Jump to content
IGNORERAD

För oss i BKK... Vad gör du idag?


Kjell

Recommended Posts

Tänkte det vore kul om det fanns en tråd för oss som befinner sig i BKK.

Är du sugen på sällskap över en lunch eller kanske en kall öl med en forum kamrat...

Börjar och ser vart det leder...

27 feb. Kommer befinna mig på ScanDeli klockan 11 för en lunch..efter det så tar jag mig mot NANA och någon öl vid 12.30 tiden.

Kommer att träffa en engelsman som jobbar i Kina där men är du i närheten är DU välkommen att hoppa in i sällskapet...

Mitt nummer är 08 782 88 269

Kjell

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    23

  • dtbkk

    4

  • MaiChai

    3

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Tänkte det vore kul om det fanns en tråd för oss som befinner sig i BKK.

Är du sugen på sällskap över en lunch eller kanske en kall öl med en forum kamrat...

Börjar och ser vart det leder...

27 feb. Kommer befinna mig på ScanDeli klockan 11 för en lunch..efter det så tar jag mig mot NANA och någon öl vid 12.30 tiden.

Kommer att träffa en engelsman som jobbar i Kina där men är du i närheten är DU välkommen att hoppa in i sällskapet...

Mitt nummer är 08 782 88 269

Kjell

Jag landar den 8/3.

Prova endera laxen med dillstuvad potatis eller deras isterband! Gott båda två!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta Laxen, för som Bangkoks bäste Svensk-kock (Lasse på Thai-scan) säger "Vad du gör ät aldrig isterband", han har jobbat på korvfabrik och vet vad som hamnar i isterbanden...

Kul initiativ Kjell, men tyvärr kan jag inte idag.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta Laxen, för som Bangkoks bäste Svensk-kock (Lasse på Thai-scan) säger "Vad du gör ät aldrig isterband", han har jobbat på korvfabrik och vet vad som hamnar i isterbanden...

Kul initiativ Kjell, men tyvärr kan jag inte idag.

MVH Tommy

Finns anledningar till att dölja en massa under den syrliga starka smaken i Isterband !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ta Laxen, för som Bangkoks bäste Svensk-kock (Lasse på Thai-scan) säger "Vad du gör ät aldrig isterband", han har jobbat på korvfabrik och vet vad som hamnar i isterbanden...

Kul initiativ Kjell, men tyvärr kan jag inte idag.

MVH Tommy

Enligt Tomas von Brömsen i Mitt liv som hund så tar men ett 2-mannatält. Kastar in en grävling och en älg, för att få den sura smaken så skickar man med en svärmor också! :) Ja det vill man ju inte äta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag förstått rätt så har de öppet men serverar ingen mat då de renoverar efter en vattenskada. Dvs man kan köpa ost, kaviar, ostbågar och annat, men inte mat. Har jag fel eller?

DENNIS

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad synd att jag inte såg denna tråd tidigare Kjell. Jag hade vart "på"

Enligt vanligtvis välunderrättade källor lämnar du Bkk och flyttar imorron!

Stämmer det?

MVh Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ta Laxen, för som Bangkoks bäste Svensk-kock (Lasse på Thai-scan) säger "Vad du gör ät aldrig isterband", han har jobbat på korvfabrik och vet vad som hamnar i isterbanden...

Kul initiativ Kjell, men tyvärr kan jag inte idag.

MVH Tommy

nej, nej, nej! Inte denna korv!! Det är ägaren; Göran mammas recept. Produktionen i Hua Hin övervakas. Inget fel på den korven! Kasta er ut i det okända...vad vet ni om vad som stoppas i maten i stånden på gatan? :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

nej, nej, nej! Inte denna korv!! Det är ägaren; Göran mammas recept. Produktionen i Hua Hin övervakas. Inget fel på den korven! Kasta er ut i det okända...vad vet ni om vad som stoppas i maten i stånden på gatan? :-)

Skönt, för jag gillar Isterband!

Man skall äta det man gillar så länge man inte mår illa av det, sa alltid min gamla mor.

Får väl ta en sväng till Scan deli då, den enda gången jag ätit nåt därifrån var det dåligt, och det var 3 rätter samtidigt som var undermåliga (min, frugans och en god väns). Men jag har hört många som gillat deras mat, antar att det kan ha varit otur.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen lapp på luckan idag men efter lördagens och måndagens försök ger jag nu upp ScanDeli. Stället var helt nedsläckt klockan 11.05 och ett kök tar åtminstone 30 min att starta upp även om personalen skulle dykt upp medan jag var kvar. Får försöka hitta en pålitligare restaurang med korv på menyn...

Vet någon en restaurang med god korv på menyn i BKK?

28 feb. Tar mig mot Hyde&Seek och testar deras kök idag vid 11 tiden. Chansar att inte boka bord och hoppas på riktig god mat idag...

Om jag nu hittar till [size=4]Wireless Road, Lumpini, Pathumwan förstås?[/size]

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag förstått rätt så har de öppet men serverar ingen mat då de renoverar efter en vattenskada. Dvs man kan köpa ost, kaviar, ostbågar och annat, men inte mat. Har jag fel eller?

DENNIS

Denna info fanns i lördags men lappen var borttagen igår måndag. Antar då att de fixat till läckan...

post-4345-0-30206100-1330392884_thumb.jp

post-4345-0-30206100-1330392884_thumb.jp

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur va det på Hyde & Seek? Jag var på deras 2års-jubileum härom dagen. Sjukt bra kväll!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur va det på Hyde & Seek? Jag var på deras 2års-jubileum härom dagen. Sjukt bra kväll!

