Jump to content
IGNORERAD

Stor eller liten, hur tänker Thaitjejerna ?


smilet

Recommended Posts

Att de köper t.ex. en liten flaska med matolja som innehåller 0,25liter för 20baht, istället köpa en flaska som innehåller 1 liter för 40baht.

Ok, den kostar dubbelt så mycket, men innehåller 4 gng mer.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    7

  • zwa

    7

  • leifen

    7

  • Highlander

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja men om man inte behöver så mycket olja, så är ju utlägget dubbelt så stort,

och du får dessutom 3/4 liter olja som står oanvänt

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför köper Svenska turister en liten Chang istället för att köpa en stor?

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför köper Svenska turister en liten Chang istället för att köpa en stor?

Hej

Eller varför inte tre och tre stora till rabbaterat pris som Thailändarna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaiare anväder 15 mm rör till alla sina vattenrör, om dom använde grövre rör, kunde dom minska på trycket och spara pumpen lite, men inte då :not_i:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför köper svenska män sex av tjocka kvinnor när det finns smala?

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

det är ett litet annorlunda fokus, inte unikt för thaitjejer. Grundperspektivet är att inte köpa mer än man behöver, men vi i väst har ju fått lära oss att försöka "maximera sparande/vinsten". Vilket enbart leder till ökad konsumption.

Tex alla desa "köp två betala för en", varför ska man ha två om man enbart vill ha och äta en till att börja med? Detta leder enbart till ökad konsumption och på längre sikt spar det inte ens pengar. Orsaken till detta är ju att öka konsumptionen, vilket ju leder till att vi äter mer och blir allt fetare också, men vi anser oss får mer för våra pengar. Vilket vi inte får för nästa gången köper vi två och betalar för två, för vi är vana att ha två.

Men sen finns det väl säkert lite mer "korkade" saker vi alla gör lite då och då beroende på våra kulturer och personligheter också :)

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hur Thailändskorna tänker kring stor eller liten vet jag faktiskt inte..hm...

Men, däremot ser man ju ibland fantastiskt upplysande skyltar som säger 1 för 35 Bath eller 2 för 70 Bath och liknande, det är häftigt.

Det lockar kanske till att köpa fler - om det är skriver med stora röda bokstäver.

Who knows - up to you

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur Thailändskorna tänker kring stor eller liten vet jag faktiskt inte..hm...

Men, däremot ser man ju ibland fantastiskt upplysande skyltar som säger 1 för 35 Bath eller 2 för 70 Bath och liknande, det är häftigt.

Det lockar kanske till att köpa fler - om det är skriver med stora röda bokstäver.

Who knows - up to you

Jag har sett värre saker, det finns exempel på hur affärer inför en generell rea faktiskt ökat priserna på vissa produkter, skrivit det är rea på dem med röd färg och sålt massa av den varan. Röd färg och REA är perfekt för att öka försäljningen, det är sant i hela världen.

Även att låta köerna till kassan gå i en labyrint av godis och chocklad ökar spontanköp av godis och ökar konsumptionen.

Har ni aldrig undrar varför alla mataffärer flyttar runt sina varor och omorganiserar ett par gånger per år? Jo för då måste folk gå och leta ett par ggr innan de hittar det de brukar köpa, därmed blir de exponerade för andra varor under detta letande och därmed ökar spontanköp och konsumption.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailogiken är som bekant inte lätt att förstå, numer är man ju "expert" på blöj o mjölkersättning, och där är det så att om man köper ett STORT pkt kostar blöjorna mellan 0,5 o 1,5 bath mer per styck, samma sak med mjölkersättningen, Stor förpackning dyrare per portion, hustrun hade en förklaring " förpackningen är ju större och därför dyrare"!

Kanske har hon en framtid som affärskvinna?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett program på svt om svenskafolkets matvanor i ett avsnitt prata dom hur mycket mat som slängs i%.Kommer inte ihåg siffran,men det är inte så konstigt med den storhandel vi gör.Jag bor i Norge och handlar för dagen,här slängs inget,precis som i Thailand,jag förstår dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kamrats fru skickades att köpa 5 kg potatis till en stor köttgryta.

