Jump to content
IGNORERAD

Stor eller liten, hur tänker Thaitjejerna ?


smilet

Recommended Posts

Hemskt vad det verkar vara en överrepresentation av rörläggare här på forumet!

Känner även ett par norrmän i samma bransch som oxå sökt sig till Thailand.

Något säger mig att det är lönsamt att ha en rörläggarfirma :)

Rörmokare i Norge = Jä...igt rika

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    7

  • zwa

    7

  • leifen

    7

  • korp

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Försök pruta på priset när vattnet sprutar i hela köket en Fredagskväll eftersom du trott att den där Martin Timell verkligen lärt dej hur man byter blandare...

(Till Janne :thumbsup: )

MVH Tommy

Timell är en god inkomstkälla! :thumbsup:

Han och polacker.

Fast det är klart den äkta mannen som ville ha det billigt.. han är ganska inkomstbringande han ochså.

Genom att köpa grejor på bauhaus och låta deras personal instruera hur man byter köksbalandare på fredag kväll har nog inbringat en hel del pengar genom åren...

Timellarna brukar komma på lördagarna med spikar eller skruvar i rören som går i väggen :crazy:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Timell är en god inkomstkälla! :thumbsup:

Han och polacker.

Fast det är klart den äkta mannen som ville ha det billigt.. han är ganska inkomstbringande han ochså.

Genom att köpa grejor på bauhaus och låta deras personal instruera hur man byter köksbalandare på fredag kväll har nog inbringat en hel del pengar genom åren...

Timellarna brukar komma på lördagarna med spikar eller skruvar i rören som går i väggen :crazy:

Mvh Janne

IKANO fastigheter borde också inbringa lite , men det är kanske för tidigt än ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Varför tar Taitjejer en stor gammal falang-gubbe med stor mage och bröst, när de kan få en liten smal och vältränad ung kille?

PeeBee

Det kan var för att det är en katoy som inte riktigt har glömt/förträngt känslan av att smeka ett bröst? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Timell är en god inkomstkälla! :thumbsup:

Han och polacker.

Fast det är klart den äkta mannen som ville ha det billigt.. han är ganska inkomstbringande han ochså.

Genom att köpa grejor på bauhaus och låta deras personal instruera hur man byter köksbalandare på fredag kväll har nog inbringat en hel del pengar genom åren...

Timellarna brukar komma på lördagarna med spikar eller skruvar i rören som går i väggen :crazy:

Mvh Janne

Jo dom där egnahemfixarna har man gjort bra med stålar på, både med och utan moms :thumbsup::14:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu anser dig ha rätt gentemot det jag skriver,så är det väl bättre att gå i svaromål med argument? I stället för att stå och gråta ut offentligt hur illa behandlad du känner dig?

Vilken och hur lång erfarenhet du har har jag ingen aning om?

Själv har jag 32 års brancherfarenhet där jag mot kund näst intill dagligdags sitter och dimensionerar rör pumpar värmepumpar o dyl som just var det handlade om. Det är även väldigt vanligt att jag får fylla i rapporter till försäkringsbolag varför pumpen gick sönder o.s.v. Men som du skriver så verkar den erfarenheten vara lite i underkant för att få uttala sig?

Så min fråga till dig är hur lång erfarenhet bör man ha för att få uttala sig i frågor du uttalar dig i utan att få en besservisser omskrivning?

Men det här är ju ett forum där vi ska ha kul och inte bråka. Så tycker du att jag sparkade dig på smalbenet genom att uttala mig om saker som rör min proffesion? Så ber jag om ursäkt och räcker ut kardan i all vänlighet. Då jag inte har någon anledning att ha något otalt med dig.

Mvh Janne

Janne, du ligger i lä, jag har över 40 års erfarenhet. Men håller med dig om att Timell är en förbaskat bra inkomstkälla

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu anser dig ha rätt gentemot det jag skriver,så är det väl bättre att gå i svaromål med argument? I stället för att stå och gråta ut offentligt hur illa behandlad du känner dig?

Vilken och hur lång erfarenhet du har har jag ingen aning om?

Själv har jag 32 års brancherfarenhet där jag mot kund näst intill dagligdags sitter och dimensionerar rör pumpar värmepumpar o dyl som just var det handlade om. Det är även väldigt vanligt att jag får fylla i rapporter till försäkringsbolag varför pumpen gick sönder o.s.v. Men som du skriver så verkar den erfarenheten vara lite i underkant för att få uttala sig?

Så min fråga till dig är hur lång erfarenhet bör man ha för att få uttala sig i frågor du uttalar dig i utan att få en besservisser omskrivning?

