Jump to content
IGNORERAD

Nyhet: Human Rights Watch: Rödskjortor diskrimineras


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailändska domstolar har systematiskt nekat borgen i lese majeste-fall

som involverar supportrar av rödskjortornas politiska rörelse, detta sade

organisationen Human Rights Watch, vars mål är att skydda de mänskliga

rättigheterna.

Den New York-baserade gruppen sade att borgen nekats i tolv fall där

medlemmar ur United front for Democrazy against Dictatorship(UDD),

medan borgen tilläts en ledare för den rivaliserande gulskjortorna, eller

People´s Alliance for Democrazy(PAD), i juli 2010.

"Borgen verkar systematiskt bli nekat medlemmar av rödskjortorna medan

de väntar på rättegång för lese majeste", sade Brad Adams, asiendirektör

för organisationen.

Försök att få lese majeste-lagen ändra har mötts av hårt motstånd från

både regeringen och opponerande politiker.

"Den nya regeringen ledd av Yingluck Shinawatra har visat svagt intresse

i att få ett slut på lese majeste-domarna", tillade Human Rights Watch.

Källa: http://www.bangkokpo...ys-rights-group

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    10

  • andersbangkok

    10

  • måne

    9

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej

Äntligen reagerar någon på att domstolarna i Thailand favoriserar och särbehandlar gula i PAD, detta har pågått hela tiden sedan denna organisation bildades.

Och att röda särbehandlas negativt är ett lika känt faktum, domstolarna i Thailand är bara ett politiskt verktyg för landets ej valbara traditionella makthavare.

All heder åt Human Right Watch,s Brad Adams som tar upp denna uppenbara orättvisa i ett land med ofria och partiska domstolar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja visst är det bra att HRW kraftigt kritiserar den nuvarande regeringen; både för att demokratin går bakåt och nu detta.

När ska regeringen åtminstone ta landet upp till den nivå som var innan den tillträdde?

Du läste väl:

Försök att få lese majeste-lagen ändra har mötts av hårt motstånd från

både regeringen och opponerande politiker.

"Den nya regeringen ledd av Yingluck Shinawatra har visat svagt intresse

i att få ett slut på lese majeste-domarna", tillade Human Rights Watch.

I sakfrågan; likhet inför lagen måste förstås gälla. Allt annat är fel enligt min uppfattning

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Äntligen reagerar någon på att domstolarna i Thailand favoriserar och särbehandlar gula i PAD, detta har pågått hela tiden sedan denna organisation bildades.

Och att röda särbehandlas negativt är ett lika känt faktum, domstolarna i Thailand är bara ett politiskt verktyg för landets ej valbara traditionella makthavare.

All heder åt Human Right Watch,s Brad Adams som tar upp denna uppenbara orättvisa i ett land med ofria och partiska domstolar.

Mvh Isan Lover

Du orkade inte läsa till slutet av artikeln. Så här står det där!

[size=2]Försök att få lese majeste-lagen ändra har mötts av hårt motstånd från

både regeringen och opponerande politiker.

"Den nya regeringen ledd av Yingluck Shinawatra har visat svagt intresse

i att få ett slut på lese majeste-domarna", tillade Human Rights Watch.[/size]

Den där Yingluck Shinawatra är en riktig gultröja hon. Hon verkar slås med näbbar och klor för att få behålla LM-lagarna.

Undra om det är på order av brorsan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du orkade inte läsa till slutet av artikeln. Så här står det där!

[size=2]Försök att få lese majeste-lagen ändra har mötts av hårt motstånd från

både regeringen och opponerande politiker.

"Den nya regeringen ledd av Yingluck Shinawatra har visat svagt intresse

i att få ett slut på lese majeste-domarna", tillade Human Rights Watch.[/size]

Den där Yingluck Shinawatra är en riktig gultröja hon. Hon verkar slås med näbbar och klor för att få behålla LM-lagarna.

Undra om det är på order av brorsan?

