Jump to content
IGNORERAD

Lösning på problemet med thai som försöker sätta dit en i trafiken.


Guest Lappen

Recommended Posts

Men, nu är väl dessa kameror utrustade med nån sorts minneskort som man efter en förhoppningsvis olycksfri tripp helt sonika raderar, eller?

Man loopar väl inspelningen hela tiden.

Alltid de senaste X00 minuterna, finns lagrade på kortet.

Och när nåt roligt händer, så tar man in kameran/minneskortet och för över till datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    5

  • Nypan

    5

  • Soengsang

    4

  • mekong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Nu har ju inte jag en sån kamera. Så det är nog ett ickeproblem än så länge.

Men det finns ju andra som tänkt sig skaffa en? :wink:

Mvh Janne

Men jag har ingen tanke på att dölja något :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det håller jag med om, men nu var det kamerans bild och ljudkvalité jag ville få fram

och det var denna film jag hittade

Ett + ska de för att det verka köra lugnt genom samhällen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det håller jag med om, men nu var det kamerans bild och ljudkvalité jag ville få fram

och det var denna film jag hittade

Ett + ska de för att det verka köra lugnt genom samhällen

Kenneth4618s kommentar får mig att baxna. Vad tycker då Kenneth4618 om exempelvis vissa seriemördare?

Kanske "Ja, de ska ha ett rejält plus för att de inte dödade några barn"?

Jag blir rent ut sagt äcklad när man hyllar och beundrar MC-sociopater på detta sätt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jag skrev att jag höll med om att de kör som idi*ter

jag hyllar för fan inga mc idi*ter Nu får du ge dig !!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag skrev att jag höll med om att de kör som idi*ter

jag hyllar för fan inga mc idi*ter Nu får du ge dig !!

Jaha. Varför tycker du att de ska ha ett plus? Är du så naiv att du tror de saktade ner i samhället pga omtanke av andra?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

alla har vi varit perfekta små slynglar å även på gamla dagar är vi ännu bättre

Jag har aldrig kört för fort

Aldrig kört mot rött

Aldrig varit påverkad när man kört nått fordon inte ens cyckel

Ja med andra ord är jag perfekt

Kan säga så här att varenda jävel här på forumet har gjort någonting som har riskerat andra människors liv exempel varit jävligt trött å kört bil, är mer livsfarligt det än att köra som grabbarna gjorde på filmen, jag såg inget livsfarligt mer än bakhjuls åka om några bilar

Alla har vi lekt med fordon när vi var mindre vuxna

ELLER HUR?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jaha. Varför tycker du att de ska ha ett plus? Är du så naiv att du tror de saktade ner i samhället pga omtanke av andra?

Herr Chang har talat.

Japp

Link to comment
Dela på andra sajter

Forden34 du har så jävla rätt. Herr Chang hur i helvete kan du jämföra en seriemördare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Då ska vi inte åka till Thailand då det vimlar av dom där så kallade MC-sociopater, för vi hyllar ju dom åsså så fort vi beställt en biljett till LOMCS

Land Of MC Sociopater

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Land Of MC Sociopater

Härlig Glenngelska där Forden :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte lämna de där sociopaterna för en stund och återgå till vad tråden handlar om..sportkameror!

Ni som vill får gärna diskutera sociopater och liknande men kan ni inte göra det i en egen tråd med ämnet Land Of Mc Sociopater.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha. Varför tycker du att de ska ha ett plus? Är du så naiv att du tror de saktade ner i samhället pga omtanke av andra?

Herr Chang har talat.

Plus var väl för kameran, det skulle ju vara en av de bättre på marknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda botemedlet är väl ha att en bra fordonsförsäkring, som täcker motpartens och dina egna skador. Bit ihop och erkänn.

Thai logik: Hade farangen inte kommit till Thailand ,så hade olyckan aldrig hänt. Slutsats: faranger är alltid vållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett att det börjar komma flera filmer där fordon har så kallad "dashcam"

En kamera som sitter vid backspegeln och filmar förloppet vid en olycka.

Hittade denna film där en person har en sådan kamera på hjälmen.

Enligt texten klarade han sig efter polisen hade tittat på filmen och gjort bedömningen att han var oskyldig.

Har sett andra filmer också där bilister stannat eller stått i bilköer och helt sonika börjat backa.

Och sen försökt hävda att dom blivit påkörda bakifrån men tystnat ganska så kvickt när dom insett att dom är filmade.

Som den här tex

http://www.liveleak.=610_1329353569

Jag fattade inte detta!

