Jump to content
IGNORERAD

Varför just hon eller han ?


smilet

Recommended Posts

Jag kanske är en obotlig romantiker men man blir lite smått förbryllad över hur rationellt vissa tänker när dom söker en partner.. Att gå så långt som att svärföräldrarna ska vara rökfria är väl, ja jag vet inte jag, finner inte ord :whoco5:

Vadå gå långt, frågade även om hennes systrar o bröder var fri från nikotinet.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    12

  • SatanG

    3

  • Sangwal

    3

  • Issanbonde

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34

Vadå gå långt, frågade även om hennes systrar o bröder var fri från nikotinet.

Smilet

Huvudsaken är att du har fått som du vill Smilet å är nöjd med tillvaron :thumbsup::thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter inte som om det är kärlek, detta låter som om du har varit och handlat en vara.

Här finns en stor förklaring till varför en del svenskar har fördomar om svensk/thai förhållanden.

Grattis för att du spär på den fördomen ännu mer.

En jäkla tur att det inte finns många av din sort.

Skulle gissa att vi är någon tusendels promille som INTE kan med miljöer med nikotin.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Smilet. Efter att ha levt ihop med en rökare och även tidigare rökt själv så tycker jagt nu att lukten är vidrig.

Jag kan vistas i rökiga miljöer men gillar inte lukten.

När jag vart singel så brydde jag mig aldrig om att utvekla någon bekantskap med någon rökande dam.

Eftersom jag vill leva lycklig länge med den jag älskar är det ju dumt att välja någon som troligen både får ett kortare och mer ohälsosamt liv.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är det går ju att sluta röka. Du har inte tänkt så?

Det kan vara världens fullträff på alla sätt, sen råkar människan röka.

Jag har rökt i 15 år och jag har slutat. Det är fullt möjligt.

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Har aldrig varit rökare i mitt 49 åriga liv men bryr mig inte ett dugg om tjejen röker. Dessbättre gör inte min tjej det iallafall.

Och varför det blev vi två..ja det var nog för att hon föll för mig och tyckte jag var så jäv... snygg. :whistle: eller NOT

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen hatar jag "Varför" frågor, tror jag har blivit skadad av Thailand när det gäller detta, Thailändarna verkar ha någon sorts kronisk "Why" skada, det ska alltid frågas om Why this and Why that, Why Why Why.

Så fort någon frågar mig varför så säger jag bara PRO VA!!! och inget mer.

Why Why Why Why Why.

Pffffft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Dinkel

Hade jag varit nikotin slav så hade nog jag blivit dumpad vid första daten

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är det går ju att sluta röka. Du har inte tänkt så?

Det kan vara världens fullträff på alla sätt, sen råkar människan röka.

Jag har rökt i 15 år och jag har slutat. Det är fullt möjligt.

Naturligtvis är det möjligt. Men många rökare har inte alls lust och motivation till att sluta och det är ju dumt att hoppas att den en dag kommer.

Att bli tillsammans med en fd. rökare betyder mindre tycker jag. Då har dom redan visat att dom vill och kan sluta samtidigt som risken att dö i rökningsrelaterade sjukdomar minskar ganska snabbt när personen väl slutat.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att ni som sätter så höga krav på era flickvänner/Fruar också kan tänka er att sluta dricka alkohol, om det så krävs..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Røkare eller icke røkare har en stor betydelse før mig vid ett førhållande, har i princip vænt i dørren om jag har sett att tjejen røker... så kan hon få vara en tio poængare eller ej... sen tycker jag ofta att tjejer som røker verkar lite blåsta... lite av white trash syndrom blir det... Men mæn som røker verkar både smarta och intelligenta och verkar i allra høgsta grad tillhøra socialgrupp 1...

Lite OT, bokade in på ett hotell i BKK denna helgen, hotellet hade fått toppbetyg på Agoda, visade sig dock att de flesta gæsterna var røkande japaner och kineser, så rummet och hela hotellet stank røk, så det blev att flytta efter en natt...

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är det möjligt. Men många rökare har inte alls lust och motivation till att sluta och det är ju dumt att hoppas att den en dag kommer.

Att bli tillsammans med en fd. rökare betyder mindre tycker jag. Då har dom redan visat att dom vill och kan sluta samtidigt som risken att dö i rökningsrelaterade sjukdomar minskar ganska snabbt när personen väl slutat.

Jag kopierar ditt svar Stickan, okey ?

Och några egna rader...

Jag har varit ihop med flera rökare tidigare, vi har haft en överenskommelse att jag inte fiser inne så röker hon på balkongen med stängd dörr och att hon " vädrar kläderna" 10 min efter rökningen.

Fungerar bra tills hon har en dålig dag och sätter sig i soffan brevid mig o börjar röka, då packar jag mitt o flyttar.

En sak som inte är så konstigt är när hon öppnar balkong dörren då rusar alla barnen (3-11år inte mina) ut på balkongen för de är även beroende. De struntar både i TV o dator då.