Men det här är ju ett forum där vi ska ha kul och inte bråka. Så tycker du att jag sparkade dig på smalbenet genom att uttala mig om saker som rör min proffesion? Så ber jag om ursäkt och räcker ut kardan i all vänlighet. Då jag inte har någon anledning att ha något otalt med dig.

Mvh Janne

Jag förstår varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det går att åka buss, har bara 1 1/2 mil till närmsta busshållsplats.. Just ja, bussarna som går där stämmer ju inte in med mina arbetstider, jaja, tar väl bilen de 6 milen in till uppsala, in i stan och skita ner, leta efter och betala dyra avgifter för parkering och dessutom betala överpris på busskortet till Arlanda. Just ja bussarna går ju numera bara en gång i timmen.. Men med lite tålamod så kommer man ju fram tillslut, att man bara har 11 timmar dyngsvila mellan arbetspassen ibland gör inget, hinner nog var hemma en så där 5-6 timmar med detta upplägg.

Svensk logik.. Eftersom jag kan åka buss så kan alla göra det :rolleyes:

sorry knasen bor i sth busar överallt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår varför.

Du kanske kan utveckla detta lite?

Jag pratar om anläggningar där vi byter ut utan att ha installerat original anläggningen som är föremål för försäkringsärendet.

Men jag börjar mer och mer förstå hur du tänker (eller inte?).

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske kan utveckla detta lite?

Jag pratar om anläggningar där vi byter ut utan att ha installerat original anläggningen som är föremål för försäkringsärendet.

Men jag börjar mer och mer förstå hur du tänker (eller inte?).

Mvh Janne

Ja byter man ut till samma skit utan att fundera på varför pumparna går sönder så fixar man en fin eftermarknad, å de är inte fy skam.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja byter man ut till samma skit utan att fundera på varför pumparna går sönder så fixar man en fin eftermarknad, å de är inte fy skam.

??

Det behövs väl ingen beräkning om man byter till samma?

Var står det i min text att vi byter till samma?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om detta är ni RÖRANDE oense om, men jag är mer intresserad av "hur thai tjejerna tänker", som TS var ute efter att få svar om.

Om en 1200 bath pump håller 18 timmar extra, skiter jag i.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om detta är ni RÖRANDE oense om, men jag är mer intresserad av "hur thai tjejerna tänker", som TS var ute efter att få svar om.

Om en 1200 bath pump håller 18 timmar extra, skiter jag i.

Leif

Kan du lista ut detta till fullo så är du nog redo för Nobelpris :wink:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailogiken är som bekant inte lätt att förstå, numer är man ju "expert" på blöj o mjölkersättning, och där är det så att om man köper ett STORT pkt kostar blöjorna mellan 0,5 o 1,5 bath mer per styck, samma sak med mjölkersättningen, Stor förpackning dyrare per portion, hustrun hade en förklaring " förpackningen är ju större och därför dyrare"!

Kanske har hon en framtid som affärskvinna?

Kul tråd detta som man missat. :)

Det som är lite extra kul är ju att tråden tydligt visar på de kulturella fördomar som finns, såväl som på den önskan om egen förträfflighet som ofta finns hos faranger.

Vad gäller Baas exempel ovan så är det ju klockrent som exempel eftersom jag just tog bilder på detta och postade på MPR för två år sedan,

http://www.maipenrai...-en-halv-bloja/

Och skrev något som stämmer ganska bra in på Baas inlägg ovan, och på den här tråden.

... prissättningen är framför allt intressant ur flera aspekter.

Dels ur den kulturella eftersom många thai gillar att köpa små paket och menar att det är billigare. Varpå farangen skakar på huvudet. smile.gif

Det roligaste av allt dock... är att jag ju handlar mat och blöjor etc nu när jag är i Sverige med.

Och här har vi en bild från ett sådant tillfälle för inte alltför länge sedan.

post-3082-0-56303000-1331406396_thumb.jp

Så nu till min fråga...

Svennelogiken är som bekant inte lätt att förstå. Så stor eller liten, hur tänker Svennarna? :)

post-3082-0-56303000-1331406396_thumb.jp

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

??

Det behövs väl ingen beräkning om man byter till samma?

Var står det i min text att vi byter till samma?

Jag tycker detta sammanfattar det hela...

Link to comment
Dela på andra sajter

En "rörfråga" då eftersom det blev vad tråden kom att handla om.

Bor i en alldeles nybyggd bungalow nu, tror vi är första gästerna.