Hej

Vad har det med domstolarnas favorisering av gula att göra?

Hoppade du över eller orkade du inte läsa början av artikeln?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget nämns om hur grova brott de olika begärt borgen för ? Kan ju också vara en påverkande faktor.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vad har det med domstolarnas favorisering av gula att göra?

Hoppade du över eller orkade du inte läsa början av artikeln?

Mvh Isan Lover

Så här står det i artikeln i början/mitten.

[size=2]medan borgen tilläts en ledare för den rivaliserande gulskjortorna, eller

People´s Alliance for Democrazy(PAD), i juli 2010.[/size]

[size=3]Visst kan en stor orättvisa vara gjord, men det stora problemet må väl vara LM-lagarna som är helt odemokratiska. [/size]

[size=3]Varför är Yingluck så rädd om dom?[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Äntligen reagerar någon på att domstolarna i Thailand favoriserar och särbehandlar gula i PAD, detta har pågått hela tiden sedan denna organisation bildades.

Och att röda särbehandlas negativt är ett lika känt faktum, domstolarna i Thailand är bara ett politiskt verktyg för landets ej valbara traditionella makthavare.

All heder åt Human Right Watch,s Brad Adams som tar upp denna uppenbara orättvisa i ett land med ofria och partiska domstolar.

Mvh Isan Lover

Intressant. Undrar var HRW har fått tag på sin information.

Även Thailändska HRW har ytterst begränsat med information och att få fram ett underlag från domstolarna verkar vara jättesvårt.

Förutom det så verkar HRW tyvärr blanda ihop politiska LM-fall med fall som är reella lagöverträdelser (oavsett vad man tycker om lagen i sig).

Själv så tror jag att domstolar särbehandlar rika, väletablerade och betydelsefulla. Vilket också visas av att samtliga 7 av UDDs

ledare beviljades borgen under 2011 medan merparten av häktade UDD-demonstranter inte beviljades borgen lika snabbt.

Det är inte tu tal om att en majoritet av de LM-fall som gäller röd/gul-skjortor drabbar den röda sidan. Vilket är självförklarande.

Men jag skulle nog allt vilja ha mer information om underligande data innan jag kände att jag kan köpa HRWs antagande.

478 fall av LM hanterades av domstolarna förra året. HRW nämner bara 13 av dessa i detta uttalande.

Och använder desutom Sondhi som exempel vilken känns lite löjligt om man känner till bakgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Intressant. Undrar var HRW har fått tag på sin information.

Även Thailändska HRW har ytterst begränsat med information och att få fram ett underlag från domstolarna verkar vara jättesvårt.

Förutom det så verkar HRW tyvärr blanda ihop politiska LM-fall med fall som är reella lagöverträdelser (oavsett vad man tycker om lagen i sig).

Själv så tror jag att domstolar särbehandlar rika, väletablerade och betydelsefulla. Vilket också visas av att samtliga 7 av UDDs

ledare beviljades borgen under 2011 medan merparten av häktade UDD-demonstranter inte beviljades borgen lika snabbt.

Det är inte tu tal om att en majoritet av de LM-fall som gäller röd/gul-skjortor drabbar den röda sidan. Vilket är självförklarande.

Men jag skulle nog allt vilja ha mer information om underligande data innan jag kände att jag kan köpa HRWs antagande.

478 fall av LM hanterades av domstolarna förra året. HRW nämner bara 13 av dessa i detta uttalande.

Och använder desutom Sondhi som exempel vilken känns lite löjligt om man känner till bakgrunden.

Hej

Själv håller jag naturligtvis med HRW till 100% även i denna fråga, dom enda som tror på ofria och politiskt oberoende domstolar i Thailand är PAD själva och det Demokratiska partiet och deras fans (även svenska sådana), och kuppande Generaler, därför var det oerhört viktigt uttalande som HRW gjorde som oberoende i denna infekterade och känsliga fråga och som vanligt var det mitt i prick.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv håller jag naturligtvis med HRW till 100% även i denna fråga, dom enda som tror på ofria och politiskt oberoende domstolar i Thailand är PAD själva och det Demokratiska partiet och deras fans (även svenska sådana), och kuppande Generaler, därför var det oerhört viktigt uttalande som HRW gjorde som oberoende i denna infekterade och känsliga fråga och som vanligt var det mitt i prick.