Smilet

Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Jag var en barkille och är rökare och ändå tog min fru mig. Och jag lämnades med bara skin och ben som exet utalade sig till min fru ;)

Som en numera avliden god vän och Thailandsbo brukade uttala sig, "Man kan alltid ta en tjej från baren, men aldrig ta baren från tjejen". Min fru har dock alltid sett baren som en konkurrent, och ser noga till att jag är hemma i tid från alla forumträffar.

Vad vill jag säga har jag ingen aning om, men det är onsdag och kalas just nu.. :party:

Ha en gör bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kopierar ditt svar Stickan, okey ?

Och några egna rader...

Jag har varit ihop med flera rökare tidigare, vi har haft en överenskommelse att jag inte fiser inne så röker hon på balkongen med stängd dörr och att hon " vädrar kläderna" 10 min efter rökningen.

Fungerar bra tills hon har en dålig dag och sätter sig i soffan brevid mig o börjar röka, då packar jag mitt o flyttar.

En sak som inte är så konstigt är när hon öppnar balkong dörren då rusar alla barnen (3-11år inte mina) ut på balkongen för de är även beroende. De struntar både i TV o dator då.

Smilet

Nu skiter vi i rökare. Om din käraste skulle säga till dig att jag vill inte ha någon tv i vårat hus för det finns så mycket annat att göra, skulle du acceptera detta.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Nu skiter vi i rökare. Om din käraste skulle säga till dig att jag vill inte ha någon tv i vårat hus för det finns så mycket annat att göra, skulle du acceptera detta.

Ja faktiskt så skulle jag det pga att jag kollar aldrig på tv, men å andra sidan så ska det köpas in en 51" samsung när jag kommer ner nästa gång för att kolla på filmer

Kan faktiskt vara utan tv å det har jag varit utan nu i 2 år, pga av inga kanaler men å andra ord så har man ju datorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att ni som sätter så höga krav på era flickvänner/Fruar också kan tänka er att sluta dricka alkohol, om det så krävs..

Rock on!

Är det höga krav att man inte vill dejta någon som röker?

Anser inte jag iaf, skulle bara bli en dejt om tjejen röker.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skiter vi i rökare. Om din käraste skulle säga till dig att jag vill inte ha någon tv i vårat hus för det finns så mycket annat att göra, skulle du acceptera detta.

Enkelt, det finns ju internet.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vadå gå långt, frågade även om hennes systrar o bröder var fri från nikotinet.

Smilet

Att du är helt ointresserad av en tjej som röker kan jag väl förstå då det är svårt att bli kär i någon som har en ovana man retar sig så pass på. Men att ha som krav att svärföräldrar eller tjejens syskon inte röker är väl ändå lite väl.. Menar du på fullt allvar (hypotetiskt då) att om du träffar en tjej du blir förtjust i så svalnar intresset helt om någon i hennes familj röker?

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelt, det finns ju internet.

Smilet

och om inte internet fanns,

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Røkare eller icke røkare har en stor betydelse før mig vid ett førhållande, har i princip vænt i dørren om jag har sett att tjejen røker... så kan hon få vara en tio poængare eller ej... sen tycker jag ofta att tjejer som røker verkar lite blåsta... lite av white trash syndrom blir det... Men mæn som røker verkar både smarta och intelligenta och verkar i allra høgsta grad tillhøra socialgrupp 1...

Lite OT, bokade in på ett hotell i BKK denna helgen, hotellet hade fått toppbetyg på Agoda, visade sig dock att de flesta gæsterna var røkande japaner och kineser, så rummet och hela hotellet stank røk, så det blev att flytta efter en natt...

//bob

Jag går fram till receptionen och frågar om jag kan lukta på de lediga rummen.

Tidigare frågade jag efter rökfria rum, ja alla våra rum är rökfria sa hon i receptionen, tar emot nyckeln o hissen öppnar dörren räcker med en liten springa i dörren och jag känner att det har rökts i rummet, nästa rum o.s.v.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du är helt ointresserad av en tjej som röker kan jag väl förstå då det är svårt att bli kär i någon som har en ovana man retar sig så pass på. Men att ha som krav att svärföräldrar eller tjejens syskon inte röker är väl ändå lite väl.. Menar du på fullt allvar (hypotetiskt då) att om du träffar en tjej du blir förtjust i så svalnar intresset helt om någon i hennes familj röker?

Bara en halvbror röker av 5 syskon, svårt o få allt, jag är ganska nöjd ändå.

Jag kan inte andas i denna rök, jag blir mycket sjuk. Det är inte lätt när det röks nästan över allt.

Läste på text-TV sid 116 att rökförbudet skulle utökas, det finns redan rökförbuds skyltar utanför olika entreer.

Det brukar stå rökfritt område 15 meter.

Men eftersom många rökare inte kan läsa eller så är de blinda, så de står 15 cm från entren.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

och om inte internet fanns,

Nu ska jag gosa med min garanterat rökfria flickvän.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skiter vi i rökare. Om din käraste skulle säga till dig att jag vill inte ha någon tv i vårat hus för det finns så mycket annat att göra, skulle du acceptera detta.

Jaaaaaa!!!! älskling. Äntligen slut på dessa jäkla Thaisåpor :give_rose:

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaaaaa!!!! älskling. Äntligen slut på dessa jäkla Thaisåpor :give_rose:

smilets fru har ingen tv kanske el allergi ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...