Jump to content
IGNORERAD

Fördomar som Thai har om faranger


Guest paw-76

Recommended Posts

Man hör ju så mycket fördomar om Thailändskor hela tiden. Så jag tycker det skulle vara kul och höra lite fördomar om oss falanger. Jag fick idag höra att min fru helt allvarligt trodde att alla falanger bara drack öl istället för vatten till alla måltider och tillfällen. Någon hade berättat för henne att öl var mycket billigare än vatten i tex Sverige. Det var därför många falanger drack öl hela tiden.

Det här kanske inte är en fördom, men det var min frus uppfattning om öl och falanger. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    5

  • evert 1

    4

  • hamnoi

    3

  • thomas001

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Här kan jag nämna att min sambo trodde att om inte alla så iallafall många falanger var sadister sexuellt.

Då hör det till saken att jag hade turen att bli hennes första man.Men hennes fördom hade hon ju fått

från sina kompisar varav ingen lever med en falang.Så nog har dom fördomar alltid liksom vi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kan jag nämna att min sambo trodde att om inte alla så iallafall många falanger var sadister sexuellt.

Då hör det till saken att jag hade turen att bli hennes första man.Men hennes fördom hade hon ju fått

från sina kompisar varav ingen lever med en falang.Så nog har dom fördomar alltid liksom vi.

Ja det är väl en annan sak man hört , att det är fri sex med vem man vill i falangland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul trådidé - ser fram emot spännande svar! Får fundera en stund.

En fördom behöver inte vara felaktig, det är själva grunden till uppfattningen som ger en fördom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte men på den gamla goda tiden var det följande. Vi åt mer eller mindre BARA potatis + att det var djävligt kallt, isbjörnar på gatorna och massor av snö, snö jämt.

Detta var på 70 talet, idag är väl bilden något mer nyanserad.

Informationen thaitjejerna hade kom säkert från svenska män som vill imponera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man hör ju så mycket fördomar om Thailändskor hela tiden. Så jag tycker det skulle vara kul och höra lite fördomar om oss falanger. Jag fick idag höra att min fru helt allvarligt trodde att alla falanger bara drack öl istället för vatten till alla måltider och tillfällen. Någon hade berättat för henne att öl var mycket billigare än vatten i tex Sverige. Det var därför många falanger drack öl hela tiden.

Det här kanske inte är en fördom, men det var min frus uppfattning om öl och falanger. :)

Det betyder alltså att du dricker öl vid alla måltider och tillfällen. För du är väl farang? Och det är ju din fru. För hade du inte gjort det så kan hon väl inte helt säkert tro det!! Eller trodde hon annars att du

var det enda undantaget?

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Det betyder alltså att du dricker öl vid alla måltider och tillfällen. För du är väl farang? Och det är ju din fru. För hade du inte gjort det så kan hon väl inte helt säkert tro det!! Eller trodde hon annars att du

var det enda undantaget?

Snucke

Ja tänk om det är så !! :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Att alla faranger jobbar på kontor å så fort dom vill ha lön trycker dom på ENTER

Dom i byn trodde jag inte kunde ett skit pga av att man är farang å jobbar på kontor

Detta är faktiskt sanning

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Den allmänna uppfattningen är nog att utlänningar har tummen mitt i näven, är fysiskt oförmögna att klara ett kroppsarbete, är rädda för allt, kan inte och förstår inte dom enklaste saker som t.o.m Thailändska barn begriper, kan inte äta stark mat, dricker mycket alkohol, går ut i solen och bränner sig, klarar inte av att vistas på landet, är känsliga för smaker och dofter, är mörkrädda, är rädda för allt som är nytt för dom, tror inte på spöken och andar, är rädda för ormar och småkryp, tycker inte om barn, sover länge på morgonen, är rädda för hundar, kan inte laga mat, gillar öl, blir lätt sjuka, lätta att lura, betalar konstant för mycket för varor och tjänster, alla är rika, gillar musik och fotboll, o.s.v

Så det tycks och tänks mycket om oss falanger och det finns många fördommar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnade tråden just nu, nyvaken och dann, tänkte skriva det som IL nyss skrivit. Men eftersom han redan skrivit i stort sett vad jag tänkte skriva så är det ingen menning att skriva samma. Jag instämmer med IL, helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnade tråden just nu, nyvaken och dann, tänkte skriva det som IL nyss skrivit. Men eftersom han redan skrivit i stort sett vad jag tänkte skriva så är det ingen menning att skriva samma. Jag instämmer med IL, helt enkelt.

Jag med!

Kortfattade Baa (vitt slödder på vift)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Luktar dåligt . Frugan tjatar hela tiden om att jag dusch när vi är här nere .

Stinky

Det är väl ingenting mot doften som kommer från Isaantjejernas slafsintag... och det är fanimej ingen fördom.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Vet inte om detta kan kallas fördom. Satt och krökade med några Thaiare innan jul. I sällskapet fanns även vår lokala polischef

fullt utrustad med pistol,uniform och allt. Efter ett par timmar blev det diskussion om ang. storlek på snoppar falanger kontra Thai.

Polischefen hävdade att falanger har större än Thai. Det hade han hört från säker källa. Efter en stund ville han känna på min genom mina Shorts för att få bevis.(till saken hör att han är gift med tre barn) Jag svarade nej med ett gapskratt. Då la han upp sin pistol på bordet o sa:

Thomas,får jag känna så får du skjuta med pickan på fåglarna som satt i närheten. Det blev ett jävla liv på min fru och dom andra kärringarna. Gapade om att polisen kan komma. Polischefen tog fram sin kommunikationsradio och sade iskallt. Här kommer inga poliser utan att först ha frågat mig.

Han fick känna,jag sköt några skott.alla nöjda.