Mvh Isan Lover

Klart att du håller med. Det är ju ett uttalande som du greppar som ett grässtrå, eftersom du tycker att det bekräftar dina fantasier. :)

Vad säger du om de 4 fallen i "Dagens Högmål"? Har helt saknat din medverkan i den tråden. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

1. Klart att du håller med. Det är ju ett uttalande som du greppar som ett grässtrå, eftersom du tycker att det bekräftar dina fantasier. :)

2. Vad säger du om de 4 fallen i "Dagens Högmål"? Har helt saknat din medverkan i den tråden. :)

Hej

1. Att du tycker att jag fantiserar när jag i många år har påtalat att Thailändska domstolar är ofria och partiska, och dessutom agerar verktyg för landets odemokratisjka krafter är sant, och jag har all förståelse för att du ogillar när HRW gör såna här välmotiverade uttalanden i frågan, det du borde göra istället för att klaga på HRW är nog snarare att tänka över ditt eget ställningstagande och försvar av dessa korrupta och enögda domstolar.

2. Jag undviker den tråden medvetet eftersom jag känner till din poltiska uppfattning och jag räknar inte med att fallen du tar upp kommer att belysas på ett neutralt sätt utan bara utnyttjas i dina egna grumliga politiska syften, bara genom din kritik mot HRW i denna tråds viktiga fråga diskvalifiserar du dig själv i mina ögon, men den kommer nog att ge ryggdunkningar ifrån MaiChai, Andersbangkok, Tallviking och några till.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

1. Att du tycker att jag fantiserar när jag i många år har påtalat att Thailändska domstolar är ofria och partiska, och dessutom agerar verktyg för landets odemokratisjka krafter är sant, och jag har all förståelse för att du ogillar när HRW gör såna här välmotiverade uttalanden i frågan, det du borde göra istället för att klaga på HRW är nog snarare att tänka över ditt eget ställningstagande och försvar av desa korrupta och enögda domstolar.

2. Jag undviker den tråden medvetet eftersom jag känner till din poltiska uppfattning och jag räknar inte med att fallen du tar upp kommer att belysas på ett neutralt sätt utan bara utnyttjas i dina egna grumliga politiska syften, bara genom din kritik mot HRW i denna tråds viktiga fråga diskvalifiserar du dig själv i mina ögon, men den kommer nog att ge ryggdunkningar ifrån MaiChai, Andersbangkok, Tallviking och några till.

Mvh Isan Lover

Absolut. Jag tror att du har förstått det där precis lika bra som du förstått allt annat. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara som referens till läsarna så får jag väl kopiera in ett inlägg jag skrev för 2.5 år sedan.

IL har fortfarande inte förstått vad jag skrev då men eftersom normalläsaren har sitt förstånd i behåll så gissar jag att det här duger för att andra inte ska tro på ILs dumheter. :)

Min teori om väl fungerande och oberoende domstolar? Det där lät lite väl generaliserat. Vilken teori är det?

Teorin att domstolar ibland kan fungera oberoende?

Menar du alltså att domstolsväsendet aldrig fungerar och att domstolar aldrig är oberoende?

Det blir ganska svårt att diskutera om man måste anta åsikten att domstolsväsendet antingen alltid fungerar. Eller alltid är korrupt.

