Jump to content
IGNORERAD

Någon som besökt Hyde&Seek restaurang i silom?


Kjell

Recommended Posts

Tänkte besöka stället för en lunch på måndag och se om det kan vara nåt för frun och mig någon trevlig kväll i närmaste framtid.

Menyn ser onekligen lockande för ett kulinariskt besök..

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

När jag vill äta skandinaviskt så går jag till ScanDeli på Sukhumvit Soi 18

Ät deras Isterband! Det bästa jag ätit i hela mitt liv... och det inkluderar i Sverige. Dom görs i Hua hin och är rent fantastiska!!

Edit; glömde svara på din fråga; jag har inte varit där.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara varit där och druckit så jag kan inte uttala mig om maten-men drinkarna var helt okej!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag vill äta skandinaviskt så går jag till ScanDeli på Sukhumvit Soi 18

Ät deras Isterband! Det bästa jag ätit i hela mitt liv... och det inkluderar i Sverige. Dom görs i Hua hin och är rent fantastiska!!

Edit; glömde svara på din fråga; jag har inte varit där.

Tittar man på deras meny så känns den inte speciellt riktad mot det skandinaviska köket...

Både Scan Deli och Stable Lodge kunde vara en bra middag uppstart för BKK klubben...

Taget att jag skall testa deras isterband så fort som möjligt och ev redan imorgon då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom MaiChai pratade sig så varmt om isterbandet på ScanDeli så var det med förväntansfulla steg jag besökte stället igår lördag.

Men lagen om alltings jävlighet besannades igår IGEN!.

post-4345-0-97411800-1330217973_thumb.jp

post-4345-0-66358500-1330217980_thumb.jp

post-4345-0-97411800-1330217973_thumb.jp

post-4345-0-66358500-1330217980_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Besökte då istället Stable Lodge men hur kan det komma sig att de inte har korv på menyn annat än Medister pölse?

Köttbullarna med mos var väl gott men en riktig god köttig korv slår lätt det alla dagar i veckan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kan ni nyfikna kika lite närmare på den skandinaviska(svenska) restaurangen...

Mitt omdöme kommer i alla händelser nästa vecka ...

http://www.hydeandseek.com/

[size=3]Tror Hyde & Seek var med i ett reseprogram i SVT om Bangkok under 2011.

Hur som helst så är det ett trevligt ställe.

En länk till artikel i Expressen där det skrivs lite om stället.

http://www.expressen...-galnaste-stad/

En annan länk:[/size]

http://www.thailandliving.se/ett-gomstalle-att-soka-upp/

[size=3]Mvh / Blueday[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag kom genombrottet då frun gav sitt "YES" till ett besök senare i månaden. Men först blir det ett "storecheck"av mig eventuellt redan på måndag.Lunchen måste prövas...Kommer det vara värt priset,det är frågan? Antar jag nog måste stå på låset för att åtminstone få en barplats.

Är väl inte helt klar var det ligger men i närheten av "Jim Thomsen house" borde det vara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta BTS till Ploen Chit, har aldrig varit där och käkat men gick förbi där förra resan..

Nog värt ett besök..

Ha det så gött Kjell-

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta BTS till Ploen Chit, har aldrig varit där och käkat men gick förbi där förra resan..

Nog värt ett besök..

Ha det så gött Kjell-

Yes sir, Ploen Chit och moppe taxi sista biten. En lunch 395B är väl överkomligt...På Stable Lodge kostar det 350B för "vanlig skandinavisk" farangmat men nu förväntar jag mig en något högre kulinarisk upplevelse trots nästan samma pengar...

Fast jag är ju bra sugen på korv/isterband så risken är stor att jag måste stilla den hungern på ScanDeli idag.

Och det kommer alltid en ny dag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...