Jump to content
IGNORERAD

Bästa 3G nät för kontantkort i Bkk?

Tommy

Recommended Posts

Hej hopp,

För det första , jag har kollat runt lite på forumet men inte hittat nåt bra svar på mitt spörsmål, så dax för min 100:ade tråd...

Jag skall snart resa ner mot värmen igen, sedan jag var i Thailand senast för 9 månader sedan har jag blivit med "smartphone".

Jag har bott i Bkk i 5-6 år, men har aldrig använt Smartphone eller ens 3G-nät tidigare, men nu är jag biten.

Eftersom jag sa upp mitt abbonemang när vi flyttade till Sverige, så undrar jag vilket kontantkort som passar bäst om man vill använda sin telefon att surfa med, kolla Youtube, ladda ner lite små program, använda "Maps" som jag använder i bilen som navigator osv.

Helst skulle jag ha "fri surf" men vet egentligen inte hur många Gb jag nyttjar i månaden.

Tacksam för tips om ett nät som funkar fint och är prisvärt på kontantkort.

Tips om en Android-App som funkar bra som kartprogram/navigator i Bangkok, skulle också vara intressant!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Både Garmin och iGo funkar bra till Android och dom har bra kartor i området. Min personliga favorit av dom är iGo. Finns att "tanka ner" på kända ställen på internet

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Hej Tommy, :)

Själv använder jag 1-2-Call 3G NetSim prepaid till telefon samt padda. Finns lite mer information här:

http://www.ais.co.th/12call/en/simcard-one2call-netsim-3G.html

Om du har en Samsung Smartphone kan jag rekommendera Speednavi fungerar mycket bra i bil samt gång, alternativ väljer du det billiga som är Google Map som du redan förmodligen har i telefonen,

fungerar men inget revultionerande. :)

Länk till Speednavi:

http://speednavi.com/?N=TH&L=EN

Hastighet Centrala Bangkok (testat just nu bara för dig Tommy):

Download: 4,76 Mbps

Upload: 1,33 Mbps

Ping: 123 ms

Hastighet hemma i MinBuri (obygden):

Download: 4,48 Mbps

Upload: 1,25 Mbps

Ping: 56 ms

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Dela på andra sajter

Tackar!

Skall skaffa 1-2-Call Net Sim och tror jag fortsätter med Google Maps då.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

True suger enligt dom flesta. Jag har Dtac och funkar okay, till o med i pattis o Jomtien.

Betalar typ 695b för 3Gb men lyckas aldrig göra av med mer än 1-1,5Gb innan månaden är slut.

Dela på andra sajter

1-2-Call 3G NetSim låter intressant, ska testa det nästa gång.

Såg att Wifi ingår i det volymbaserade paket.

Fungerar det bra och hur är täckningen i Bangkok?

Och en dum fråga: kan man köpa ett vanligt 1-2 Call simkort och sedan bara ange koderna för att aktivera abonnemanget eller måste man köpa ett speciellt NetSim kort?

Dela på andra sajter

1-2-Call 3G NetSim låter intressant, ska testa det nästa gång.

Såg att Wifi ingår i det volymbaserade paket.

Fungerar det bra och hur är täckningen i Bangkok?

Och en dum fråga: kan man köpa ett vanligt 1-2 Call simkort och sedan bara ange koderna för att aktivera abonnemanget eller måste man köpa ett speciellt NetSim kort?

Hej elephant :)

Täckningen i Bangkok är ok för WiFi, men inte mer :)

Det skall gå bra med ett vanligt prepaid och uppdatera via något av alla service center dessa hittar du normalt i dom stora köpcentren (eller via kod, men brukar vara krångligt att hitta all #500*3 koder), men om du inte har ett SIM kort idag, köp ett NetSim direkt.

Ha en kanonbra dag!

Dela på andra sajter

Hej elephant :)

Täckningen i Bangkok är ok för WiFi, men inte mer :)

Det skall gå bra med ett vanligt prepaid och uppdatera via något av alla service center dessa hittar du normalt i dom stora köpcentren (eller via kod, men brukar vara krångligt att hitta all #500*3 koder), men om du inte har ett SIM kort idag, köp ett NetSim direkt.

Ha en kanonbra dag!

Tackar :-)

Då köper jag NetSim om mitt nuvarande har slutat fungera.

/ elephant

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...