Det gick inte alls bra! Eftersom min hunger efter korv var total så fick jag en uppenbarelse att nu återstår det bara att laga till det själv.

Sagt och gjort,lunchen intogs på den lilla men mycket bra italienska restaurangen vid utgången på Asoke.

Sedan styrdes kosan med bestämda steg mot Paragon och deras fantastiska supermarket där jag kunde välja och vraka mellan mängder av korvar.Valet föll på en mycket god lammkorv från australien.

29 feb. Idag blir det ett nytt försök på Hyde&Seek och en förhoppningsvis god lunch innan jag tar mig mot Nana för en öl vid 13 tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick inte alls bra! Eftersom min hunger efter korv var total så fick jag en uppenbarelse att nu återstår det bara att laga till det själv.

Sagt och gjort,lunchen intogs på den lilla men mycket bra italienska restaurangen vid utgången på Asoke.

Sedan styrdes kosan med bestämda steg mot Paragon och deras fantastiska supermarket där jag kunde välja och vraka mellan mängder av korvar.Valet föll på en mycket god lammkorv från australien.

29 feb. Idag blir det ett nytt försök på Hyde&Seek och en förhoppningsvis god lunch innan jag tar mig mot Nana för en öl vid 13 tiden.

Ok, där ser man.

Dock vill jag rekommendera H&S för ett kvällsbesök istället. Mycket bra atmosfär och livligare så H&S kommer till sin rätt!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, där ser man.

Dock vill jag rekommendera H&S för ett kvällsbesök istället. Mycket bra atmosfär och livligare så H&S kommer till sin rätt!

Tanken är att känna in stället innan jag och frun bokar ett bord någon kväll framöver..

Lunchen får bli ett eldprov då jag är en kräsen matmänniska. Hoppas bara att de inte misslyckas för då tappar jag nog sugen på stället men vi får hoppas att köket sköter sig med bravur idag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken är att känna in stället innan jag och frun bokar ett bord någon kväll framöver..

Lunchen får bli ett eldprov då jag är en kräsen matmänniska. Hoppas bara att de inte misslyckas för då tappar jag nog sugen på stället men vi får hoppas att köket sköter sig med bravur idag...

Ok, då förstår jag. Hoppas det duger!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter ha letat efter Hyde&Seek en stund så befann jag mig där vid 15 tiden.Ingen lunch stod att få då så jag valde en grillad smörgås.Överraskande att de hade bräserat kött(högrev?) som de lade i smörgåsen tillsammans med osten.Mackan var mäktig och om jag får komma med lite tips så varför ej endast servera en halva med en god sallad och god vinegrette till.Den var dock god och helt klart håller köket bra klass. Personalen behöver dock en uppsträckning då det var mycket trams bland dem.

Frun ville träffa en väninna så vi valde att äta middag på Artur,en lyx restaurang i Bliston huset,soi Tonson Lumpini...Väninnan och hennes man Artur(Polen/Frankrike) driver restaurangen tillsammans. Mycket fransk i sin presentation-allt från inredning till drinkar och viner höll hög klass. Maten var stram elegant i smakerna och dyr,mycket dyr men absolut värt pengarna.Det var ett franskt kök i sin bästa klassiska form. Kul att frun hade designat personalens kläder och även dessa var sparsmakade eleganta. Hit kommer jag gärna igen..

Både Hyde&seek och Artur är mycket kompetenta restauranger som är väl värda ett besök. :thumbsup:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

1 mars. Tänker mig en lunch på Beergarden vid 12 tiden sedan blir det nog att surra en stund med några väl utvalda damer på Nana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan glömt bort denna förnämliga tråd för oss BKK människor i farten.Tyvärr så har den inte fått det mottagande jag tycker den förtjänar men skam den som ger sig. :)

Idag den 7 mars så medd frun att det är Buddha dag så allt roligt håller stängt..f-n "trot" säger jag som tvivlar att Nana någon gång stänger,oavsett anledning :drinks:

Hur som haver,idag blir det fixar hemma dag men få se i morgon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag 8 mars så finns nog inga planer alls förutom ta sig in mot Asoke och förmodligen ta sig en promenad till Nana. Eftersom det är dålig uppslutning bland BKK svenskar så får man hålla till godo med utlänningar. :ironi: Skämt åsido,har fått många vänner bland dessa. :thumbsup: . Just på Nana sitter det många ensam vargar som man kan sitta och surra med om man inte tycker att man har lust att snacka bort en stund med någon fager dam. Samtalet med dessa damer brukar dock bli så enahanda så det brukar jag faktiskt ibland avstå från.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tysken "Bei otto" på Sukhumvit soi 20 hade iallafall tidigare ett gott utbud av tyska korvar, med sauerkraut eller kartoffelsalat. Ifall det fortfarande suger i korvtarmen...

Själv får jag just nu nöja mig med en "Currywürst" på en liten Imbiss vid Wittenbergsplatz i Berlin, men den 27 är jag tillbaka i Bangkok!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tysken "Bei otto" på Sukhumvit soi 20 hade iallafall tidigare ett gott utbud av tyska korvar, med sauerkraut eller kartoffelsalat. Ifall det fortfarande suger i korvtarmen...

Själv får jag just nu nöja mig med en "Currywürst" på en liten Imbiss vid Wittenbergsplatz i Berlin, men den 27 är jag tillbaka i Bangkok!

Finns Bei Otto kvar!

Hamnade där en gång i slutet av 80-talet på någon slags Tirolerabend med kalteplatte och massor med pilsner (Kloster) och Tyskar i högform, då var det drag!

Finns förresten Kloster kvar?

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...