Sanningen är naturligtvis att de fungerar och är oberoende ibland. Och ibland inte. Precis som i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

1. Att du tycker att jag fantiserar när jag i många år har påtalat att Thailändska domstolar är ofria och partiska, och dessutom agerar verktyg för landets odemokratisjka krafter är sant, och jag har all förståelse för att du ogillar när HRW gör såna här välmotiverade uttalanden i frågan, det du borde göra istället för att klaga på HRW är nog snarare att tänka över ditt eget ställningstagande och försvar av dessa korrupta och enögda domstolar.

2. Jag undviker den tråden medvetet eftersom jag känner till din poltiska uppfattning och jag räknar inte med att fallen du tar upp kommer att belysas på ett neutralt sätt utan bara utnyttjas i dina egna grumliga politiska syften, bara genom din kritik mot HRW i denna tråds viktiga fråga diskvalifiserar du dig själv i mina ögon, men den kommer nog att ge ryggdunkningar ifrån MaiChai, Andersbangkok, Tallviking och några till.

Mvh Isan Lover

Precis som du undviker att ta ställning för något som faller dig på läppen menar du?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska domstolar har systematiskt nekat borgen i lese majeste-fall

som involverar supportrar av rödskjortornas politiska rörelse, detta sade

organisationen Human Rights Watch, vars mål är att skydda de mänskliga

rättigheterna.

Den New York-baserade gruppen sade att borgen nekats i tolv fall där

medlemmar ur United front for Democrazy against Dictatorship(UDD),

medan borgen tilläts en ledare för den rivaliserande gulskjortorna, eller

People´s Alliance for Democrazy(PAD), i juli 2010.

"Borgen verkar systematiskt bli nekat medlemmar av rödskjortorna medan

de väntar på rättegång för lese majeste", sade Brad Adams, asiendirektör

för organisationen.

Försök att få lese majeste-lagen ändra har mötts av hårt motstånd från

både regeringen och opponerande politiker.

"Den nya regeringen ledd av Yingluck Shinawatra har visat svagt intresse

i att få ett slut på lese majeste-domarna", tillade Human Rights Watch.

Källa: http://www.bangkokpo...ys-rights-group

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Hej

Själv håller jag naturligtvis med HRW till 100% även i denna fråga, dom enda som tror på ofria och politiskt oberoende domstolar i Thailand är PAD själva och det Demokratiska partiet och deras fans (även svenska sådana), och kuppande Generaler, därför var det oerhört viktigt uttalande som HRW gjorde som oberoende i denna infekterade och känsliga fråga och som vanligt var det mitt i prick.

Mvh Isan Lover

Om du nu håller med HRW till 100%?

Får jag anta att du även instämmer i kritiken mot regeringen ledd av Yingluck?

Eller är detta bara en av dom vanliga flosklerna du kastar ur dig?

Det är naturligtvis oaceptabelt att domstolar inte ska behandla medborgare lika.

Men vad har man att förvänta sig i en kultur. Där till och med gräsrötterna accepterar korruption som en del av vardagen.

Naturligtvis så tar domstolarna ingen hänsyn till partifärg. Däremot om den anklagade är tillräckligt mäktig så går ju domstolarna mot minsta motståndets lag.

Det är en sjävbevarelsedrift som tyvärr kraftigt understöds av nuvarande regering.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om du nu håller med HRW till 100%?

Får jag anta att du även instämmer i kritiken mot regeringen ledd av Yingluck?

Eller är detta bara en av dom vanliga flosklerna du kastar ur dig?

Det är naturligtvis oaceptabelt att domstolar inte ska behandla medborgare lika.

Men vad har man att förvänta sig i en kultur. Där till och med gräsrötterna accepterar korruption som en del av vardagen.

Naturligtvis så tar domstolarna ingen hänsyn till partifärg. Däremot om den anklagade är tillräckligt mäktig så går ju domstolarna mot minsta motståndets lag.

Det är en sjävbevarelsedrift som tyvärr kraftigt understöds av nuvarande regering.

