen bl.a. ett hus. Värt cirkus 100 årslöner. Så lite "sus och dus" kan jag kanske unna mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...