Jump to content
IGNORERAD

Hur var det nu? 1,2 och 3 visarun går att göra?


Kjell

Recommended Posts

Läs gärna hela tråden... men är man gift med en thai kan man förlänga alla visum med 60 dagar hos immigration (frugan måste dock vara med och visas upp + en massa papper)

Sorry men nu hänger jag inte med...hur skulle han kunna förlänga 60 dagar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    9

  • Soengsang

    8

  • demon

    7

  • kokos

    5

Mest aktiva i denna tråd

Snubben hade ju inget giftermåls-visum så att säga...han har ju 2st visa on arrival i bakfickan? ???

Exakt. Han hade nog inget "visa on arriaval" heller då det inte ges till svenskar... Men även "visa exemption stamps" (den stämpel man får vid inresa utan visum) kan förlängas med 60 dagar om man är gift med en thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu gjort 2 visarun och fått 2x 30 dgr . Har för mig att man kan göra en tredje och sista visarun a 30 dgr eller hur var nu reglerna?

Eventuellt åker jag och frun och söker visum för mig med alla vigsel papper och då sägs det att man kan få 60 dgr den vägen!

För mig känns reglerna luddiga och svårtolkade och finns det någon visa guru som kan ge ett klart besked vore det toppen.. :thumbsup:

Gå in på skattemyndigheternas sida och beställ ett personbevis.

Ta med giftepapprena.

Sen ska det inte vara några problem att få ett ett års visa,

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Exakt. Han hade nog inget "visa on arriaval" heller då det inte ges till svenskar... Men även "visa exemption stamps" (den stämpel man får vid inresa utan visum) kan förlängas med 60 dagar om man är gift med en thai.

Så du menar på fullaste allvar att jag som svensk inte får visa on arrival??? Ta reda på fakta innan du skriver nåt.suck!!!

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt. Han hade nog inget "visa on arriaval" heller då det inte ges till svenskar... Men även "visa exemption stamps" (den stämpel man får vid inresa utan visum) kan förlängas med 60 dagar om man är gift med en thai.

Seriöst vad händer???

Alla svenskar får visa on arrival på 30 dagar till Thailand.

Skojar du???

Inte kul att skoja om nån ställer en seriös fråga och vill ha ett svar..grr

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnad på visa on arrival och visa exemption.

Svenskar får en stämpel som innebär att man inte behöver visum. Ett "Visa exemption".

Inte ett visa on arrival.

Även fast det i folkmun heter visa on arrival, så är det i praktiken inte det.

Inget att orda om egentligen, utan man får 30 dagar vid inresa (flyg) till Thailand som svensk. Oavsett vad stämpeln heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst vad händer???

Alla svenskar får visa on arrival på 30 dagar till Thailand.

Skojar du???

Inte kul att skoja om nån ställer en seriös fråga och vill ha ett svar..grr

Men har du LÄST HELA TRÅDEN eller har du ingen läsförståelse alls?

Trådskaparen har redan löst sitt problem, med hjälp av den info jag gav.

Du har uppenbarligen ingen större koll på visumsituationen i Thailand och jag kommer inte bemöda mig att svara på fler av dina inlägg då det verkar lönlöst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Visa on arrival på 30 dagar till Thailand, får man om man har en returbiljett. Annars blir man nekad att åka med till Thailand, flygbolagen är hårda på detta. Ska man då stanna längre så kan det bli dyrt att boka om eller köpa ny enkelbiljett hem.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnad på visa on arrival och visa exemption.

Svenskar får en stämpel som innebär att man inte behöver visum. Ett "Visa exemption".

Inte ett visa on arrival.

Även fast det i folkmun heter visa on arrival, så är det i praktiken inte det.

Inget att orda om egentligen, utan man får 30 dagar vid inresa (flyg) till Thailand som svensk. Oavsett vad stämpeln heter.

Du har helt rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har du LÄST HELA TRÅDEN eller har du ingen läsförståelse alls?

