Jump to content
IGNORERAD

Spritsorter


skåneljungen

Recommended Posts

skåneljungen

Vilka olika spritsorter dricker ni helst i Thailand ??

Hittade en inte allt för god vodka nu i feb uppe i Issan. Red Cock.. och Black Cock

Mvh

Skåneljungen

post-3308-0-34965700-1331689582.jpg

post-3308-0-34965700-1331689582.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    7

  • stefan5300

    7

  • husse

    4

  • keppe

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gillar denna...

post-3468-0-84092800-1331692048_thumb.jp

...men i avfallskvarnen går det mesta ner men jag gillar inte att dricka sprit rent.

post-3468-0-84092800-1331692048_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka olika spritsorter dricker ni helst i Thailand ??

Hittade en inte allt för god vodka nu i feb uppe i Issan. Red Cock.. och Black Cock

Mvh

Skåneljungen

Hur skall vi tolka det här då?

Ska vi berätta vad vi helst dricker eller vad som inte är gott :wink:

Själv dricker jag gärna BenMore Four Casks(whisky) eller SangSom(blandat med tonic) och det är för att det är gott.

Ändrades av Chryzaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

Sangsom kan man blanda med nästan vadsomhelst och det funkar.

Just nu är det en burk Birdykaffe + en skvätt Kahlua + Sangsom som gäller, kallas för "Birdy namnam" :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Längre tillbaks i tiden så var det ju Mekong och vatten alt. soda som gällde överallt, något annat fanns nästan inte förutom lao kao, men numera finns det ju både gin och vodka av drickbar kvalitet som tillverkas på licens i Asien och importeras till Thailand, jag tänker då främst på Gilbeys gin och liknande som är tillverkad i Filippinerna, Singapore och jag tror även att några sorter tillverkas i Vietnam, dessa är mycket billigare än dom som importeras ifrån Europa och smakar helt ok, även sprit importerad ifrån Ryssland brukar finnas i T.ex Udon Thani och den är oftast helt ok.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag är i byn dricker jag Tiger det lokala risbrännvinet. Smakar på plats helt OK dock på hemmaplan inte lika gott :-). Annars Aboslut Vodka inköpt på Tesco Lotas i MeaSai utblandat med is och någon energidryck. Gin och Tonic (med schweppes annars får det vara) från tesco går också ner samt Hong-Tong whisky med soda och is.

Annars går det mesta ner .

Link to comment
Dela på andra sajter

En varm kväll tar jag gärna en HongTong med is och soda.

post-3194-0-39222900-1331708373.jpg

post-3194-0-10758300-1331708382.jpg

post-3194-0-39222900-1331708373.jpg

post-3194-0-10758300-1331708382.jpg

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Tesco Lotus idag och handlade diverse saker.

post-3132-0-19018500-1331707952_thumb.jp

Bland annat detta.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Helt OK, 199 Baht,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Helt OK, 149 Baht,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Bra 320 Baht.

post-3132-0-19018500-1331707952_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Blandar man grogg, alltså någon form av sprit och sedan fyller upp glaset med läsk eller juice och kanske annan smaksättare - så funkar väl det mesta om man nu inte är oerhört kräsen.

Annat är ju att dricka en favorit single malt från rätt del av Skotland - och jämföra det med att dricka Mekong eller liknande.

Då snackar vi ljusår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blandar man grogg, alltså någon form av sprit och sedan fyller upp glaset med läsk eller juice och kanske annan smaksättare - så funkar väl det mesta om man nu inte är oerhört kräsen.

Annat är ju att dricka en favorit single malt från rätt del av Skotland - och jämföra det med att dricka Mekong eller liknande.

Då snackar vi ljusår.

Då är du inne på två olika anledningar att dricka sprit - för att berusa sej så billigt som möjligt utan att behöva känna smaken ev berusningsmedlet så tydligt, eller för att njuta av smaken på spriten.

Kombinationen god smak på spriten och berusningseffekt är inte det sämsta och blir allra bäst om man blir bjuden. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är du inne på två olika anledningar att dricka sprit - för att berusa sej så billigt som möjligt utan att behöva känna smaken ev berusningsmedlet så tydligt, eller för att njuta av smaken på spriten.

