Jump to content
IGNORERAD

Köpes: Bubbla folka


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Är intresserad av att köpa en bubbla i Thailand så om ni vet någon skräphög ståendes billigt så får ni mer än gärna hojta till

Tänker inte betala ca 50 000skr för en bubbla som jag sett på olika sajter

Eller en gammal pick up

Med eller utan motor spelar ingen roll då det ska byggas frontmotor i bubblan med stel axel bak

post-6660-0-44732000-1330898855_thumb.jp

post-6660-0-14019500-1330898860.jpg

post-6660-0-15138500-1330898866.jpg

post-6660-0-02943700-1330898872.jpg

post-6660-0-01508600-1330898875.jpg

post-6660-0-35078600-1330898882.jpg

post-6660-0-44732000-1330898855_thumb.jp

post-6660-0-14019500-1330898860.jpg

post-6660-0-15138500-1330898866.jpg

post-6660-0-02943700-1330898872.jpg

post-6660-0-01508600-1330898875.jpg

post-6660-0-35078600-1330898882.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    8

  • MaiChai

    2

  • Inaktiv Medlem

    2

  • Nypan

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns pärlor i los

post-3356-0-49820200-1330899290_thumb.jp

Denna såg jag i ögonvrån när vi var inne i Sawankaloke (Sukhothaiprovinsen) och handlade 2008

/eNis

post-3356-0-49820200-1330899290_thumb.jp

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Min granne har 3 gamla folkor, en typ 1a en 2a och en 3a, jag kan höra med honom.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Min granne har 3 gamla folkor, en typ 1a en 2a och en 3a, jag kan höra med honom.

MVH Tommy

Ja fan gör det så vore jag tacksam, om det är bra pris kanske jag tar alla 3

Vart håller du till Tommy?? :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok.

Tror inte grannen säljer sin folkor, men han har säkert kontakter.

Har för mej att han gav 40000Bath för sin Typ 3a, i gott skick.

Såg förresten ett gäng gamla Baggar vid ett garage här idag, jag körde lite vilse på småvägar i närheten men kanske kan hitta tillbaka dit.

Vad är det för skick du är ute efter, och spelar det nån roll om motor och låda finns i bilen, eller räcker det med att det finns registreringspapper på bilen?

Du tänker ju ändå slänga ut dem menar jag.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Bangkok.

Tror inte grannen säljer sin folkor, men han har säkert kontakter.

Har för mej att han gav 40000Bath för sin Typ 3a, i gott skick.

Såg förresten ett gäng gamla Baggar vid ett garage här idag, jag körde lite vilse på småvägar i närheten men kanske kan hitta tillbaka dit.

Vad är det för skick du är ute efter, och spelar det nån roll om motor och låda finns i bilen, eller räcker det med att det finns registreringspapper på bilen?

Du tänker ju ändå slänga ut dem menar jag.

MVH Tommy

Kaross i något sånär gott skick, skärmar kan jag vara utan, motor å låda kan jag vara utan , grön bok ett måste

Med andra ord, kaross, papper,rutor dörrar,baklucka å framhuven

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaross i något sånär gott skick, skärmar kan jag vara utan, motor å låda kan jag vara utan , grön bok ett måste

Med andra ord, kaross, papper,rutor dörrar,baklucka å framhuven

Vill minnas att det finns ett antal i Chonburi, man ser dom på samma sida om man åker söderut på By passen runt ChunBuri

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaross i något sånär gott skick, skärmar kan jag vara utan, motor å låda kan jag vara utan , grön bok ett måste

Med andra ord, kaross, papper,rutor dörrar,baklucka å framhuven

Kap hom, jag återkommer.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har tyvärr inget bra objekt till dig men detta fina exemplar såg jag utanför sjukan i Sakon Nakhon.

post-7918-0-87120600-1330982950_thumb.jp

post-7918-0-87120600-1330982950_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Dom är i jävligt fint skick i Thailand, jag har sett massor av bubblor men dom är åt helvete för dyra för att kapa sönder dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Det går även bra med en gammal pick up åsså

Se första bilden

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går även bra med en gammal pick up åsså

Se första bilden

Det är väl bara att ta första bästa Datsun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Det är väl bara att ta första bästa Datsun.

Så enkelt är det inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Varför stel bakaxel? Det måste kännas som att någon sitter bakom och kickar en i röven vid minsta lilla gupp eller kanske just därför :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Varför stel bakaxel? Det måste kännas som att någon sitter bakom och kickar en i röven vid minsta lilla gupp eller kanske just därför :crazy:

Man säger stel axel då den inte är delad som tex merca, bmw å jaguar, individuell

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Man säger stel axel då den inte är delad som tex merca, bmw å jaguar, individuell

OK, jag tänkte på hojar med stel sving (om det heter så där). Ja en stel bakaxel och motorn fram är nog mycket vettigare och roligare än Bubblans vanliga drivpaket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

OK, jag tänkte på hojar med stel sving (om det heter så där). Ja en stel bakaxel och motorn fram är nog mycket vettigare och roligare än Bubblans vanliga drivpaket.

Stel swing heter det inte det heter stelbensram, swing rör sig

Stumt monterat kan det heta om man monterar bakaxeln i ramen på bil utan fjädring men är inte att föredra då grejorna påfrestas mera till kolaps i slutändan

Fjädring är att föredra på Thailändska vägar då det ser ut som dom stulit asfalten på en del sträckor

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Grannen hälsar att en folka med kass motor och växellåda skall kosta ca 40.000bath, max 50.

Han har en bekant som har en, men ingen av dem talar engelska.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Grannen hälsar att en folka med kass motor och växellåda skall kosta ca 40.000bath, max 50.

Han har en bekant som har en, men ingen av dem talar engelska.

MVH Tommy

Nä det är alldeles för dyrt för ett vrak, en fungerand folka har jag sett för 40 000 å uppåt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det är alldeles för dyrt för ett vrak, en fungerand folka har jag sett för 40 000 å uppåt

OK, fullt möjligt att grannen drog till en del, han är inte den justaste jag träffat här, men frågan gällde en bra kaross.

Han köpte som sagt sin Typ3:a för 40000, och den är fin (Typ 3 är den första folkamodellen som fann att få i Kombi, 1 är "Bubblan", Typ 2 är bussen)

OCH, du skrev "Tänker inte betala ca 50 000skr för en bubbla som jag sett på olika sajter", de priser jag fick var i Bath, jag har aldrig letat Bubblor i Thailand, kan kanske vara dyrare än Typ 3or?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

OK, fullt möjligt att grannen drog till en del, han är inte den justaste jag träffat här, men frågan gällde en bra kaross.

Han köpte som sagt sin Typ3:a för 40000, och den är fin (Typ 3 är den första folkamodellen som fann att få i Kombi, 1 är "Bubblan", Typ 2 är bussen)

OCH, du skrev "Tänker inte betala ca 50 000skr för en bubbla som jag sett på olika sajter", de priser jag fick var i Bath, jag har aldrig letat Bubblor i Thailand, kan kanske vara dyrare än Typ 3or?

MVH Tommy

Jag menade nog 50 000thb, var nog lite trött nör jag skrev.

Solly

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Hittills har du bara "lyft" tråden, jag väntade på det där du skulle uppdatera.

Har du köpt nån bubbla ännu?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...