När man har spolat i toaletten och vattentanken fylls upp igen slutar den aldrig. Den står alltså och fyller på vatten i all oändlighet tills man antingen startar kranen eller duschen vilket gör att den stannar direkt. Verkar även om sa att den även tar in vatten "bakvägen" från avloppet. Var nyss inne och spolade om då det luktade skit från toan och upptäckte att klossetten var nästan fylld upp till bredden med brunt stinkande vatten. Så efter varje toalettbesök måste man in och starta en kran efter att spolningstanken fyllts upp.

Tycker det är väldigt störande men undrar om det är något de möjligtvis kan fixa utan att riva hela anläggningen? Inte för att jag tänker vara den som skvallrar men hur stor är sannolikheten att det ordnas om vi skulle få för oss att bo här igen? (Alternativen är dåliga, men stinker inte skit iallafall).

För övrigt verkar även elen vara konstig då fläkten drar igång på väldigt låg hastighet när man startar AC:n. Har tyckt mig se svagt lys i taklampan även om den är släkt.

Gubbjäkeln som äger stället är riktigt snål och misstänker han haft Kambodjaner som byggt för 150 baht i timmen som inta har en aning om vad de hållt på med. Dock pyntat 7 miljoner baht cash vilket är mycket här ute och frukten av många års gnidande.

Link to comment
Dela på andra sajter

En "rörfråga" då eftersom det blev vad tråden kom att handla om.

Bor i en alldeles nybyggd bungalow nu, tror vi är första gästerna.

När man har spolat i toaletten och vattentanken fylls upp igen slutar den aldrig. Den står alltså och fyller på vatten i all oändlighet tills man antingen startar kranen eller duschen vilket gör att den stannar direkt. Verkar även om sa att den även tar in vatten "bakvägen" från avloppet. Var nyss inne och spolade om då det luktade skit från toan och upptäckte att klossetten var nästan fylld upp till bredden med brunt stinkande vatten. Så efter varje toalettbesök måste man in och starta en kran efter att spolningstanken fyllts upp.

Tycker det är väldigt störande men undrar om det är något de möjligtvis kan fixa utan att riva hela anläggningen? Inte för att jag tänker vara den som skvallrar men hur stor är sannolikheten att det ordnas om vi skulle få för oss att bo här igen? (Alternativen är dåliga, men stinker inte skit iallafall).

För övrigt verkar även elen vara konstig då fläkten drar igång på väldigt låg hastighet när man startar AC:n. Har tyckt mig se svagt lys i taklampan även om den är släkt.

Gubbjäkeln som äger stället är riktigt snål och misstänker han haft Kambodjaner som byggt för 150 baht i timmen som inta har en aning om vad de hållt på med. Dock pyntat 7 miljoner baht cash vilket är mycket här ute och frukten av många års gnidande.

Blev det inte fel på lönen. 150bath/timme det är ju nästan minimilön. Kan du mena 150 bath/dagen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev det inte fel på lönen. 150bath/timme det är ju nästan minimilön. Kan du mena 150 bath/dagen?

Såklart :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En "rörfråga" då eftersom det blev vad tråden kom att handla om.

Bor i en alldeles nybyggd bungalow nu, tror vi är första gästerna.

När man har spolat i toaletten och vattentanken fylls upp igen slutar den aldrig. Den står alltså och fyller på vatten i all oändlighet tills man antingen startar kranen eller duschen vilket gör att den stannar direkt. Verkar även om sa att den även tar in vatten "bakvägen" från avloppet. Var nyss inne och spolade om då det luktade skit från toan och upptäckte att klossetten var nästan fylld upp till bredden med brunt stinkande vatten. Så efter varje toalettbesök måste man in och starta en kran efter att spolningstanken fyllts upp.

Tycker det är väldigt störande men undrar om det är något de möjligtvis kan fixa utan att riva hela anläggningen? Inte för att jag tänker vara den som skvallrar men hur stor är sannolikheten att det ordnas om vi skulle få för oss att bo här igen? (Alternativen är dåliga, men stinker inte skit iallafall).

För övrigt verkar även elen vara konstig då fläkten drar igång på väldigt låg hastighet när man startar AC:n. Har tyckt mig se svagt lys i taklampan även om den är släkt.

Gubbjäkeln som äger stället är riktigt snål och misstänker han haft Kambodjaner som byggt för 150 baht i timmen som inta har en aning om vad de hållt på med. Dock pyntat 7 miljoner baht cash vilket är mycket här ute och frukten av många års gnidande.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

En "rörfråga" då eftersom det blev vad tråden kom att handla om.

Bor i en alldeles nybyggd bungalow nu, tror vi är första gästerna.

