Jump to content
IGNORERAD

Hur var det nu? 1,2 och 3 visarun går att göra?


Kjell

Recommended Posts

Har nu gjort 2 visarun och fått 2x 30 dgr . Har för mig att man kan göra en tredje och sista visarun a 30 dgr eller hur var nu reglerna?

Eventuellt åker jag och frun och söker visum för mig med alla vigsel papper och då sägs det att man kan få 60 dgr den vägen!

För mig känns reglerna luddiga och svårtolkade och finns det någon visa guru som kan ge ett klart besked vore det toppen.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    9

  • Soengsang

    8

  • demon

    7

  • kokos

    5

Mest aktiva i denna tråd

För att få 30 dagar till så måste du flyga in i Thailand.

Vid gränsen har jag för mig att du bara får 10 dagar alernativt 15.

Ta med dig frun och gör allt riktigt, det tjänar du på i framtiden.

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få 30 dagar till så måste du flyga in i Thailand.

Vid gränsen har jag för mig att du bara får 10 dagar alernativt 15.

Ta med dig frun och gör allt riktigt, det tjänar du på i framtiden.

Landvägen15 dgr och luftvägen 30 dgr känner jag till men nu var frågan ställd om man kan göra 3 visarun efter varandra eller t.o.m en 4,de om man skulle välja att stanna 4 månader på raken men är det tillåtet ? .

Förmodligen blir det att gå till Immigration och få ett visum,åtminstone menar frun det.

Själv är jag mer inne på att åka till Singapore ensam och studera lite mer kulturella företeelser än shopping utbudet. :thumbsup:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

2 st visarun vet jag fungerar, men inte den 3e.

Ide,n med Singapore är annars inte så dumt, shoppingutbudet ibland skynken och krompålar finns även där. :thumbsup:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att en tredje visarun är godkänd av Thailand men är inte tvärsäker.får avvakta vad visa experterna säger när de vaknar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell

Är du inne på dina sista 30 dagar efter du varit till Immigration Office ?

Tror det bästa vore om du åkte till Vientiane eller Singapore, åk till Thais Consulate´s i respektive stad och fixa 60 dagar där...sen får du ytterligare 30 dagar igen på Immigrations Office

http://vientiane.thaiembassy.org/vientiane/en/index.php

http://www.thaiembassy.sg/

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Klipper in ett externt mail här:

Det fanns tidigare en regel om max 3 "visarun" på en 6 månaders period, men sen de ändrade till 15 dagar via landpassage skippades regeln om max antal visarun.

Har ingen anledning att misstro denna guru så vi kör väl på den infon

Link to comment
Dela på andra sajter

Klipper in ett externt mail här:

Det fanns tidigare en regel om max 3 "visarun" på en 6 månaders period, men sen de ändrade till 15 dagar via landpassage skippades regeln om max antal visarun.

Har ingen anledning att misstro denna guru så vi kör väl på den infon

Jag fick samma svar när jag frågade tulltjänstemannen i Nongkai förra året, att det var bara att göra hur många visaresor man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra,

Det är fritt fram med resor ut och sedan in i Thailand igen.Fast det kan ju tynga ekonomisk samt vara psykiskt påfrestande med allt fläng i längden.

En nitisk tjänsteman vid thailändska gränsen har dessutom lagligt stöd att inte släppa in dig om du inte kan visa upp en biljett som tar dig ut från Thailand inom den tidsrymd som viseringen gäller.Du kan även behöva bevisa att du har tillgång till 20 000 Baht.

Lang

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra,

Det är fritt fram med resor ut och sedan in i Thailand igen.Fast det kan ju tynga ekonomisk samt vara psykiskt påfrestande med allt fläng i längden.

En nitisk tjänsteman vid thailändska gränsen har dessutom lagligt stöd att inte släppa in dig om du inte kan visa upp en biljett som tar dig ut från Thailand inom den tidsrymd som viseringen gäller.Du kan även behöva bevisa att du har tillgång till 20 000 Baht.

Lang

Vietnam turen hade jag biljetten ut från Thailand med mig men icke från Singapore. Ingen brydde sig på båda resorna men man vet aldrig!

Penga beloppet är kanske nåt att ha i åtanke.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick samma svar när jag frågade tulltjänstemannen i Nongkai förra året, att det var bara att göra hur många visaresor man vill.

Då är ni 2 med denna info så då känns det lugnt :thumbsup:

Jag är bra sugen att ta en tripp igen till Singapore :thumbsup: Hann ju aldrig med min drink där och inte blev det nån djurpark och åker jag ensam så lär det inte bli denna gång heller :nono:

Måste googla runt hur man hittar fin kulturen så man vet :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eventuellt åker jag och frun och söker visum för mig med alla vigsel papper och då sägs det att man kan få 60 dgr den vägen!

Hej

Är du gift med en Thai så kan du alltid (per inresa) göra en 60 dagars förlängning på Immigrationskontoret.