Trådskaparen har redan löst sitt problem, med hjälp av den info jag gav.

Du har uppenbarligen ingen större koll på visumsituationen i Thailand och jag kommer inte bemöda mig att svara på fler av dina inlägg då det verkar lönlöst...

Har du rökt CRACK eller nått idag??

Hur löste trådskaparen sitt problem?

Eller ser inte jag alla inlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick mina 60 dagar som jag ville men sedan så blir det hemresa definitivt i slutet av april eller när flygbolaget kan skaka fram en ledig stol åt mig. Efter ha besökt Austrian airlines kontor här i BKK för att flytta hem-resan så hittade de en stol först den 2 april. Nu när frun behöver hjälp så behöver jag göra ett ytterligare besök för att senarelägga hemresan ytterligare en gång och även detta kostar mig 120 USD,antar jag..

Ids inte fördjupa mig i er diskussion men när jag och frun besökte immigration så sökte jag 60 dagar med stöd av de dokument som Kokos tipsat om.De gick igenom alla papper och inget lämnades åter och det tar jag som ett bevis att de behövdes för ansökan..

Det var fullt med utlänningar unga som äldre utan en Thai fru vid sin sida. På vilket sätt de sökte har jag ingen aning om men det var många ungdomar som fick sitt godkänt och antar att de fick ytterligare 30 dagar utan att behöva göra en visarun..

Vid min nästa resa så blir det att söka visum med stöd av ålder/Thai fru samt pengar på banken men det får bli ett senare spörsmål..

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Lånar denna tråd lite.

Nu har det troligen hastigt och lustigt blivit som så att jag åker till Thailand i slutet av kommande vecka, ca 18-21/4...och stannar i ca 6v...problemet är att jag inte hinner att fixa visum, då jag endast kommer att vara en natt i Sverige bara för att gå till Floragatan och hämta min dotters pass..tid kommer ej att finnas för att ordna ett visum till mig.

Således känns det nog tryggast att ha en utresa köpt eller helst bokad, för att inte få problem vid incheckning eller emigration vid inresa.vart hittar man en enkel resa ut ur landet billigast?...Nokair?

Fan jag hatar när planer ändras och kluddas till!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar denna tråd lite.

Nu har det troligen hastigt och lustigt blivit som så att jag åker till Thailand i slutet av kommande vecka, ca 18-21/4...och stannar i ca 6v...problemet är att jag inte hinner att fixa visum, då jag endast kommer att vara en natt i Sverige bara för att gå till Floragatan och hämta min dotters pass..tid kommer ej att finnas för att ordna ett visum till mig.

Således känns det nog tryggast att ha en utresa köpt eller helst bokad, för att inte få problem vid incheckning eller emigration vid inresa.vart hittar man en enkel resa ut ur landet billigast?...Nokair?

Fan jag hatar när planer ändras och kluddas till!!!

Det beror på var du är efter 29 dagar i Thailand!

Det finnes flyg +30d, minibussar+15d, mm.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på var du är efter 29 dagar i Thailand!

Det finnes flyg +30d, minibussar+15d, mm.

Hälsar pigge01

Nja det är inte det som är problemet.du missförstod.

Reser man utan visum, så bör man ha biljett ut ur landet inom 30 dagar..det kan tydligen efterfrågas vid incheckning eller instämpling vid emigration/passkontroll...detta enl många skribenter i div trådar liknande denna.

Även om jag ett flertal gånger rest på enkel biljett och inget visum, men vem vet de kanske har blivit striktare nu mera.

Så för att undvika detta dilemma, så vill jag endera ha en giltig bokning, eller biljett med mig som bevisar utresa ur landet inom 30 dagar.

Så min fråga är var fixar jag bokning, eller köper en billig biljett ut från landet.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

airasia.com

Nja.de har inte riktigt någon bra promotion för det datum som är aktuellt för mig ca 17-20/5..bara en enkel som jag kan slänga när jag kommer ner, för i verkligheten så blir det en biltur till Camodja.