När man har spolat i toaletten och vattentanken fylls upp igen slutar den aldrig. Den står alltså och fyller på vatten i all oändlighet tills man antingen startar kranen eller duschen vilket gör att den stannar direkt. Verkar även om sa att den även tar in vatten "bakvägen" från avloppet. Var nyss inne och spolade om då det luktade skit från toan och upptäckte att klossetten var nästan fylld upp till bredden med brunt stinkande vatten. Så efter varje toalettbesök måste man in och starta en kran efter att spolningstanken fyllts upp.

Tycker det är väldigt störande men undrar om det är något de möjligtvis kan fixa utan att riva hela anläggningen? Inte för att jag tänker vara den som skvallrar men hur stor är sannolikheten att det ordnas om vi skulle få för oss att bo här igen? (Alternativen är dåliga, men stinker inte skit iallafall).

För övrigt verkar även elen vara konstig då fläkten drar igång på väldigt låg hastighet när man startar AC:n. Har tyckt mig se svagt lys i taklampan även om den är släkt.

Gubbjäkeln som äger stället är riktigt snål och misstänker han haft Kambodjaner som byggt för 150 baht i timmen som inta har en aning om vad de hållt på med. Dock pyntat 7 miljoner baht cash vilket är mycket här ute och frukten av många års gnidande.

Grattis!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

En "rörfråga" då eftersom det blev vad tråden kom att handla om.

Bor i en alldeles nybyggd bungalow nu, tror vi är första gästerna.

När man har spolat i toaletten och vattentanken fylls upp igen slutar den aldrig. Den står alltså och fyller på vatten i all oändlighet tills man antingen startar kranen eller duschen vilket gör att den stannar direkt. Verkar även om sa att den även tar in vatten "bakvägen" från avloppet. Var nyss inne och spolade om då det luktade skit från toan och upptäckte att klossetten var nästan fylld upp till bredden med brunt stinkande vatten. Så efter varje toalettbesök måste man in och starta en kran efter att spolningstanken fyllts upp.

Tycker det är väldigt störande men undrar om det är något de möjligtvis kan fixa utan att riva hela anläggningen? Inte för att jag tänker vara den som skvallrar men hur stor är sannolikheten att det ordnas om vi skulle få för oss att bo här igen? (Alternativen är dåliga, men stinker inte skit iallafall).

För övrigt verkar även elen vara konstig då fläkten drar igång på väldigt låg hastighet när man startar AC:n. Har tyckt mig se svagt lys i taklampan även om den är släkt.

Gubbjäkeln som äger stället är riktigt snål och misstänker han haft Kambodjaner som byggt för 150 baht i timmen som inta har en aning om vad de hållt på med. Dock pyntat 7 miljoner baht cash vilket är mycket här ute och frukten av många års gnidande.

Väldigt enkelt min vän, sluta käka surstörming, när den kommer ut i fekalie form, är den frätande på allt och alla, så det är bara att riva kåken, och betalat katoyerna en gång till för att bygga ner huset och upp igen, sen måste du ha en rätt dimensionerad pump, så lilla hjärtat kan vara med och städa upp skiten.

puss i jumsken, nu måste jag kolla dunken, knasfan åker förbi här när han slutar jöbbe

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Guest jlh66

Då kan man ju undra hur det står till med mattematik kunskaperna i de svenska skolorna också då eftersom många svenska resonerar likadant.. De bryr sig inte om bensinpriset höjs, eftersom de alltid tankar för en hundring så blir det ingen skillnad tycker dom :rolleyes:

Nu när du ändå nämner just bensinpriset i detta inlägg så blev jag bara tvungen att svar. det var ju inte längesedan det skrevs i tidningar mm att bensinpriset kommer att överstiga 15kr. fan va dyrt tänkte nog dom flesta,men sen kom den dagen när det detta skedde. Snart kom ytterligare en höjning och som mest va det väl uppe i runt 15:70l eller nått sånt. Sen börjar dom sakta skriva om att nu ska bensinpriset sänkas,först går det ner ca 20öre,efter nån vecka sänker dom igen.Nu är det nere i ca 15:20 och helt plötsligt har dom manipulerat våra hjärnor att tänka att nu är det billigt igen.Det som egentligen har hänt är att dom höjde bensinpriset till över 15kr på ett sätt som på något sätt inte vi märker,först passera gränsen för 15,sen höja till mycket mer och sen sänka till en nivå som ligger en bra bit över 15,men som kund känns det som att det helt plötsligt är helt okej. Nån som fattar hur jag tänker?Eller är detta bara lite för många öl som talar? :crazy:

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Idag tankade jag för 15.03 - 25 öre rabatt/litern med statoil-kortet, alltså 14.78 kr/litern.. Så här pröjsas inga jävla 15 kr/litern inte :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...