Den vita heldragna linjen betyder väl stopp? Då ska ju moppen stanna och släppa fram bilen som kommer från vänster?

/PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag fattade inte detta!

Den vita heldragna linjen betyder väl stopp? Då ska ju moppen stanna och släppa fram bilen som kommer från vänster?

/PeeBee

Precis vad jag tänkte också. Han kör rakt ut i korsningen där han har väjningsplikt mot den väg som kommer från vänster och den bil som han träffar har därigenom förkörsrätt

Och det är just vad föraren i bilen påpekar för honom i slutet av filmen när han pekar på stopplinjen

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sitter ju även ett trafikljus bredvid skylten som hänger ut över vägen i korsningen.

Men det verkar inte vara påslaget överhuvudtaget, efter vad jag kan se.

Och då gäller väl den heldragna linjen som stopplikt? Eller?

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Enligt Thailogik så har den med kamera rätt. :)

Problemet i det här fallet är att killen med kameran dokumenterar sitt eget lagbrott. Och dessutom lägger han ut det på Youtube

Thai Logik ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Problemet i det här fallet är att killen med kameran dokumenterar sitt eget lagbrott. Och dessutom lägger han ut det på Youtube

Thai Logik ?

Hur kan du komma till den slutsatsen när han enligt texten blev frikänd från skuld?

Killen är smart nog att bära en kamera men du menar att han ändå är så dum att han lägger ut filmen för att bevisa motsatsen.

Än hur det ligger till med just denna film så är det en bra lösning för att snabbt lösa en tvist om vem eller vad som orsakade en olycka.

Ps..Men TV om du tycker att dom tog fel beslut kan väl du åka ner och tala om för dom hur ett beslut ska tas? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hur kan du komma till den slutsatsen när han enligt texten blev frikänd från skuld?

Killen är smart nog att bära en kamera men du menar att han ändå är så dum att han lägger ut filmen för att bevisa motsatsen.

Än hur det ligger till med just denna film så är det en bra lösning för att snabbt lösa en tvist om vem eller vad som orsakade en olycka.

Ps..Men TV om du tycker att dom tog fel beslut kan väl du åka ner och tala om för dom hur ett beslut ska tas? :)

Texten är skriven av mopedföraren själv så man kanske inte skall lägga 100% trovärdighet i det han säger för han är part i målet

Vad polisen egentligen sagt vet vi egentligen inte om.

Många i kommentarerna i tråden under filmen säger samma sak om stopplinjen

Det är bara han själv som hävdar att stopplinjen gäller bara då trafikljuset är påslaget (på kvällen) Känns det logiskt att en stopplinje INTE gäller om trafikljuset ej är på/trasigt ?

Killen erkänner att han är oerfaren att köra moped och flera påpekar både hans höga hastighet och taskiga körning i videon

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Texten är skriven av mopedföraren själv så man kanske inte skall lägga 100% trovärdighet i det han säger för han är part i målet

Du är inte ens någon part men din åsikt är mer trovärdig tydligen.

Vad polisen egentligen sagt vet vi egentligen inte om.

Exakt så hur kan vi som sitter här dra slutsatser om vad som är rätt eller fel.

Killen erkänner att han är oerfaren att köra moped och flera påpekar både hans höga hastighet och taskiga körning i videon

Så vad en person på ett forum som du inte kan bedöma om vad han har för erfarenhet om mopedkörning är värt något när han bedömer andras körning.

Som jag tidigare skrev så har jag ingen åsikt om vem som gjorde fel i just denna video eftersom det är hart omöjligt för oss att bedöma.

Men jag tycker att filmen visar att en kamera inte är en dum ide att ha när man kör i länder där rättssäkerheten är sämre än vad vi är vana vid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Du är inte ens någon part men din åsikt är mer trovärdig tydligen.

Varför då ?

Exakt så hur kan vi som sitter här dra slutsatser om vad som är rätt eller fel.

Det kan vi inte. Vi kan bara "spekulera" och dra våra egna slutsatser av vad vi ser och hör i videon

Så vad en person på ett forum som du inte kan bedöma om vad han har för erfarenhet om mopedkörning är värt något när han bedömer andras körning.

Jag gick på hans egna ord om sin egen erfarenhet i texten. Det var ingen egen slutsats

Som jag tidigare skrev så har jag ingen åsikt om vem som gjorde fel i just denna video eftersom det är hart omöjligt för oss att bedöma.

Men jag tycker att filmen visar att en kamera inte är en dum ide att ha när man kör i länder där rättssäkerheten är sämre än vad vi är vana vid.

Absolut !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...