Hon kommer hem med 6 kilo.

Han frågar varför hon köpte 6 kilo istället för 5 kilo.

Jo, de var så små.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett program på svt om svenskafolkets matvanor i ett avsnitt prata dom hur mycket mat som slängs i%.Kommer inte ihåg siffran,men det är inte så konstigt med den storhandel vi gör.Jag bor i Norge och handlar för dagen,här slängs inget,precis som i Thailand,jag förstår dom.

Enligt "Miljö-julkalendern" slänger vi var sjätte matkasse

http://www.miljojulkalendern.se/hur-mycket-mat-slanger-vi-svenskar-i-soptunnan

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ta en liten thaitjej med små bröst När man kan ta en stor ryska med stora bröst??? ;)

Ändrades av PeterA
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Givetvis stor, det ska vara mycket att tycka om. :thumbsup::14:

post-3132-0-33401700-1331124735_thumb.jp

post-3132-0-33401700-1331124735_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Varför köper Svenska turister en liten Chang istället för att köpa en stor?

Det ska jag berätta för dig. Bira är färskvara. Den behöver drickas upp snabbt efter man sprättat korken. Ibland är man inte i form för att halsa en stor Chang och då är de små förträffliga. Annars brukar de 1-2 sista dl i en storflaska vara för varm om man inte är riktigt törstig.

Fast hellre stor flaska än lite burk.

Liten flaska är bäst !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaiare anväder 15 mm rör till alla sina vattenrör, om dom använde grövre rör, kunde dom minska på trycket och spara pumpen lite, men inte då :not_i:

Och i Dumma Swe använder man 13mm rör

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför köper svenska män sex av tjocka kvinnor när det finns smala?

Varför inte, du får ju mer för stålarna.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

//..Har ni aldrig undrar varför alla mataffärer flyttar runt sina varor och omorganiserar ett par gånger per år? Jo för då måste folk gå och leta ett par ggr innan de hittar det de brukar köpa, därmed blir de exponerade för andra varor under detta letande och därmed ökar spontanköp och konsumption...

Därför ogillar jag (att besöka) IKEA.

VIll inte betrakta alla deras varor för att handla en sak, som jag redan på förhand bestämt och vet var den finns i butiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Och i Dumma Swe använder man 13mm rör

Icke, Nu används det väl 10, 12, 15, 18, 22, 28, 35, 42 mm och uppåt, så var det när jag slutade som rörpulare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det är i vart fall bra med liten pitt...för den passar till alla! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ett litet annorlunda fokus, inte unikt för thaitjejer. Grundperspektivet är att inte köpa mer än man behöver, men vi i väst har ju fått lära oss att försöka "maximera sparande/vinsten". Vilket enbart leder till ökad konsumption.

Tex alla desa "köp två betala för en", varför ska man ha två om man enbart vill ha och äta en till att börja med? Detta leder enbart till ökad konsumption och på längre sikt spar det inte ens pengar. Orsaken till detta är ju att öka konsumptionen, vilket ju leder till att vi äter mer och blir allt fetare också, men vi anser oss får mer för våra pengar. Vilket vi inte får för nästa gången köper vi två och betalar för två, för vi är vana att ha två.

Men sen finns det väl säkert lite mer "korkade" saker vi alla gör lite då och då beroende på våra kulturer och personligheter också :)

Köp 2 tvålar betala för 1,ren längre till ett lägre pris :ahh:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Icke, Nu används det väl 10, 12, 15, 18, 22, 28, 35, 42 mm och uppåt, så var det när jag slutade som rörpulare.

Om du vänder på de storlekarna,,,,,så lär du få ett jäkla bra tryck in i huset.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Abrafo!

En liten pitt passar inte i alla men den går in!

born41

Ha ha det stämmer ju faktiskt! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...