Mvh Janne

Hej

Lika klart har HRW helt rätt i att den folkvalda regeringen med Yingluck som PM inte har levt upp till förväntningarna vad det gäller att få till ändringar av LM - lagarna, det är bara att hålla med, men här tror jag att det finns krafter som bromsar dett eftersom dom skulle se såna förändringar som ett nytt skäl för en militärkupp, men inom mandatperioden hoppas jag verkligen att något kommer att hända.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt när du uttalar dig:

När någonting blir bättre i Thailand är det tack vare de röda och Thaksin och när något är dåligt i Thailand är det de gulas och generalernas fel .. :crazy:

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som vanligt när du uttalar dig:

När någonting blir bättre i Thailand är det tack vare de röda och Thaksin och när något är dåligt i Thailand är det de gulas och generalernas fel .. :crazy:

Hej

Ja det verkar onekligen som jag är i takt med hur folk röstar i valen på något sätt, för hade det missnöje som du och några till känner dominerat i landet så hade ju valresultaten sett annorlunda ut, och landet hade kunnat ha fått andra regeringar utan militärkupper.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa påstår att många beslut är tagna för att blidka de krafter som kan sätta igång en kupp.

Så den folkvalda regeringen kanske bara är marionetter åt militären och de gula.

Rösta som vi vill annars kuppar vi. :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Själv håller jag naturligtvis med HRW till 100% även i denna fråga, dom enda som tror på ofria och politiskt oberoende domstolar i Thailand är PAD själva och det Demokratiska partiet och deras fans (även svenska sådana), och kuppande Generaler, därför var det oerhört viktigt uttalande som HRW gjorde som oberoende i denna infekterade och känsliga fråga och som vanligt var det mitt i prick.

Mvh Isan Lover

Lite selektiv igen? Hur är det med uttalandet från HRW att det går UTFÖR med demokratin i Thailand? Det har du också missat eller glömt?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lite selektiv igen? Hur är det med uttalandet från HRW att det går UTFÖR med demokratin i Thailand? Det har du också missat eller glömt?

Hej

Jag har gått tillbaks till trådens inlägg nr 1 och jag hittar ingen kritik som säger att det har gått utför demokratiskt med Thailand, är det säkert att du inte blandar ihop detta med tidigare framförd kritik i andra trådar?

Men jag läste fler intresanta saker i denna tråds artikel som också behöver belysas t.ex den här meningen:

"The lese majeste law was seldom enforced before the September 2006 coup that toppled Thaksin, but there has since been a surge in cases, largely directed at Thaksin's followers, who have become increasingly outspoken in their public criticism of the establishment."

Detta är ju också något som har diskuterats mycket på forumet, och bl.a jag själv har hävdat att antalet fall var få under Thaksins tid vid makten och att ökningen började vid kuppen, då känns det ju skönt att HRW delar även denna uppfattning och som grädde på moset så säger HRW dessutom att anmälnigarna till huvuddel riktas mot Thaksin trogna som vågar vara kritiska offentligt mot etablissimanget, själv ser jag HRW,s uttalnde i dessa frågor som stöd för mina många inlägg i frågan, och jag undrar hur dom som inte alls delar HRW,s uppfattning i frågan och har skrivit hundratals inlägg som går helt på tvärs med dom utalande som nu HRW gör reagerar och känner?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har gått tillbaks till trådens inlägg nr 1 och jag hittar ingen kritik som säger att det har gått utför demokratiskt med Thailand, är det säkert att du inte blandar ihop detta med tidigare framförd kritik i andra trådar?

Men jag läste fler intresanta saker i denna tråds artikel som också behöver belysas t.ex den här meningen:

"The lese majeste law was seldom enforced before the September 2006 coup that toppled Thaksin, but there has since been a surge in cases, largely directed at Thaksin's followers, who have become increasingly outspoken in their public criticism of the establishment."

