Jump to content
IGNORERAD

Nyinköp av gasdriven bil i thailand


kenke

Recommended Posts

Har funderingar på ett nyinköp av en gasdriven bil i Thailand och startar denna tråd med fokusering på gasdrift som standard.Allt med konverteringar etc har redan diskuterats i andra trådar så håll er till ämnet tack. Någon som har koll på gaspriser,skatter,subventioner,prisbild, tankställen ,

bilmärken,andrahandsvärden etc?

Jag åkte med en taxichaufför som återberättade att det var väldigt billigt att tanka gas och att detta hade framtiden för sig? ???

Läste på nått ställe att Thailand har gott om naturgas och 2/3 av all el produceras av gas men oljeimporten ökade stadigt så kan han vara på rätt spår?

Link to comment
Dela på andra sajter

tja! jag har en tuk tuk som går på gas fan man kör tre veckor med den kostar 250 bath att få full tank, kör väl ungefär samma med bilen

som går på soppa kostar 1500 batingar varje gång man tankar, det är absolut rätt att köpa gas bil

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med en gas taxi från Bangkok till Ubon förra året och han hadde problem med

att hitta tankställen.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag såg att det var stora demonsrationer i Bkk nu i Jan/feb för att gasen skulle bli dyrare.

Ska du skriva bilen på dig själv? Om din tjej inte har ägt en bil tidigare så kan de kanske vara en bra affär,

att skriva den på henne.

Då får hon 100000 baht i skatteavdrag vid köp av ny bil.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg att det var stora demonsrationer i Bkk nu i Jan/feb för att gasen skulle bli dyrare.

Ska du skriva bilen på dig själv? Om din tjej inte har ägt en bil tidigare så kan de kanske vara en bra affär,

att skriva den på henne.

Då får hon 100000 baht i skatteavdrag vid köp av ny bil.

Tänker skriva den på mig själv gick inte detta erbjudande ut 31dec 2011?

Link to comment
Dela på andra sajter

min bil(V6) drog c;a 1,2l/milen bensin

med LPG drar lika milen , har en 58L donut (får i max 45-48l) (jag slängde bort resevdäcket ) har det på burk nu)

kommer c;a 40 mil på en tank

fordelen med LPG är att det finns flera mackar (tror jag)

märker ingen skillnad när jag kor och ångrar inte instalationen

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset på gas i Thailand är f.n. kraftigt subventionerat. Något som knappast kommer att bestå någon länge tid. Höjningar är redan aviserade, men div protester har i viss mån hållit tillbaka prisökningarna.

Gas lär dock förbli billigare än bensin. Även om skillnaden inte kommer att bli lika stor som i dag.

Från The Nation 14/1

"

The government intends to adjust the price of liquefied petroleum gas (LPG) starting from Monday as LPG cost will gradually increase to US$614 per tonne (Bt19,500) in 2016 from the current $450 and the government won't be able to bear the burden, according to the Energy Policy and Planning Office and PTT.

[size=2]Vachara Kunawatanawuti, PTT executive vice president, yesterday said PTT had hired Deloitte to do a study about the future LPG marginal cost from 2010 until 2016. According to the study, based on the global oil price of more than $100 per barrel, LPG cost in 2012 would be around $533 per tonne. The expected cost from 2013-2016 would be: $568, $580, $595, and $614, respectively. The government now has fixed the purchasing price of LPG at $333 per tonne. As a result, PTT, the LPG seller, has to shoulder the cost of LPG and face losses every year. Hence, the government has decided to float the LPG price starting from Monday. "[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...