Jump to content
IGNORERAD

Vägen mot ökade politiska våldsamheter fortsätter..


noBuzz

Recommended Posts

Hej

Ja men så vägrade ju militären att lyda order ifrån regeringen och ingripa mot dom som utförde dessa olagligheter också, hur många hade kommit till skada om man hade agerat på samma sätt mot dom gula som man gjorde med röda?

Jag har väldigt svårt att förstå att man kan försvara och bagatellisera att beväpnade männisskor ockuperar flygplatser, TV stationer och statliga byggnader därför att dom har förlorat ett demokratiskt och av omvärlden godkänt val, och för att dom ogillar den politik som landets folkvalda regering har fått majoritet för.

Man får allt lära sig att vem som regerar avgörs via röstning i val och acceptera detta även om man tillhör överklassen.

Mvh Isan lover

Hur lång tid från det att de röda ockuperade centrala Bangkok tog det innan militären tvingades skingra ockupationen ?

Hur lång tid var flygplatsen ockuperad ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    20

  • Tallviking

    20

  • MaiChai

    12

  • andersbangkok

    8

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hur lång tid från det att de röda ockuperade centrala Bangkok tog det innan militären tvingades skingra ockupationen ?

Hur lång tid var flygplatsen ockuperad ?

Hej

Så enligt din lagbok är det tiden som är avgörande för om man ska ingripa mot brottslingar och om straff ska utdömmas inte det aktuella brottet som faktiskt begås?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så enligt din lagbok är det tiden som är avgörande för om man ska ingripa mot brottslingar och om straff ska utdömmas inte det aktuella brottet som faktiskt begås?

Mvh Isan Lover

Vill du med det säga att militären skulle rensat bort de röda från gatorna i Bangkok omedelbums ?

Eller kan det ibland vara smart att vänta med våld tills situationen blir ohållbar och inga andra alternativ finns kvar att välja på ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte vet jag, är ju inte så insatt i politiken här, det enda jag vet är det som jag kan lära mig här på MPR eftersom jag inte kan läsa Thai och följa vad som skrivs.

Vet dock inte om man blir något klokare av att läsa här.

TL skriver att Thaksin han har aldrig gjort fel och har han det så har dom andra gjort nästan lika mycket fel så det behöver man inte bry sig om , några tycker lika och ger karma. Efter det kommer

några andra och opponerar sig och säger nej Thaksin har gjort mera fel än alla de andra tillsammans, osv. Så är det i alla trådar som handlar om politik.

Det senaste jag läste som förvirrade mig att TL tidigare skrev att de enda som demonstrerade på flygplatsen var ”rika äldre damer dignade av guld sitta och svettas på marken med sin dyra franska mascara rinnande i ansiktet ” några inlägg senare får jag läsa följande även det avTL ”Jag har väldigt svårt att förstå att man kan försvara och bagatellisera att beväpnade männisskor ockuperar flygplatser”

Ni som vet det här om Thailands politik, förstår ni att man blir aningen förvirad ?

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

flor,

det är för att IL helt glömt bort att PAD demonstrerade med fullt normala medel från januari till september 2006 mot en korrupt regim som sakta men säkert avskaffade demokratins skyddsmekanismer i Thailand. Han började då yra om TV stationer och flygplatsockupationer-något som inte alls förekom under 2006. Däremot under 2008.

Eftersom debatten utgår från felaktigheter så spårar det ju snabbt ur-särskilt när den som felat inte fattar eller vill förstå att han är ute och seglar med de fakta som föreligger.

Tyvärr har jag inget hopp längre om att han ska ta åt sig av någon information eller fakta som inte stämmer överens med det som han redan bestämt sig för är fakta.

Upprepa en lögn tillräckligt många gånger så betraktas den snart som sanning...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så enligt din lagbok är det tiden som är avgörande för om man ska ingripa mot brottslingar och om straff ska utdömmas inte det aktuella brottet som faktiskt begås?

Mvh Isan Lover

Och enligt din lagbok spelar det ingen roll vilka eller hur många brott vissa begår, bara man är röd är det befogat.

Att hota sjuksköterskor med våldtäkt på deras arbetsplatser är ju helt klart ett framsteg för demokrati, eller?

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Hej

Ja men så vägrade ju militären att lyda order ifrån regeringen och ingripa mot dom som utförde dessa olagligheter också, hur många hade kommit till skada om man hade agerat på samma sätt mot dom gula som man gjorde med röda?

Jag har väldigt svårt att förstå att man kan försvara och bagatellisera att beväpnade männisskor ockuperar flygplatser, TV stationer och statliga byggnader därför att dom har förlorat ett demokratiskt och av omvärlden godkänt val, och för att dom ogillar den politik som landets folkvalda regering har fått majoritet för.

Man får allt lära sig att vem som regerar avgörs via röstning i val och acceptera detta även om man tillhör överklassen.

Mvh Isan lover

Ett stort misstag som regeringen gjorde, vid flygplatsockupationen av de gula, var att inte regeringen satte stopp för ockupationen. Där sattes ribban för vad som är möjligt.

När de outbildade senare började sina "demonstrationer" 2009 , var de gulas ockupation av flygplatsen i färskt minne. 2009 blev med andra ord ett misslyckat år och därför återkom dessa demokratikämpar 2010 för att visa vad riktig demokrati är.

Att de fick igenom sina krav 2010 gentemot regeringen var inte nog, eller till och ett misslyckande. De ville se blod, vilket de hade tagit med sig av någon anledning. :ahh:

Vad göra då, för dessa demokratikämpar. Jo, man kan angripa en militärförläggning. Då måste ju alla förstå, att när militär försvarar sig mot en mobb, då är demokratin i fara, eller.

Ibland kan det t.o.m vara sunt att militären vägrar lyda order, eller hur IL. Men, å andra sidan, kanske några dödade vid ett ingripande av flygplatsen av de gula, kunde i slutändan sparat många liv på den röda sidan.

Men, det hade inte gett "rätt" resultat, enligt vissa, så det var inte rätt väg att vandra.

Outgrundliga är Herrens vägar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Outgrundliga är Herrens vägar.

Hej

Så är det onekligen, livet är inte rättvist eftersom även rättvisan verkar gynna dom som tillhör eliten, men vi får väl hoppas att det jämnar ut sig till slut.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...