Kombinationen god smak på spriten och berusningseffekt är inte det sämsta och blir allra bäst om man blir bjuden. :)

Hejsan Jive, Jag som alltid druckit sprit för att berusa mig, för inte fan är väl starksprit gott.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Jive, Jag som alltid druckit sprit för att berusa mig, för inte fan är väl starksprit gott.

Jo, jag tycker det är gott med en snaps till sillen, smutta på en god konjak till kaffet efter maten eller smutta på en god whisky när bara kopplar av och har det som bäst.

En grogg, t ex GT, är absolut inte heller fel.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Gillar denna...

post-3468-0-84092800-1331692048_thumb.jp

...men i avfallskvarnen går det mesta ner men jag gillar inte att dricka sprit rent.

MIn favorit och rom är ju alltid gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag tycker det är gott med en snaps till sillen, smutta på en god konjak till kaffet efter maten eller smutta på en god whisky när bara kopplar av och har det som bäst.

En grogg, t ex GT, är absolut inte heller fel.

Som tur är ju smaken som baken delad, Jag tycker mer om kärringdrinkar typ Gröna Hissen och Gotländsk Sommarnatt.

Så nästa gång jag besöker Nid Bar ska jag beställa en Green Elevator, undrar vad jag får då.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Gilbeys vodka funkar förträffligt i byn

Ute på krogen å i barerna funkar allt då smaklökarna försvunnit, men bara sprit för min del då öl för mig är blahablaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tur är ju smaken som baken delad, Jag tycker mer om kärringdrinkar typ Gröna Hissen och Gotländsk Sommarnatt.

Så nästa gång jag besöker Nid Bar ska jag beställa en Green Elevator, undrar vad jag får då.

Jag tror du får ett "Öh?".

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror då får ett "Öh?".

Vi får väl sammanstråla och se,

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl sammanstråla och se,

Då beställer jag en Bloody Mary, så blir det ett dubbel-Öh. :spy::54:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror då får ett "Öh?".

Green Elevator

4 cl จิน

2 cl Green Curaçao

Pommac สำหรับ เติม

เสิร์ฟ พร้อมกับ น้ำแข็งใน แก้วสูง.

ประดับด้วย ลูกเกด. หากทำ ทุกอย่างถูก ลูกเกด จะ ลอยขึ้น และ ลง.นั่นคือ ลิฟต์.

Nu har jag fixat receptet på Thai

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dunk är väl annars ett bra berusningsmedel, om det ens existerar i LOS

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då beställer jag en Bloody Mary, så blir det ett dubbel-Öh. :spy::54:

Bloody Mary

4-6 cl วอดก้า

วูสเตอร์ซอส นิดหน่อย

เกลือ

พริกไทย

มะนาว

ทาบาสโก นิดหน่อย

น้ำ มะเขือเทศ

คน หรือ เขย่า วอดก้า และ ซอส กับ น้ำแข็ง นิดหน่อย. เทใส่แก้ว เติม น้ำ มะเขือเทศ และ น้ำแข็ง.

ประดับด้วย ก้านคื่นฉ่าย ถ้าคุณ ชอบ และ ต้องการ ความรู้สึก แข็งแรง.

Den har du här

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Dunk är väl annars ett bra berusningsmedel, om det ens existerar i LOS

Snart så snart så finns det dunk att välja på i byn, till nästa gång i byn kan det provsmakas

Link to comment
Dela på andra sajter

Dunk är väl annars ett bra berusningsmedel, om det ens existerar i LOS

Om dunk är det samma som vinboxar (vild chansning), så finns det en hel del sorter här ( 3 resp 5 lit).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dunk är det samma som vinboxar (vild chansning), så finns det en hel del sorter här ( 3 resp 5 lit).

Även en sådan inhandlades på Tesco Lotus idag för 959 Baht.

post-3132-0-87117600-1331718603_thumb.jp

post-3132-0-87117600-1331718603_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...