Jump to content
IGNORERAD

Lösning på problemet med thai som försöker sätta dit en i trafiken.


Guest Lappen

Recommended Posts

Har tittat på den här moped filmen några gånger nu. Thiaen smyger ut från tvärgatan till vänster... och farangen ser ju honom...i alla fall kameran. Men gör ingen ansats till att bromsa.

När jag kör här förutsätter jag att allt kan hända. Ser jag en bil som som i detta fallet blir jag på helspänn och saktar ner. Verkar nästan som om killen har provocerat fram olyckan...

Och hans hastighet allt annat än normal..blåser förbi några moppar... vinglar...

Men thaien är typisk...kollar bara sina små plastskador,, och fuderar på vem som skall betala...Ingen koll på killen.

Det vanliga trafik kriget i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    5

  • Nypan

    5

  • Soengsang

    4

  • mekong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag fattade inte detta!

Den vita heldragna linjen betyder väl stopp? Då ska ju moppen stanna och släppa fram bilen som kommer från vänster?

/PeeBee

Frågade frun vad som gäller i detta läge och hon säger att:

" killen i bilen gjorde fel som bara körde ut på stora vägen!

Ja, men vad betyder den heldragna vita linjen i vägen, betyder det inte att man ska stanna för de som kommer från vänster, precis som högerregeln, fast tvärrt om? :nyam:

-Nä sådana linjer har jag aldrig sett i Thailand, kanske någon som har målat dit den" :ahh:

Med det svaret gav jag upp, kommer aldrig lära mig hur logiken där fungerar :wacko:

Jag hade iaf stannat och släppt fram bilen och där med undvikit att krocka :thumbsup: Fast då hade man väl blivit påkörd bakifrån :cry:

Mvh

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Håller med! Skulle nog tänka vänsterregeln där pga den vita tjocka linjen i korsningen

Gatorna är lika stora fast strandvägen är rakare så att säga och båda räknas som huvudgator

Vilken nostalgitripp det blev..i den korsningen bodde man första thairesan huva! huva!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har iaf inhandlat mig en sådan här liten sak. Trodde inte den var något vidare men provade den i dag och den filmar fint både på dagen och natten.

Dessutom är den 3x6 cm och väger bara några gram.

Köpte den just för att ta med till Thailand och sätta i bilen. Kan vara jäkligt bra att ha med tanke på hur dom kör där nere.

1000 SEK kan vara väl använda pengar.

1079_normal.jpg1080_normal.jpg

CCC1

En mycket liten och diskret videokamera att använda i bilen vid bankörning eller fästa i hjälmen vid extrem mountainbike körning.

Möjligheterna är oändliga då kameran endast är 3*6cm stor, finns även inbyggd digital kamera med.

Artikelnummer: CCC1 Lagerstatus:

Leverans 3-5 dagar

Nu: 998 kr Köp Pris: 1495 kr

Dela

  • Produktsida

  • Tipsa en vän

With build in microphone

CMOS image sensor with 640x480 (300k) and up to 30 pictures per second

Support Micro SD card and including 2GB Micro SD Card

Device supports up to 16GB (8 hours recording)

Loop recording - the device is automatically overwriting old data for continuous recording

Built in rechargeable battery for cable free usage for up to 2h

USB cable for connecting directly to the PC for charging, transfering videos and for use as webcam

Provided cigarette plug for power supply and charging (Input DC: 12-24 Volt, output DC: 5 Volt)

With suction cup holder for installation in car

With clip and clamp for sport and leisure usage

With LED indicator

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda botemedlet är väl ha att en bra fordonsförsäkring, som täcker motpartens och dina egna skador. Bit ihop och erkänn.

Thai logik: Hade farangen inte kommit till Thailand ,så hade olyckan aldrig hänt. Slutsats: faranger är alltid vållande.

Håller med om att försäkring är en självklarhet i Thailand + Thai körkort eller internationellt om man stannar mindre

än 3 månader.

