Jump to content
IGNORERAD

Varför just hon eller han ?


smilet

Recommended Posts

Vad gjorde att det blev just partnen ni är ihop med ?

Mina frågor var, om hon röker.

Röker föräldrarna, dricker föräldrarna.

Jag skulle aldrig kunna sponsra personer som röker, eftersom jag mår så dåligt av cigarettröken.

Att de inte dricker är även det positivt, då dricker jag mindre.

Detta var avgörande för att det blev vi två

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    12

  • SatanG

    3

  • Sangwal

    3

  • Issanbonde

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Vad gjorde att det blev just partnen ni är ihop med ?

Mina frågor var, om hon röker.

Röker föräldrarna, dricker föräldrarna.

Jag skulle aldrig kunna sponsra personer som röker, eftersom jag mår så dåligt av cigarettröken.

Att de inte dricker är även det positivt, då dricker jag mindre.

Detta var avgörande för att det blev vi två

Smilet

Romantiker där. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Va det så du menade, jag trodde det var ett inlägg i "hen"debatten! Alltså det könslösa ordet för han/hon!

Annars håller jag med, man dricker mindre om inte omgivningen gör det, även om jag inte skulle välja partner av den anledningen!

Baa (röker inte men.)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, att man ligger på en någorlunda samma nivå inom alkohol- och nikotinkonsumtionen är ju verkligen de två viktigaste faktorerna när man väljer partner.

Min sambo är ingen storkonsument av alkohol, men tar gärna ett glas vin eller en öl då och då. Eftersom jag dricker mer än henne, har jag nu i smyg börjat injicera några centiliter Sangsom i hennes vinbox med jämna mellanrum - på så sätt hoppas jag att vi tillsammans kan uppnå en jämnställd promillenivå. Rökningen är det dock lite värre med - hon vägrar helt enkelt, så jag röker jag nu även å hennes vägnar ett halvt paket om dagen för att balansera vår nikotinkonsumtion.

Tyvärr varken röker eller dricker hennes föräldrar, men jag har förhoppningar om att kunna förändra även deras beteende i framtiden och har utfäst en belöning på 1000 B för varje liter Lao Khao och paket Krong Thip dom konsumerar.

I övrigt valde jag henne för att hon är en underbar människa som jag älskar väldigt mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

För mig var det väldigt viktigt att min fru inte rökte. Jag tycker det är vidrigt. Sedan att hon dricker nästan ingenting är en bonus. Jag är 100 säker på att vi aldrig blivit ett par om hon rökt. Så för mig finns det bara fördelar. Trivs som fisken i vattnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig var det där med inte så många nationaliteter innan mig viktigt.. ;)

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

så ni menar att . ni hittar en tjej och då kollar ni först om hon röker eller inte?

Och sen utgår ni efter det? "Detta var avgörande för att det blev vi två" :crazy::52:

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej är snygg, trevlig och snäll (oftast i varje fall), funkar bra med med min son, har inget förflutet i baren och hennes familj har god ekonomi.

Detta gjorde henne intressant för mig.

Sedan har det ju visat sig att hon har några nackdelar också, t.ex. att hon inte gillar när jag dricker massa öl och blir social, hon är inget vidare på att laga mat och är ganska lat.

Men man kan ju inte få allt.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag kanske är en obotlig romantiker men man blir lite smått förbryllad över hur rationellt vissa tänker när dom söker en partner.. Att gå så långt som att svärföräldrarna ska vara rökfria är väl, ja jag vet inte jag, finner inte ord :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ihop med en rökerska en gång. Var ju som att slicka ett askfat, men helt underbar tjej, mycket saknad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gjorde att det blev just partnen ni är ihop med ?

Mina frågor var, om hon röker.

Röker föräldrarna, dricker föräldrarna.

Jag skulle aldrig kunna sponsra personer som röker, eftersom jag mår så dåligt av cigarettröken.

Att de inte dricker är även det positivt, då dricker jag mindre.

Detta var avgörande för att det blev vi två

Smilet

Detta låter inte som om det är kärlek, detta låter som om du har varit och handlat en vara.

Här finns en stor förklaring till varför en del svenskar har fördomar om svensk/thai förhållanden.

Grattis för att du spär på den fördomen ännu mer.

En jäkla tur att det inte finns många av din sort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ihop med en rökerska en gång. Var ju som att slicka ett askfat, men helt underbar tjej, mycket saknad.

