Jump to content
IGNORERAD

Våldsamt rånförsök på fru Singhas guldkedja


Singha711

Recommended Posts

Men snälla du. Mitt inlägg var riktat till swedenfarang och ingen annan. Han tillhör vad jag förstår moderatorerna på MPR och kan säkert tala för sig själv. Om du inte förstår en sån enkel sak så kan jag bara konstatera att du inte förstår det. Punkt.

Fritz..

Om det bara är riktat till SF så bör du pm:a ,annars kan alla läsa och svara bäst man vill :wink: .

Trevlig kväll/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    6

  • zwa

    6

  • Singha711

    5

  • SatanG

    3

Mest aktiva i denna tråd

swedenfarang

Fritz: Svar nej. Självklart tycker jag inte det.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men snälla du. Mitt inlägg var riktat till swedenfarang och ingen annan. Han tillhör vad jag förstår moderatorerna på MPR och kan säkert tala för sig själv. Om du inte förstår en sån enkel sak så kan jag bara konstatera att du inte förstår det. Punkt.

Fritz..

Förlåt jag trodde PM var till för personlig konversation och eftersom du istället postade det öppet ställde jag en enkel fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Jag la in hennes uttalande här eftersom hon är thai och jag ville nyansera skillnaden mot hur vi andra har svarat med ord som "tur att det gick bra" men också i samma andemening har en del av oss uttryckt det farliga och möjligen det dumma i det hela..etc.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses, håller du med din hustru i hennes åsikt att tjejer som klär sig sexigt får skylla sig själv om dom blir våldtagna ?

Fitz..

Håller med man behöver inte gå ut som en Julgran i detta fallet var det ju inte så;

men allt som glimmar ???

Särskilt med en Farang??????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Missclick :)

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs inlägg #32, #42 och #44. Jag har väl rättighet att framföra mina synpunkter på dessa inlägg öppet eller måste jag skicka PM till vederbörande där jag framför min åsikt? :wink:

Fritz..

Du har lika stor rätt som oss andra (förutom lappen då :wink: )

Pm är väl lämpligt om man inte vill ha frågor och svar från forumsfjantar som mig :P .

Trevlig kväll/natt.Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

På den tiden det begav sig hadde man varken klocka eller ringar på saj när man gick iland.1978 i Coazacoalcos blev en norrbagge av med sitt finger när dom ente fick ringen av hansa finger :(

Link to comment
Dela på andra sajter

På den tiden det begav sig hadde man varken klocka eller ringar på saj när man gick iland.1978 i Coazacoalcos blev en norrbagge av med sitt finger när dom ente fick ringen av hansa finger :(

Det stället kan fortfarande vara lite otrevligt för en del. Sist jag var där blev flera i besättningen rånade, av polisen.

Själv satt man med en senorita på ett hotelrum o hade det lite trevligare. Hörde också att chiefen blev knivskuren i halsen

där för några år sen. Ska man tro vissas inställning här så får han skylla sig själv, han hade väl lite pengar på sig kanske.

Vi hade iaf tur med vädret.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns människor till allt i alla länder

Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden

Link to comment
Dela på andra sajter

På den tiden det begav sig hadde man varken klocka eller ringar på saj när man gick iland.1978 i Coazacoalcos blev en norrbagge av med sitt finger när dom ente fick ringen av hansa finger

Vart ligger det om man får fråga?

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?45wasu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ligger det om man får fråga?

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?45wasu

Lite syd om Veracruz...ett mycket trevligt ställe.

Finns några camper där som erbjuder allehanda olika tjänster :thumbsup:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ligger det om man får fråga?

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?45wasu

Coatzacoalcos ligger i Mexico, fint med google :wink:

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja hur som haver så hoppas jag att alla förstår att man ska inte ha ngt som glimmar om halsen och speciellt inte i jomtienområdet

om man åker mc , denna gång gick det bra , kunde lika gärna blivit nersparkade i 50-60 km och då hade det nog slutat annorlunda

ha en bra helg

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket märklig och direkt sorglig tråd. En medlem berättar om hur han och hans fru utsattes för ett attentat som kunde kostat dem båda livet och hälften av alla kommentarer går UT på att denne medlem och hans frun är korkade och får skylla sig själva...

Visst kan man tycka att det är onödigt att skylta med viss rikedom i ett relativt fattigt land men om det var så korkat att ha ett guldhalsband så borde ju alla som någonsin kört en bil eller MC i Thailand också omyndigförklaras, de är värda mycket mer och snos också på löpande band. Egentligen borde alla som någonsin satt sin fot i Pattaya/Jomtien eller någon annan thailändsk turistort hängas UT i svenska lokaltidningar som obotliga idi*ter, risken för brott är ju mycket större än om man vistas i Karlsborg eller Karlskoga.

