Jump to content
IGNORERAD

Svenskt pass och medborgarskap till mina söner


Olle G

Recommended Posts

Jag är far till två söner med Thailändsk mor. Barnen är födda i Thailand. Jag och modern är inte gifta. Jag vill att mina söner skall ha svenskt medborgarskap och pass.

Enligt Svenska ambassaden i Bangkok måste därför en Thailändsk domstol fastslå mig som far enligt gällande lagar och regler för Thailand.

Jag har gått till domstol och fått detta domstolsbeslut. Hur går jag till väga vidare? Antar att domen måste översättas till svenska av godkänd översättare men behöver jag något mer? Är en del problem med födelseattesten för mitt första barn. 

Modern samarbetar inte och vi har haft vårdnadstvist. Vi har nu delad vårdnad och jag är bekräftad som far. Modern skrev in sin exman som far till mitt barn för att jävlas. Hon lånade sin exmans pass och lurade en sjuksköterska gå till ampör och registrera fel pappa. Superkrångligt att fixa till detta när hon inte samarbetar även när jag har dom, dna test osv. Såg att någon skrivit att Sverige kräver domstolsintyg just  för att man vet att vem som helst tycks kunna gå in på Ampör och registrera dessa födelsebevis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...