Men vem som hade störst lämnar vi åt historien. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj och intressant.

Vad som även vore intressant var en tråd som reder ut svenska kvinnors uppfattning (fördomar och förutfattade meningar) om svenska män med en fascination för Thailand och Thailändare. Finns ju en del svenska kvinnor här på forumet. Fast det får bli en annan gång...

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Vet inte om detta kan kallas fördom. Satt och krökade med några Thaiare innan jul. I sällskapet fanns även vår lokala polischef

fullt utrustad med pistol,uniform och allt. Efter ett par timmar blev det diskussion om ang. storlek på snoppar falanger kontra Thai.

Polischefen hävdade att falanger har större än Thai. Det hade han hört från säker källa. Efter en stund ville han känna på min genom mina Shorts för att få bevis.(till saken hör att han är gift med tre barn) Jag svarade nej med ett gapskratt. Då la han upp sin pistol på bordet o sa:

Thomas,får jag känna så får du skjuta med pickan på fåglarna som satt i närheten. Det blev ett jävla liv på min fru och dom andra kärringarna. Gapade om att polisen kan komma. Polischefen tog fram sin kommunikationsradio och sade iskallt. Här kommer inga poliser utan att först ha frågat mig.

Han fick känna,jag sköt några skott.alla nöjda.

Men vem som hade störst lämnar vi åt historien. :thumbsup:

Haha, härlig historia ! :thumbsup: Det där är nåt som jag tror dom flesta Thai tror på, förutom dom som jobbar i sexindustrin, dom har ju sett hur det är i verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Vet inte om detta kan kallas fördom. Satt och krökade med några Thaiare innan jul. I sällskapet fanns även vår lokala polischef

fullt utrustad med pistol,uniform och allt. Efter ett par timmar blev det diskussion om ang. storlek på snoppar falanger kontra Thai.

Polischefen hävdade att falanger har större än Thai. Det hade han hört från säker källa. Efter en stund ville han känna på min genom mina Shorts för att få bevis.(till saken hör att han är gift med tre barn) Jag svarade nej med ett gapskratt. Då la han upp sin pistol på bordet o sa:

Thomas,får jag känna så får du skjuta med pickan på fåglarna som satt i närheten. Det blev ett jävla liv på min fru och dom andra kärringarna. Gapade om att polisen kan komma. Polischefen tog fram sin kommunikationsradio och sade iskallt. Här kommer inga poliser utan att först ha frågat mig.

Han fick känna,jag sköt några skott.alla nöjda.

Men vem som hade störst lämnar vi åt historien. :thumbsup:

Finns väl två storlekar på kondomer i affären att köpa (Farang/Thai) !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul trådidé - ser fram emot spännande svar! Får fundera en stund.

En fördom behöver inte vara felaktig, det är själva grunden till uppfattningen som ger en fördom.

Precis! En fördom är en uppfattning som presenteras som en sakligt grundad åsikt utan att ha den sakliga grund som är åsiktens förutsättning. T.ex feminstmoralisternas uppfattning om Thailand, grundad på reportage från Pathong.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Vet inte om detta kan kallas fördom. Satt och krökade med några Thaiare innan jul. I sällskapet fanns även vår lokala polischef

fullt utrustad med pistol,uniform och allt. Efter ett par timmar blev det diskussion om ang. storlek på snoppar falanger kontra Thai.

Polischefen hävdade att falanger har större än Thai. Det hade han hört från säker källa. Efter en stund ville han känna på min genom mina Shorts för att få bevis.(till saken hör att han är gift med tre barn) Jag svarade nej med ett gapskratt. Då la han upp sin pistol på bordet o sa:

Thomas,får jag känna så får du skjuta med pickan på fåglarna som satt i närheten. Det blev ett jävla liv på min fru och dom andra kärringarna. Gapade om att polisen kan komma. Polischefen tog fram sin kommunikationsradio och sade iskallt. Här kommer inga poliser utan att först ha frågat mig.

Han fick känna,jag sköt några skott.alla nöjda.

Men vem som hade störst lämnar vi åt historien. :thumbsup:

Visst kan man skratta åt idi*ter... :whistle:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man skratta åt idi*ter... :whistle:

Tjena!

Vem är det som är idi*t? Jag,polischefen,kärringarna eller vem? Kanske fåglarna...vem vet? :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tjena!

Vet inte om detta kan kallas fördom. Satt och krökade med några Thaiare innan jul. I sällskapet fanns även vår lokala polischef

fullt utrustad med pistol,uniform och allt. Efter ett par timmar blev det diskussion om ang. storlek på snoppar falanger kontra Thai.

Polischefen hävdade att falanger har större än Thai. Det hade han hört från säker källa. Efter en stund ville han känna på min genom mina Shorts för att få bevis.(till saken hör att han är gift med tre barn) Jag svarade nej med ett gapskratt. Då la han upp sin pistol på bordet o sa:

Thomas,får jag känna så får du skjuta med pickan på fåglarna som satt i närheten. Det blev ett jävla liv på min fru och dom andra kärringarna. Gapade om att polisen kan komma. Polischefen tog fram sin kommunikationsradio och sade iskallt. Här kommer inga poliser utan att först ha frågat mig.

Han fick känna,jag sköt några skott.alla nöjda.

Men vem som hade störst lämnar vi åt historien. :thumbsup:

Hej

Detta stämmer och dom flesta utlänningar har nog fått frågan, men att någon manlig ber att få känna efter är nog lite ovanligare, själv har jag hört många thaitjejer säga att det är så, och även Thailändska män som tycker att tjejer som har haft sex med falanger blir slappa i musen, och jag har även träffat tjejer som säger sig vara rädda för att ha sex med falanger p.g.a deras omtalat stora organ, sant eller falskt men ett rykte (fördom) är det bevisligen.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...