Jag tycker det är bra att Singha berättade om händelsen, tyvärr kommer nog ingen annan som råkat UT för något liknande att göra det. Att bli förlöjligad direkt efter en sådan händelse känns nog inte direkt som en bonus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag tycker det är bra att Singha berättade om händelsen, tyvärr kommer nog ingen annan som råkat UT för något liknande att göra det. Att bli förlöjligad direkt efter en sådan händelse känns nog inte direkt som en bonus.

Absolut mkt bra att Singha skrev om det och om nu alla läser tråden så med automatik

så behöver inga fler skriva att dom blivit rånade

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man köper guld för dyra pengar e det väl klart som korvspad att man vill ha det på sig. Att låta det ligga i ett bankfack och ta fram det till speciella tillfällen gör ju det bara ändå dyrare. Om jag skulle köpa en kedja till en dam och sen hon låter det ligga i ett bankfack, skulle det nog vara sista gången jag köper nåt sånt till henne. Och hon kan ju knappast motivera varför hon skulle ha mer guld.

Och ska det bara ligga och skräpa i en byrålåda kan man lika gärna beckna av det och tjacka en mindre kedja som man vågar ha på sig hela tiden. Eller varför inte köpa en i silver. Fast ingen av dom alternativen verkar ju finnas på världskartan för en thaidam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vart skall man då förvara dyrgriparna om man besöker en turistort? Känns ju inte så säkert att lämna det på hotellrummet med alla lågavlönade städerskor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vart skall man då förvara dyrgriparna om man besöker en turistort? Känns ju inte så säkert att lämna det på hotellrummet med alla lågavlönade städerskor.

Om du ständigt oroar dej över dina dyrgripar så lämna dom hemma, problemet löst.

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Personrånen kommer nog bara att oka och oka, ibland bär folk runt på grejjer for mycket pengar, hittar rånarna ett offer som har en Iphone, Ipad, rolex och en guldkedja så är vi uppe i stora summor.

Blir man sen tvingad till att gora ett utag på ATM/Bankomaten också så är det plotsligt ännu jobbigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

gud vad hemskt!! Jag är glad att höra ni båda är ok, det där var ju rena Bondfilm sekvensen! Lärdomen kanske är att hålla gulden gömt samt köpa vitt guld.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om man köper guld för dyra pengar e det väl klart som korvspad att man vill ha det på sig. Att låta det ligga i ett bankfack och ta fram det till speciella tillfällen gör ju det bara ändå dyrare. Om jag skulle köpa en kedja till en dam och sen hon låter det ligga i ett bankfack, skulle det nog vara sista gången jag köper nåt sånt till henne. Och hon kan ju knappast motivera varför hon skulle ha mer guld.

Och ska det bara ligga och skräpa i en byrålåda kan man lika gärna beckna av det och tjacka en mindre kedja som man vågar ha på sig hela tiden. Eller varför inte köpa en i silver. Fast ingen av dom alternativen verkar ju finnas på världskartan för en thaidam.

Guld är väl lite av thaiarnas sätt att spara. Kände en dam förut som alltid köpte guld när hon fick en slant över bara för att annars skulle hon slösa bort pengarna på annat. Guldet såldes eller belånades inte förrän det verkligen behövdes. Hade hon inte köpt guldet så hade hon inte haft några pengar i händelse av oförutsedda utgifter. Senaste åren har det ju dessutom varit en god investering i guld, så att förvara guld i byrålådan eller bankfacket har nog varit mer förnuftigt än att köpa fonder och aktier för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guld är väl lite av thaiarnas sätt att spara. Kände en dam förut som alltid köpte guld när hon fick en slant över bara för att annars skulle hon slösa bort pengarna på annat. Guldet såldes eller belånades inte förrän det verkligen behövdes. Hade hon inte köpt guldet så hade hon inte haft några pengar i händelse av oförutsedda utgifter. Senaste åren har det ju dessutom varit en god investering i guld, så att förvara guld i byrålådan eller bankfacket har nog varit mer förnuftigt än att köpa fonder och aktier för pengarna.

Nästan lika bra investering som att investera i Apple-aktier..ca 50% upp i år/3mån ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nästan lika bra investering som att investera i Apple-aktier..ca 50% upp i år/3mån ;)

Snart spricker bubblan ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...