Ett kärlekstips i all välmening...du slickade nog på fel ställe, prova söderut nästa gång :)

Ja om hon inte hade pryat på någon "pingpong show" där kan det nog smaka askfat både norr o söder :giggle:

Trevlig kväll/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Det var väl snarare så att det var hon som föll för mig å det kan jag förstå

post-6660-0-94706300-1331577523_thumb.jp

Men å andra sidan så fick man väl ta det som fanns :ironi: jag föll för hennes personlighet, snällhet, givmildhet å sen att hon är enormt vacker

Hon röker inte

Hon dricker minimalt ytterst sällan, 2 shot å hon är påstruken

Jag hade inget annat val än att just älska denna vackra skapelse, det sa bara klick.

post-6660-0-72961200-1331578396_thumb.jp

post-6660-0-48722400-1331578404_thumb.jp

post-6660-0-68249400-1331578414_thumb.jp

post-6660-0-37640200-1331578422_thumb.jp

post-6660-0-94706300-1331577523_thumb.jp

post-6660-0-72961200-1331578396_thumb.jp

post-6660-0-48722400-1331578404_thumb.jp

post-6660-0-68249400-1331578414_thumb.jp

post-6660-0-37640200-1331578422_thumb.jp

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Kycklingen röka eller inte röka är mycket viktigt för mig. För mig var det avgörande i början av vårt förhållande. Vad är det för fel med det. Vi träffades under flera år innan vi slog till. Allt för att lära känna varandra. Vi båda ville satsa hundra. Även min fru har krav vilket jag tycker är OK. Om det är fördomar. Då är jag lyckligt fördomsfull. Hur är du

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

så ni menar att . ni hittar en tjej och då kollar ni först om hon röker eller inte?

Och sen utgår ni efter det? "Detta var avgörande för att det blev vi två" :crazy::52:

Lite SLU-aktigt beteende.

Själv mätte jag benstomme, huvudstorlek och kollade fingerstorleken innan jag slog till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kycklingen röka eller inte röka är mycket viktigt för mig. För mig var det avgörande i början av vårt förhållande. Vad är det för fel med det. Vi träffades under flera år innan vi slog till. Allt för att lära känna varandra. Vi båda ville satsa hundra. Även min fru har krav vilket jag tycker är OK. Om det är fördomar. Då är jag lyckligt fördomsfull. Hur är du

Jag tycker det är bra att man lär känna varandra, jag tycker också det är bra att båda kan ha vissa krav.

Det jag reagerade på i det inlägget jag svarade på innan var mer att TS fick det att låta som om det var en anställningsintervju istället för ett förhållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad en människa tycker är rätt betyder inte att det är rätt för alla.

Sen undrar folk varför det är svårt med integration i samhället :mdr:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med en taxichaufför i Bangkok idag. Han tyckte inte om thaikvinnor för de hade lurat honom på pengar.

Thailady no good sa han :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gjorde att det blev just partnen ni är ihop med ?

Mina frågor var, om hon röker.

Röker föräldrarna, dricker föräldrarna.

Jag skulle aldrig kunna sponsra personer som röker, eftersom jag mår så dåligt av cigarettröken.

Att de inte dricker är även det positivt, då dricker jag mindre.

Detta var avgörande för att det blev vi två

Smilet

Min fru varken röker eller dricker, inte heller hennes föräldrar, fast,,,, hennes far brukade röka fisk ibland,, och vissa helger kunde det hända att han rullade ett torkat bananblad och bolmade på,, men det har han slutat med och så kunde det hända att han ibland tog en sup laokao efter maten ,,,men det har han också slutat med,, förresten så har han även slutat med maten,,,mao så är de borta båda två

Att det blev vi båda beror väl mest på tillfälligheter,,,vill inte skylla på någon speciell,,, kan väl säga att vi var på fel plats vid fel tid samtidigt.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra väljer sin partner utifrån om hon/han är:

Snygg, sexig, rik, smart, händig, m.m.

Kanske frågar om allt möjlig t.ex. är de äkta eller är de silicon. Och utgår från det.

Jag har varit kär i nikotin beroende tjejer förut, som inte förstått att jag blir mycket sjuk av nikotinröken. (Avslutat ganska omg.)

Så varför ska jag chansa, de är enligt statestik 8% av Thaitjejerna som nikotinister.

Har jag sagt att jag INTE är kär i min flickvän ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gjorde att det blev just partnen ni är ihop med ?

Mina frågor var, om hon röker.

Röker föräldrarna, dricker föräldrarna.

Jag skulle aldrig kunna sponsra personer som röker, eftersom jag mår så dåligt av cigarettröken.

Att de inte dricker är även det positivt, då dricker jag mindre.

Detta var avgörande för att det blev vi två

Smilet

När jag och Kantarellen träffades var det Hjärtat som avgjorde!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rökningen har väl ingen betydelse

Tråkigt att höra, att det är nikotinet som bestämmer hos dig.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

så ni menar att . ni hittar en tjej och då kollar ni först om hon röker eller inte?

Och sen utgår ni efter det? "Detta var avgörande för att det blev vi två" :crazy::52:

Helt korrekt uppfattat, hur du gör det är upp till dig.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...