Håller dock inte med om din thai logik. Jag kör själv ganska mycket i bl.a. bkk och har varit inblandad i olyckor, att jag som

farang automatiskt är skyldigt har aldrig visats utan har behandlats bra av både polis och publik.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

vad är det for vinkel på objektivet

Viewing Angle 62 degree

[size=4][size=4]13. SPECIFICATIONS[/size][/size]

[size=3][size=3]Image Sensor CMOS[/size][/size]

[size=3][size=3]Resolution 300,000 pixels[/size][/size]

[size=3][size=3]Video Format AVI 640 x 480[/size][/size]

[size=3][size=3]Video File Size Up to 600 KB/s[/size][/size]

[size=3][size=3]Recording Speed Up to 20 fps (AVI Capture); 30 fps (PC Camera[/size][/size]

[size=3][size=3]Capture)[/size][/size]

[size=3][size=3]Max recording distance Up to 25 feet (Video and Audio)[/size][/size]

[size=3][size=3]Viewing Angle 62 degree[/size][/size]

[size=3][size=3]Built-in Lithium Battery 3.7V[/size][/size]

[size=3][size=3]Battery Life Up to 2 hours[/size][/size]

[size=3][size=3]Charging Time 4 hours[/size][/size]

[size=3][size=3]Interface Mini USB1.1[/size][/size]

[size=3][size=3]Memory Card Micro SD Card (2GB)[/size][/size]

[size=3][size=3]Size of Memory Card Support up to 16GB[/size][/size]

[size=3][size=3]Compatible Systems Windows 2000/ XP/ Vista, Mac[/size][/size]

[size=3][size=3]Operating Temperature - 5 degree C to +40 degree C[/size][/size]

[size=3][size=3]Dimension(LXWXH) 62.5X32X21.5mm[/size][/size]

[size=2][size=2]

http://www.pro-user.al_R1_2__2_.pdf[/size][/size]

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kompis ska ta med sej en sån här nästa gång han kommer.

Borde funka perfekt till min hoj.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den lilla kameran jag köpte uppfyller alla mina krav:

1, Jag vill ha en kamera som dokumenterar vad som händer, bildkvalite´n är mindre viktig.

2, Den skall vara så billig så jag kan lämna den i bilen utan att gråta om den försvinner.

3, Den kräver ingen tömning utan spelar automatiskt över den älsta filmen.

4. Laddas via ciguttaget.

5. Går att knäppa loss och i stället fästa på tex. hjälm eller ficka med medföljande clips.

En nacklel har den dock. Den måste startas med en knapptryckning vilket jag gärna hade sluppit.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

OK eller förkastligt? Jag ser inga andra bekymmer än att tuppkammen på MC-föraren blir lite tilltufsad. Han får skylla sig själv som inte har satt på ett turboagg på hojen :crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=LTm8alJ4bFM&ob=av3e

huga.

den dagen man får råd men den gtr (säger en gamal zx300 ägare) blir man glad.

inget jänke mög tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

OK eller förkastligt? Jag ser inga andra bekymmer än att tuppkammen på MC-föraren blir lite tilltufsad. Han får skylla sig själv som inte har satt på ett turboagg på hojen :crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=LTm8alJ4bFM&ob=av3e

Till deras försvar får man tillägga att de hade varningsblinkers på :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Patrik heter han som har Eldorado och vad jag fått veta körde han helt solo ner i en avloppsbrunn som de tagit bort gallret på för att vattnet skulle försvinna snabbare. Han voltade då handlöst framåt, över moppen, som tvärnitade med framhjulet i gropen och skadade sig ganska illa men är nu lyckligtvis på banan igen.

Peter som äger Eldorado på Koh Samui skulle behövt en kamera när han blev påkörd i Chaweng.

Dom kom åkandes flera mc i rad och bilisten girade över på motsatta körfältet i syfte att köra på dom.

Den första mc missade han med Peter körde in i fronten och flög över styret.

Thaikillen hoppade snabbt ur bilen och ryckte ur nycklarna ur mc.

Kommer inte ihåg hur mycket han fick betala men det hade garanterat inte blivit tal om pengar ifall en kamera hade funnits med i bilden.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Patrik heter han som har Eldorado och vad jag fått veta körde han helt solo ner i en avloppsbrunn som de tagit bort gallret på för att vattnet skulle försvinna snabbare. Han voltade då handlöst framåt, över moppen, som tvärnitade med framhjulet i gropen och skadade sig ganska illa men är nu lyckligtvis på banan igen.

