Jump to content
IGNORERAD

Rapport från risfälten


Fenrisulven

Recommended Posts

Hört talas om Baan Lung? inte?...Kohk si då??...inte de heller nää...där sitter jag i alla fall å funderar över livet  :crazy:

10 minuters bilväg utanför Khon Kaen, åt Kalasin hållet, ibland e vägen översvämmad...den lilla biten som inte blev cementerad naturligtvis...sen tog bossen i byn penggarna å stack...tyvärr sitter jag på en urusel uppkoppling så det blir tyvärr inga bilder nu...annars funkar det bra här ute på landet,bara man har mobiltäckning.

Igår kom en kille påå cykel å samlade in pengar,det visade sig att nu hade 5 personer dött i byn å då samlade man in 100 baht från alla familjer,som skulle gå till de efterlevande...har inte hört talas om detta förut...men tydligen blir det en ansenlig summa pengar till familjerna,som då inte behöver tänka på utgifter till begravning,ett smart system tycker jag.

Första veckan bode vi på hotel men har nu flyttat ut till byn...kan varmt rekommendera Khon Kaen Orchid...en irländare med fru som driver ett nyöppnat ställe...500 baht och kanonfräsht.lite of absoluta centrum men nära till big C

Om någon e sugen på att komma förbi på en öl eller 5 så hör för tusan av er...de vore trevligt med besök.

mvh Joachim

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ska till Khon Kaen  21 nov och hälsa på tjejens släkt innnan hon flyttar till mig i Sverige.

Har du någora tips att göra eller titta på i Khon Kaen med omnejd?

Kanske kommer förbi på en öl eller 5.

Hur är vädret?

/Jannef

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul janne...har bara sett några nedsöpna engelsmän inne i stan,det finns ett par stycken farangbarer men inget jag rekommenderar...nä ett 100% måste i khon kaen är stället alla thailändarna går till...kommer naturligtvis inte ihåg namnet på stället nu,men det ligger precis mitt emot big c...en helmysig lada alla vilda västernstuk...lokala kändisar spelar live å ibland även nån kändis typ carabao...ingen ide å gå dit innan 9 på kvällen men sen e det fullt ös..beställer du en wiskey så e de helrör som gäller  :crazy:   men du behöver inte dricka upp allt utan de e bara å ta med sig flaskan hem.å inga överpriser på något  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kul janne...har bara sett några nedsöpna engelsmän inne i stan,det finns ett par stycken farangbarer men inget jag rekommenderar...nä ett 100% måste i khon kaen är stället alla thailändarna går till...kommer naturligtvis inte ihåg namnet på stället nu,men det ligger precis mitt emot big c...en helmysig lada alla vilda västernstuk...lokala kändisar spelar live å ibland även nån kändis typ carabao...ingen ide å gå dit innan 9 på kvällen men sen e det fullt ös..beställer du en wiskey så e de helrör som gäller  :crazy:   men du behöver inte dricka upp allt utan de e bara å ta med sig flaskan hem.å inga överpriser på något  :great:

Gissar att det är "taa wan daeng" stället heter. Inte för att jag varit på just det stället i Khon kaen men det är en kedja som finns även på andra orter.

Fast Big C i Khon kaen har jag faktiskt besökt. men kommer tyvärr inte ihåg vad som låg precis mitt emot.

För övrigt ha det så bra, Fenris!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

yep...stämmer Kim så heter de...aha visste inte att de va någon kjedja...häftigt e stället i alla fall  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...