Jag har skrivit alla detaljer i denna tråd.

http://www.maipenrai...244#entry305244

Ändrades av kokos
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tack Kokos :14: Med hans info så hade jag koll på vilka papper som behövdes och allt gick som förväntat.Nu har man fått 60 dagars visum till det facila priset av 1900B.Hade kostat betydligt mer att göra 2 visarun med flyg. Om sanningen skall fram var det mitt första val att åka ensam till Singapore för lite kultur utbyte men frun var bestämd att det var mycket bättre att göra en ansökan på plats i BKK. :bag: Hon har förstås rätt i sak och det är ju inte helt lätt att tala om att man vill ut och busa. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Då är ni 2 med denna info så då känns det lugnt :thumbsup:

Jag är bra sugen att ta en tripp igen till Singapore :thumbsup: Hann ju aldrig med min drink där och inte blev det nån djurpark och åker jag ensam så lär det inte bli denna gång heller :nono:

Måste googla runt hur man hittar fin kulturen så man vet :drinks:

Om du letar skadeskjutna rävhonor så stryker det en del på Orchid Tower och i Geylang även om den sista är väl rufft område. Nu har jag inte varit där på några år men jag har hört att priserna har rusat i höjden även om det inte har varit billigt på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du letar skadeskjutna rävhonor så stryker det en del på Orchid Tower och i Geylang även om den sista är väl rufft område. Nu har jag inte varit där på några år men jag har hört att priserna har rusat i höjden även om det inte har varit billigt på länge.

Skall ta mig en titt så småningom på Singapores frejdiga natt liv. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är gift med en Thai och har summan 400,000 på bankkonto i Thailand som är äldre än 2mån får du 90 dag nonimm O på ambassaden i Vientiane Laos. Du behöver kopia på hennes pass / idkort, kopia på äktenskapsbeviset, verifikation på ditt bankkonto ett foto på dej och naturligtvis ditt pass, ansökningshandlingar finns på ambassaden, eller om du vill så kan du om du har fyllt 50 köra på retierdment 800,000BHt ditt pass och ett foto, samma här 90dagar. Man ger inte ett år nonimm "O" multipel längre tyvärr, utan då måste du hem och ansöka om detta från sthlm eller gtb

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Hmmm...har för mig att för NON O-visum så krävs det 200.000 baht på kontot, inte 400.000 baht ;)

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...har för mig att för NON O-visum så krävs det 200.000 baht på kontot, inte 400.000 baht :wink:

Stämmer om du är tillräckligt gammal

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Har nu gjort 2 visarun och fått 2x 30 dgr . Har för mig att man kan göra en tredje och sista visarun a 30 dgr eller hur var nu reglerna?

Eventuellt åker jag och frun och söker visum för mig med alla vigsel papper och då sägs det att man kan få 60 dgr den vägen!

För mig känns reglerna luddiga och svårtolkade och finns det någon visa guru som kan ge ett klart besked vore det toppen.. :thumbsup:

Du kan göra hur många 30-dagars visa-runs som helst, då det regeln är borttagen för några år sedan, med andra ord, du anländer till Thailand via flyg och får då 30 dagar (visa on arrival).

Om du är gift med en Thai och det är schysst registrerat i Thailand, så får du inte 60 dagar, utan ett år (OA-Visum), under förutsättning att du kan visa upp 200.000 baht på ett Thailändskt bankkonto som du haft i 3 månader.

Vad har du fått 60 dagar ifrån? Låter som ett turistvisum som är giltigt i 60 dagar + att du kan förlänga det 30 dagar på immigration, men det har inget med ditt giftermål att göra, då alla turister kan ansöka om det.

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Stämmer om du är tillräckligt gammal

Har inget med ålder att göra om du är gift med en Thai, enbart om du söker OA-visum som Retired. ;)

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan göra hur många 30-dagars visa-runs som helst, då det regeln är borttagen för några år sedan, med andra ord, du anländer till Thailand via flyg och får då 30 dagar (visa on arrival).

Om du är gift med en Thai och det är schysst registrerat i Thailand, så får du inte 60 dagar, utan ett år (OA-Visum), under förutsättning att du kan visa upp 200.000 baht på ett Thailändskt bankkonto som du haft i 3 månader.

Vad har du fått 60 dagar ifrån? Låter som ett turistvisum som är giltigt i 60 dagar + att du kan förlänga det 30 dagar på immigration, men det har inget med ditt giftermål att göra, då alla turister kan ansöka om det.

Man kan förlänga alla visum och visa-exemptions med 60 dagar (utan att visa några bankkonton) Om man vill ha ett år så behövs väll ett Non-im visum och 400 000 THB på ett thaikonto (och pengarna ska ha varit där i minst 3 mån). Förutsatt att man är gift med en thai alltså.

Vidare så gick det iaf för ett år sedan (ni kan kolla på thaivisa.com för senaste infon) att få Non-im multi entry på Thaiambassaden i Kuala Lumpur om man är gift med en thai och kan visa 100 000 THB på ett thailändskt bankkonto.

Ändrades av kokos
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget med ålder att göra om du är gift med en Thai, enbart om du söker OA-visum som Retired. :wink:

Riktigt du ska inte behöva visa upp 200k thb på ett konto om du söker OA i skäl av giftemål endast giftebevis och personbevis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan förlänga alla visum och visa-exemptions med 60 dagar (utan att visa några bankkonton) Om man vill ha ett år så behövs väll ett Non-im visum och 400 000 THB på ett thaikonto (och pengarna ska ha varit där i minst 3 mån). Förutsatt att man är gift med en thai alltså.

Vaaaa vad menar du?

Man kan väl inte förlänga alla visum med 60 dagar.30 dagar är det väl.

200 000 thb är det som gäller vad har du fått 400k i från?????

Ändrades av demon
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaaaa vad menar du?

Man kan väl inte förlänga alla visum med 60 dagar.30 dagar är det väl.

Läs gärna hela tråden... men är man gift med en thai kan man förlänga alla visum med 60 dagar hos immigration (frugan måste dock vara med och visas upp + en massa papper)

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Läs gärna hela tråden... men är man gift med en thai kan man förlänga alla visum med 60 dagar hos immigration (frugan måste dock vara med och visas upp + en massa papper)

Snubben hade ju inget giftermåls-visum så att säga...han har ju 2st visa on arrival i bakfickan????

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...