Kanske det fungerar med en utskriven bokning, som ej är betald ?.var man nu kan göra en sån.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det är inte det som är problemet.du missförstod.

Reser man utan visum, så bör man ha biljett ut ur landet inom 30 dagar..det kan tydligen efterfrågas vid incheckning eller instämpling vid emigration/passkontroll...detta enl många skribenter i div trådar liknande denna.

Även om jag ett flertal gånger rest på enkel biljett och inget visum, men vem vet de kanske har blivit striktare nu mera.

Så för att undvika detta dilemma, så vill jag endera ha en giltig bokning, eller biljett med mig som bevisar utresa ur landet inom 30 dagar.

Så min fråga är var fixar jag bokning, eller köper en billig biljett ut från landet.

Enklast är en Q biljett för den är ombokningsbar.

Prata med Nonki!!

Eller köp en resa BKK - KUL - BKK Dag 30.

I Malaysia behöves inget visa.

Du får 90dagar på samma vis som i Thailand.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med någon fysisk resebyrå om de kan skriva ut en bokning till dig, det bör räcka om det ens frågar efter den när du kommer till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast är en Q biljett för den är ombokningsbar.

Prata med Nonki!!

Eller köp en resa BKK - KUL - BKK Dag 30.

I Malaysia behöves inget visa.

Du får 90dagar på samma vis som i Thailand.

Hälsar pigge01

Du förstår fortfarande inte problemet.

-Jag vet givetvis att jag kan köpa biljet till KUL eller vart som helst inom 30 dagar, det är ju det jag efterfrågar!!!!

-Jag skall givetvis inte köpa en ToR ut.

-Jag är inte bekymrad ang visa till Malay.

-Jag skal inte köpa biljett av Nonki.

-Jag har inte efterfrågat något ang biljettklasser eller obokningsregler!.

Läs tråd och inlägg före du skriver..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar denna tråd lite.

Nu har det troligen hastigt och lustigt blivit som så att jag åker till Thailand i slutet av kommande vecka, ca 18-21/4...och stannar i ca 6v...problemet är att jag inte hinner att fixa visum, då jag endast kommer att vara en natt i Sverige bara för att gå till Floragatan och hämta min dotters pass..tid kommer ej att finnas för att ordna ett visum till mig.

Således känns det nog tryggast att ha en utresa köpt eller helst bokad, för att inte få problem vid incheckning eller emigration vid inresa.vart hittar man en enkel resa ut ur landet billigast?...Nokair?

Fan jag hatar när planer ändras och kluddas till!!!

Kolla allaflygbiljettter.se och testa olika närliggande resmål. HK kostade ca 400kr när jag åkteom jag inte minns fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med någon fysisk resebyrå om de kan skriva ut en bokning till dig, det bör räcka om det ens frågar efter den när du kommer till Thailand.

Jo jag har funderat på det, lite skämsigt bara när man inte köper biljett av dem...utan kanske snikar med billigast möjliga nätshop.

Antagligen så frågar ingen om det, har ju aldrig hänt mig förut då jag rest på enkel...men det är nog det att man börjar bli gammal och vill ha både livrem och hängsel, :wink:

Kanske man kan printa ut någon halvbokning och hoppas den duger om så behövs.vore ju jävligt surt att stå där bara för man inte har fixat visa.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla allaflygbiljettter.se och testa olika närliggande resmål. HK kostade ca 400kr när jag åkteom jag inte minns fel

Jo har hittat de priserna med Nokair till Laos, Vientiane..en rätt billig "försäkring" kanske...med all säkerhet lär ingen fråga efter den.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo har hittat de priserna med Nokair till Laos, Vientiane..en rätt billig "försäkring" kanske...med all säkerhet lär ingen fråga efter den.

Up 2 u

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...