Detta är ju också något som har diskuterats mycket på forumet, och bl.a jag själv har hävdat att antalet fall var få under Thaksins tid vid makten och att ökningen började vid kuppen, då känns det ju skönt att HRW delar även denna uppfattning och som grädde på moset så säger HRW dessutom att anmälnigarna till huvuddel riktas mot Thaksin trogna som vågar vara kritiska offentligt mot etablissimanget, själv ser jag HRW,s uttalnde i dessa frågor som stöd för mina många inlägg i frågan, och jag undrar hur dom som inte alls delar HRW,s uppfattning i frågan och har skrivit hundratals inlägg som går helt på tvärs med dom utalande som nu HRW gör reagerar och känner?

Mvh Isan Lover

Tack, det känns jättebra. Tycker att HRW nämligen har delvis rätt i vad dom skriver. :)

Vem, för övrigt, "har skrivit hundratals inlägg som går helt på tvärs med dem uttalanden HRW gör"? Ljuger du nu igen?

Här har du föresten en sammanfattning av den första tiden med Yingluck.. av just HRW.

http://www.hrw.org/world-report-2012/world-report-2012-Thailand

Nöjsam läsning. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag har gått tillbaks till trådens inlägg nr 1 och jag hittar ingen kritik som säger att det har gått utför demokratiskt med Thailand, är det säkert att du inte blandar ihop detta med tidigare framförd kritik i andra trådar?

Men jag läste fler intresanta saker i denna tråds artikel som också behöver belysas t.ex den här meningen:

"The lese majeste law was seldom enforced before the September 2006 coup that toppled Thaksin, but there has since been a surge in cases, largely directed at Thaksin's followers, who have become increasingly outspoken in their public criticism of the establishment."

Detta är ju också något som har diskuterats mycket på forumet, och bl.a jag själv har hävdat att antalet fall var få under Thaksins tid vid makten och att ökningen började vid kuppen, då känns det ju skönt att HRW delar även denna uppfattning och som grädde på moset så säger HRW dessutom att anmälnigarna till huvuddel riktas mot Thaksin trogna som vågar vara kritiska offentligt mot etablissimanget, själv ser jag HRW,s uttalnde i dessa frågor som stöd för mina många inlägg i frågan, och jag undrar hur dom som inte alls delar HRW,s uppfattning i frågan och har skrivit hundratals inlägg som går helt på tvärs med dom utalande som nu HRW gör reagerar och känner?

Mvh Isan Lover

Det var i en annan tråd men informtionen är densamma.

http://www.hrw.org/news/2012/01/23/Thailand-downward-slide-human-rights

The human rights situation in Thailand deteriorated in 2011 as the government failed to address impunity for human rights abuses by security forces, Human Rights Watch said today in its World Report 2012. The government of Prime Minister Yingluck Shinawatra, which took power after winning the general election in July, has largely failed to fulfill its pledges to make human rights a priority.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv håller jag naturligtvis med HRW till 100% även i denna fråga, dom enda som tror på ofria och politiskt oberoende domstolar i Thailand är PAD själva och det Demokratiska partiet och deras fans (även svenska sådana), och kuppande Generaler, därför var det oerhört viktigt uttalande som HRW gjorde som oberoende i denna infekterade och känsliga fråga och som vanligt var det mitt i prick.

Mvh Isan Lover

Men i vissa saker är HRW helt ute och seglar eller hur?

Som i den här årsrapporten för 2012:

http://www.hrw.org/world-report-2012/world-report-2012-Thailand

Eller deras rapport om WOD, den måste ju bara vara helt felaktig...

http://www.hrw.org/node/12005/section/2

Men bortsett från dessa rapporter så har HRW 100% rätt eller hur?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men i vissa saker är HRW helt ute och seglar eller hur?

Som i den här årsrapporten för 2012:

http://www.hrw.org/w...t-2012-Thailand

Eller deras rapport om WOD, den måste ju bara vara helt felaktig...

http://www.hrw.org/n...12005/section/2

Men bortsett från dessa rapporter så har HRW 100% rätt eller hur?

Hej

Själv tycker jag att både HRW och Amnesty mer eller mindre alltid har fog för sina uttalanden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...