Jo jag vet att han heter Patrik men när jag upptäckte kunde jag inte redigera mitt inlägg.

Det du berättar är en annan händelse för varför skulle han ljuga mig rätt upp i ansiktet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den lilla kameran jag köpte uppfyller alla mina krav:

1, Jag vill ha en kamera som dokumenterar vad som händer, bildkvalite´n är mindre viktig.

2, Den skall vara så billig så jag kan lämna den i bilen utan att gråta om den försvinner.

3, Den kräver ingen tömning utan spelar automatiskt över den älsta filmen.

4. Laddas via ciguttaget.

5. Går att knäppa loss och i stället fästa på tex. hjälm eller ficka med medföljande clips.

En nacklel har den dock. Den måste startas med en knapptryckning vilket jag gärna hade sluppit.

Denna finns på TUCK COM i Pattaya för 1300 tbh, I Chonburi för 1050Tbh.

Grannen har en sådan liten makkapär och den funkar så som du uppger ovan, har sett den i funktion, kan installeras flera olika storlekar på korten

Pris i SWE C:a 1000 SWE kr

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna finns på TUCK COM i Pattaya för 1300 tbh, I Chonburi för 1050Tbh.

Grannen har en sådan liten makkapär och den funkar så som du uppger ovan, har sett den i funktion, kan installeras flera olika storlekar på korten

Pris i SWE C:a 1000 SWE kr

Snopet för mig att jag köpte den i Sverige då. Det är ju ändå för att använda den i Thailand den var tänkt.

Då hade man kunnat spara en slant. Tur att det inte skillde tusenlappar.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snopet för mig att jag köpte den i Sverige då. Det är ju ändå för att använda den i Thailand den var tänkt.

Då hade man kunnat spara en slant. Tur att det inte skillde tusenlappar.

Visst skilde det tusenlappar, ok bara 0,8 av tusenlappen

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Thailogik så har den med kamera rätt. :)

Här skall det skaffas kameror :y15:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan det ju vara så att ny lösningar på problem skapar nya problem.

Tänk om frun kan gå ut och vittjar kameran för att se var man varit med bilen någonstans?

Kanske inte alltid man vill att det ska ske :crazy:

Mvh Janne

Har du ett skellet under sätet eller. :rtfm::13::kort:

ISF kanske det är bättre att byra regering helt Janne.

Eller du kanske skulle tycka det va ok om hon gjorde samma sak som du syftar till där.

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ett skellet under sätet eller. :rtfm::13::kort:

ISF kanske det är bättre att byra regering helt Janne.

Eller du kanske skulle tycka det va ok om hon gjorde samma sak som du syftar till där.

Mr Phimai

Du har en ganska tråkig tillvaro va herr gravallvarlig?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Thailogik så har den med kamera rätt. :)

Så om båda har kamera (rätt) är det med andra ord polisens fel.

Ja det tycker jag låter logiskt. :rules::ironi:

Mr Phimai

Ändrades av Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna finns på TUCK COM i Pattaya för 1300 tbh, I Chonburi för 1050Tbh.

Grannen har en sådan liten makkapär och den funkar så som du uppger ovan, har sett den i funktion, kan installeras flera olika storlekar på korten

Pris i SWE C:a 1000 SWE kr

Det har kommit en ny uppdaterad modell som har Blå kartong den gamla har vit. Säljs för samma pris.1090 betalade jag på Tuk Com i Chonburi.2 andra butiker bredvid tog 1500tbh

Skillnaden är att alla kaaanappar sitter på huvudenheten i stället för skärmen, den starta då den får strröm så man glömmer den inte.Inspelningstid vid fullt kort är 2/5/ eller 15 min.Klarar vanlige Sd kort den nya har större kapasitet

Det finns även GPS som talar om var ditt fordon (eller frugan är) om man lägger en i hennes handväska.Pris 2500 Tbh.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...